Jei nagrinėtume iš projektavimo pusės, mano supratimu ten yra įrengta nežymėtoji perėja. Kas tai yra, aprašyta "pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklėse". Jau pačioje taisyklių pradžioje pateikiamas toks apibrėžimas: nežymėtoji pėsčiųjų perėja (toliau – nežymėtoji perėja) – inžinerinėmis priemonėmis (nuožulniais kelio bortais, iškiliąja saugos salele ar kt.) pėsčiųjų eismui pritaikyta perėjimo per kelią ar gatvę vieta, nepažymėta nei nurodomaisiais kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“, nei horizontaliojo ženklinimo linijomis. Nežymėtoji pėsčiųjų perėja gali būti pažymėta įspėjamaisiais kelio ženklais „Pėstieji“. Taisyklėse yra punktas, teigiantis, kad: "Laikoma, kad pėstieji, neturintys pirmumo (nežymėtosiose perėjose), galimybės pereiti per kelią laukia arčiau važiuojamosios dalies krašto". Tose taisyklėse yra apibrėžta, kada tokios perėjos gali būti įrengtos, kokie yra reikalavimai jiems. Kiek žiūriu į tų taisyklių 1 paveiksliuką, nu man visai neatrodo, kad šioje vietoje ta nežymėta perėja yra leistina (jei teisingai suvokiu, leistinos tokios perėjos tik keliuose, kur eismas yra iki 500 aut/val.).
Skaitant KTR 1.01:2008 "Automobilių keliai", atsiranda tokia sąvoka kaip skirtingų lygių sankryža. Tai yra "inžinerinis statinys nenutrūkstamam eismui įvairiomis kryptimis organizuoti; jungiamieji sankryžos keliai su šalutiniais žemesnių kategorijų keliais gali kirstis viename lygyje". Tai aš suprantu, kad čia yra važiuojama (tiesiai) jungiamuoju keliu. Bet eismo dalyviai to KTR išmanyti neturi, todėl svarbesnis čia turi būti saugaus eismo automobilių keliais įstatymas. O jame pateiktas kiek kitoks sankryžos apibrėžimas. Ten ši vieta (jungiamasis kelias) vadinama "nuovaža".
Tai ši situacija man nevienareikšmė ir situaciją galima nagrinėti iš kelių požiūrio taškų. Ir būtų protingiausia, jei visi eismo dalyviai, įskaitant dviratininkus, šioje vietoje tiesiog būtų atsargesni ir negalvotų, kad turi pirmumą.
Skaitant KTR 1.01:2008 "Automobilių keliai", atsiranda tokia sąvoka kaip skirtingų lygių sankryža. Tai yra "inžinerinis statinys nenutrūkstamam eismui įvairiomis kryptimis organizuoti; jungiamieji sankryžos keliai su šalutiniais žemesnių kategorijų keliais gali kirstis viename lygyje". Tai aš suprantu, kad čia yra važiuojama (tiesiai) jungiamuoju keliu. Bet eismo dalyviai to KTR išmanyti neturi, todėl svarbesnis čia turi būti saugaus eismo automobilių keliais įstatymas. O jame pateiktas kiek kitoks sankryžos apibrėžimas. Ten ši vieta (jungiamasis kelias) vadinama "nuovaža".
Tai ši situacija man nevienareikšmė ir situaciją galima nagrinėti iš kelių požiūrio taškų. Ir būtų protingiausia, jei visi eismo dalyviai, įskaitant dviratininkus, šioje vietoje tiesiog būtų atsargesni ir negalvotų, kad turi pirmumą.
Comment