Net įdomu pasidarė, kokios problemos su išorinėm pavarom?
Esu sulaužęs porą išorinių pavarų tiesiog netyčia pamynęs atgal, kai užsikirsdavo. Taip pat iš patirties, kiek turėjau su išorinėmis, net gana švelniame UK klimate prisirenka purvo, vis kas nors ima trintis, užsikirtinėti, nuolat išsireguliuoja etc. Vilniuje gi važinėju tuo pačiu pigiu 3 pavarų bobišku dviračiu, kuris kainavo gal 600 Litų ir vidinės pavaros net nėra kažkokio žinomo brando (Shimano ar pan), bet po 5 metų važinėjimo ir ~20000km ridos, įskaitant žiemą per sniegus ir druskas, kilo lygiai nulis problemų. Nulis. Išvis nieko nedariau joms, neliečiau, nereguliavau ir netaisiau. Tiesiog veikia idealiai be sutrikimų. Nelabai net suprantu, kaip taip įmanoma, bet faktas yra toks, koks yra.
Bendroje 18 metų sumoje susidarė kilometražas. Aš turėjau omenyje, kad 6 šeštadienio pasivažinėjimai po 50km per metus yra praktiškai nevažinėjamas dviratis, nupučiamos dulkės tik. Ypač kontekste, apie kurį kalba buvo - commutinimo mieste kilometražai visai kiti.
Bendroje 18 metų sumoje susidarė kilometražas. Aš turėjau omenyje, kad 6 šeštadienio pasivažinėjimai po 50km per metus yra praktiškai nevažinėjamas dviratis, nupučiamos dulkės tik. Ypač kontekste, apie kurį kalba buvo - commutinimo mieste kilometražai visai kiti.
OK, bandysiu dar 20 metų "beveik nevažinėti" ir laukti "amžinų problemų".
Aš nelyginu 3 aukšto su Šeškinės kalnu. Bet pagal kai kuriuos pasisakymus šitoje temoje galima suprasti, kad dviračio mynimas kažkokia baisiai sunki veikla, ir jau vos ne po kelių minučių važiavimo žmogus žliaugia prakaitu.
Man atrodo, kad lipimas laiptais dažnai kaip tik yra intensyvesnė veikla, negu važiavimas dviračiu (nors ir trunka trumpiau). Lipimas laiptais yra labiau „smūginė apkrova“, o važiavimas dviračiu yra žymiai tolygesnis.
Dar reikia turėti omenyje, kad šaltuoju metų laiku laiptinės yra šildomos, o žmonės laipioja su lauko apranga, todėl prakaito tikimybė dar didesnė. Aš daugiau suprakaituoju net ne važiuodamas dviračiu, o būdamas su striuke šildomose patalpose arba lipdamas laiptais su striuke.
Smūginė trumpa apkrova prakaitavimo neiššaukia, žmogus dažniausiai normaliai prakaituoti pradeda (neskaitant aišku situacijų, kai apsirengus sėdim šiltoje patalpoje), kai dirba pulsu aukštesniu nei 110 ilgiau nei 10-15 min. O važiuojant tarkim iš senamiesčio į kokią pilaitę ar šeškinę tas lipimas į kalną ir būna pakankamai ilgas, kad būtum šlapias, kol užvažiuoji.
Klausimas visiems prakaituotojams: ar jūs apskritai naudojatės laiptais? Juk tai gana intensyvi fizinė veikla, padažnėja kraujospūdis, gali ir prakaitas išpilti. O jeigu dar šiltesnė diena, arba laiptinėje saulė įkaitinusi orą, nėra geros ventiliacijos... Ką daryti, jei darbas kokiame 3 aukšte ir nėra lifto? Gal reikalaujate iš darbdavio dušus įrengti?
Dabar net galvoju apie tūkstančius žmonių, gyvenančių 5 aukšte be lifto. Gal jie kiekvieną kartą užlipę į butą iškart eina po dušu? O gal kiekviename aukšte daro 2 minučių pertraukėles, kad nesuprakaituotų? Nes kaipgi po to būti, cituojant kai kuriuos forumiečius, „permirkusiam prakaitu“
Naudojamės liftu. O šiaip tai taip, lipant į 5 aukštą taip pat suprakaituoji.
