Oi ne teorija. Jau seniai vilniečiai skundėsi, kad tie žali signalai taip spigina, kad net pėsčiųjų kartais nesimato! Ką kalbėti apie šalia prilipdytą juodą dėžutę.
Vėl gi, vakare prisideda ir vairuotojų nuovargis. Ir faktas - kad įsitempus žiūrėti, ar šalia žalio nėra juodos dėžutės (kurią pamatysi tik privažiavęs prie sankryžos) reikalauja daugiau iš vairuotojo, nei iš kelių šimtų metrų iš anksto matant raudoną signalą į kairę.
Gal netenka naktimis važinėti kai gatvės tuščios? Viskas yra gerai kai važiuoji viską mintinai žinodamas. O jei reikėtų naktį atvairavus n km nežinomam mieste kažko ieškoti...? Manau ir tamstos dėmesingumas sumažėtų.
Jau ko ko, bet kaip šviesoforo ir balto atšvaito nepastebėt, tai man galva nesusisuka. Jeigu vilniečiai skundžiasi tokiais dalykais, tai gal pačių šviesoforų lempos per ryškiai šviečia? Jeigu tokie dalykai nesimato, tai kaip tada su pėsčiaisiais? Vakare visada važiuoji įsitempęs ir su padidintu dėmesingumu, tad anokia čia blogybė ir šviesoforo ieškot.
Jau ko ko, bet kaip šviesoforo ir balto atšvaito nepastebėt, tai man galva nesusisuka. Jeigu vilniečiai skundžiasi tokiais dalykais, tai gal pačių šviesoforų lempos per ryškiai šviečia? Jeigu tokie dalykai nesimato, tai kaip tada su pėsčiaisiais? Vakare visada važiuoji įsitempęs ir su padidintu dėmesingumu, tad anokia čia blogybė ir šviesoforo ieškot.
Na ne visi šviesoforai turi tas baltas lenteles fonines. Matomumą stipriai apsunkina ir lietus, šlapdriba, sniegas. Nejaugi taip sunku pripažinti kad dabar yra kur kas lengviau tai pastebėti..?
Na ne visi šviesoforai turi tas baltas lenteles fonines. Matomumą stipriai apsunkina ir lietus, šlapdriba, sniegas. Nejaugi taip sunku pripažinti kad dabar yra kur kas lengviau tai pastebėti..?
Man tai visiškai vienodai ką pastebėt reikia, nes vis tiek pastebėsiu
Jau ko ko, bet kaip šviesoforo ir balto atšvaito nepastebėt, tai man galva nesusisuka. Jeigu vilniečiai skundžiasi tokiais dalykais, tai gal pačių šviesoforų lempos per ryškiai šviečia? Jeigu tokie dalykai nesimato, tai kaip tada su pėsčiaisiais? Vakare visada važiuoji įsitempęs ir su padidintu dėmesingumu, tad anokia čia blogybė ir šviesoforo ieškot.
Bet tu man paaiškink, ar racionalu, kai įrengiami keturi šviesoforai važiavimui tiesiai ir į dešinę, o posūkiui į kairę vos trys rodyklės? Kodėl tiesiai ir į dešinę sukantys privilegijuoti ir turi 4 pilnus šviesoforus, o sukantieji į kairę vos 3 juodas dėžutes?
Ar ne logiškiau - du šviesoforai sukantiems į kairę, du - važiuojantiems tiesiai ir į dešinę. Net papildomų sekcijų nereikia ir kiekvienas eismo dalyvis vadovaujasi jam skirtu šviesoforu:
Tenka pripažint kad tai yra iš tiesu, pats ne karta sustojes prie šios sankrižos buvau susimastes kad jei nežinočiau kad čia yra papildoma sekciją bučiau pasukes per raudona...
1. Internete pilna straipsnių, teismų išrašų ir pan., apie tai, kad vairuotojai suko į kairę nepastebėję nešviečiančios papildomos sekcijos ir sukėlė eismo įvykį...
čia yra ne šviesoforo bėda, o nesugebejimas vairuotojo pravažiuot paprasta sankriža - jei jis nemate papildomos sekcijos turejo vadovautis prioritetais kaip važiojant per paprasta sankriža, t.y praleist atvažiuojančius iš priekio.
Tik mano pastebejimas kad ten kur yra nupaišytos rodykles šviesoforai turetu but 300mm, o ne maži kaip Pilaites pr.
Jau seniai vilniečiai skundėsi, kad tie žali signalai taip spigina, kad net pėsčiųjų kartais nesimato!
Su šituo teiginiu irgi turiu sutikt, bent jau buvo ankščiau kad važiuojant nakti per kaikurias sankrižas negalėjai matyt kas viksta pesčiuju perėjoje, t.y jeigu butu ejes pestisis (per raudona) butu labai sunku ji pamatyt.
