Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforo lentelė su žalia rodykle

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Tai gal kaip tik geriau ten kur mažiau srautų. Mažiau nesąmonių bus.

    America The Beautiful Tik mašinos gelbės mus.

    Comment


      Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
      #žaliosRodyklės

      Šiandien pateikėme konkrečių sankryžų sąrašą, kuriose, išanalizavus eismo situaciją, pėsčiųjų bei kitų eismo dalyvių saugumą ir infrastruktūros galimybes, siūlome grąžinti šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis. Patvirtinus šį sąrašą, lentelės galėtų būtų sugrąžintos iš viso 24-iose sankryžose.
      Pripaišiau tas rodykles žemėlapyje (žalia spalva - kabinamos neterminuotai, žydra - iki infrastruktūros pakeitimų): https://i.imgur.com/oOxCN9W.png

      Comment


        Ačiū už schemutę.
        Kažkodėl didelė dalis paliekamų žalių rodyklių yra Žvėryne ir apie Seimą, o apie pakraščius užmiršta.

        Papildymas
        Dar keliose sankryžose iki pavasario jau numatyta įrengti papildomas sekcijas į dešinę, todėl trumpam pereinamajam laikotarpiui sugrąžinti lentelių su žaliomis rodyklėmis nesiūloma: Justiniškių – Lūžių g., Laisvės pr. – Žemynos g., Apkasų – Ulonų g., S. Žukausko – Ulonų g., Savanorių pr. – Naujosios Riovonių g., Geležinio Vilko – Gerosios Vilties

        https://www.delfi.lt/auto/patarimai/....d?id=83290715
        Vilniuje tai yra daugybė vad. "apsaugotų posūkių", "T formos sankryžų, bei sankryžų, kur tiesiai leidžiama važiuoti tik autobusams.
        Visose jose turėtų būti sprendžiamos dirbtinai sukurtos problemos.

        Bandom vardinti, kur reikėtų grąžinti lenteles su žaliomis rodyklėmis ar padaryti normalias sekcijas į dešinę.
        Lūžių-Justiniškių
        Kauno-Švitrigailos
        Naujininkų žiedas- Dariaus ir Girėno
        Ozo-Kalvarijų
        Savanorių pr.-Vilkpėdės
        Riovonių-Savanorių (bus keitimas)
        Apkasų – Ulonų g (bus keitimas)
        Žukausko-Ulonų
        Pamėnkalnio-Kudirkos
        Antakalnio-Šilo
        ...

        Comment



          Žalių rodyklių pasiilgę vilniečiai nusprendė pašmaikštauti – pakabino žalias širdeles
          Po to, kai papildomos lentelės su žaliomis rodyklėmis buvo nukabintos, ne vienas vairuotojas skundėsi padidėjusiomis spūstimis.
          Nors Vilniaus miesto savivaldybė teigė, jog jau artimiausiu metu į kai kurias sankryžas žaliosios rodyklės bus grąžintos, neištvėrę vilniečiai sumąstė savotišką protestą – prie šviesoforo pakabino žalią širdelę.



          https://www.delfi.lt/auto/patarimai/....d?id=83288565

          Comment


            Rokiškis.

            Grįžta žaliosios rodyklės, išskyrus – vieną vietą

            Rajono savivaldybės Saugaus eismo komisija nusprendė, kad žaliosios rodyklės negrįš į Juodupės ir Vytauto gatvių sankryžą. „Bus grąžintos visos rodyklės, išskyrus vietą važiuojant nuo poliklinikos Juodupės gatve ir sukant į dešinę, į Vytauto gatvę – miesto centro pusę. Ši sankryža avaringa, todėl dėl eismo saugumo čia rodyklės nebus“, – sakė Rokiškio miesto seniūnas Arūnas Krasauskas.
            https://www.grokiskis.lt/aktualijos/...us-viena-vieta

            Comment


              Klaipėdoje siūloma grąžinti 22 iš 106 lentelių.

              Vilniuje žaliąsias rodykles siūloma grąžinti 24 sankryžose, Klaipėdoje – 18-oje

              Klaipėdoje probleminių sankryžų – 18

              Klaipėdos savivaldybė sudarė 18 sankryžų, kuriose po sausio 1 d. susiduriama su problemomis, sąrašą.

