Parašė Kristisz
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Dviratis
Collapse
X
-
Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
Bet kalbant apie sveikatą tame ir esmė, kad pakeitus kelionę automobiliu į dviratį, tai ir yra pats didžiausias sveikatos laimėjimas. Apranga, šalmas, tinkamas pedalažas yra jau minimalūs sveikatos pagerinimai ant viršaus, bet toli gražu ne esmė. O jeigu šitų dalykų reikalausim iš visų dviratininkų, tai atgrasys nuo kelionių dviračiais, ir bendrai visuomenės sveikatai tai net bus nuostolis.
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Esmė kad ne visas keliones galima pakeisti. O apie atgrasymus čia kalba neina.
Comment
-
Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
Kalbos apie poreikį šalmui, aprangai, tinkamam pedalažui yra nemažas atgrasymas.
Arba gal reikia kalbėti apie saugų transporto priemonių naudojimą?
Su tokia logika gal ir gaidelius dvirtakiuose, girtus dviračių priemonių vadeliotojus ir t.t. reikia toleruoti, nes nu atbaidysim nuo dviračių ir paspirtukų.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Gal dar reiktų nespausdinti straipsnių apie paspirtukininkų dantų protezavimus, irgi atbaido.
Arba gal reikia kalbėti apie saugų transporto priemonių naudojimą?
Su tokia logika gal ir gaidelius dvirtakiuose, girtus dviračių priemonių vadeliotojus ir t.t. reikia toleruoti, nes nu atbaidysim nuo dviračių ir paspirtukų.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Kristisz Rodyti pranešimąKlausimas koks komunikacijos tikslas?
Parašė Kristisz Rodyti pranešimąJeigu fokusuojiesi į konkrečiai dviračių sukeliamų traumų skaičių, tai aišku, reikia kuo daugiau komunikuoti. Bet tada mažiau žmonių rinksis dviratį, ir turėsi didesnius neigiamus sveikatos padarinius dėl automobilių perdėto naudojimo.
Parašė Kristisz Rodyti pranešimąTad iš bendros visuomenės sveikatos perspektyvos, verta aukoti kelis papildomus incidentus dėl didesnio dviratininkų kiekio, o ne atvirkščiai. Arba jei jau taip svarbu išvengti įvykių trumpalaikėje perspektyvoje,
Parašė Kristisz Rodyti pranešimątai tokias pačias griežtas priemones taikome ir automobiliams: komunikacija apie triukšmo ir taršos keliamą žalą, siūlymai visada vairuoti su šalmu, greičio apribojimas iki 30 km/h visose miesto gatvėse.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Būtent - rūpi žmonių sveikata ar tiesiog susodint ant dviračių ir kas bus tas. Jei kažkas trukdo - nutylim.
Nu taip, jei kažkas gaus smegenų traumą ir dar kažkiek turės problemų su sąnariais senatvėj tai koks skirtumas. Bus galima pasidžiaugti, kad už tai statistiškai sumažėjo kitų problemų tikimybė.
O ką jei.. hmmm... Vertinam situaciją holistiškai ir pasakom kaip saugiai važiuot? Ar laikom žmones kažkokia durna biomase kurią galima formuot kaip nori nusispjaunant į pašalinius poveikius?
Ir remiuosi Nyderlandų tyrimais. Kurie neatranda dviračių sukeltų sveikatos problemų (nepaisant to kad olandai važinėja sunkiais vienos pavaros dviračiais, be šalmų ir specialios aprangos), bet kaip tik išvada yra 6500 išaugotų gyvybių kasmet ir dėl dviračio vidutiniškai pusę metų išaugusi gyvenimo trukmė (visiems, įskaitant nevažinėjančius).
We used the Health Economic Assessment Tool and life table calculations to quantify the population-level health benefits from Dutch cycling levels. Cycling prevents about 6500 deaths each year, and Dutch people have half-a-year-longer life expectancy because of cycling. These health benefits correspond to more than 3% of the Dutch gross domestic product.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4504332/
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
Taip, aš ir siūlau visus susodint ant dviračių ir kas bus tas bus. Nes tai yra geriau nei tai kas daroma dabar: tiesiog važiuok automobiliu ir kas bus, tas bus.
