Nepalėksi su CX, tai nėra plento dviratis (svoris, padangos). 30km/h lygiame kelyje (bent 20km atstumas) palaikyti jau reikia nemažai jėgos ir valios.
CX yra gana minkštam patogiam važiavimui visur kur. Ypač puikus kelionėms.
Bet ta drop sėdėsena yra pernelyg sportinė, kad patogiai riedėt vidutiniu ar lėtesniu tempu kaip tipinis miesto pasivažinėtojas, labiau vis tiek gana normaliam tempui palaikyt skirta.
Labiau pasportuot ar pralėkt nei pasivažinėt dairantis aplinkui, bet dairyti į vaizdus nėra taip patogu iš tos sėdėsenos.
Bet ta drop sėdėsena yra pernelyg sportinė, kad patogiai riedėt vidutiniu ar lėtesniu tempu kaip tipinis miesto pasivažinėtojas, labiau vis tiek gana normaliam tempui palaikyt skirta.
Labiau pasportuot ar pralėkt nei pasivažinėt dairantis aplinkui, bet dairyti į vaizdus nėra taip patogu iš tos sėdėsenos.
Su dropbaru niekas nedraudžia išsikelt vairą aukštyn, pritraukt artyn ir sėdėt patogiai. Tik prieš vėją ar nuo gero kalniuko pasinaudot žema pozicija. Su plentiniu dviračiu kokius 95% laiko rankas laikau viršuje.
Dropbarų esmė, kad turi 3 visiškai skirtingas rankų pozicijas.
Nepalėksi su CX, tai nėra plento dviratis (svoris, padangos). 30km/h lygiame kelyje (bent 20km atstumas) palaikyti jau reikia nemažai jėgos ir valios.
CX yra gana minkštam patogiam važiavimui visur kur. Ypač puikus kelionėms.
Turiu tiek CX, tiek normalų plentinį. Lėkt gali su abiem. Ant CX padangų pasirinkimas nuo-iki. Galima susidėti storesnes plentines, su kuriom gerai eis. Galima susidėt minkštas miškines, su kuriom bus truputuką sunkiau. Didžiausias skirtumas - CX nervingesnis leidžiantis nuo kalno didesniu greičiu dėl trumpesnės bazės ir aukštesnio svorio centro. Nuo Juodo kelio kalno 70km/h su CX baisu, o su plentiniu daug ramiau.
Su dropbaru niekas nedraudžia išsikelt vairą aukštyn, pritraukt artyn ir sėdėt patogiai. Tik prieš vėją ar nuo gero kalniuko pasinaudot žema pozicija. Su plentiniu dviračiu kokius 95% laiko rankas laikau viršuje.
Dropbarų esmė, kad turi 3 visiškai skirtingas rankų pozicijas.
Rankų pozicijos Nuotraukoje vaizduojamos 5 pozicijos, dar pridėčiau bent dvi – tarsi į bumbulą įsikibimas į pavarų/stabdžių rankenos viršų (važiuosi beveik stačias) bei ta pati poza plius dilbių padėjimas ant skersinio (neva TT poza). Visais atvejais būtina turėti dvigubus stabdžius.
Nereikia daryti kokio tai frankenšteino, pozicijų patogiam riedėjimui yra sočiai (ilgesnį atstumą važiuojant net 1cm plaštakos padėties pakeitimas atrodys kaip naujas patogus variantas).
Bet ta drop sėdėsena yra pernelyg sportinė, kad patogiai riedėt vidutiniu ar lėtesniu tempu kaip tipinis miesto pasivažinėtojas, labiau vis tiek gana normaliam tempui palaikyt skirta.
Labiau pasportuot ar pralėkt nei pasivažinėt dairantis aplinkui, bet dairyti į vaizdus nėra taip patogu iš tos sėdėsenos.
Tipinis „patogaus“ važiavimo mieste entuziastas visus kelio nelygumus atiduoda savo stuburui, o vakarus leidžia ašarodamas dėl skaudančios nugaros...