              Žaliąsias rodykles siūloma sugrąžinti Statybininkų pr.–I. Simonaitytės g. sankryžoje sukant dešinėn ir apsisukant Statybininkų pr.; Vingio–Smiltelės g. sankryžoje sukant iš Vingio į Smiltelės g. link Taikos pr., iš Smiltelės g. į Vingio g. link Jūrininkų pr. ir iš Smiltelės g. į Vingio g. link Šilutės pl.; Šilutės pl. ir Statybininkų pr. dešiniajam posūkiui iš Šilutės pl. į Statybininkų pr. ir iš Statybininkų pr. į Šilutės pl; Šilutės pl. ir Debreceno g. dešiniajam posūkiui iš Šilutės pl. į Debreceno g. ir iš Debreceno g. į Šilutės pl.; posūkiui iš Taikos pr. į Paryžiaus Komunos g.; iš Kretingos g. į Šiaurės pr. link P. Lideikio g.; iš Smiltelės g. į Taikos pr.; iš Liepų g. į Priestočio g.; iš H. Manto g. į Naujojo Sodo g.; iš Dubysos g. į Minijos g.; iš Agluonos g. į Minijos g.; iš Trilapio g. į Liepų g.; iš Priešpilio g. į Pilies g.; iš Minijos g. į Varnėnų g.; iš Varnėnų g. į Minijos g.; iš Artojų g. į Liepų g.; iš Statybininkų pr. į I. Simonaitytės g. ir iš I. Simonaitytės g. į Statybininkų pr.
              https://www.alfa.lt/straipsnis/50410...ipedoje-18-oje

              Comment


                Šiauliai norėtų grąžinti lenteles į 5 sankryžas. Gruodį buvo 103 lentelės.

                Nuspręsta, kur Šiauliuose bus grąžinamos lentelės su žaliomis rodyklėmis

                UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“ kartu su Šiaulių policijos atstovais atrinko sankryžas, kuriose, įvertinus eismo transporto ir pėsčiųjų srautus bei saugumą, šių lentelių grąžinimas galėtų padėti išspręsti eismo problemas.

                Saugaus eismo komisija pritarė siūlymui neterminuotai papildomas lenteles grąžinti Tilžės – Stoties, Dubijos – Gumbinės, Tilžės – Vaidoto, Vilniaus – Ežero g. sankryžose, Pramonės g. – PC „Bruklinas“ stovėjimo aikštelės išvažiavime. Laikinai, kol bus atlikta šviesoforų rekonstrukcija, pritarta siūlymui grąžinti lenteles Serbentų – Dubijos, Tilžės – Gardino – Statybininkų, Tilžės – Vytauto ir Tilžės – P. Cvirkos g. sankryžose.

                Primename, kad trijose sankryžose jau įrengtos 5 papildomos sekcijos į dešinę (viena -Vilniaus – Žemaitės, po dvi – Dubijos – Žemaitės ir Tilžės – J. Jablonskio – Aukštabalio g. sankryžose), Vilniaus – Ežero g. įrengta papildoma juosta į dešinę iš Vilniaus g. (nuo „Elnio“ pusės) į Ežero g. (link Saulės laikrodžio a.), Birutės – Basanavičiaus g. sankryžoje Birutės g. (nuo parko pusės) pakeistos eismo kryptys juostose, Tilžės – P. Cvirkos g. sankryžoje pakoreguoti pėsčiųjų ir transporto laikai, transporto iš P. Cvirkos g. šviesoforo žalio signalo laiką pratęsiant keliomis sekundėmis ilgiau nei pėstiesiems per Tilžės g. Dar 6-ose sankryžose (Aušros al. – Tilžės, Aušros al. – Varpo, Aušros al. – Dvaro, Žemaitės – Vytauto, Tilžės – Gegužių g., Vytauto – Draugystės pr.) žalių rodyklių grąžinti netikslinga, kadangi jose jau rengiami arba šiais metais bus įrengti nauji šviesoforai.
                https://www.etaplius.lt/nuspresta-ku...mis-rodyklemis
                Paskutinis taisė dsanto; 2020.01.16, 17:50.

                Comment


                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                  Klaipėdoje siūloma grąžinti 22 iš 106 lentelių.

