Parašė Mjso
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[KAU] Dviračių takai Kaune
Collapse
X
-
Politikai užsimojo išguiti dviratininkus iš Laisvės alėjos
Populiariausio mieste dviračių tako Laisvės alėjoje gali nebelikti. Į miesto valdžią atėję socialdemokratai nutarė: dviračiai – pavojingi tarsi sportiniai motociklai.
"Laisvės alėja yra pėsčiųjų zona, kurioje dviratininkai dabar jaučiasi šeimininkai. Siekiame, kad alėjoje jie jaustųsi kaip svečiai", – pareiškė vicemeras Kęstutis Kriščiūnas, paklaustas, ar tikrai pagrindinėje miesto arterijoje dviratininkai bus nepageidaujami.
Socialdemokratų deleguotas vicemeras teisinosi, kad kol kas dviračių tako niekas esą nenaikina, tik vyksta diskusija. K.Kriščiūnas nebuvo linkęs pripažinti, kad tai jo idėja. "Administracijos darbuotojai iškėlė klausimą, ar tikslinga laikyti dviračių taką, nes kyla įvairių nemalonumų ir incidentų. Gal būtų verta dviratininkus nukreipti Karaliaus Mindaugo prospektu, įrengiant privažiavimo prie Laisvės alėjos takus A.Mickevičiaus ir Maironio gatvėse", – aiškino mero pavaduotojas.
Pasiteiravus, kiek ir kokių incidentų Laisvės alėjoje pastaruoju metu kilo dėl dviratininkų kaltės, K.Kriščiūnas nieko konkretaus negalėjo atsakyti. "Statistikos nežinau, bet visi kalba, kad matė ar girdėjo, kaip dviratininkas atsitrenkė ar ant ko nors užvažiavo. Apsimesti, kad nėra problemos, negalima", – tikino socialdemokratas.
Priminus, kad dviračiai kaip susisiekimo ir laisvalaikio priemonė populiarėja tiek Europoje, tiek Kaune, K.Kriščiūnas puolė išsisukinėti: "Miesto gatvėse dviratininkams nesaugu. Dviračių takams prižiūrėti, krūmams išgenėti lėšų nebuvo skirta."
Neoficialiai kalbama, kad dviratininkus išmesti iš Laisvės alėjos pasišovę ir kai kurie miesto tarybos nariai konservatoriai, nors jų lyderis Andrius Kupčinskas buvo šio dviračių tako iniciatorius.
"Pamenu, jaučiausi kaip dinozauras ant dviračio, kai siūliau paženklinti tą taką, nes valdantiesiems tuomet rūpėjo tik nerūkymo zona Laisvės alėjoje", – dešimtmečio senumo įvykius prisiminė A.Kupčinskas.
Jis neabejoja, kad per tą laiką dviračių takas tikrai pasiteisino, nes Kaune dviračiai vis labiau populiarėja – kilo judėjimas "Kritinė masė", pradėti organizuoti dviračių maratonai. Pats mėgstantis sėsti ant dviračio, buvęs Kauno meras įsitikinęs, kad dviratininkams būtų dar patogiau, jeigu dviračių takas sujungtų Laisvės alėją ir Ąžuolyną.
"Kol nebuvo dviračių tako, dviratininkai nardė po Laisvės alėją skersai išilgai. Dabar ir dviratininkai kultūringesni tapo, ir pėstieji tolerantiškesni", – pastebėjo A.Kupčinskas.
Pasak jo, užmojai naikinti tokį taką yra nesuprantami, nes dviratis yra bevariklė transporto priemonė, todėl jais važinėjantiems kauniečiams turėtų būti išskirta zona pėsčiųjų alėjoje. "Galbūt tai politinis kerštas, bet juk ne man to dviračių tako reikėjo", – stebėjosi buvęs Kauno meras.
Kol kas neaišku, ar socialdemokratų užmojis panaikinti dviračių taką Laisvės alėjoje sulauks pritarimo taryboje, nes ir valdančiųjų nuomonės išsiskyrė.
