Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Dviračių takai Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    https://www.facebook.com/share/p/9sS...ibextid=WC7FNe

    Mes jungiamės prie iniciatyvos įteisinti informacinį 1,5 metro saugaus atstumo kelio ženklą ir kviečiame pasirašyti už saugų eismą!

    Įteisinus informacinį 1,5 metro saugaus atstumo kelio ženklą ir įtraukus jį į Kelių eismo taisykles, 1,5 m. atstumo laikymasis atliekant lenkimo manevrą iš rekomenduojamo, taptų privalomas.

    Prie saugaus dviračių judesio kviečiame prisidėti ir Jus! Viskas, ką Jums reikia padaryti – pasirašyti dviratininkų inicijuotą peticiją. Peticijos nuorodą rasite komentaruose.
    Kaip suprantu, be ženklo ši 1.5 metro atstumo taisyklė negaliotų? Koks efektyvumas, jeigu uždės šį ženklą tik keletoje Vilniaus gatvių? Pavyzdžiui, pristatė kelio ženklą "Dviračių gatvė" ir jis yra tik poroje Vilniaus vietų (viena iš jų - K. Kalinausko g.). Nu ir ką? Piaras baigtas. Panašu į vieno žmogaus ar vienos mažos komandos suburtą iniciatyvą, tačiau ne iš to galo.

    Kaip man, pavyzdžiui, dviračiu saugiai (šaligatvių būklė, dviračių takų žymėjimai, ir kt.) patekti nuo Gedimino pr. ties Live Square iki santuokų rūmų? Jei kas nors ten važiavęs - mane supras. Gal tegu imasi spręsti realias problemas.
    Paskutinis taisė liudasbar; 2024.05.22, 14:49.

    Comment


      Parašė liudasbar Rodyti pranešimą
      Kaip suprantu, be ženklo ši 1.5 metro atstumo taisyklė negaliotų?
      Galiotų, ženklas tik informacinis.

      Comment


        Pačioje peticijoje apie 1,5m taisyklės pakeitimą iš rekomendacijos į reikalavimą nekalbama. Kalbama tik apie naują ženklą:

        https://www.peticijos.lt/visos/85303...do-iteisinimo/
        siūlome įteisinti infomacinio 1,5 metro saugaus lenkimo kelio ženklą ir stendą
        Ar aš kažko nesuprantu ar tas Facebook postas meluoja?

        Comment


          Parašė digital Rodyti pranešimą
          Galiotų, ženklas tik informacinis.
          Tai jeigu noras "įtraukti ženklą į KET", tai to ženklo reikalavimai galiotų tik atkarpose pažymėtose tokiu ženklu. Vadinasi ties kiekviena sankryža bus poreikis kabinti krūvas kažkokių beprasmių ženklų. Visa idėja skamba kaip koks "įtraukime į KET ženklą, kad negalima vairuoti girtam".
          Dėl lenkimo atstumo, tai ne ženklo reikia, o formuluotės kažkuriame KET punkte ir viskas.

          Comment


            Parašė sleader Rodyti pranešimą
            Tai jeigu noras "įtraukti ženklą į KET", tai to ženklo reikalavimai galiotų tik atkarpose pažymėtose tokiu ženklu. Vadinasi ties kiekviena sankryža bus poreikis kabinti krūvas kažkokių beprasmių ženklų. Visa idėja skamba kaip koks "įtraukime į KET ženklą, kad negalima vairuoti girtam".
            Dėl lenkimo atstumo, tai ne ženklo reikia, o formuluotės kažkuriame KET punkte ir viskas.
            Ženklas nusižiūrėtas iš užsienio, teko matyt skirtingose šalyse. Jis perspėja vairuotojus, kad šiame kelyje dažnai malasi dviratininkai, ir primena, kad taisyklės reikalauja lenkti 1,5 m atstumu. Dėl peticijos formuluočių tikslumo nesiginčiju.