                  Vilniuje žaliąsias rodykles siūloma grąžinti 24 sankryžose, Klaipėdoje – 18-oje



                  https://www.alfa.lt/straipsnis/50410...ipedoje-18-oje
                  1 ir 2. Statybininkų pr. -> Simonaitytės g. Pateisinama vieta dėl lentelės. Vienintelė kliūtis sukant pagal lentelę - skersai einantys pėstieji. Matomumas geras.
                  2. Vingio g. -> Smiltelės g. Labai pavojinga ir avaringa sankryža. Sukantys pagal lentelę kertasi ir su pėsčiaisiais, ir su kitomis kryptimis judančiu transportu. Čia reikalingas šviesoforo fazių perreguliavimas, atitinkantis eismo intensyvumą ir pasiskirstymą. Galimai ir eismo juostų perbraižymas.
                  3. Smiltelės g. -> Vingio g. link Jūrininkų pr. Analogiškai kaip 2.
                  4. Smiltelės g. -> Vingio g. link Šilutės pl. Analogiškai kaip 2 ir 3.
                  5. Šilutės pl. -> Statybininkų pr. Problemų dėl žalios lentelės nuėmimo nekilo. Nereikalinga. Žinant, kad atidarius Lypkių g. pervažą kelis kartus išaugs sankryžą kertančio transporto srautai, būtinas šviesoforo perreguliavimas, šioje vietoje pirmąją juostą paliekant tik dešiniajam posūkiui ir įrengiant papildomą sekciją.
                  6. Statybininkų pr. -> Šilutės pl. Tikiuosi už šitą pageidavimą Transporto kompetencijų agentūra kaip reikiant nutarkuos savivaldybės užpakalį. Čia yra visos sąlygos įrengti papildomą sekciją.
                  7. Šilutės pl. -> Debreceno g. Lentelė nereikalinga. Pirmą juostą skirti tik dešiniajam posūkiui ir įrengti papildomą sekcija. Esamos šviesoforo fazės tam tinkamos.
                  8. Debreceno g. -> Šilutės pl. Svarstytina, bet abejotina vieta. Čia pirma juosta skirta važiavimui visomis kryptimis.
                  9 ir 10. Taikos pr. -> Paryžiaus Komunos g. Sukant pagal lentelę kirsis ir transporto, ir pėsčiųjų srautai. Pėsčiųjų didelis intensyvumas. Nors ir yra atskiros juostos dešiniajam posūkiui, lentelėms čia ne vieta.
                  11. Kretingos g. -> Šiaurės pr. Svarstytina vieta.
                  12. Smiltelės g. -> Taikos pr. Vienoje pusėje įrengta sekcija, problemos nėra. Kitoje pusėje pirmą juostą skirti tik posūkiui dešinėn ir įrengti sekciją. Lentelė nereikalinga.
                  13. Liepų g. -> Priestočio g. Šiai sankryžai daroma analizė už kelis tūkstančius eurų, kokia dar lentelė? O jei rimtai, tai variantas svarstytinas.
                  14. H. Manto g. -> Naujojo Sodo g. Sukant pagal lentelę kirsis ir transporto, ir pėsčiųjų srautai. Pėsčiųjų didelis intensyvumas. Šioje sankryžoje reikalingos kitos priemonės (kompleksinės, apimančios visą Manto g. nuo Biržos tilto iki Daukanto g. ar Lietuvininkų aikštės).
                  15. Dubysos g. -> Minijos g. Analogiškai kaip nr. 6.
                  16. Agluonos g. -> Minijos g. Analogiškai kaip nr. 6 ir nr. 15. Lai atitarkuoja už tokias idėjas.
                  17. Trilapio g. -> Liepų g. Problemų lentelės nuėmimas nesukėlė, tačiau sugrąžinimas svarstytinas. Pėsčiųjų nedaug. Svarstytinas ir visiškas šviesoforo išjungimas savaitgaliais, eismo intensyvumas tada menkas.
                  18. Priešpilio g. -> Pilies g. Nežinau koks bus eismo organizavimas pabaigus Priešpilio g. rekonstrukciją. Jeigu šioje vietoje planuojamos 2 eismo juostos, pirmą juostą išskirti dešiniam posūkiui ir įrengti papildomą sekciją. Lentelė nereikalinga.
                  19. Minijos g. -> Varnėnų g. Svarstytina vieta. Transporto eismas į Varnėnų g. intensyvus tik vasaros metu, pėsčiųjų taip pat. Dešiniam posūkiui yra atskira juosta, matomumas geras.
                  20. Varnėnų g. -> Minijos g. Analogiškai kaip nr. 6, nr. 15 ir nr. 16. Pirmas eilėje prie tarkos savivaldybės Transporto skyrius.
                  21. Artojų g. -> Liepų g. Analogiškai kaip 13. Dar galima svarstyti ir šviesoforo atjungimą, perorganizavus eismą (uždraudus važiuoti tiesiai ir sukti kairėn nuo Priestočio ir Artojų g.).

