Primink koks privalumas ne sekciją dėt, o visą šviesoforą?
Pirmas į galvą šovęs pavyzdys - Studentų/Taikos sankryža. Iš Taikos į kairę sukti yra sekcija sukantiems į kairę. Tamsiu paros metu sekcijos visiškai nesimato, o degančiam šviesofore važiuojantiems tiesiai visiškai nesimato rodyklės tiesiai važiuot. Tiem, kas pažįstą tą vietą gerai, žino, kad reik sustot. Bet ne kartą ir ne du teko matyt, kaip žmonės tos sekcijos nepamatę tiesiog pravažiavo sankryžą, užsuko į kairę. Ir negali jų kaltint, kai toks šviesoforas
Su pilnu šviesoforu tokios problemos nebūtų, matytų raudoną ir sustotų.
Žinant KET klausimų nekyla. Sustoti reikia prieš pirmą sutiktą Stop liniją.
KET 165 punktas: "Esant draudžiamajam šviesoforo ar reguliuotojo signalui, vairuotojas privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, o jeigu jų nėra, – prieš šviesoforą, kertamą važiuojamąją dalį, pėsčiųjų perėją taip, kad nekliudytų transporto ir pėsčiųjų eismui". Žodžio "pirmoji stop-linija" nėra. Reiškia, galima sustoti ir prieš antrąją.
KET 165 punktas: "Esant draudžiamajam šviesoforo ar reguliuotojo signalui, vairuotojas privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, o jeigu jų nėra, – prieš šviesoforą, kertamą važiuojamąją dalį, pėsčiųjų perėją taip, kad nekliudytų transporto ir pėsčiųjų eismui". Žodžio "pirmoji stop-linija" nėra. Reiškia, galima sustoti ir prieš antrąją.
Neparašyta, nes neturėtų būti daugiau nei vienos stop linijos. O skaitant šį punktą, turėtų būti pakankamai aišku kur reikia sustoti. Kadangi esant draudžiamam šviesoforo signalui stop linijos kirsti negalimą, tuomet teks sustoti prie pirmos sutiktos.
Neparašyta, nes neturėtų būti daugiau nei vienos stop linijos.
Reiškia, galima sustoti ir prie antrosios (ir tai nebus taisyklių pažeidimu). Tuo labiau, kad nutrinti nereikalingą stop-liniją nėra sudetinga - 10 minučių darbo ir problema yra pašalinta.
Unikaliai atnaujinta Europos pr. - Vilties g. sankryža Kaune. Kairieji posūkiai padaryti apsaugoti, įrengiant papildomus šviesoforus (ne sekcijas) į kairę, nors sankryža prieš keletą metų buvo įrengta pagal seną standartą. Beje, sankryža veikia adaptyviai. Jei nėra sukančiųjų į kairę, jiems žalias signalas neuždegamas.
Nebuvo sugalvota, kad sekcijoje degtų pakaitomis žalia ir rauydona spalva-rodyklė? Šiaip pasvarstymas
Rusijoje ir Baltarusijoje kai kuriuose šviesoforuose taip yra - tik nedegant žaliai rodyklei, dega raudonas apskritimas. Bet raudono apskritimo žalio signalo lygyje nenumato Kelio ženklų ir signalų konvencija, tad tai yra visiška nesąmonė.
Netyčia radau dar vieną Vilniaus sankryžą, kur nėra dubliuojamas šviesoforas už sankryžos. Ir niekam nekildavo problemų matyti šviesoforus. Gal dėl to, kad jie įrengti pagal seną tvarką ir nėra kuo piktintis?
Netyčia radau dar vieną Vilniaus sankryžą, kur nėra dubliuojamas šviesoforas už sankryžos. Ir niekam nekildavo problemų matyti šviesoforus. Gal dėl to, kad jie įrengti pagal seną tvarką ir nėra kuo piktintis?
Apklausei visus Vilniaus vairuotojus, kurie važinėja tame rajone? Taip pat būtų įdomu sužinoti, kaip suderinamos fazės su sekančiu šviesoforu - ar jie kartais nedirba sinchroniškai, taip padėdami vairuotojams?
Reiškia, galima sustoti ir prie antrosios (ir tai nebus taisyklių pažeidimu). Tuo labiau, kad nutrinti nereikalingą stop-liniją nėra sudetinga - 10 minučių darbo ir problema yra pašalinta.
O kodėl tamsta kerta stop liniją (artimiausią iš eilės), nors taisyklės tą daryti draudžią ir reikalauja prie jos sustoti?
