Parašė Abrakadabra
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Dviračių takai Vilniuje
Collapse
X
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Prašom, aš nufotkinau: https://imgur.com/a/dPce1F7
Comment
-
Parašė digital Rodyti pranešimąJis bus matyt tik su gatvės rekonstrukcija.
Comment
-
Laisvės pr./Oslo g.
Foto: gruodžio 11 d.
Vilniaus dviračių takų kuriozų grupėje, FB buvau talpinęs pranešimą, kurio kelias dienas netvirtino, tad perkeliu čia su pilnu fotoreportažu. Buvau išpeikęs projektuotojus „Do Architects” pavadinęs juos „Дуют Архитекторы” (liet. slang. „Pučia architektai” / liet. „Rūko žolę architektai”). Tarimas Google Translete.
• Eduardo (buvusio Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininko) siūlytas tunelio praplatinimas su natūraliu (nemokamu) apšvietimu neįrengtas, takas nutrūksta
Išdaužytų plytelių viduje nesigauna įžiūrėti. Bent vienas pliusas – prie „Litexpo” 2015–2016 m. (gal ir dabar) buvo dalinami švarūs švirkštai narkomanams. Tame tunelyje laukdavo čigonas parduodamas malonumus. Bus galima ir toliau tamsoje ramiai sukt reikalus:
Dvirtakis pasibaigia šaligatviu, kaip ir kitame gale, o atšakoje – pievoje:
• Vietoj daug kur įrengiamų tvorelių ties stotelėmis, įrengtas vedimo paviršius su rampa prie pat konstrukcijų ties nematoma reklamos zona
• Stotelė pagal STR nesaugiai per arti tako
Kituose projektuose įrengiamos tvorelės, o praėjimai tolėliau. Čia – konfliktas:
• Projektiniuose pasiūlymuose numatyti trikampiukai prieš pervažą neįrengti
• Prašyta papildoma letnelė „dviračių eismas” po „duoti kelią” trikampiu neįrengta (kaip ir niekur Lietuvoje, nors siunčiau pavyzdžius iš pasaulio, o tokia kombinacija mūsų KET yra)
Vaizdas atgal ir nederintos atšakos su susiaurintu šaligatviu į kairę pradžia:
• Su visuomene suderintą 2,5 m šaligatvį pakeitė nederintas 1,5 m
• Atsirado nederinta dvirtakio atkarpa
Per arti esančių stulpų eilė ir nuokalnė. Didesnis greitis:
• Stulpai pagal STR nesaugiai, stirpiai per arti tako
Kitoje pusėje irgi nėra apsaugos zonos, nes šaligatvis pats siauriausias ir užtikrina tik gabaritą pėstiesiems, be apsaugos zonų nei jiems, nei dviratininkams:
• Atkarpa prieš kalvą ir baigsis, nes savivaldybė dėl viršijamo nuolydžio jau 4 sav., kaip nepatvirtina projektinių pasiūlymų
Nors PP svarstymas jau buvo įvykęs, po savaitės parašiau savivaldybės bendru el. paštu su prašymu nederinti, nes grubiai pažeidžiami STR dėl nuolydžio ir kt. Stačiausioje vietoje būtų 14,1 %, o jeigu net visą atšaką perstatytų nuo Laisvės pr. iki projekto ribos ten prie pėsčiųjų viaduko, tai vistiek būtų 6 % nuolydis. Pagal STR E kat. dvirtakyje 4 %, pagal BP ši jungtis nenumatyta, bet jungtis nuo Architektų g. rytų pusės link „Litexpo” tunelio yra numatyta E kat. Net, jei priskirti šį taką F kat. privalo nuolydis neviršyti 5 %, kaip ir šaligatviams.
