Seniau dauguma tokie buvo. Minskas, aistas, desna.
Gal ir vyriškas bei ereliukas irgi.
Gal apskritai visi ar dauguma vienos pavaros dviračių su besisukančiais pedalais stumiant.
Seniau dauguma tokie buvo. Minskas, aistas, desna.
Gal ir vyriškas bei ereliukas irgi.
Gal apskritai visi ar dauguma vienos pavaros dviračių su besisukančiais pedalais stumiant.
O dabar tai hipsterių dviračiai.
Kažką painioji, nes nei Aistas (tokį, beje, vis dar turiu kažkur), tiek ereliukas nėra fixiai ir stumiant į priekį pedalai jiems nesisuka.
Arba su pedalų sukimusi stumiant atgal. Taip būna vienos (bet nefiksuotos) pavaros dviračiams, įskaitant minėtus Aist arba Ereliukus. Šiaip iš tų laikų fixių net nežinau ar yra. Vaikiški gal nebent.
Arba su pedalų sukimusi stumiant atgal. Taip būna vienos (bet nefiksuotos) pavaros dviračiams, įskaitant minėtus Aist arba Ereliukus. Šiaip iš tų laikų fixių net nežinau ar yra. Vaikiški gal nebent.
Rodos taip būna visiems dviračiams su kojiniu stabdžiu. Fiksai vėlyvais būdavo tik trekinės start shose versijos nebent. Arba prieškariniai karovnikai.
Gali būti, kad painioju, nes jau seni laikai su minsk (tokį turėjau, kuris aist, desna analogas berods).
Tai koks privalumas, kad suktűsi pedalai stumiant (hipstwrinis fixas) vs, kad nesisuktų (minskas, ereliukas ir tt)?
On the surface, fixed gear (fixie) and single speed bicycles are very similar.
<...>
Why would I buy one? Single speeds are ideal commuter or winter bikes as the lack of complex gearing makes them far easier to maintain. In contrast, the most common use of fixed gear bikes is on the track. Most of the bikes you see speeding around the velodromes are fixed gears with no brakes.
Riding a fixed gear bike really helps to improve a rider on a standard road bike. <...> It teaches you a good pedalling technique, making sure you’re producing power through the whole pedal stroke, as opposed to ‘stomping’ on the pedals like I see many riders doing.
<...>
Helps with cadence as generally when you are on a fixed gear you are forced to pedal a lot faster. When transferred on to the road this gives riders a lovely high cadence, which is efficient, but also great for developing a rider’s top-end speed.
<...>
There is no rest when you’re riding a fixed gear, so you are constantly pedalling. It is a different workout to one on a standard road bike and there are positives and negatives to both.
Bicycle drives do suffer significant losses in efficiency from derailleur pulleys, but single-speed bikes don't have them. Just like fixies.
The answer involves considering a bicycle (such as mine) equipped with two brakes and a fixed gear, and comparing with the same bicycle but only replacing the fixed cog with a freewheel cog of the same teeth count. In that case, my guess is that the fixie is only very slightly more efficient, because the freewheel weighs very slightly more and there are tiny losses in the freewheel mechanism. However the difference is going to be extremely small, much much much less than the loss from a derailleur.
As for which is more efficient for a given ride, that varies widely. The freewheel has a slight advantage in being able to coast (less energy required to cover same distance) but the fixie rider tends to keep speed up by virtue of having to pedal regardless. The freewheel has an obvious advantage on downhills (wheee!) but both have the same gearing so are equal on flats and uphills.
LT santrauka: fiksuotos pavaros dviratis lengvesnis, nes neturi stabdžių, yra efektyvesnis, nes neprarandi energijos ir momento vėl išsukant pedalus, kadangi grandinė nuolat „įtempta ir dirba”. Fiksuotos pavaros dviratis padeda tobulinti plento dviračio lentkyniavimo techinką.
Daugumai, turbūt, svarbiausias pats mynimo pojūtis, mažas svoris, minimali eksploatacijos priežiūra, galimybė atlikti papildomus triukus. Visgi, Naktiniame Vilniaus kriteriume (renginyje lenktynių formate) yra atskira fiksuotos pavaros grupė. Bent praeitais metais fiksuotųjų grupėje važiavo tokie, kurie galėtų varžytis su pajėgiausiais plentininkais.
Fiksiai yra ganėtinai pavojingi, nes per greitai minant ne taip lengva sustabdyti. Aš paskutinius turiu ~10 metų važinėju su vienos pavaros dviračiu ir galiu patvirtinti, kad didžiausias šio dviračio privalumas yra tai, kad nereikalauja didelės preižiūros.
Fiksiai yra ganėtinai pavojingi, nes per greitai minant ne taip lengva sustabdyti. Aš paskutinius turiu ~10 metų važinėju su vienos pavaros dviračiu ir galiu patvirtinti, kad didžiausias šio dviračio privalumas yra tai, kad nereikalauja didelės preižiūros.
Šiaip apskritai dviračiai be išorinių pavarų reikalauja labai mažai priežiūros, palyginus su išorinėmis pavaromis. Maniškis pigus ir paprastas moteriškas miesto dviratis ne kartą tvarkytas, pakeista daug dalių jame, pradedant ratais, baigiant pedalais, bet vienas dalykas, kurio dar neteko taisyti po maždaug 20K ridos, yra vidinės pavaros.
Beje, gal kas nors turi paaiškinimų, kodėl Lietuvoje miestuose (Vilniuje, Kaune) bene labiausiai populiarus dviračių tipas yra MTB ar panašūs dviračiai su amortizatoriais ir storomis padangomis su giliu protektoriumi? Suprantu, kad yra kažkiek MTB entuziastų, kurie laksto visokiais miškų takeliais, bet nu nėra jų realiai daug. Akivaizdu, kad paprasti važinėtojai dėl kažkokių priežasčių naudojimui mieste ant asfalto perka kalnų tipo dviračius. Kodėl taip žmonės daro? Juk baisiai nepatogu ir nemalonu jais važiuoti lygiu asfaltu.
Jau tapus suaugusiu, po ilgos pertraukos, savo pirmąjį pirkau 2015 m. kartu su draugu. Dviese bandėm pramušt nuolaidą perkant kartu toje pačioje parduotuvėje. Ėmiau fitness tipo (plonom padangom, standžia šake). Draugas MTB. Bandžiau net perkalbėt ir įsiūlyt savo stiliaus dviratį ar bent hibridą (fitness su amortizatoriumi šakėje). Jo argumentas buvo – lengva įveikti bordiūrus. Taip ir nusipirko MTB. Pasiteisino tik dėl to, kad bent važinėjo žiemą per sniegą. Žinom, jog normaliai pasnigus dvirtakiais gali būti labai sudėtinga važiuoti, o su MTB pravažumas didesnis. Ant savo fitness žiemai dedu minkštesnės gumos 32 mm CX (cyclocross) gilaus protektoriaus (mud tipo) padangas, ir tai reikia gerų įgūdžių sudėtingesnėse vietose.
Šiaip dar žmonės gal bijo tų trinkelių ir tarpų tarp jų. MTB plati padanga ne taip sminga, nebent jau ekstremaliuose šaligatviuose, kaip Vilniaus Narbuto g. viršuje.
Comment