Ir remiuosi Nyderlandų tyrimais. Kurie neatranda dviračių sukeltų sveikatos problemų (nepaisant to kad olandai važinėja sunkiais vienos pavaros dviračiais, be šalmų ir specialios aprangos), bet kaip tik išvada yra 6500 išaugotų gyvybių kasmet ir dėl dviračio vidutiniškai pusę metų išaugusi gyvenimo trukmė (visiems, įskaitant nevažinėjančius).
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Nu nėra, kad visi nevažinėja be šalmų. Be to Nyderlanduose standartis darbo<->namų maršrutas neturi Narbuto ar Ukmergės kalno. Kas žemyn reiškia didesnę šalmo sunaudojimo tikimybę, o aukštyn - sąnarių bėdas.
Yra Nyderlanduose dviračių tiltų ar viadukų su įkalnėm/nuokalnėm, yra stiprus vėjas, yra daugiau drėgmės, yra daug kur slidžios nelygios plytelės, čia kaip sakoma, blogam šokėjui daug kas gali sukliudyti.
Bet grįžtant prie komunikacijos, tai manau, kad reikia komunikacijos kaip saugiau ir sveikiau važinėti. Tik pirmiausia komunikacija turėtų būti orientuota į dviračio naudą sveikatai, mitų paneigimą, ir su patarimais kaip ir su kokiu dviračiu važiuoti jei anksčiau susidūrei su skausmais. Labiau per tą prizmę kaip įtraukti važinėti žmones, kurie mano kad jau nebegali to daryti dėl nugaros ir sąnarių skausmų. Ir per tą ateis ir masinis populiarumas - jeigu įtikinsi kad net ir senelei saugu važiuoti, tai jaunam žmogui nebeliks jokių pasiteisinimų.
Comment
-
Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
99% važiuoja be šalmų, bet kurį video iš Nyderlandų atsidarius galima tą pamatyt.
Yra Nyderlanduose dviračių tiltų ar viadukų su įkalnėm/nuokalnėm, yra stiprus vėjas, yra daugiau drėgmės, yra daug kur slidžios nelygios plytelės, čia kaip sakoma, blogam šokėjui daug kas gali sukliudyti.
Bet grįžtant prie komunikacijos, tai manau, kad reikia komunikacijos kaip saugiau ir sveikiau važinėti. Tik pirmiausia komunikacija turėtų būti orientuota į dviračio naudą sveikatai, mitų paneigimą, ir su patarimais kaip ir su kokiu dviračiu važiuoti jei anksčiau susidūrei su skausmais. Labiau per tą prizmę kaip įtraukti važinėti žmones, kurie mano kad jau nebegali to daryti dėl nugaros ir sąnarių skausmų. Ir per tą ateis ir masinis populiarumas - jeigu įtikinsi kad net ir senelei saugu važiuoti, tai jaunam žmogui nebeliks jokių pasiteisinimų.
P.S. Būtų įdomu pamatyti tiltą/viaduką kur be pastangų riedi 50km/h+, o pasistengus su vėjeliu ir 70+...
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Na tai ir sakau - užsidėk šalmą, pedaluok nelaužydamas sąnarių ir galėsi mint ir gilioj senatvėj Bet kažkodėl tamstai atrodo, kad tokie pasakymai atbaidytų liaudį.
P.S. Būtų įdomu pamatyti tiltą/viaduką kur be pastangų riedi 50km/h+, o pasistengus su vėjeliu ir 70+...
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąNa tai ir sakau - užsidėk šalmą, pedaluok nelaužydamas sąnarių ir galėsi mint ir gilioj senatvėj Bet kažkodėl tamstai atrodo, kad tokie pasakymai atbaidytų liaudį.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
Nu va ir išlenda šalmų blogis: su šalmu nusprendi rizikuoti ir varai nestabdydamas ant 50 km/h nuo kalno. Aš be šalmo nuo kalno visada lengvai stabdau ir greitis užkyla tik iki kokių 33 km/h daugiausiai. Spėju be šalmo ant 30 kmh mažesni sužalojimai nei su šalmu ant 50 kmh.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Dar galima nusivest dviratį nuo kalno Tik kiek matau liaudis sėkmingai nei šalmą dedasi, nei pristabdo.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
Tai idiotų visada bus. Bet net ir idiotas ant dviračio mažiau pavojaus aplinkiniams kelia nei idiotas prie vairo.