Pasiūliau dvirtakį nutiesti per mišką, turint pinigų įrengiant parką. Takas kainuotų labai nepigiai. Įsivaizduoju išlygintus šlaitus, ties dvirtakio ir šaligatvio stačiais šlaitais žemyn galėtų būti alpinizmo sienos ir pan., statant fragmentinias trumpas estakadas, kabančias tilto atbrailas. Persipintų labai daug inžinierinių skirtingų sprendinių. Įrengiant trumpą, statesnį, dalinį pandusą / serpantiną išilginis nuolydis likusioje visoje atkaproje būtų dar mažesnis nei 2,9 %. Pagrindinis srautas judės vistiek link „Litexpo” tuneliuko, kad pravažiuot būsimu tiltu per nerį, o ne link šiltnamių palei Oslo g. iki esamo transporto tilto:
P. S. T. Narbuto g. taką suprojektavo, panašu, su 5 % nuolydžiu, nors ten E kat. su 4 % normatyvu. Būsimas Užvingio tiltas yra 4 % (atrodo privaloma maks. reikšmė tiltams), bet Lazdynų pusėje jau ant grunto įrengs 5 % trumpą atkarpą. Arch. konkurse ne be reikalo Ambrasas, etc. siūlė estakadą daryti. Gaila STR nenumato kokio ilgio gali būti atkarpa su maks. išilginiu nuolydžiu, nes T. Narbuto atveju – takas labai labai ilgas. Jau dabar neretai ten dviratininkas vedasi dviratį pėsčias, nors, panašu, esamas nuolydis yra mažesnis nei būsimas, nes dabar ties laiptais yra status užvažiavimas mažinantis nuolydžius likusiose atkarpose:
Paskutinis taisė dondc; 2020.12.15, 14:36.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 8 patinka
Comment
-
Dėl nuolydžių tai mixed feelings. Iš vienos pusės blogai, nes neatitinka reikalavimų. Iš kitos, na tai reikia derintis prie situacijos. Ar serpentinas būtų geriau? Gal, o gal ir ne.
O požeminės perėjos platinimą aš irgi siūliau (mes, beje, su Eduardu buvom berods tik dviese tada dar gyvame projekto aptarime). Bet kita vertus ją sutvarkyti bus proga, kai tas pats Vastint darys 2 ir 3 etapus. Vienu ypu per daug sutvarkyt užduoti irgi negalima (tada dar nebuvo įstatymo dėl infros mokesčio).
- 3 patinka
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimąLaisvės pr./Oslo g.
Foto: gruodžio 11 d.
• Prašyta papildoma letnelė „dviračių eismas” po „duoti kelią” trikampiu neįrengta (kaip ir niekur Lietuvoje, nors siunčiau pavyzdžius iš pasaulio, o tokia kombinacija mūsų KET yra)
Marijampolėje (Kęstučio g. ir Laisvės g. sankryžoje) esu matęs, kad papildoma lentelė po KŽ nr. 203 yra įrengta:
PS. Puiki apžvalgaPaskutinis taisė Kaid; 2020.12.15, 15:52.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąDėl nuolydžių tai mixed feelings. Iš vienos pusės blogai, nes neatitinka reikalavimų. Iš kitos, na tai reikia derintis prie situacijos. Ar serpentinas būtų geriau? Gal, o gal ir ne.
O požeminės perėjos platinimą aš irgi siūliau (mes, beje, su Eduardu buvom berods tik dviese tada dar gyvame projekto aptarime). Bet kita vertus ją sutvarkyti bus proga, kai tas pats Vastint darys 2 ir 3 etapus. Vienu ypu per daug sutvarkyt užduoti irgi negalima (tada dar nebuvo įstatymo dėl infros mokesčio).
https://www.google.com/maps/@54.6779...7i13312!8i6656
Statytojas nurodytas savivaldybė. Ar gerai suprantu, jog šį šedevrą apmokėjo miestas? Tokiu atveju, žinant, jog bus dar 2 pastatų kompleksai to pačio vystytojo, tikrai per brangu buvo įvertinti iškart visą susisiekimo dalį ir ją suprojektuoti?
Parašė Kaid Rodyti pranešimąGalite patikslinti, kokiuose dokumentuose yra nurodyta papildoma lentelė - dviračių eismas? Kaip tik neseniai ieškojau, bet neradau.
