Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Turi omeny paprastą keturšalę sankryžą? Tai bus taip pat kaip dabar - be rodyklių.
    Aišku, tuomet viskas ok
    Flickr

    Comment


      Situacija su naujais šviesoforais kol kas paradoksali. Štai Raseiniai įsirengė pirmąjį miesto šviesoforą ir jau pagal naujas taisykles. Vilnius principingai laikosi nuostatos, kad iki gegužės 1 d. patvirtinti projektai įgyvendinami dar pagal seną standartą. Prie Gariūnių modernizavo sankryžą - papildomos sekcijos vietoje atskirų šviesoforų, pėstiesiems trijų sekcijų transporto šviesoforai, kurie, kaip pasityčiojimas, įsijungia 1 s anksčiau nei transporto transporto šviesoforai - kažkokia banalybė Kaunas kol kas sugebėjo tik sankryžą prie Prismos, kiek įmanoma, pritraukti prie naujų taisyklių. Dabar planuojamos sankryžos Jonavos - Šiaurės pr., Raudondvario plente, prie Geležinkelio stoties. Deja, patikimi šaltiniai teigia, jog sankryžų projektai vis dar pagal seną standartą. O štai Tauragės valdininkai ir kelių direkcija pernai rudenį, dar nesulaukę Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių, įrengė modernią Tilžės plento ir Šlaito gatvių sankryžą - apsaugoti posūkiai reguliuojami atskirais šviesoforais su rodyklėmis, nėra šviesoforų už sankryžos, šviesoforai statomi ir kairėje kelio pusėje:

      http://www.tvk.lt/video.php?id=2325

      Paskutinis taisė dsanto; 2012.08.19, 11:38.

      Comment


        Teko 3 sav. pabūti Prancūzijoje ir pasivažinėt mažais miestukais ar gyvenvietėm. Įdomiai sprendžiami greičio ribojimo klausimai, daug sankryžų perdarytos į žiedines užmetant kokį nors "blyną" centre sankryžos, arba tiesiog įdedant žiedinės sankryžos ženklą prie bet kurios sankryžos bei sudedant "duoti kelią" ženklus... Prie įvažiavimų į miestelius - kelio susiaurinimai, kad ir nesugebėtum įvažiuot dideliu greičiu, o kai kur vietos užtenka tik į vieną pusę - tenka praleisti išvažiuojančius iš miestelio... Parkingas - 5 vietos kairėj pusėj, tarpas, 5 vietos dešinėj pusėj... Žodžiu priemonės efektyvios, ir beveik nėra nervinančių kalnelių...

        Bet kadangi tema apie šviesoforus visgi... Pilna šviesoforų, tokių kaip nuotraukoj prieš tai, bet visi su labai maloniu priedu - mažiuku šviesoforiuku vairuotojo akių lygyje, prilipinamu prie pagrindinio šviesoforo stulpo... Kad ir kaip arti privažiuoji - nereikia užlaužti galvos. Berods pas suomius irgi tą patį teko matyt

        Comment


          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
          Labai daug važinėji, man kilo klausimas - gal jau matei naujų šviesoforinių sankryžų, pagal naujas šviesoforų taisykles? Gal turi video?
          Aš suprantu, kalba eina apie sankryžas Lietuvoje. Ar ne taip?
          Užsienyje ir taip viskas gerai
          Mūsų naujos taisykles matyt iš Nyderlandų atkeliavo, ten tik tokie šviesoforai įrengti (turiu video)... todėl man juokingai atrodo kai kurių forumo dalyvių naujos tvarkos, kaip nepatikimos/nepatogios/netinkamos mūsų sąlygomis, kritika.
          Video turiu daug, bet tiesa sakant negaliu pasakyti ar yra ten tas kas domina...
          Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
          Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

          Comment


            Parašė Mørtã Rodyti pranešimą
            Aš suprantu, kalba eina apie sankryžas Lietuvoje. Ar ne taip?
            Užsienyje ir taip viskas gerai
            Mūsų naujos taisykles matyt iš Nyderlandų atkeliavo, ten tik tokie šviesoforai įrengti (turiu video)... todėl man juokingai atrodo kai kurių forumo dalyvių naujos tvarkos, kaip nepatikimos/nepatogios/netinkamos mūsų sąlygomis, kritika.
            Video turiu daug, bet tiesa sakant negaliu pasakyti ar yra ten tas kas domina...
            Turiu omeny, Lietuvoje O mūsų šviesoforų taisyklės parengtos pagal vokiečius, kurių taisyklės panašios į olandų.