Tuo tarpu idiotai ant dviračio net nežino, kad yra idiotai ir nežino apie galimas pasekmes. Vien kiek tenka matyti idiotų su ausinėm abiejose ausyse ar išvis su telefonu be rankų. Ir dar kai tokie idiotai prisidirba - lieka nenubausti ir neretai net nesupratę kas blogai.
Kai į patį įskris toks idiotas gali šalmo prireikt net jei ir pėsčias eini...
- 1 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąSu tokia logika gal ir gaidelius dvirtakiuose, girtus dviračių priemonių vadeliotojus ir t.t. reikia toleruoti, nes nu atbaidysim nuo dviračių ir paspirtukų.
Apskritai, turbūt reikia priminimo, kas ką žudo (JK statistika):
Dar būtų visai verta pasvarstyti, kodėl tokia statistika. Masė ir greitis, manyčiau, turi kažkokį vaidmenį šiam susiklostymui.Paskutinis taisė Ångstrom; 2022.05.30, 17:31.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
Klausimas koks komunikacijos tikslas? Jeigu fokusuojiesi į konkrečiai dviračių sukeliamų traumų skaičių, tai aišku, reikia kuo daugiau komunikuoti. Bet tada mažiau žmonių rinksis dviratį, ir turėsi didesnius neigiamus sveikatos padarinius dėl automobilių perdėto naudojimo. Tad iš bendros visuomenės sveikatos perspektyvos, verta aukoti kelis papildomus incidentus dėl didesnio dviratininkų kiekio, o ne atvirkščiai. Arba jei jau taip svarbu išvengti įvykių trumpalaikėje perspektyvoje, tai tokias pačias griežtas priemones taikome ir automobiliams: komunikacija apie triukšmo ir taršos keliamą žalą, siūlymai visada vairuoti su šalmu, greičio apribojimas iki 30 km/h visose miesto gatvėse.
Parašė Kristisz Rodyti pranešimątai kas daroma dabar: tiesiog važiuok automobiliu ir kas bus, tas bus.
Parašė Ångstrom Rodyti pranešimą
Dar būtų visai verta pasvarstyti, kodėl tokia statistika. Masė ir greitis, manyčiau, turi kažkokį vaidmenį šiam susiklostymui.
Comment
-
Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
Esmė ne apie priemones, o apie priemonių efektyvumą. Keista reikalauti iš dviratininkų šalmų, kai tas padės išvengti sunkesnių traumų tik labai retais atvejais, kai tuo pačiu susitaikom kad automobiliai gali važinėti miesto gatvėmis 50 km/h ir daugiau, kas partrenkus pėstyjį reiškia 80% mirties tikimybę, kai tuo tarpu 30 km/h yra tik 10% tikimybė mirti pėsčiajam.
Šiaip neadekvatu kiek resursų išleidžiama užtikrinti automobilių eismo saugumą dideliais greičiais (daugiau nei 30 km/h), per inovacijas, infrastruktūrą, teisinį reglamentavimą, kontrolę ir taip toliau, kai saugus dviračių eismas įmanomas su minimaliom taisyklėm ir išlaidom.
Beje, pritariu kad visose rajono gatvėse reikėtu įvesti 30 km/h greitį. 50 palikti tik susisiekimui tarp rajonų (Pvz Ukmergės gatvė).
Comment
-
Parašė Ångstrom Rodyti pranešimą
Bausti, įspėti ar parvežti namo reikia ne remiantis girtumu, ...
-
- 1 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Skirtumas, kad idiotai prie vairo praeina mokymus ir net gauna tai patvrtinantį pažymėjimą. Su galimybe jį atimti jei bus idiotais.
Tuo tarpu idiotai ant dviračio net nežino, kad yra idiotai ir nežino apie galimas pasekmes. Vien kiek tenka matyti idiotų su ausinėm abiejose ausyse ar išvis su telefonu be rankų. Ir dar kai tokie idiotai prisidirba - lieka nenubausti ir neretai net nesupratę kas blogai.
Kai į patį įskris toks idiotas gali šalmo prireikt net jei ir pėsčias eini...
Tai jeigu tarsime, kad ir dviratininkas, ir automobilio/troleibuso vairuotojas vienodai atidžiai stebi aplinką, tai kodėl vairuotojas gali garsiai klausyti radiją ir naudotis ausinėmis, o dviratininkas kažkodėl ne?100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 2 patinka
Comment
Comment