Dar reikia turėti omenyje, kad šaltuoju metų laiku laiptinės yra šildomos, o žmonės laipioja su lauko apranga, todėl prakaito tikimybė dar didesnė. Aš daugiau suprakaituoju net ne važiuodamas dviračiu, o būdamas su striuke šildomose patalpose arba lipdamas laiptais su striuke.
Šaltu periodu tik įėjus į laptinę prasisegi, nusiimi pirštines ir t.t.
OK, bandysiu dar 20 metų "beveik nevažinėti" ir laukti "amžinų problemų".
Ir mano paties dviratis jokių išorinių pavarų problemų neturėjo, ir daug daugiau nuvažiavęs.
Tačiau mintis tame, kad mes važiuojam pasivažinėt tik geru oru, kai gatvėse sausa.
Važiuojant kasdien bet kokiu oru, šlapia, purvas ir tt, gali būti kitaip...
O įdomumo dėlei, kas nors bandėt Vilniuje su vienos pavaros dviračiu važinėt? Atrodo smagu visai, kai nereikia apie pavaras galvot, bet įdomu kaip su Vilniaus įkalnėm.
Aš turiu vienos pavaros dviratį. Vasarą labai smagu su juo, beveik visur įvažiuoju (aišku pasistengus), nereikia galvoti apie pavaras, paprastas aptarnavimas. Visą šią žiemą su juo pravažinėjau, tai praktiškai irgi jokių bėdų neturėjau. Žinoma, per nevalytus ir išvaikščiotus šaligatvius kiek kėbloka, bet šiais metais visai gerai valomi šaligatviai buvo.
Su 1 pavara kažkaip ten geresnis sukimo momentas ar kas tai gaunasi? Na idėja ta, kad su viena pavara minti bus lengviau, nei su tokio pat greičio pavara ant dviračio su daugiau pavarų? Ar aš klystu?
Su 1 pavara kažkaip ten geresnis sukimo momentas ar kas tai gaunasi? Na idėja ta, kad su viena pavara minti bus lengviau, nei su tokio pat greičio pavara ant dviračio su daugiau pavarų? Ar aš klystu?
Nežinau kaip ten yra, bet tą patį pastebėjau. Su vienu bėgiu lengviau minasi nei tokio pačio ar lengvesnio santykio bėgis ant MTB.
Su 1 pavara kažkaip ten geresnis sukimo momentas ar kas tai gaunasi? Na idėja ta, kad su viena pavara minti bus lengviau, nei su tokio pat greičio pavara ant dviračio su daugiau pavarų? Ar aš klystu?
Idealiai tiesiai stovi grandinė ir nėra papildomų mazgų pridedančių trinties. Plius mažiau detalių kam sugest.
Labai geras dalykas, saugyklos ne mažiau svarbu dviračių populiarinimui negu dviračių takai.
Jei kam įdomu, dar yra ir video apie tai kaip veikia saugyklos:
Automobiliams plovyklų turim n ant kiekvieno kampo, tunelinių, rankinių, degalinių, pagaliau ir dviračiams atsiranda panašios paslaugos.
Smagu kad atsiranda tokios paslaugos. Iš jų FB matau, kad jie Vingio parke turi plovyklą, bet iš nuotraukoje lyg ir Bernardinų sodo teniso kortai? Tai papildomą vietą turbūt atidaro?
Turbūt Upės/Kalvarijų, kur sezoniniai su "kalnų dviračiais" ir aptemptakelniai "sportininkai" su plentiniais išvažiuoja dvi dienas per metus pasivažinėti ir trukdo normaliems žmonėms normaliai važinėti
Traukinio vagono dydžio teritorijoje tėra pastatyti 10 dviračių. Miesto traukinio vagonas piko metu gali pervežti ir 10 kartų daugiau žmonių... ir jis neužimai visiškai jokios vietos mieste.
Dviračių takai yra labai gerai, ypač kol jais naudojasi mažai žmonių ir gali gauti visą taką sau, bet tai nėra kažkas, kas gali išspręsti rimtas miesto transporto problemas.
Comment