            Comment


              Parašė Mørtã Rodyti pranešimą
              Aš suprantu, kalba eina apie sankryžas Lietuvoje. Ar ne taip?
              Užsienyje ir taip viskas gerai
              Mūsų naujos taisykles matyt iš Nyderlandų atkeliavo, ten tik tokie šviesoforai įrengti (turiu video)... todėl man juokingai atrodo kai kurių forumo dalyvių naujos tvarkos, kaip nepatikimos/nepatogios/netinkamos mūsų sąlygomis, kritika.
              Prašom: Vilnius, Dariaus ir Girėno-Pelesos/Prusų sankryža važiuojant iš miesto. Atstumas nuo šviesoforo iki stop-linijos mažiau 2,0m, trys eilės, į miestą dvi eilės, sankryžos kampai ne "kampiniai", o suapvalinti (R~1,5-2m). Stovint trečioje eilėje ir norint pamatyti kairėje esantį šviesoforą, reikės pasukti galvą vos ne 70 laipsnių kampu - nepatogu, o ir šviečoforas bus matomas beveik šonu ( o nrint pasukti jį į pirmąjį vairuotoją, kiti blogai matys). Arba reikės (kaip aš mačiau padaryta keliose sankryžose) nuplauti seną stop-liniją ir nupaišyti naują toliau nuo šviesoforo (apie 6m atstumu), o tai papildomos degalų sanaudos.
              O kas liečia šviesoforų suvienodinimą, tai geriau suvienodintų kelio ženklus, nes vienose šalyse jie yra geltoname fone, kitose baltame. Ženklų dizainas taip pat skiriasi.

              Comment


                Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                Prašom: Vilnius, Dariaus ir Girėno-Pelesos/Prusų sankryža važiuojant iš miesto. Atstumas nuo šviesoforo iki stop-linijos mažiau 2,0m, trys eilės, į miestą dvi eilės, sankryžos kampai ne "kampiniai", o suapvalinti (R~1,5-2m). Stovint trečioje eilėje ir norint pamatyti kairėje esantį šviesoforą, reikės pasukti galvą vos ne 70 laipsnių kampu - nepatogu, o ir šviečoforas bus matomas beveik šonu ( o nrint pasukti jį į pirmąjį vairuotoją, kiti blogai matys). Arba reikės (kaip aš mačiau padaryta keliose sankryžose) nuplauti seną stop-liniją ir nupaišyti naują toliau nuo šviesoforo (apie 6m atstumu), o tai papildomos degalų sanaudos.
                Nesupratau - tai sankryža jau įrengta naujai? Ar čia teorinis pasvarstymas?

                Dėl pasukimo į pirmąjį vairuotoją, tai viskas tvarkoje. Antram, trečiam ir paskesniam jis nebus prasčiau matomas, nes jis stovi ne salelėje, o kairėje kelio pusėje ir jį pasukus, jis geriau matysis visiems. Priešingai, jo nepasukus, jis būtų matomas geriausiai tik iš tolo atvažiuojantiems. O jiems ir taip yra šviesoforas virš važiuojamosios dalies. Sumodeliavau kairiojo posūkio šviesoforo pasukimą minėto tipo sankryžoje. Matomumo zona realybėje dar platesnė:



                Pagal seną standartą iki šalia kelio stovinčio šviesoforo Stop linija turėjo būti brėžiama 3 m atstumu, iki virš važiuojamosios dalies stovinčio šviesoforo - 10 m atstumu. Pagal naujas taisykles iki bet kokio šviesoforo Stop linija turi būti brėžiama 3,5 m atstumu. Tai klausimas, kuriuo variantu atstumas didesnis.

                Parašė RamasN Rodyti pranešimą
                Teko 3 sav. pabūti Prancūzijoje ir pasivažinėt mažais miestukais ar gyvenvietėm. Pilna šviesoforų, tokių kaip nuotraukoj prieš tai, bet visi su labai maloniu priedu - mažiuku šviesoforiuku vairuotojo akių lygyje, prilipinamu prie pagrindinio šviesoforo stulpo... Kad ir kaip arti privažiuoji - nereikia užlaužti galvos. Berods pas suomius irgi tą patį teko matyt
                Teko matyti Ispanijoje. Vokietijoje neteko matyti. Vokiečiai akių lygyje deda dviratininkų šviesoforus.
                Paskutinis taisė dsanto; 2012.08.21, 16:34.