"Norint panaikinti, reikia pasiūlyti alternatyvą. O kol nėra ko siūlyti, nereikia karščiuotis ir skubėti", – įsitikinęs Kauno meras Rimantas Mikaitis. Jis prisipažino pirmiausia norįs iš idėjos iniciatorių išgirsti, kaip jie siūlys judėti žmonėms, kurie įpratę važinėti dviračių takais.
"Dabar reikėtų pagalvoti, kaip ryškiau pažymėti dviračių taką, kad pėstieji į tai atkreiptų dėmesį ir apsidairytų kirsdami dviratininkų zoną", – savo nuomonę dėstė R.Mikaitis.
"Turime statistinius duomenis, kad šis dviračių takas yra populiariausias Kaune. Jeigu iškeltume dviračių taką iš Laisvės alėjos, eitume prieš miesto gyvenimo srovę", – tokiai idėjai kategoriškai nepritaria vicemeras Povilas Mačiulis. Jis neabejoja, kad dviratininkai gerokai pagyvina Laisvės alėją, ir yra už dviračių tako platinimą, nes pagal reikalavimus dviejų krypčių takas turėtų būti apie 2,5–3 m pločio.
Vicemeras pripažįsta, kad kartais kyla problemų tiek dėl neapdairių pėsčiųjų, tiek dėl chuliganiškai besielgiančių dviratininkų. "Draudimais problemos neišspręsi, nes, panaikinus dviračių taką, dviratininkai vis tiek važinės Laisvės alėja", – pastebėjo P.Mačiulis.
Jo manymu, reikėtų keliomis ryškiomis spalvomis pažymėti dviratininkams skirtą zoną, o pavojingiausiose vietose pastatyti įspėjamuosius ženklus. P.Mačiulis užsiminė, kad tereikia rasti laikiną sprendimo būdą, nes Laisvės alėjos rekonstrukcijos projekte numatyta kita zona dviratininkams.
Rasa Juknevičienė, valstybės tarnautoja: "Aš pati važinėju dviračiu, bet gyvenu toli ir iki Laisvės alėjos dviračiu neatvažiuoju. Manau, kad dviračių takas pėstiesiems čia netrukdo – pažiūrėkit, kiek yra vietos. Be dviratininkų Laisvės alėja visai numirtų, o dabar bent kokio judesio yra."
Petras Šadreika, inžinierius: "Kai reikia, pats važinėju dviračiu. Jeigu šitą taką panaikins, kur tada važiuoti? Pagal eismo taisykles mes nevažiuojame pėsčiųjų šaligatviu. Pėstieji taip pat neturėtų vaikščioti dviračių taku. Yra tekę ir pačiam kliudyti pėsčiąjį, bet stengiuosi iš tolo signalizuoti, kad pasitrauktų. Manau, kad tiesiog mums dar trūksta tolerancijos.
Augustas, senjoras: "Dviračių takas Laisvės alėjoje reikalingas. Juk vietos užtenka visiems. Ką tik perspėjau du vyrus, kurie ėjo dviratininkams skirtu taku, kad pasitrauktų. Reikia patiems pėstiesiems būti atidesniems, o pėsčiųjų taką panaikinti būtų neprotinga."
Vytenis Juškėnas, studentas: "Pats čia dviračiu nevažinėju. Esu matęs, kaip dviratininkai atsitrenkia į pėsčiuosius, bet pėstiesiems Laisvės alėjoje yra daug vietos. Manau, kad dviračių takas čia reikalingas, nes ir be jo žmonės čia važinės."
Comment
-
Parašė PukiS Rodyti pranešimąteko pazaist su kameros kabinimu ant endurinio motociklo. vistik geriausi vaizdai gavos tvirtinant ant salmo virsaus. tiesa motociklinis salmas man rodos standziau laikos ant galvos nei dviratinis, tai gali daugiau vibraciju but.