Kalbejau su vienu amerikonu del automobiliu, jis sako turi F150, o i klausima kiek ir kokiu kroviniu jam reikia gabenti, atsake jokiu, o F150 “it’s just an american style”. Taip ir SUVai pas mus “it’s just a lithuanian style”.
Čia taip pat kaip neseniai visiems staiga prireike pirkti kalnu dviračius, nesvarbu kad kalnu nera, svarbu kad pas kaimyna toks jau yra. O dabar mada praejo ir nieks nebezino kur ta kalnu dvirati deti.
MTB ir dabar populiarus ir nedaug priežasčių kodėl jis toks neturėtų būti. Miestuose dar toli gražu ne visur plonesnių padangų dviračiams tinkama infrastruktūra.
Matau painiojate CX su dabar ant bangos esančiais Gravel dviračiais.
CX ir patogumas neturi daug bendro, nes rėmo geometrija pritaikyta trumpoms lenktynėms su galimybe patogiai dviratį nešti ant kupros. O ir padangų plotis CX disciplinoje ribojamas iki 33 mm, tai stipriai storesnių rėme neįtalpinsi.
O Gravel, nors iš pirmo žvilgsnio panašus į CX (kiek storesnės padangos, diskiniai stabdždiai), yra kur kas palankesnės ilgesnėms kelionėms geometrijos, padangos telpa storesnės ir t.t.
Matau painiojate CX su dabar ant bangos esančiais Gravel dviračiais.
CX ir patogumas neturi daug bendro, nes rėmo geometrija pritaikyta trumpoms lenktynėms su galimybe patogiai dviratį nešti ant kupros. O ir padangų plotis CX disciplinoje ribojamas iki 33 mm, tai stipriai storesnių rėme neįtalpinsi.
O Gravel, nors iš pirmo žvilgsnio panašus į CX (kiek storesnės padangos, diskiniai stabdždiai), yra kur kas palankesnės ilgesnėms kelionėms geometrijos, padangos telpa storesnės ir t.t.
Nieko nepainioju ir madų nesivaikau. Jau 15 metų turiu CX su karbono šake (tilpo ir 42 padanga, optimaliausia 35) ir cantilever (nežinau lietuviškai kaip) stabdžiais. Ilgiausia kelionė – nuo Bergamo iki Marsalos.
Turbūt atsakymas yra, kad nėra universalaus dviračio visoms progoms kaip OP norėtų. Geriausia turėti kelis dviračius konkrečios paskirties. Miesto dviratis - transporto priemonė, jeigu nugaros problemos tai yra ir su amortizuojamom šakėm ir sėdynėm. Lenktyninis sportui - visai netinkamas važiuoti dviračių takais mieste. Touring/gravel - jeigu patinka keliauti dviračiais. Kalnų - jeigu nori riedėti nuokalne, miškais, sniegu. Sulankstomas, jeigu nori nemokamai vežtis traukiniais ir kitu VT, lengvai įsidėti į mašina. Cargo, jeigu nori vežti vaikus ar krovinius.
Pats šiuo metu turiu tris dviračius. Jie ne karvę kainuoja, tame visas ir gėris.
Elementari biomechanika. Stuburas nepritaikytas vertikalioje padėtyje smūgiams iš apačios. Tuo tarpu idealiai sugeria bet kokį kratymą horizontalioje padėtyje. Ačiū keturkojams protėviams.
Nereikia daryti kokio tai frankenšteino, pozicijų patogiam riedėjimui yra sočiai (ilgesnį atstumą važiuojant net 1cm plaštakos padėties pakeitimas atrodys kaip naujas patogus variantas).
Sakyčiau yra 3 pagrindinės, o toliau jau fantazijos reikalas ir skaičius begalinis...
Matau painiojate CX su dabar ant bangos esančiais Gravel dviračiais.