            Attached Files

            Comment


              Žygimantų g. Atkreipkit dėmesį, kad šaligatvio pagrindas, panašu, iš atsijų, o ne Vilniui įprasto smėlio. Atsijų pagrindas čia buvo iš anksčiau iki išardant Zuokmečio šaligatvį




              Ties Vileišių skveru. Čia dar "praėjimo nėra", nors tiek dviračių takas, tiek šaligatvis jau gana populiarūs

              Comment


                Parašė John Rodyti pranešimą
                Žygimantų g. Atkreipkit dėmesį, kad šaligatvio pagrindas, panašu, iš atsijų, o ne Vilniui įprasto smėlio. Atsijų pagrindas čia buvo iš anksčiau iki išardant Zuokmečio
                Pasikartosiu. Čia daro pagal projektą su statybos leidimu bei rangovą prižiūri techninis prižiūrėtojas, todėl daroma ne bet kaip.

                Dėl tų trupančių bordiūrų, reiktų paieškoti statybos stendo, jame turėtų būti įrašytas techninis prižiūrėtojas (ir jo kontaktai), reiktų jį informuoti apie nekokybiškas medžiagas, nes pagal procedūras negali leisti montuoti tokių

                Comment


                  Parašė Kaid Rodyti pranešimą

                  nes pagal procedūras negali leisti montuoti tokių
                  Bet visame Vilniuje montuoja jau eilę metų, ir ką?

                  Comment


                    Šita vieta man kelia didelių klausimų, gal kas ten dažniau lankosi, galit pakomentuot? Kaip suprantu, kadangi agsvalto plotis yra šventas dalykas, tai norint sutalpinti dvirtakį ir pėsčiųjų šaligatvį, buvo papildomai supilta šlaito? To pasėkoje padarant jį ženkliai statesniu? Jei taip yra iš tiesų, ar nesidžiaugsim šiuo šaligatviu iki pirmo stipraus lietaus?

                    Comment


                      Parašė rmss Rodyti pranešimą
                      Šita vieta man kelia didelių klausimų, gal kas ten dažniau lankosi, galit pakomentuot? Kaip suprantu, kadangi agsvalto plotis yra šventas dalykas, tai norint sutalpinti dvirtakį ir pėsčiųjų šaligatvį, buvo papildomai supilta šlaito? To pasėkoje padarant jį ženkliai statesniu? Jei taip yra iš tiesų, ar nesidžiaugsim šiuo šaligatviu iki pirmo stipraus lietaus?
                      Šioje vietoje bortas buvo šiek tiek perstumtas vykdant Žygimantų g. akstfaltavimą praeitais metais pagal krantinės dviračių tako projektą (atsidarius komentarą yra ir nuotrauka su senu ir nauju bortu):

                      Parašė Bluefox Rodyti pranešimą
                      Na šioks toks "vairuotojų genocidas" visgi vyksta. Žygimantų g. tvarkomi bortai ir, galbūt, šaligatvis, šiek tiek siaurėja asfalto dalis. Bet čia spėju derinasi prie būsimo Neries krantinės dviračių tako projekto ir šito stabdyti nebandytų.

                      Comment


                        Parašė alga Rodyti pranešimą

                        Ženklas nusižiūrėtas iš užsienio, teko matyt skirtingose šalyse. Jis perspėja vairuotojus, kad šiame kelyje dažnai malasi dviratininkai, ir primena, kad taisyklės reikalauja lenkti 1,5 m atstumu. Dėl peticijos formuluočių tikslumo nesiginčiju.
                        Norint įrengti kažkokį tokį stendą, tai nereikia, kad jis būtų KET. Nes nepamenu jog taisyklėse buvo stendai: "Šiame kelyje šiais metais žuvo....", "Šiame kelyje surinkta ..... EUR baudų", "Dėmesio, Kelio remontas", "Dėmesio. Naudotojo mokestis A1-A18 keliuose" ir panašūs. Tai papildomą priminimo stendą su įspėjamuoju ženklu apie dviratininkus ir užrašą apie atstumą galima pastatyti ir taip.