                  Gavosi 21. Ar kažką praleidau?

                  Comment


                    Aš suskaičiuoju 22 iš straipsnio...

                    Comment


                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                      Aš suskaičiuoju 22 iš straipsnio...
                      Tiesa, palikau be dėmesio posūkį Simonaitytės g. -> Statybininkų pr. Tad 22. Čia lentelei nevieta dėl pastovaus transporto srauto Statybininkų prospektu.
                      Paskutinis taisė Briedis; 2020.01.16, 19:01.

                      Comment


                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                        Pastangos visiškai nenuėjo perniek. Dėl lentelių naikinimo buvo paspartintas KET 75 punkto atsisakymas. Dabar galima lanksčiai reguliuoti dešinįjį posūkį su papildoma sekcija. Tai yra kaip alternatyva lentelėms. Kaunas tokį reguliavimą turi virš 30 vietų. Vilnius irgi keičia nuomonę ir atsisako juodų rodyklių pagrindiniame žaliame signale. Klaipėda, Šiauliai irgi pajudėjo su papildomų sekcijų įrengimu. Mažesni miestai kaip Alytus, Ukmergė, Telšiai, Šakiai turi po vieną kitą naują papildomą sekciją. Aišku, miestai lodoriai, kurie laukė paskutinės minutės ir nieko nedarė, labai apsidžiaugė, kad ir toliau dirbti šiuo klausimu nereikės ir spjaudami į teisę įsirengė lenteles atgal.

                        Ilgalaikėje perspektyvoje naujose ir rekonstruojamose sankryžose pamažu lentelių neliks. Tai kaip tylus lentelių numarinimas, kuris pamažu vyko ir anksčiau. Vilnius pripažįsta, kad su laiku gali lentelių nebelikti. Po kelių metų bus matyt. Gal bus protingesnių ministrų, kurie mokės teisingai ištarti žodį "spūstys"
                        Kaip visa tai buvo padaryta, tai nėra ko čia optimizmu trykšti. Pirma, buvo laiko net 4 ar 5 metai susitvarkyti. Kodėl niekas nespaudė savivaldybių? Kodėl nebuvo kontrolės, kaip vyksta lentelių keitimo šviesoforo sekcijomis procesas? Kodėl nebuvo pratęstas lentelių galiojimas dar metams ar 1,5 metų, jei buvo matoma (tik kažkodėl visi vaizdavo, kad "nemato", "nežino"), kad nebus tų papildomų sekcijų nuo 2020 sausio. Kaip visada, kaltų nėra. Tuščiai išmesti per visą Lietuvą keli šimtai tūkstančių eurų. Susidarė daug nepatogumu, šiek tiek sutriko eismas. Dabar ir viso nėra jokio apibrėžtumo, kada bus sureguliuoti reikalavimai de facto, nes gi lentelės grįžo. Savivaldybės neįpareigotos nieko keisti, pertvarkyti šviesoforų. Nes šių metų biudžetai patvirtinti, reikiamų pinigų visos savivaldybės tikrai nesuras. Praeis metai ir vėl situacija pasikartos.
                        Paskutinis taisė Al1; 2020.01.16, 19:16.