Comment
-
Parašė PukiS Rodyti pranešimąteko pazaist su kameros kabinimu ant endurinio motociklo...Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012
Comment
-
is anu bandymu neturiu video (kamera biski paskendo ), bet cia vienas video is zmogaus panasiai prisitvirtinusio:
http://www.youtube.com/watch?v=o5Sih5Xy42g*censored*
Comment
-
/\ va, ir Kaune dviraciu takai tokios pat bukles... tik su enduro vaziuoti.
p.s. įdomus video, patinka keliai, kokie bebutu. GoPro ar kita bullet kamera?Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012
Comment
-
koks modelis pas filmavusi nezinau. bet mastau pirkti va tokia:
http://www.sourcinggate.com/car-dvr-...v-p-12339.html
tiek masinoj kaip registratorius, tiek prie salmo tvirtinimui (na su laikikliu teks pazaist)*censored*
Comment
-
Kaune dviratininkų laukia daug naujovių (Kaunas.lt)
2011-06-10
Karštą ketvirtadienio popietę žiniasklaidos, dviratininkų organizacijų atstovai, savivaldybės administracijos darbuotojai išsiruošė į žygį po Kauną dviračiais.
Visus į šį žygį sukvietė Kauno miesto savivaldybės mero pavaduotojas Povilas Mačiulis.
Paskutiniu metu užvirus diskusijoms dėl dviračių tako Laisvės alėjoje likimo, vicemeras nusprendė visiems įrodyti, kad dviratis gali būti geriausias kauniečio draugas.
„Diskusijų dėl dviračių takų koalicijoje verda visokių. Tačiau noriu patikinti, kad dviračių mėgėjus palaikančių yra tikrai daug", - sakė vicemeras.
Prieš visiems sėdant ant dviračių, miesto vadovai pristatė naujoves, kurios turėtų nudžiuginti dviratininkus.
„Kauno dviratininkams pristatome naują paslaugą - dviratininkai nebegalintys ar nebenorintys patys grįžti dviračiu namo, turės galimybę pasinaudoti taksi paslauga. Dvi Kaune veikiančios įmonės pritaikė savo mašinas, prie kurių bagažinių bus galima prikabinti dviratį", - apie naują idėją pasakojo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Artimiausiu metu tokią pačią paslaugą pradės teikti ir Kauno viešasis transportas.
Įdomių idėjų turintis KTU 2 kurso mechatronikos studentas Gediminas Nemanis pristatė naują savo kūrinį - akumuliatoriumi pakraunamą dviratį.
„Pasaulyje ši idėja analogų neturi. Pavargęs dviratininkas gali lengvai nuvykti į norimą vietą net neminant pedalų", - apie savo kūrinį kalbėjo Gediminas.
Dviračio akumuliatorių pakrauti galima pasinaudojus bet kuriuo elektros lizdu. Tokios įrangos kaina siekia apie 100 eurų. Pagalbinės technikos pagalba dviratis gali nuvažiuoti 20 km.
Visi dviračių mėgėjai ypač laukia naujų takų atsiradimo bei esamos infrastruktūros sutvarkymo.
Džiugią žinią dviratininkams turėjo ir Aplinkos apsaugos skyrius.
„Šiuo metu ruošiame visus dokumentus dėl esamo dviračių tako nuo Vytauto bažnyčios iki Panemunės tilto rekonstrukcijos. Jeigu darbai ir derinimai nestrigs, rekonstrukcijos darbai prasidės jau kitais metais", - teigė Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Radeta Savickienė.
Rekonstrukcijos metu bus keičiama dviračių tako danga. Atsižvelgiant į dviratininkų pageidavimą - įrengiamas tako apšvietimas. Visų darbų sąmata bus 2 mln. litų.
Aptarus esamas problemas, pristačius visas naujoves, žygio dalyviai išjudėjo numatytu maršrutu.
Žygio maršrutą pasiūlė Linas Vainius, Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas. „Pasiūlėm tokį maršrutą, kad visi patys išbandytų 1000 Kauno dviratininkų kasdienybę.
Comment
-
manau kai kuriuose ruožuose būtų buvę smagiau važiuoti su veikiančiu (įjungtu) priekiniu žibintu
o šiaip stebiuosi dviratininkų neatsakingumu. beveik visi reportaže matyti dviračiai be šviesų. atšvaitai manau yra bet šiais laikais tikrai ne prabanga koks nors mirksintis žiburėlis.
visada galvoju, kad jeigu pats nepasirūpinsi saugumu, tai save ir galėsi kaltinti
Comment
-
Parašė Čikupakas Rodyti pranešimąNaktinis pasivažinėjimas.
