Uostininkai apie ateitį kalba optimistiškai
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos pokalbyje prie apvalaus stalo Jūros šventės išvakarėse buvo keičiamasi nuomonėmis apie transporto, tranzito, mūsų uosto reikšmę Lietuvos ekonomikai.
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas ir laivų krovos kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis pasidžiaugė, kad pasirašyta Klaipėdos ir Kaliningrado uostų „2K“ sutartis sudarė geras prielaidas į Klaipėdos uostą vėl sugrąžinti Rusijos krovinius. Klaipėdos uostas šiemet tikisi priimti apie 0,5 mln. tonų, o galbūt ir daugiau krovinių vien iš tų regionų, kurie pastaruosius 5 metus vengė gabenti krovinius per Klaipėdos uostą. Pirmiausia turėtų atsirasti daugiau trąšų iš Rusijos, didės metalo gaminių krova, augs krovinių srautai iš Kazachstano.
„Bega“ per šių metų pirmąjį pusmetį krovė 1,11 mln. tonų krovinių. Anot A.Kuzmarskio, liepą bendrovėje pradėtas krauti Klaipėdai naujas krovinys - koksas. Iš šiaurės Amerikos atplaukęs laivas atgabeno net 36 tūkst. tonų „Akmens cemento“ bendrovei skirto produkto, kuris gaunamas perdirbant naftą.
„Klaipėdos laivų remonto“ bendrovės direktoriaus Alvydo Butkaus teigimu, Jūros šventės džiaugsmai ir rūpesčiai užklupo liepos 19 dienos vakarą, kai į Danę įplaukė pirmosios tarptautinės regatos „NORD/LB Baltic Sprint Cup“ jachtos.
Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) kontroliuojamos bendrovės Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo generalinis direktorius Benediktas Petrauskas sakė, jog netrukus turėtų būti patvirtintas keleivių terminalo detalusis planas ir jau bus galima įvardinti ir konkretesnius terminalo statybos terminus. Tikimasi, kad jis Klaipėdoje pradės veikti jau po 2-3 metų.
Profesorius Vytautas Paulauskas teigė, kad Klaipėdos universitetas prie uosto reikalų prisideda ruošdamas specialistus, kurie įgyvendina naujas idėjas. Mokslininkų darbas - matyti šiek tiek toliau. Anot profesoriaus, uosto perspektyva - brangūs kroviniai. Daugelis, o ypač politikai, uosto reikšmę vertina perkrautų krovinių kiekiu tonomis. Ne mažiau svarbu - pinigai. Pajamos iš konteinerių ir „ro-ro“ krovinių žymiai didesnės. Svarbūs ir logistikos centrai. Jie sukuria tų brangių krovinių centrus.
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos pokalbyje prie apvalaus stalo Jūros šventės išvakarėse buvo keičiamasi nuomonėmis apie transporto, tranzito, mūsų uosto reikšmę Lietuvos ekonomikai.
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas ir laivų krovos kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis pasidžiaugė, kad pasirašyta Klaipėdos ir Kaliningrado uostų „2K“ sutartis sudarė geras prielaidas į Klaipėdos uostą vėl sugrąžinti Rusijos krovinius. Klaipėdos uostas šiemet tikisi priimti apie 0,5 mln. tonų, o galbūt ir daugiau krovinių vien iš tų regionų, kurie pastaruosius 5 metus vengė gabenti krovinius per Klaipėdos uostą. Pirmiausia turėtų atsirasti daugiau trąšų iš Rusijos, didės metalo gaminių krova, augs krovinių srautai iš Kazachstano.
„Bega“ per šių metų pirmąjį pusmetį krovė 1,11 mln. tonų krovinių. Anot A.Kuzmarskio, liepą bendrovėje pradėtas krauti Klaipėdai naujas krovinys - koksas. Iš šiaurės Amerikos atplaukęs laivas atgabeno net 36 tūkst. tonų „Akmens cemento“ bendrovei skirto produkto, kuris gaunamas perdirbant naftą.
„Klaipėdos laivų remonto“ bendrovės direktoriaus Alvydo Butkaus teigimu, Jūros šventės džiaugsmai ir rūpesčiai užklupo liepos 19 dienos vakarą, kai į Danę įplaukė pirmosios tarptautinės regatos „NORD/LB Baltic Sprint Cup“ jachtos.
Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) kontroliuojamos bendrovės Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo generalinis direktorius Benediktas Petrauskas sakė, jog netrukus turėtų būti patvirtintas keleivių terminalo detalusis planas ir jau bus galima įvardinti ir konkretesnius terminalo statybos terminus. Tikimasi, kad jis Klaipėdoje pradės veikti jau po 2-3 metų.
Profesorius Vytautas Paulauskas teigė, kad Klaipėdos universitetas prie uosto reikalų prisideda ruošdamas specialistus, kurie įgyvendina naujas idėjas. Mokslininkų darbas - matyti šiek tiek toliau. Anot profesoriaus, uosto perspektyva - brangūs kroviniai. Daugelis, o ypač politikai, uosto reikšmę vertina perkrautų krovinių kiekiu tonomis. Ne mažiau svarbu - pinigai. Pajamos iš konteinerių ir „ro-ro“ krovinių žymiai didesnės. Svarbūs ir logistikos centrai. Jie sukuria tų brangių krovinių centrus.
Comment