Bala nemate sutikčiau netgi su dubliojančiu šviesoforu nebuvimu, bet tada butinai reikia statyt šviesoforus važiavimui tiesiai iš abieju pusiu, kalbu ir apie tuos variantus kai posukiui i kaire yra atskiras šviesoforas.
O tarkim jeigu šviesofai būtu įrenginėjami kitoja gatvės pusėje, o ne virš galvos, man tai daug logiškiau, o dabar visur kur nauji šviesoforai pastatyti, jeigu atsistoji pirmas, turi palinkt į priekį, kad matytum. Jeigu norisi matyti, patogiai, tai turi daugiau nei per viena auto atsistoti toliau nuo stop juostos.
Dėl 2, 3, 5, 6, 7, 9 punktų nusikalbėjai. Tai jei kažkas keičiama į gera, tai ir yra nauja. To senas standartas nenumatė, o naujos taisyklės numato. Vadinasi pripažįsti, kad 2, 3, 5, 6, 7, 9 punktuose nurodyti privalumai yra geri.
Šituos privalumus buvo galima padaryti ir galiojant senoms taisyklėms. IŠVADA: Naujos taisyklės yra nereikalingos.
Taigi iš 9 punktų pripažįsti, kad 7 naujų šviesoforų taisyklių naujovės yra geros. Dėl dviejų (dėl papildomų sekcijų ir lentelių) esi įsitikinęs, kad privalumų naujoje tvarkoje nėra.
ATVIRKŠČIAI - jokios realios naudos naujose taisyklėse NĖRA.
Baltą skydą kartais niekais paverčia paverčia žalias akinantis signalas. Nepamiršk, kad tamsoje vairuotojas daug praščiau mato, o žalias spiginantis signalas tamsoje gali užstoti papildomą sekciją.
Įsukti silpnesnę lemputę ir viskas bus OK. Dar ir elektros bus sutaupyta.
Tenka pripažint kad tai yra iš tiesu, pats ne karta sustojes prie šios sankrižos buvau susimastes kad jei nežinočiau kad čia yra papildoma sekciją bučiau pasukes per raudona...
...bet čia yra ne šviesoforo bėda, o nesugebejimas vairuotojo pravažiuot paprasta sankriža - jei jis nemate papildomos sekcijos turejo vadovautis prioritetais kaip važiojant per paprasta sankriža, t.y praleist atvažiuojančius iš priekio.
Nekorektiška kaltinti tik vairuotoją. Papildomos sekcijos statomos ten, kur siekiama išvengti tokių eismo įvykių, kai sukama neapsaugotai. Čia iš dalies kalta ir pati sovietinė šviesoforų įrengimo sistema, kai vairuotojams kaip ir suteikia saugų posūkį, bet neužtikrina logiško šviesoforų išdėstymo ir paskirstymo - posūkiui į kairę yra du signalai: žalias ir... juodas.
Bala nemate sutikčiau netgi su dubliojančiu šviesoforu nebuvimu, bet tada butinai reikia statyt šviesoforus važiavimui tiesiai iš abieju pusiu, kalbu ir apie tuos variantus kai posukiui i kaire yra atskiras šviesoforas.
Nesu matęs tokios atvejo. Kai yra kairiojo posūkio šviesoforas su rodyklėmis į kairę, Lietuvoje, kaip ir daugelyje Europos šalių, jis statomas kairėje kelio pusėje, o kitų krypčių - dešinėje.
Bet radau, kad Norvegijoje tokiu atveju vis gi stato šviesoforą "tiesiai ir į dešinę" ir kairėje kelio pusėje:
Šituos privalumus buvo galima padaryti ir galiojant senoms taisyklėms.
Tai čia kalbam ne apie patį dokumentą, ant kurio užrašyta "senos" ar "naujos" taisyklės
Aš kalbu, kad naujose taisyklėse yra privalumų. Tai pats ir pripažįsti, kad kad 2, 3, 5, 6, 7, 9 punktuose nurodyti privalumai yra geri. Vadinasi sutinki, kad naujose taisyklėse yra ir gerų dalykų
Aš kalbu, kad naujose taisyklėse yra privalumų. Tai pats ir pripažįsti, kad kad 2, 3, 5, 6, 7, 9 punktuose nurodyti privalumai yra geri. Vadinasi sutinki, kad naujose taisyklėse yra ir gerų dalykų
Aš sakau, kad naujose taisyklėse nėra nieko naujo. Senos taisyklės drausdavo šviesoforus su žmogeliukais? - ne, nedrausdavo (pradinėje mokykloje mums kaip tik ir aiškino, kad raudonas žmogeliukas juodame fone reiškia "stok", o žalias leidžia eiti). Senos taisyklės drausdavo įjungti raudoną signalą pėstiesiems, kai mašinos kerta jų judėjimo kryptį - nedrausdavo. Ir taip visi kiti punktai. Šitos naujos taisyklės yra tiesiog nereikalingos. Senos puikiai užtikrindavo eismo saugą.