Netyčia radau dar vieną Vilniaus sankryžą, kur nėra dubliuojamas šviesoforas už sankryžos. Ir niekam nekildavo problemų matyti šviesoforus. Gal dėl to, kad jie įrengti pagal seną tvarką ir nėra kuo piktintis?
Tiesa pasakius, kad daliai vairuotojų kildavo problemų ties šia sankryža. Pradžioje tai gana dažnai, o pastaruoju metu retokai, bet būdavo nesusipratusių.
Dažniausiai vairuotojai "pramiegodavo" žalią signalą pirmame šviesofore ir pajudėdavo tik užsidegus žaliam sekančiame. Pradžioje esu matęs ne kartą, kaip pravažiuodavo per raudoną ties pirmesniu šviesoforu, nes sankryžoje dar degdavo žalias.
Tiesa pasakius, kad daliai vairuotojų kildavo problemų ties šia sankryža. Pradžioje tai gana dažnai, o pastaruoju metu retokai, bet būdavo nesusipratusių.
Dažniausiai vairuotojai "pramiegodavo" žalią signalą pirmame šviesofore ir pajudėdavo tik užsidegus žaliam sekančiame. Pradžioje esu matęs ne kartą, kaip pravažiuodavo per raudoną ties pirmesniu šviesoforu, nes sankryžoje dar degdavo žalias.
Tikrai taip. Nesusipratimų ten teko matyti ir man. Tokiu mažu atstumu nesinchroniškai veikiančių šviesoforų išvis neturėtų būti. Kaip suprantu ten sinchronija vistik yra, bet kažkodėl su užvėlavimais padaryta.
Taisyklės draudžia kirsti stop-liniją, bet pirmoji stop-linija nėra tikroji stop-linija, o stop-linija yra tik antroji.
Nepagaunu logikos. O pagal kokius kriterijus įmanoma nustatyti kuri linija yra "tikroji", o kuri "mažiau tikresnė"? Jeigu netyčia nupieš keturias stop linijas vieną už kitos, tuomet kuri bus tikroji? Pirma? Antra? Trečia? O gal ketvirta?
Jeigu draudžią kirsti, tai pakeliui sutikęs jos nekerta ir sustoji. Kadangi pirmiausia sutinki pirmąją liniją, tuomet ir sustoji prie jos.
Tikrai taip. Nesusipratimų ten teko matyti ir man. Tokiu mažu atstumu nesinchroniškai veikiančių šviesoforų išvis neturėtų būti. Kaip suprantu ten sinchronija vistik yra, bet kažkodėl su užvėlavimais padaryta.
Ten jie veikia sinchroniškai su nedideliu uždelsimu. Pirmiausia užsidega raudonas ties įvažiavimu (pirmas šviesoforas), o iš atkarpos tarp įvažiavimo ir sankryžos išvažiavus automobiliams ir raudonas ties sankryža. Lygiai tokia pati seka ir užsidegant žaliam. Pirmiausia žalias ties įvažiavimu, o pajudėjusiems automobiliams privažiavus iki sankryžos, įsijungia žalias ir joje.
Šiauliai, Tilžės - Statybininkų g. sankryža su papildomu pėsčiųjų-dviratininkų šviesoforu. Atrodo, problema seniai iškelta, bet vairuotojo 2015-10-07 įkeltas video rodo, kokia gali būti eismo reguliavimo nekompetencija. Aš išvis nesuvokiu, kam tą papildomą šviesoforą uždega raudonai, jei nėra pėsčiųjų ir dviratininkų.
O pagal kokius kriterijus įmanoma nustatyti kuri linija yra "tikroji", o kuri "mažiau tikresnė"? Jeigu netyčia nupieš keturias stop linijas vieną už kitos, tuomet kuri bus tikroji? Pirma? Antra? Trečia? O gal ketvirta?
Bene mažiausi šviesoforai transportui Lietuvoje. Vilniaus g. - Žemaitės al. - A11 sankryža Kretingoje. Dešinėje kelio pusėje transportui įrengti 100 mm (!!!) šviesoforai, virš važiuojamosios dalies - 300 mm. Sankryžai jau reikia rekosntrukcijos, nes signalai sunkiai matomi Ypač tie mažieji
Kaune, Savanorių pr. - Birželio 23-iosios g. - Žukausko g. sankryžoje pakeista eismo tvarka. Iš Birželio 23-iosios g. ir Žukausko g. draudžiama sukti į kairę. Virš antros eismo juostos šviesoforui įrengtos rodyklės tiesiai, kad nebūtų žioplių.
Comment