                        Comment


                          Po pakeitimo, visai nepasigendu rodyklių Žvėryne, ties Žvėryno prieigom, nors jos čia įtrauktos į gražinimo sąraša. Ir taip užkištą Žvėryną piko metu, lentelių nuėmimas ilgainiui kiek sumažintų norinčius kimšti Žvėryno gatves ir greitesnę GV alternatyvą, dabar vėl viskas grįš atgal. Gaila, kad nugalėjo pataikavimas avtomobilistam..
                          Paskutinis taisė Garbanius; 2020.01.16, 19:57.

                          Comment


                            dsanto ar galima kvestionuoti savivaldybės pasiūlymus dėl lentelių grąžinimo? Kaip suprantu tai vistiek yra Susisiekimo ministerijos prerogatyva nuspręsti kur grąžinti lenteles? Ar jie atsižvelgtų į public opinion ar čia jau done deal?
                            If a lion could speak, we could not understand him.

                            Comment


                              Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
                              dsanto ar galima kvestionuoti savivaldybės pasiūlymus dėl lentelių grąžinimo? Kaip suprantu tai vistiek yra Susisiekimo ministerijos prerogatyva nuspręsti kur grąžinti lenteles? Ar jie atsižvelgtų į public opinion ar čia jau done deal?
                              Aš manau, kad bet kokie piliečių pastebėjimai yra svarbūs. Kiekvienas esame eismo dalyvis ir galime reikšti savo nuomonę. Manau, kad svarią nuomonę galima pateikti Transporto kompetencijų agentūrai ir kopiją Žiniai nusiųsti ministerijai.

                              Comment


                                Taigi ministerijų biurokratai visuomet mėgsta atsirašinėti, kad savivaldybės veikia laisvai ir jos savarankiškos, į jų reikalus negalima kištis. Juokingai atrodo dabartinė situacija. Parodo, kas nutinka, kai ministras yra silpnas. Ministerija apskritai neturėjo kištis į žalių rodyklių lentelių istoriją - 5 metai duotas terminas, tačiau premjeras gelbėdamas silpną ministrą priėmė ,,vyriausybės" nutarimą (užstojo ministrą) ir lenteles pusiau grąžintos. Savivaldybėms labai pasisekė, kad savo nekompetenciją eismo organizavime gali pridengti grąžinant lenteles, nes silpnas ministras dabar svarbiausias asmuo - jį reikia pasaugoti. Gal būt istorijoje bus padėtas taškas, bet tik nesant dabartiniam susisiekimo ministrui.

                                Comment


                                  Parašė Riedis

                                  Į kurį skyrių rekomenduotumėte rašyti pastebėjimus? Infrastruktūros tyrimų grupę? Neesu tikras kam iš jų adresuoti, nes nurodyti konkrečių darbuotojų kontaktai. Jeigu kas tai pasiskambinsiu darbo metu išsiaiškinti. https://tka.lt/keliu-transportas/katalogas/kontaktai/

                                  P.S. Atsiprašau Romai ar kam kitam - bereikalingai pasikarščiavau.
                                  Siūlau rašyti bendru el. pašto adresu info@tka.lt. Jie persiųs raštą atsakingiems pagal kompetenciją. Manau, kad kiekviena nuomonė svarbi.

                                  Comment


                                    Parašė Maduk Rodyti pranešimą
                                    Taigi ministerijų biurokratai visuomet mėgsta atsirašinėti, kad savivaldybės veikia laisvai ir jos savarankiškos, į jų reikalus negalima kištis. Juokingai atrodo dabartinė situacija. Parodo, kas nutinka, kai ministras yra silpnas. Ministerija apskritai neturėjo kištis į žalių rodyklių lentelių istoriją - 5 metai duotas terminas, tačiau premjeras gelbėdamas silpną ministrą priėmė ,,vyriausybės" nutarimą (užstojo ministrą) ir lenteles pusiau grąžintos. Savivaldybėms labai pasisekė, kad savo nekompetenciją eismo organizavime gali pridengti grąžinant lenteles, nes silpnas ministras dabar svarbiausias asmuo - jį reikia pasaugoti. Gal būt istorijoje bus padėtas taškas, bet tik nesant dabartiniam susisiekimo ministrui.
                                    Taip, Vyriausybė belekas. Bet vis tiek didžiausiu šio chaoso kaltininku laikau Vilniaus merą. Per savo populizmą sukėlė neprognozuojamą chaosą visoje šalyje.
                                    Paskutinis taisė dsanto; 2020.01.16, 22:29.

