Uosto direkcijos vilkikas "Stumbras" jau ilgokai vietoje stovi ir turbūt šiuo metu uoste nereikalingas. Bet jis per brangus ir naujas, kad stovėti todėl įdomu ką ketinama daryti. Išnuomoti nepavyko?
Uosto direkcijos vilkikas "Stumbras" jau ilgokai vietoje stovi ir turbūt šiuo metu uoste nereikalingas. Bet jis per brangus ir naujas, kad stovėti todėl įdomu ką ketinama daryti. Išnuomoti nepavyko?
Vėl keliamas dvipusio eismo laivybos kanale klausimas
Netrukus bus pradėti Klaipėdos uosto laivybos kanalo tobulinimo ir platinimo darbai, tad metas galvoti ir apie ateitį - gylį iki 16 m, dvipusį eismą ir kitas perspektyvas .
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos organizuotame konkurse dėl laivybos kanalo tobulinimo, kuriame dalyvavo 5 kompanijos, geriausią kainą pasiūlė Danijos kompanija "Rhode Nielsen". Rugsėjo pradžioje tikimasi su ja pasirašyti sutartį dėl laivybos kanalo tobulinimo darbų ir šiemet juos pradėti. Jie labai aktualūs pietinėje uosto dalyje dirbančioms kompanijoms ir šiek tiek AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai (KLASCO). Skaičiuojamoji šių darbų kaina buvo 26 mln. Lt, pasiūlyta juos atlikti už 20,7 mln. Lt. Planuojama iškasi 450 tūkst. kub. m grunto.
Didžiojo laivybos kanalo gilinimo ir paplatinimo nuo 125 iki 150 m darbų skaičiuojamoji kaina buvo 157 mln. Lt. Konkurse dalyvavo 6 kompanijos. Pigiausią kainą pasiūliusiai kompanijai praėjusį penktadienį išsiųstas prašymas pagrįsti neįprastai mažą kainą. Šiandien ketinama sudaryti ir šio konkurso pirmumo eilę.
Pasak uosto vadovo Eugenijaus Gentvilo, pagal Viešųjų pirkimų įstatymą reikalaujama pagrįsti mažą kainą, jeigu ji nukrypsta 15 proc. nuo visų pasiūlymų vidurkio. Anot jo, nebūtų buvę nukrypta, jeigu viena kompanija nebūtų pasiūliusi labai didelės kainos - 298 mln. Lt. Todėl vidurkis pasidarė labai aukštas, nors visos kitos kompanijos siūlė iki 200 mln. Lt ir gerokai mažiau. E. Gentvilas teigė, kad yra galimybė šiems darbams atlikti gauti iki 85 proc. lėšų iš Europos Sąjungos. Planuojama iškasti 4,5 kub. m grunto.
Praėjusį penktadienį vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos posėdyje uosto krovos kompanijų atstovai domėjosi, ar ateityje įmanomas Klaipėdos uoste dvipusis eismas, turint omenyje tai, kad statomi nauji pirsai, kokios bus laivų prasilenkimo galimybės.
Klaipėdos uostas virs magistrale, Kuršių marios – jūra
Nors ir sunkiai pripažįstama, tačiau pastebėta aiški tendencija, kad plečiantis Klaipėdos uostui, nyksta Kuršių marių žvejai.
Pamario kaimai – be žvejų
Šiuo metu Drevernoje, kuri yra maždaug už 15 kilometrų nuo Klaipėdos uosto, neliko nė vienos žvejybos įmonės. Prieš kelerius metus čia dar veikė šešios žvejų bendrovės.
Buvę žvejai tikina, kad nebėra prasmės žvejoti. Iš jūros plūstantis sūrus vanduo nuginė gėlavandenes žuvis į Kuršių marių į Kaliningrado srities vandenis.
Buvę Drevernos žvejai užsiima turistų plukdymu ir pramogine žūkle. Prisimindami, kad per naktį „prisemdavo“ po tris laivus žuvų, žvejai keiksnoja uostą, kad šis atėmė iš jų dešimtmečius maitinusį tradicinį žvejybos verslą.
Konstatuojama, kad sūraus vandens žuvys strimelės jau gaudomos ne tik ties Dreverna, bet ir ties Preila. Kuršių mariose prisiveisė jūros raudondumblių, kurie užneša tinklus. Žvejai ne vienerius metus mina įvairių institucijų slenksčius ir reikalauja kompensacijų dėl sumenkusių laimikių.
Apie tai, kad plečiant uostą sūrus vanduo skverbiasi į Kuršių marias, kalbama jau nuo tada, kai beveik prieš tris dešimtmečius Klaipėdos uoste atidaryta Tarptautinė jūrų perkėla.
Šeštadienį į Klaipėdos uostą iš Vokietijos parplukdytas vilkikas TAK-7, kurį rugpjūtį nusipirko UAB "Towmar Smit Baltic". Jis papildė Lietuvos jūrų laivų registrą ir į savąjį uostą jau parplaukė su Lietuvos vėliava.
"Towmar Smit Baltic" vilkiką TAK-7 nusipirko iš Vokietijos kompanijos Hamburge. Į Lietuvos uostą jis išplukdytas rugpjūčio 25 d. Kiek mokėta už šį laivą, neskelbiama, tačiau tiek nauji, tiek senesni vilkikai kainuoja keletą milijonų litų.
TAK-7 pastatytas 1998 metais Ispanijoje. Jo variklio galingumas - 4,5 tūkst. AG, vilkimo galia - 52 tonos. Lietuvos uoste jis pakeis vilkiką "Smit Dane", kuris šiemet buvo parduotas ir dabar dirba Roterdamo (Nyderlandai) uoste.
Taigi Klaipėdos uoste dabar vėl dirbs penki "Towmar Smit Baltic" vilkikai: TAK-7, TAK-9, TAK-6, TAK-3 ir TAK-5. Beje, trys šios bendrovės vilkikai aptarnauja laivus Latvijoje: du Liepojos uoste ir vienas, "Smit Venta", - Ventspilyje.
Ankstų šeštadienio rytą į Klaipėdos uostą pirmą kartą jo istorijoje atplaukė itin modernus laivas "E-Ship 1", turintis keturis vėjo rotorius, kurie, vaizdžiai tariant, atstoja bures. Tai vienintelis pasaulyje tokio dydžio krovininis rotorinis laivas.
Comment