Marijampolėje (Kęstučio g. ir Laisvės g. sankryžoje) esu matęs, kad papildoma lentelė po KŽ nr. 203 yra įrengta:
Reik visada Seimo šaltinį naudoti (KET, STR ir t. t.): https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...AIS.203613/asr
Papildomai:
Parašė Creatium Rodyti pranešimąTada dar nebuvo populiaru siaurint gatves
Čia Antonas su „Дуют Архитекторы” sukontaktavo tiesiogiai, galima buvo pamanyti, jog klausė kokios teisinės pretenzijos ir ko čia išsikalinėju, tai atrašiau daugiau STR oficialių pažeidimų, kad mažai nepasirodytų:
- Remiantis dokumentu – VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOS BENDRASIS PLANAS: SUSISIEKIMO SISTEMA.
DVIRAČIŲ TAKŲ TINKLO SCHEMA (IŠLEIDIMO DATA: 2020.01.29) – dviračių takas būtent toje vietoje nenumatytas, bet atsižvelgiant į vietą (šiaurinė Oslo g. kelio pusė: vieta tarp Architektų g. ir Oslo g.) bei tako sujungiamas teritorijas (takas skirtas nuvažiuoti iki „Litexpo” ir toliau tuo būsimu tiltu per upę), taką galima priskirti E kat., nes atitinka schemoje Architektų g. planus aptariama kryptimi.
Pagal STR „10 lentelė Pagrindiniai gatvių techniniai parametrai”, maksimalus išilginis nuolydis E kat. – 4 %, projektinis greitis – 30 km/h. Net jeigu prieštarautumėte ir priskirtumėte taką F kat., maksimalus išilginis nuolydis būtų – 5 %, projektinis greitis – 20 km/h. Šaligatviams maks. 5 %.
Pateiktuose PP nenurodytas išilginis nuolydis apskritai, parašyta, jog takas bus daromas pagal esamus pramindžiotus takus. Esamų takų selekcinis (būtent nepalankiausioje ir stačiausioje vietoje) išilginis nuolydis yra 14 %. Net jeigu nuo Laisvės pr. keltumėte taką, kad nuolydį suvienodinti ir išlaikyti kuo mažesnį aukščių skirtumą, būtų 6 % ir STR normų vis tiek neišlaikytumėte.
Reziumuojant, neatitikimai privalomiems įstatymams (STR):
• nevykdoma maksimalaus išilginio nuolydžio sąlyga;
• dėl per didelio nuolydžio, kylant aukštyn, nebūtų užtikrintas reglamentuotas projektinis greitis, nes statistinis žmogus (ne sportininkas besiruošiantis varžyboms) negalės palaikyti reglamentuoto projektinio greičio. Projekto tikslas yra dviračių transporto susisiekimas, o ne sportininkų rengimas varžyboms;
• dėl per didelio ir nereglamentuoto išilginio nuolydžio, plikledžio metu nepavyks sklandžiai užvažiuoti į įkalnę, nes ratas prasisuks, o projekto tikslas žlugs. - Remiantis STR „3 paveikslas. Dviračių ir pėsčiųjų eismui reikalingi gabaritai” piktogramomis, dviejų prasilenkiančių pėsčiųjų gabaritas ir minimalus pėsčiųjų tako plotis yra 1,5 m, iš šonų papildomai turi būti užtikrintos vertikalios apsaugos zonos. Dviračio prasilenkiančio su dviračiu su priekaba gabaritas – 2,30 m, vadinasi dviejų prasilenkiančių dviračių su priekabomis gabaritas – 2,60 m, taip pat iš šonų privalomos vertikalios apsaugos zonos.
Jūsų projekte sugretinti minimalių įmanomų pločių šaligatvis ir dviračių takas. Tvorelė iš šaligatvio šono schemoje pavaizduota įrengti šalia šaligatvio, neišlaikant privalomos 0,5 m nuo tvoros. Kaip praktika rodo, statybininkai išlaiko proporcijas ir įrengia infrastruktūra taip, kaip pavaizduota.
Reziumuojant, neatitikimai privalomiems įstatymams (STR):
• neužtikrinamos vertikalios apsaugos zonos tarp minimalaus pločio sugretintų pėsčiųjų ir dviračių takų;
• neužtikrinama vertikali apsaugos zona šaligatvio išorinėje pusėje ties tvorele;
• dėl neužtikrinamų vertikalių apsaugos zonų, nėra užtikrinamas reikalaujamas projektinis greitis nustatytas dviračių takams.