Dviračio vairas nevisai tinkama vieta kameros tvirtinimui, ar ne taip? Aš jau tai supratau anksčiau:
http://www.miestai.net/forumas/showp...&postcount=135
... geriau prie remo, stabilesnis vaizdas bus.Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012
Comment
-
Parašė nepolitikas Rodyti pranešimąmanau kai kuriuose ruožuose būtų buvę smagiau važiuoti su veikiančiu (įjungtu) priekiniu žibintu
o šiaip stebiuosi dviratininkų neatsakingumu. beveik visi reportaže matyti dviračiai be šviesų. atšvaitai manau yra bet šiais laikais tikrai ne prabanga koks nors mirksintis žiburėlis.
visada galvoju, kad jeigu pats nepasirūpinsi saugumu, tai save ir galėsi kaltinti
Parašė Mørtã Rodyti pranešimąGeras video, reikejo pas mane (2:35) užsukti, mano gatvele nufilminti.
Dviračio vairas nevisai tinkama vieta kameros tvirtinimui, ar ne taip? Aš jau tai supratau anksčiau:
http://www.miestai.net/forumas/showp...&postcount=135
... geriau prie remo, stabilesnis vaizdas bus.
Comment
-
Parašė Čikupakas Rodyti pranešimą...kol padorios kameros neturiu.
Kita vertus ne kamera filmuoja, o jos operatorius...Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012
Comment
-
Parašė Mørtã Rodyti pranešimąSu mobileku filmavai?
Kita vertus ne kamera filmuoja, o jos operatorius...
Comment
-
Kaune atsiras naujas 5,5 km ilgio dviračių takas
Kauno miesto savivaldybė teiks projekto paraišką „Dviračių tako Neries krantinė–Jotvingių g. įrengimas“ Europos Sąjungai dėl paramos gavimo iš struktūrinių fondų.
Ketvirtadienį miesto tarybos nariai pritarė, kad būtų rengimas šis projektas, kurio dėka mieste atsirastų naujas dviračių takas.
Projekto įgyvendinimo metu bus nutiestas naujas 5,5 kilometrų dviračių takas „Neries krantinė – Jotvingių g.“, kurio dalis atitiks rekreacinės paskirties dviračių takų tipą, kita dalis – rajoninį dviračių takų tipą.
Prie dviračių tako Neries krantinės parke planuojama įrengti 1-2 poilsio aikšteles su dviračių stovais, pastatyti suoliukų.
Dviračių tako įrengimas kainuos 2,065 mln. Lt. Tiksli projekto vertė bus žinoma parengus projekto paraišką, galimybių studiją, techninį projektą ir įvykdžius viešojo pirkimo konkursus, praneša Kauno miesto savivaldybė.
Projektas bus finansuojamas Kauno miesto savivaldybės lėšomis ir ES struktūrinių fondų paramos lėšomis.
Įgyvendinus minėtą projektą pagerėtų susisiekimas tarp tankiai apgyvendinto Šilainių mikrorajono ir miesto centro. Dviračių tako Neries krantinė – Jotvingių g. įrengimo darbai turėtų prasidėti 2012 m. III ketvirtį.
Comment
-
Naujienos išties puikios, bet, peržiūrėjus žemėlapį, susidaro toks įspūdis, kad tako trasa bus ne visai išbaigta. Idealiausiu atveju takas galėtų tęstis nuo Kauno pilies iki Megos. Gal aš, kaip ne kaunietis, ir klystu, ir mano paminėtose atkarpose dviračių takai jau yra. Jei ką, pataisykit
P.S. Ar palei Islandijos pl. dviračių takai neplanuojami?
Comment
-
Parašė Mjso Rodyti pranešimąBus kaip ąžuolyne. Bortus sudės ir paliks Geriau esamus takus pabaigtų ir sujungtų, nes veda į niekur.
Comment
Comment