CX ir patogumas neturi daug bendro, nes rėmo geometrija pritaikyta trumpoms lenktynėms su galimybe patogiai dviratį nešti ant kupros. O ir padangų plotis CX disciplinoje ribojamas iki 33 mm, tai stipriai storesnių rėme neįtalpinsi.
O Gravel, nors iš pirmo žvilgsnio panašus į CX (kiek storesnės padangos, diskiniai stabdždiai), yra kur kas palankesnės ilgesnėms kelionėms geometrijos, padangos telpa storesnės ir t.t.
Ir seniau CX buvo labai komplikuotas dalykas. Grynakraujų varžybinių CX būdavo labai mažai. Dauguma - frankenšteinai tarp lengvai turistinių, žiemai skirtų plentinių (= purvasargiai ir platesnės padangos) ir tikrųjų CX. Turimas CX talpina 35mm padangas.
Pavyzdžiui su miniatiūriniais purvasargiais ant plentinio turiu atsargiai daryti posūkius, kad nenuspirčiau su batu. CX net su turistiniais kapitaliniais purvasargiais prasisuka.
Nieko nepainioju ir madų nesivaikau. Jau 15 metų turiu CX su karbono šake (tilpo ir 42 padanga, optimaliausia 35) ir cantilever (nežinau lietuviškai kaip) stabdžiais. Ilgiausia kelionė – nuo Bergamo iki Marsalos.
Bet dabar jau 2023 už lango - net noredamas parduotuvėje nerasi pirkt "CX su karbono šake (tilpo ir 42 padanga, optimaliausia 35) ir cantilever stabdžiais"
O rinka siūlo labiau kelionėms pritaikytus sprendimus.
Elementari biomechanika. Stuburas nepritaikytas vertikalioje padėtyje smūgiams iš apačios. Tuo tarpu idealiai sugeria bet kokį kratymą horizontalioje padėtyje. Ačiū keturkojams protėviams.
Esant nelygumui visada verta pakelti užpakalį nuo sėdynės ir įdarbinti kojas efektyvesniam amortizavimui. Net nekalbant apie amortizuojančias sėdynes, kurios irgi gali bent iš dalies atlikti šitą funkciją.
Esant nelygumui visada verta pakelti užpakalį nuo sėdynės ir įdarbinti kojas efektyvesniam amortizavimui. Net nekalbant apie amortizuojančias sėdynes, kurios irgi gali bent iš dalies atlikti šitą funkciją.
Na taip, galima sveiką sėdėseną iš dalies keisti mechaniniais sprendimais. Ir su tuo viskas gerai mieste važiuojant kelis kilometrus. Bet didėjant atstumui reiktų ir sėdėseną susitvarkyti.
Šiknai irgi geriau pusiau gulom. Tada mažiau svorio ant šiknos ir mažiau kenčia svarbios kūno vietos. Amortizuojančios sėdynės kaip taisyklė būna dideli minkšti foteliai kur irgi sėdi ne ant kauliukų, o visa subine ir kenčia kraujotaka. Taip pat dalį svorio perkėlus į priekį pagerėja svorio balansas ir valdomumas ant prastesnio irba kritiėnse situacijose.
Amortizuojančios sėdynės kaip taisyklė būna dideli minkšti foteliai kur irgi sėdi ne ant kauliukų, o visa subine ir kenčia kraujotaka.
Kai sakau amortizuojančios sėdynės turiu omenyje ne tą odinę sėdyne su spyruoklėm, o amortizuojančias balnelio iškyšas tokias kaip Byschulz ar Kinect. Jos būna įvairaus minkštumo, naudoja bet kokią sėdynę. Šitie dalykai pastaruoju metu dažnai komplektuojami geresniuose miesto dviračiuose tokiose kaip Riese & Müller. Realiai tinka bet kokiems dviračiams, netgi gravel ir pan. (yra ir vairo iškyšos veikiančios panašiu principu). Jei labai on a budget tai yra tiesiog pigus sėdynės kotas su spyruokle Decathlon'e už 25 Eurus.
Comment