Paskutinis taisė dondc; 2020.12.15, 19:34.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 2 patinka
Comment
- Remiantis dokumentu – VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOS BENDRASIS PLANAS: SUSISIEKIMO SISTEMA.
-
Nedarys tako per mišką tikrai, šiek tiek žemės darbų ir tą įkalnę galima smarkiai sumažinti tiesiant šlaito šonu palei Oslo gatvę. Be to atkarpa labai trumpa, nebūtų problema šiek tiek ir užsivesti jai kažkam sunkiau įminti.
O kas Narbuto gatvėje negerai, kur ten įsivaizdavot serpantinus per mišką? Mano nuomone pilnai pakaks aplyginti įkilimą ties dabar esančiais laiptais, šiaip tai baika tas Narbuto kalnas su savo 5-6%. Į Šeškinės kalną esamoje trasoje ar per potencialią naują trasą link stadiono galėtų ką nors pagalvoti, jeigu jau kalbam apie serpantinus.
Buvo siūlymas į Tauro kalną padaryti tvarkant Tautos namų prieigas, bet net ten nesutiko padaryti, nors jau dabar praktiškai reljefas tobulas ir būtų galima prafinansuot iš projekto lėšų.
- 2 patinka
Comment
-
Kad nedarys, beveik net neabejoju. Klausimas, kam tartis su visuomene ir vistiek kardinaliai kitaip daryti? Patvirtinti sprendiniai ne tokie buvo. Visgi, tose pačiose pastatų vizulkėse yra prakirsta labai daug miško su įrengtais pėsčiųjų takais ir reakreacinėmis aikštelėmis. Tai va prašau, tegu panašiai realizuoja natūroje. Pakalnis irgi vis klausinėja: „Kaip padaryti senus mikrorajonus great again?”
Asmeniškai man, tai ir „Milošo laiptai” atsisėdus ne per sunkiausiai įveikiami. Rodos 22 % ten. Patinka stebėt praeivių veidus atsipūtus minant. Visgi, tikslas yra ne sportininkų rengimas, o galimybė praminti su kostiumu, kaip Borka Anglijoje (Prime Minister of the United Kingdom). Ar ne taip? Čia lietuviai atsilikę džiaugiasi bet kokiu numestu kaulu, kaip alkanas šuo. Kaip bebūtų, esu labiau linkęs pasitikėti STR rengėjais (įtariu aukščiausios kompetensijos ministerijos darbuotojai, o ne šaraškinai savivaldybė su savo vidinėm firmelėm ir godūs projektuotojai, kad tik greičiau padaryt, nes vistiek gi nieks netikrins / nebaus).♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimąKad nedarys, beveik net neabejoju. Klausimas, kam tartis su visuomene ir vistiek kardinaliai kitaip daryti? Patvirtinti sprendiniai ne tokie buvo. Visgi, tose pačiose pastatų vizulkėse yra prakirsta labai daug miško su įrengtais pėsčiųjų takais ir reakreacinėmis aikštelėmis. Tai va prašau, tegu panašiai realizuoja natūroje. Pakalnis irgi vis klausinėja: „Kaip padaryti senus mikrorajonus great again?”
Asmeniškai man, tai ir „Milošo laiptai” atsisėdus ne per sunkiausiai įveikiami. Rodos 22 % ten. Patinka stebėt praeivių veidus atsipūtus minant. Visgi, tikslas yra ne sportininkų rengimas, o galimybė praminti su kostiumu, kaip Borka Anglijoje (Prime Minister of the United Kingdom). Ar ne taip? Čia lietuviai atsilikę džiaugiasi bet kokiu numestu kaulu, kaip alkanas šuo. Kaip bebūtų, esu labiau linkęs pasitikėti STR rengėjais (įtariu aukščiausios kompetensijos ministerijos darbuotojai, o ne šaraškinai savivaldybė su savo vidinėm firmelėm ir godūs projektuotojai, kad tik greičiau padaryt, nes vistiek gi nieks netikrins / nebaus).