                        Comment



                          Nei KET, nei KĮ nenumato tokio stendo įrengimo, kuris nėra kelio ženklas – KĮ 13 str. 2 dalis draudžia bet kokią reklamą, kuri imituoja KET ženklus. Tai gali būti tiek socialinė, tiek partinė savireklama ir visai nebūtinai reklamuojanti konkretų ūkinį subjektą („Be to, draudžiama naudoti reklamą, imituojančią kelio ženklus ir (arba) naudojančią kelio ženklų simboliką“).
                          https://www.facebook.com/groups/7379...54029/?__cft__[0]=AZUIqAegcsmS9Lu2Fb8ISDjYhsSH85ioF0H_VOO4eoaE855-I174NhPG9rLEpUYAZvr2bu21GnZ7A2hyW0FZXfCOWueuyt827O CT9H530pJxoXWuAziUY5MjsD6pa4_FeXesZe5BwsB5uXGzu-ddSamM1xr_581X_Gjk1WJ5qURi9ZFZVUC93IAFDU8iEvhwPWNY 021e9-pcjiroKiHlQaRY&__tn__=%2CO%2CP-R
                          Įraše parašyta, jog policija oficialiai atsakė, kad toks informacinis stendas yra ne kelio ženklas. Tuo pačiu, ne kelio ženklui ten ne vieta.
                          ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                          Comment


                            Praėjus dviem metams, vėl paskaičiavau eismo dalyvius Algirdo gatvėje su dviračių taku. Šįkart apsiribojau trimis valandos trukmės intervalais vieną dieną:

                            Matavimo data (2024) Oro sąlygos Automobilių / val. Pėsčiųjų / val. Dviračių / val. Paspirtukų /val. Viso Riedančių dalis
                            Geg 22, Tr, 15:00 saulėta, +24°C 230 155 34 37 456 15,6%
                            Geg 22, Tr, 17:00 saulėta, +24°C 319 252 109 64 744 23,3%
                            Geg 22, Tr, 19:00 saulėta, +24°C 151 208 89 34 482 25,5%

                            Palyginimui - panašūs (bent pagal paros laiką) matavimai iš 2022 m. (visi duomenys: gegužės ir liepos):

                            Matavimo data (2022) Oro sąlygos Automobilių / val. Pėsčiųjų / val. Dviračių / val. Paspirtukų /val. Viso Riedančių dalis
                            Geg 25, Tr, 15:10 saulėta, +23°C 245 127 13 17 402 7,5%
                            Geg 27, Pn, 17:32 debesuota, +14°C 317 105 27 19 468 9,8%
                            Lie 21, Kt, 19:00 saulėta, +28°C 220 142 61 41 464 22,0%

                            Pirmas palyginimas beveik idealus, nes sutampa ir metų laikas, ir svaitės diena, ir paros laikas, ir oro sąlygos. Matome, kad per du metus dviračių taku riedančių eismo dalyvių skaičius padidėjo daugiau nei dvigubai - tiek absoliučiais skaičiais (30 vs 71), tiek procentais (7,5% vs 15,6%). Kiti palyginimo taškai ne tokie geri, bet visuose taip pat matosi ryškus riedančių ir vaikštančių pagausėjimas ir santykinis automobilių sumažėjimas. Net ir piko metu automobiliai dabar sudaro mažiau nei pusę eismo dalyvių, o į vakarą automobilių dalis nukrenta iki mažiau nei trečdalio, kuomet riedančių pakyla virš ketvirčio, nors bendrai gatvėje dabar daugiau judesio. Atskirai to neskaičiavau, bet subjektyviai atrodo, kad dabar yra daugiau commute'inančių ir savo reikalais važinėjančių dviratininkų, kai anksčiau didesnę dalį sudarė kurjeriai.

                            Nuo 2022 metų ši dviračių magistralė pailgėjo prijungus Dariaus ir Girėno gatvę, taip pat Ševčenkos gatvė pertvarkyta į ramaus eismo. Ne-automobilinio eismo greičiausiai pridėjo Cyber City ir kiti nauji ofisynai, galbūt labiau užsipildė ir nauji daugiabučiai. Bendrai, visi pokyčiai į teigiamą pusę.

                            Comment


                              Kai dienos metu pravažiuoju mašina Pilaitės prospektu ir Narbuto gatve, man žandikaulis nukrenta dėl dviračių eismo tankumo, ypač sankryžoj su Laisvės prospektu. Rieda, zuja, dauguma be šalmų ir ne pramogaujantys, o važiuojantys su reikalais. Tai įvyko. Pastatė, ir jie atėjo.