                                    Comment


                                      Viename delfio piliečio nuomonės straipsnyje buvo teisingai pastebėta, kad žalios lentelės ypač kamštyje griauna šviesoforaus reguliuojamą pravažiavimą per sankryžas. Tokiose sankryžose, kur buvo žalios lentelės, laikantis taisyklių, be įžūlumo jas padarydavo nepravažiuojamomis. Antras dalykas, kuris sistemiškai nepatinka, tai vietinių kelio ženklų ar taisyklių įvedimas. Didžioji dalis, jei ne visa Europa yra prisijungusi prie Vienos konvencijos, bet jau dabar kur nors važiuojant reikia ieškoti ir studijuoti, kokie yra neatitikimai ar specifinės taisyklės. Jei ir tokios tendencijos toliau plėsis, tai pasieniuose vairuotojams reikės lankstinukų apie vairavimo skirtumus. Šie ženklinimo ar taisyklių interpretavimo skirtumai turi būti tik šalinami.
                                      ​​​​
                                      Человека, облеченного властью и использующего эту власть в угоду собственных называют самодуром.

                                      Comment


                                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                                        Taip, Vyriausybė belekas. Bet vis tiek didžiausiu šio chaoso kaltininku laikau Vilniaus merą. Per savo populizmą sukėlė neprognozuojamą chaosą visoje šalyje.
                                        Kaip tik šaunuolis, minimaliomis sąnaudomis:

                                        1. Parodė kaip sukčiaujama apsimetant EU vardu, ir kokie bukiai biurokratai susisiekimimo ministerijoje ir LAKD;
                                        2. Per savaitę atšaukė nesąmoningą įstatymą, kas įprastais tempais užtruktų kokias 3 Seimo kadencijas, jei aplamai pavyktų
                                        3. Artėjant rinkimams paš...ko politiniams oponentams.

                                        Comment


                                          Parašė AudriusV Rodyti pranešimą
                                          Viename delfio piliečio nuomonės straipsnyje buvo teisingai pastebėta, kad žalios lentelės ypač kamštyje griauna šviesoforaus reguliuojamą pravažiavimą per sankryžas. ​​​​
                                          Greičiau griauna galimybes užsidirbti iš šviesoforo statymo ar naivią pasaulėžiūrą, kad viską milimetro tikslumu galima aprašyti begaliniais teisės aktų tomais.

                                          Tokiose sankryžose, kur buvo žalios lentelės, laikantis taisyklių, be įžūlumo jas padarydavo nepravažiuojamomis.
                                          Pravažiuojamumą padidino geltoni koriai - aiškiau kur negalima stovėti užsidegus raudonai.

                                          Kai kur atvirkščiai - be įžulumo nepravažiuojama nuėmus žalią lentelę.

                                          VLN paskelbta regis ~13 lentelės vietų, kur jos liks amžinai - jokie dirbtiniai intelektai smegenų neatstos

                                          Antras dalykas, kuris sistemiškai nepatinka, tai vietinių kelio ženklų ar taisyklių įvedimas. Didžioji dalis, jei ne visa Europa yra prisijungusi prie Vienos konvencijos, bet jau dabar kur nors važiuojant reikia ieškoti ir studijuoti, kokie yra neatitikimai ar specifinės taisyklės.
                                          Jei ir tokios tendencijos toliau plėsis, tai pasieniuose vairuotojams reikės lankstinukų apie vairavimo skirtumus. Šie ženklinimo ar taisyklių interpretavimo skirtumai turi būti tik šalinami.
                                          ​​​​
                                          Kodėl JAU DABAR? Žmogau, BUVO, YRA ir BUS !

                                          1. Pasieniuose ir dabar stovi lentos dėl greičių, šviesų, dar galėtų informuoti apie leistiną alkoholio koncentraciją ir baudas už greičio viršijimą/stovėjimo pažeidimus.
                                          2. Yra gyvas velnias informacinių skydų ar švieslenčių , kuri skelbiama tik nacionaline kalba - regis tik ieninteliai britai kelyje link kelto pradubliavo lenkiškai . Gerai jei navigacija nenublūsta po tunelius nardant, nes visas EU kalbas pramokti nerealu.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X