Aš manau, kad visur pristatyti estakadų ir įrengti serpantinų nei įmanoma, nei verta, visgi miestas upės slėnyje ir niekad nebus lygus kaip Kopenhaga. Trumpose atkarpose ir tokiose įkalnėse kaip Narbuto g. žmonės prisitaikys patys (pasivaryti dviratį, įsistatyti lengvesnę pavarą ar elektrinį asistą, o kai kuriems tiesiog pasportuoti pakaks), ilgesnės 8-10% įkalnės (Šeškinės kalnas, Tauro kalnas, Basanavičiaus, prie Trinapolio) yra didesnė problema, ten tikrai gerai būtų sprendimai su serpantinais, bet nevisur įmanoma, o kitur kažkodėl nenorima.
Kostiumuotieji gali naudoti ebike'us arba pasiplanuoti gyvenimą jog pakaktų judėti žemutiniuose rajonuose (Senamiestyje, Šnipiškėse, Žvėryne, Žirmūnuos, Antakalnyje).
- 2 patinka
Comment
-
Ne kokiuose principuose esmė, kad va STR rašo, tai dabar visiems į pagalius ratus reik kaišiot, nes kažkas neatitinka. Tam gatvių / dviračių takų kategorijomis ir yra skirstomas eismas, pasiekti skirtingų tikslų. Lazdynus, Narbuto kalną bei Šeškinės kalną reikia sutvarkyti prioritetu, nes ten gyvena didžioji dalis gyventojų. Turbūt nežinojot, jog gyvenotjų tankumo centras yra Nacionalinio stadiono griaučiai, t. y. ten ant upės slėnio viršaus, o ne Senamiestyje? Tad didžioji dalis kelionių potencialo ir yra kelionės tais kalnais. Minėtus kalnus reikia sutvarkyti taip, kad nebūtų priežasčių nesinaudoti takais. Tiems, kurie nelinkę „pasportuoti”, „pasiturbinti dviratį” (dauguma gyventojų nieko net nesupranta apie juos). Nesant jokių takų ir žiema važiuos „y” kiekis žmonių, vasara važiuos „y” x 2, su takais važiuos „y” x 3, su tikslingai priderintomis specifikacijomis važiuos „y” x 4 ir t. t.
Takais turi būti realu naudotis tais miesto (16-17 kg?) dviračiais. Į Narbuto kalną jau yra tekę važiuoti plikledžio / pasnigimo metu, provėžos ant žolės, nes plytelėmis nepajudėsi viršun. Oslo g. suprojektuota taip, kad viskas įrėminta tvorelėmis, tai net nebūtų buvę įmanoma minti veja.
Mano manymu, jeigu bendruosiuose planuose paišo visokias oro gondolas per upę ir į Šeškinės kalną, tai išliet betoną būtų paprasčiau ir užtrikrinčiau.
Edit: be to, jeigu būtų iškarto derinę ir ištiesų tiesę Lazdynuose per mišką, tai būtų dar ir atstumas trumpesnis 150 m ir daugiau, išvengta susikirtimo su gatve, daug malonesnis klimatas važiuot mišku, o ne kvadratais palei sunkųjų transportą tiek Oslo g., tiek Laisvės pr. Vistiek visi važiuos link būsimojo tilto.Paskutinis taisė dondc; 2020.12.15, 23:05.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 1 patinka
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimą• nevykdoma maksimalaus išilginio nuolydžio sąlyga;
• dėl per didelio nuolydžio, kylant aukštyn, nebūtų užtikrintas reglamentuotas projektinis greitis, nes statistinis žmogus (ne sportininkas besiruošiantis varžyboms) negalės palaikyti reglamentuoto projektinio greičio. Projekto tikslas yra dviračių transporto susisiekimas, o ne sportininkų rengimas varžyboms;
Comment
-
Su siūlymu tiesti taką palei miškelį yra problema - jis būtų skirtas tik važiuojantiems nuo Litexpo, bet ne nuo Vilkpėdės ar Savanorių pr. Aišku, gal tam atveju galėtų atsirasti kitas maršrutas per kokią Šiltnamių g. su nauju (ar rekonstruotu) tiltu per Nerį.
Beje, dondc , ar gerai suprantu, kad visa ta gatvės atkarpa jau baigta?
Comment
Comment