                              Comment


                                Tikrai taip. Jie atėjo. Bet dabar kita problema, ypač savaitgaliais geru oru gana pavojinga minti dviračių takais kur intensyvus dviračių eismas. Man asmeniškai gatve minti kai kada net saugiau. Ten nors taisyklės aiškios ir bent jau žinai, ko tikėtis. O čia gali atlėkti iš bet kur didžiausiu greičiu. Paradoksas, bet mano pirma rimta avarija per labai ilgą mynimo laiką buvo būtent ne gatvėje, o dvirtakyje. Gal atsitiktinumas, o gal ir ne.

                                Comment


                                  Palei Laisvės prospektą kai kuriose atkarpose atnaujintas raudono asfalto sluoksnis:

                                  Click image for larger version

Name:	IMG_20240522_190546.jpg
Views:	1228
Size:	3,05 MB
ID:	2132562 Click image for larger version

Name:	IMG_20240522_190651.jpg
Views:	1217
Size:	2,29 MB
ID:	2132561 Click image for larger version

Name:	IMG_20240522_192120.jpg
Views:	1226
Size:	2,45 MB
ID:	2132560

                                  Comment


                                    2025 metais ties dviračių taką

                                    Comment


                                      Parašė digital Rodyti pranešimą
                                      Palei Laisvės prospektą kai kuriose atkarpose atnaujintas raudono asfalto sluoksnis:
                                      Tik dėl to, jog perkasė jį ar kitaip sugadino šiluminių tinklų rekonstrukcijos metu.

                                      Parašė Kaid Rodyti pranešimą
                                      2025 metais ties dviračių taką
                                      Aha, taip jau kokius 4-5 metus kitais metais tiesia

                                      Comment


                                        Ką čia prie CUP sugalvojo? Pašalino vieną iš dviračių stovų ir sumontavo tą dviračio formos stovą antrame fone.

                                        Comment


                                          Liepkalnio g. remontinis dviračių ir pėsčiųjų takas

                                          Pradėsiu, kad jungtis yra ir tai geriau negu jos nebūtų - principe tikiuosi kokioj olandų g. kažką tokio gal padarys, vis vien patogiau nei pabirusios plytelės.

                                          Viršus (pietinė dalis), sujungimas su Minsko pl. viaduko projektu.

                                          Click image for larger version

Name:	20240621_120246.jpg
Views:	388
Size:	694,4 kB
ID:	2137554

                                          Perėjimas į bendrą taką, nu nes tikrai nebuvo kaip patalpint. Nieko šalia nėra pertekliniu pločiu. Ten toliau matos vingis, kur matomumas tikrai prastokas, krūmai gaubia taką.

                                          Click image for larger version

Name:	20240621_120446.jpg
Views:	380
Size:	648,4 kB
ID:	2137555

                                          Ta pati sandūra su vaizdu į viršų. Gerai, kad prieš tai stabtelėjau pafotografuot, nes be pastangų įsibėgėjau iki 50km/h. Tai minti viršun pro čia tokiu statumu noro nedaug, nebent kai eismo mažiau kaip nuotraukoje.

                                          Click image for larger version

Name:	20240621_120523.jpg
Views:	389
Size:	571,9 kB
ID:	2137556

                                          Autoservisas daro ką autoservisai daro - automobilis priparkuotas tiesiai iš garažiuko. Aišku, kad bent bandė derint atstumą. Stebint, kad jis principe jau automobilių eisme ir matant šalia busiuką+lengvąją pakartosiu, kad tikrai nėra perteklinio pločio.

                                          Click image for larger version

Name:	20240621_120623.jpg
Views:	389
Size:	493,5 kB
ID:	2137557

                                          Jau nefotografavau, bet dar tas šviesoforas take dega raudonas esant eismui iš Dunojaus g. kairiojo, tai ilgai tenka laukt.

                                          Ir toliau ties Rasų kapinėmis neblogas dvirtakio gabaliukas. Likusi liepkalnio dalis smagiai važiuojasi nauju asfaltu ir kadangi nėra dvirtakio perteklinis plotis bent jau saugumo manevrams duoda.
                                          Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                                          Comment

                                          Working...
                                          X