Visgi jei FlyLAL "pastatytu" savo zmogu, nieko gero tiketis neverta. Tik privatus FlyLAL melztu valstybini oro uosta... O turint omeny FlyLAL terminalo statyba, is viso atsirastu erdve korupcijai ir valstybinio oro uosto nugyvenimui...
Visgi jei FlyLAL "pastatytu" savo zmogu, nieko gero tiketis neverta. Tik privatus FlyLAL melztu valstybini oro uosta... O turint omeny FlyLAL terminalo statyba, is viso atsirastu erdve korupcijai ir valstybinio oro uosto nugyvenimui...
O kur tą nugyvenimą matai? Nebent veiktų lygiagrečiai oro uosto ir FlyLAL paslaugų struktūros. Aišku, neefektyvus valstybinis paslaugų tiekėjas gali būti nukonkuruotas. Tačiau pilna yra oro uostų su privačiais terminalais, privačiomis paslaugų struktūromis ir nieko tokio apokaliptinio neatsitinka. Juolab valstybė turi svertų kontroliuoti šį verslą, privatininkų veikla yra licenzijuojama ar kitaip ribojama (pvz.: visa Lietuvos oro uostų žemė yra valstybinė, paslaugoms tiekti gaunama Susisiekimo Ministerijos leidimas..)
O kur tą nugyvenimą matai? Nebent veiktų lygiagrečiai oro uosto ir FlyLAL paslaugų struktūros. Aišku, neefektyvus valstybinis paslaugų tiekėjas gali būti nukonkuruotas. Tačiau pilna yra oro uostų su privačiais terminalais, privačiomis paslaugų struktūromis ir nieko tokio apokaliptinio neatsitinka. Juolab valstybė turi svertų kontroliuoti šį verslą, privatininkų veikla yra licenzijuojama ar kitaip ribojama (pvz.: visa Lietuvos oro uostų žemė yra valstybinė, paslaugoms tiekti gaunama Susisiekimo Ministerijos leidimas..)
As kalbu apie galima nugyvenima, jei vadovu butu isrinktas FlyLAL zmogus.
Lietuvos valstybe, nors ir turedama svertu, kartais niekaip nereaguoja i imoniu nugyvenima. Valdininkai ir politikai netgi padeda jas nugyventi. Pvz. - "Alytaus tekstile", kuri galiausiai bankrotavo. "Lietuvos pastas"- kur privacios laiskus nesiojancios imones turi tvirta lobi valdzios institucijose.
Bet kokiu atveju, "savo zmogaus" is konkuruojancios ar siekiancios tam tikru tik sau palankiu tikslu puses atsiradimas vadovo poste yra nenaudingas imonei, nesvarbu, ar ji valstybine, ar privati.
Pavyzdžiai nei į tvorą nei į mietą.
Vadinamasis nustekenimas įliustruotas nurodytais pavyzdžiais duotoje situacijoje logiškai įmanomas nėra.
Pati Flylal suinteresuita oro uosto kaip turtinio komplekso plėtra ("nepjauk šakos ant kurios sėdi pats").
Galima situacija nebent dėl oro uosto kaip bendrovės (VĮ "Tarptautinis Vilniaus oro uostas" ar kaip ten) vaidmens sumenkinimo Flylal pasistačius savo terminalą, bet ir tai esantys teisės aktai neleidžia privačiam kapitalui rinkti pagrindinių oro uosto mokesčių (nuo keleivio ir orlaivio masės), o visuomenės spaudimas jai socializuojantis vis didėja.
Tik nepakantumas teisės pažeidimams ir optimizmo skleidimas atves mūsų valstybę į tiesos kelią :)
As tik bendrus pavyzdzius daviau, kad valstybines bendroves nustekenimas imanomas. Ir su blogiausiomis pasekmemis- bankrotu.
Oro uosto atveju gi FlyLAL gali siekti naudos sau per savo zmogu. Kad ir perviliojimas i savo terminala. Mechanizmas paprastas - savas zmogus organizuoja veikla taip, kad imama begti i privatu terminala. Budu yra ivairiu - tiek mokesciu padidinimas tiek biuraokratizmo padidinimas, salygu negerinimas ar net tycinis pabloginimas ir pan. Del ko valstybinis oro uostas patirtu nuostoliu. As nekalbu apie bankrota. Bet veikla gali tapti maziau pelninga ar net nuostolinga. Na gerai, vadova nusalintu, bet FlyLAL pasiektu savo - persiviliotu aviakomopanijas i savo terminala. O kad jos sugriztu i oro uosto terminalus, naujajam vadovui tektu papluseti.