Aš sakau, kad naujose taisyklėse nėra nieko naujo. Senos taisyklės drausdavo šviesoforus su žmogeliukais? - ne, nedrausdavo (pradinėje mokykloje mums kaip tik ir aiškino, kad raudonas žmogeliukas juodame fone reiškia "stok", o žalias leidžia eiti).
Matai, kai mokeisi pradinėje, galiojo SSRS standartas GOST 23457-86 „Технические средства организации дорожного движения. Правила применения“, o gal dar senesnis, nežinau, kokio tu amžiaus. O 1995 m. įsigaliojo Lietuvos standartas LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuris uždraudė naudoti pėsčiųjų šviesoforus pėstiesiems daugeliu atvejų ir nurodė privalomai jiems įrengti transporto šviesoforus. Naujos taisyklės nurodo visose reguliuojamose perėjose pėstiesiems privalomai įrengti šviesoforus su žmogeliukais.
O 1995 m. įsigaliojo Lietuvos standartas LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuris uždraudė naudoti pėsčiųjų šviesoforus pėstiesiems daugeliu atvejų ir nurodė privalomai jiems įrengti transporto šviesoforus. Naujos taisyklės nurodo visose reguliuojamose perėjose pėstiesiems privalomai įrengti šviesoforus su žmogeliukais.
LST 1405 negalioja - dėl to pėstiesiems kaip ir prieš 20 metų bei anksčiau galima įrengti pėsčiųjų šviesoforus su žmogeliukais, kuriuos vėl dažniau matome gatvėse.
LST 1405 negalioja - dėl to pėstiesiems kaip ir prieš 20 metų bei anksčiau galima įrengti pėsčiųjų šviesoforus su žmogeliukais, kuriuos vėl dažniau matome gatvėse.
Tai kokios problemos? Įrengė, visi vaikšto, viskas Ok. Bet naujas taisykles kurti kam reikėjo?
Tai kokios problemos? Įrengė, visi vaikšto, viskas Ok. Bet naujas taisykles kurti kam reikėjo?
Nelabai aiški tamstos pozicija. Čia prieštaraujate vardan prieštaravimo (sportinis interesas)?
Kas čia per tragedija, kad surašė naujas taisykles, kuriose įvertino aktualias problemas. Taip galvojant, gal nereikėjo nei LST, nei GOST kurti, būtų užtekę kokio prieštvaninio standarto, kurio sudarymo laikais net ir pačių šviesoforų nebuvo. Manyčiau taip būtų paprasčiau - nestatome šviesoforų, nereikia ir taisyklių jiems. Sutaupysime šiek tiek popieriaus ir ne taip klaviatūra susidėvės jas rašant.
Tai kokios problemos? Įrengė, visi vaikšto, viskas Ok. Bet naujas taisykles kurti kam reikėjo?
Todėl, kad seno standarto struktūra buvo primityvi, tiksliau nebuvo jokios struktūros, o tik iš eilės išvardinti punktai, kurių trečdalį sudarė punktai, kur išdėstyti šviesoforus. Aišku, gal ne tau suprasti, bet projektuotojams ir programuotojams reikia nurodyti kuo daugiau valdymo sąlygų, signalų trukmių ir pan. To LST praktiškai nebuvo. Tad logiška, kad keičiant dokumentą iš esmės, jis buvo perrašytas iš naujo. Juk ir pastatą, kuris neatitinka šiuolaikinių reikalavimų, dažnai geriau yra nugriauti ir pastatyti naują, nei užsiimti seno rekonstrukcija ir lopymu.
Be to, naujas taisykles pasirašė Susisiekimo ministras. Atkreipkite dėmesį, kad susisiekimo ministro įsakymas dėl taisyklių patvirtinimo remiasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. balandžio 9 d. nutarimo Nr. 341 „Dėl esminių statinio reikalavimų ir statinio techninių parametrų pagal statinių ar statybos produktų charakteristikų lygius ir klases nustatymo kompetencijos priskyrimo valstybės institucijoms“ (Žin., 2008, Nr. 46-1730) 2.2 punktu:
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597; 2007, Nr. 55-2127) 4 straipsnio 2 dalies nuostatomis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Priskirti esminių statinio reikalavimų ir statinio techninių parametrų pagal statinių ar statybos produktų charakteristikų lygius ir klases nustatymo kompetenciją šioms valstybės institucijoms:
2. Susisiekimo ministerijai:
2.2. saugus naudojimas: esminio statinio reikalavimo nuostatų dėl transporto saugos nustatymas.
Pagal statusą šviesoforų taisyklės tapo privalomos visoms savivaldybėms, kai tuo tarpu LST 1405 daugelis traktavo kaip neprivalomą.
Comment