Sakyčiau apgailėtinai atrodo tas Vilniaus laivynas su sugriuvusiom pakrantėmis, jeigu jas sutvarkytų gal ir atsirastų didesnis noras žmonėms lipti ant vandens. Siulyčiau pakrante tvarkyti skirtingai ir pritaikyti skirtingiems poreikiams, su pagrindiniais švartavimosi punktais prie Baltojo tilto ir pilies, mažesni galėtų būti Antakalnyje ar Valakampiuose. Vietomis būtų galima leisti ir statybą prie vandens.
Miestų ribose statyba prie vandens arba vandenyje – tai nesuvokiama dabartinės kartos architektams. Pas mus užsilikusi baimė potvyniams, kaip ir užsilikusios grubios ir aukštos betoninės krantinės. Tiltai statomi tokio aukščio, kad net prieškariniai potvyniai netrukdytų eismui. Mūsų pakrančių betonas kaip niekas kitas dvelkia sovietmečiu- sunku, gigantiška, šalta. Keista, bet ir dabartiniuose projektuose miestai nuo vandens skiriami gatvėmis ir prospektais.
Vilniečius galima tik pagirti, kad bando gaivinti laivybą, nors Neris ir nėra tam patogi upė. Tiesa tokio dydžio miestui būtinas nors nedidelis uostelis ir žinoma, išdrįsti pagaliau prisiartinti prie vandens. Reiktų paragint ir projektuotojus nebijoti mūsų upių- jos ramios lygumų upės, vandens lygiai ir debitai jau nuo S. Kolupailos laikų surašyti ir perrašyti.
Aš tai labai norėčiau, kad būtų pastatyta užtvanka ir pakeltas Neries vandens lygis. Tokiu atveju ir laivybai sąlygos pagerėtų, nes upė pagilėtų, nebebūtų tiek srauni ir galėtų įvairesni laivai plaukioti. Beto pati upė būtų labiau matoma iš miesto pusės, nes dabar kažkur giliai griovy pasislėpus. Galėtų netgi rekonstruojant krantines dar labiau jas iškelti, kad galima būtų dar labiau upę prie miesto priartinti.
Aš tai labai norėčiau, kad būtų pastatyta užtvanka ir pakeltas Neries vandens lygis. Tokiu atveju ir laivybai sąlygos pagerėtų, nes upė pagilėtų, nebebūtų tiek srauni ir galėtų įvairesni laivai plaukioti. Beto pati upė būtų labiau matoma iš miesto pusės, nes dabar kažkur giliai griovy pasislėpus. Galėtų netgi rekonstruojant krantines dar labiau jas iškelti, kad galima būtų dar labiau upę prie miesto priartinti.
Esu baidare kelis kartus Nerimi ties miestu praplaukęs, tai praktiškai visur plauki kaip miške, net nepasakytum, kad esi mieste, išskyrus kelių šimtų metrų atkarpą ties centru. Tad iš principo pramoginė laivyba Vilniuje nėra perspektyvi, o tiems dabar plaukiojamiems laivams ir dabartinio gylio užtenka.
Esu baidare kelis kartus Nerimi ties miestu praplaukęs, tai praktiškai visur plauki kaip miške, net nepasakytum, kad esi mieste, išskyrus kelių šimtų metrų atkarpą ties centru. Tad iš principo pramoginė laivyba Vilniuje nėra perspektyvi, o tiems dabar plaukiojamiems laivams ir dabartinio gylio užtenka.
Aš irgi esu praplaukęs ir tie miškai buvo labai gražūs Aš neseniai supratau ką reiškia, kai sako, kad Lietuvos gamta graži. Mano nuomone esmė žalumoje, nes kai yra sezonas - jinai, skirtingai nei pietuose, būna gausiai žalia. Ir tokia man pasirodė Neris plaukiant nuo Valakampių. Ir tai gal ne tiek mums gražu, kai pas mus dauguma upių tokios, bet kiek kai kuriems iš pietų, ar visokių Londonų, kurie tą žalumą retai mato. O beto visai neblogas vaizdas ir į Gedimino pilį. NMC statosi, Baltojo tilto pievelė toliau populiarėja. Vilniuje yra vandens turizmo potencialas, tereikia jį labiau išnaudoti. Man plaukiant tos gamtos tikrai netrūko, bet ko pritrūko - tai daugiau miesto. o kad būtų daugiau miesto, reikėtų, kad upė būtų kiek pakelta, nes Neris miesto atžvilgiu yra duobėje ir ten plaukdamas per miestą daugiausiai matai tuos statmenus šlaitus. Pavyzdžiui Klaipėdoje Danė yra arčiau miesto lygio ir daug geriau atrodo. Taip yra daugumoje pasaulio miestų.
Įrengus šliužus ne tik labiau atsivertu miestas plaukiant Neries upe, bet dar ir pagerintų laivybos sąlygas. Galbūt vandens tėkmė iki tiek sumažėtų, kad būtų gali plaukioti ir valtimis, gal ir vandens dviračiais ar vandens motociklais. Tokiame vandenyje ir gilesniame gylyje galima būtų daug daugiau ir įvairesnių transporto priemonių panaudoti. Tos įvairesnės vandens transporto priemonės ir labiau atsivėres miestas labai paskatintų turizmą ir kartu laivybą Neries upėje. Beto būtų galima valdyti vandens lygi Neryje, dėl to jį galima būtų laikyti daugiau mažiau krantinės lygyje, nes dabar aukštos krantinės tikriausiai reikalingos dėl potvynių.
jau rudenį užsiminiau žmonai, kad jeigu to balagano nenutemps į žiemos uostą, ledonešis nuneš ten kur reikia taip ir įvyko mūsų jūrinės valstybės sostinėje
Nežinau ko jie tikėjosi, gal normalaus ledonešio nematė?
Nebuvo rimtesnio ledonešio paskutinius kelis metus, tai niekas nesitikėjo ir šiemet turbūt. Svarbu ledonešis nenušenė pagaliu sudėtų naujų krantinės trinkelių.
Šiemet nerizikavo palikti mažesnių plaustų. Vieną, panašu jau šiandien ištempė į žiemos uostą. Tempė labai lėtai, gal apie 1km/h greičiu. Barža, panašu, liks žiemoti prie balto Tilto, nes nėra kam ją nutempti į žiemos uostą.
Paskutinis taisė digital; 2023.11.04, 15:05.
Priežastis: atkurta foto
Comment