Šiaip tai labai gali būti, kad oro uostas nusistekens pats be jokios direktoriaus pagalbos. Nes tas Ivanauskas labai laiku pasitraukė. Pastatė naują terminalą, nes senajame nebetilpo, o ir atrodė, kad skrydžių vis daugės, o dabar taip atsitiko, kad tų skrydžių ne tai, kad nedaugėja, bet mažėja (vien AirBaltic kiek skrydžių nutraukė). O pastatas stovi, jį reikia aptarnauti, šildyti, gal dar ir paskolą už jį grąžinti. Atėjo sunkūs laikai, bet jau naujajai valdžiai.
Bus visai smagu pasiskaityti Ivanausko interviu po poros metų, tipo, mes kelevių skaičių 2006-2008 padidinom tiek ir tiek kartų, o naujasis nesusitvarko, keleivių sumažėjo, klimpsta į skolas.
Su oro uosto prasta veikla siejasi tik tai, kad vietoj nukritimo nuo kokių 2,3mln iki 2,1mln buvo galima turėti nukritimą nuo kokių 3,3mln iki 3,1 mln.
Skrydziai apkarpomi del sezoniskumo ir del krizes. Tokios tendencijos visame pasaulyje.
Su oro uosto prasta veikla tai neturi nieko bendra.
Bet kažkodėl Rygoj keleivių nesumažėjo. Iš komentaro po straipsniu:
atvis, 2008 12 02 16:29
Paziurejus i rygos oro uosto lapkr men statistika darosi aisku kuris is 2 oro uostu bus pagrindiniu baltijoje, kitaip nei vilniuj ten keleiviu pervezta daugiau nei 2007 per ta pati men. Noretusi suzinoti is vno gerb atstovo spaudai, kokius tikslus vilniaus oro uostas kelia 2009m????? tikriausiai pervezti maziau keleiviu nei 2008..deja
Rygoje visada keleiviu bus daugiau nei Vilniuje... uztenka istraukti zemelapi ir pasiziureti geografija...
Kiek latviu skrenda is Vilniaus? Kiek lietuviu is Rygos? Kodel? Manau atsakymai labai aiskus...
Rygoje visada keleiviu bus daugiau nei Vilniuje... uztenka istraukti zemelapi ir pasiziureti geografija...
Kiek latviu skrenda is Vilniaus? Kiek lietuviu is Rygos? Kodel? Manau atsakymai labai aiskus...
Atsakymai tikrai labai aiškūs - palyginus Airbaltic ir LAL skrydžių geografiją.
Rygoje visada keleiviu bus daugiau nei Vilniuje... uztenka istraukti zemelapi ir pasiziureti geografija...
Kiek latviu skrenda is Vilniaus? Kiek lietuviu is Rygos? Kodel? Manau atsakymai labai aiskus...
Reikia išsitraukti ne žemėlapį, bet kaininyką tada viskas paaiškėja, po to pažiūrėti į oro uosto mokesčių konkurencingumą. O žinant, kad oro uostas laukia naujo vadovo galima tikėtis, kad Rygoje ne visada bus daugiau keleivių.
Rygoje visada keleiviu bus daugiau nei Vilniuje... uztenka istraukti zemelapi ir pasiziureti geografija...
Kiek latviu skrenda is Vilniaus? Kiek lietuviu is Rygos? Kodel? Manau atsakymai labai aiskus...
na ka, Kaunas - Vilnius 100 km, Kaunas - Ryga 250 km. Kiek teko paciam rinktis, skridau tiek pat kartu is Vilniaus kiek ir is Rygos. Kaina tikrai ne paskutinis veiksnys, atstumas - labai abejociau, nes pvz. is Kauno nesu skrides nei karto, ironiska aisku, bet tiesiog krypties reikiamos nebuvo.
na ka, Kaunas - Vilnius 100 km, Kaunas - Ryga 250 km. Kiek teko paciam rinktis, skridau tiek pat kartu is Vilniaus kiek ir is Rygos....
Apie ka ir kalba, tu skrendi arba is Vilniaus arba is Rygos... o latviai tik is Rygos, jie i Vilniu nevaziuoja...
Taip pat is Rygos skrenda estai... o latviai is Talino neskrenda...
Comment