                Comment


                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                  Nesupratau - tai sankryža jau įrengta naujai? Ar čia teorinis pasvarstymas?
                  Pagal seną standartą įrengta prieš daug metų.
                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                  Dėl pasukimo į pirmąjį vairuotoją, tai viskas tvarkoje. Antram, trečiam ir paskesniam jis nebus prasčiau matomas, nes jis stovi ne salelėje, o kairėje kelio pusėje ir jį pasukus, jis geriau matysis visiems.
                  Jeigu būtų salele, tai būtų visai nieko, bet salelę ten fiziškai sunku įspausti. Šviesoforas salelėje beveik visada būtų vairuotojo akių regėjimo zonoje nepasukant galvos arba akių.
                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                  Pagal seną standartą iki šalia kelio stovinčio šviesoforo Stop linija turėjo būti brėžiama 3 m atstumu, iki virš važiuojamosios dalies stovinčio šviesoforo - 10 m atstumu. Pagal naujas taisykles iki bet kokio šviesoforo Stop linija turi būti brėžiama 3,5 m atstumu. Tai klausimas, kuriuo variantu atstumas didesnis.
                  Turi, bet neprivalo, kaip tai dažnau atsitinka Lietuvoje.

                  Comment


                    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                    Pagal seną standartą įrengta prieš daug metų.
                    Jeigu būtų salele, tai būtų visai nieko, bet salelę ten fiziškai sunku įspausti. Šviesoforas salelėje beveik visada būtų vairuotojo akių regėjimo zonoje nepasukant galvos arba akių.
                    Turi, bet neprivalo, kaip tai dažnau atsitinka Lietuvoje.
                    Aš nelabai suprantu, kodėl daroma problema dėl matomumo, jei reguliuojamose pėsčiųjų perėjose ne sankryžose pagal seną standartą ir dabar taip statomi šviesoforai:



                    Visi pripratę, sustoja prieš perėją ir nekyla jokių problemų.

                    Comment


                      Pagal naujas šviesoforų taisykles įrengtų sankryžų sąrašą papildė Druskininkų Čiurlionio – Veisiejų gatvių sankryža

                      Comment


                        Ko gero Druskininkuose bus pirmasis šviesoforas Lietuvoje su informaciniu laikmačiu
                        Beje tokius teko matyti Rygoje. O Vilnius šitiek suinvestavo į naują sistemą, bet...

                        Comment


                          Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
                          Ko gero Druskininkuose bus pirmasis šviesoforas Lietuvoje su informaciniu laikmačiu
                          Beje tokius teko matyti Rygoje. O Vilnius šitiek suinvestavo į naują sistemą, bet...
                          Informacinių laikmačių nelabai gali naudoti, jei sankryža veikia adaptyviai, t.y. nuo jutiklių. Todėl, kad nežinoma, kada suveiks jutiklis kitai krypčiai. O Vilnius visas praktiškai adaptyviai suprogramuotas... Laikmačiai galimi, jei sankryža veikia fiksuotai. Kiek suprantu, Druskininkai laikmatį įrengs pėsčiųjų perėjoje, kur bus fiksuotas pėstiesiems skirtas žalias signalas.
                          Paskutinis taisė dsanto; 2012.08.28, 15:54.

                          Comment


                            Gavau atsakymą iš Raseinių savivaldybės. Kad Vilniaus - Maironio g. sankryžos šviesoforai atitiktų Kelių šviesoforų įrengimo taisykles, Eismo saugumo komisija nusprendė iš neapsaugoto dešiniojo posūkio šviesoforų išimti rodykles.

                            Comment


                              Jau įrengti visi šviesoforai Šiaurės pr. - Jonavos g. sankryžoje Kaune. Gaunasi įdomi situacija. Projektavimo sąlygose buvo nurodyta projektuojant vadovautis senu standartu LST 1405:995 "Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas", bet savivaldybė stengėsi, kad naujai įrengti šviesoforai neprieštarautų Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėms. Netgi gembių forma parinkta pagal naujų šviesoforų taisyklių paveikslus.

                              Kalbant apie transporto šviesoforus, prieš sankryžą jie įrengti pagal naująsias taisykles, t.y. po du kiekvienai atskirai reguliuojamai krypčiai. Taigi atsisakyta kurį laiką Kaune galiojusios praktikos įrengti šviesoforus virš kiekvienos eismo juostos. Važiuojant nuo senamiesčio ir nuo Šiaurės pr. virš važiuojamosios dalies įrengta po vieną šviesoforą visoms trims eismo juostoms. Važiuojant nuo Kleboniškio virš važiuojamosios dalies vienas šviesoforas su rodyklėmis įrengtas kairiajam posūkiui ir vienas šviesoforas su rodyklėmis važiavimui tiesiai.

                              Kadangi projektas rengtas pagal LST 1405, šviesoforai padubliuoti už sankryžos. Pvz.: važiuojant nuo Kleboniškio už sankryžos įrengti du šviesoforai - važiuojantiems į kairę ir tiesiai.

                              Sumodeliavau, kaip atrodys sankryža įjungus šviesoforus (ko, beje greičiausiai ilgai laukti nereikės):






                              Dar viena nauja praktika Lietuvoje - pagal Kelių šviesoforų įrengimo taisykles pėsčiųjų šviesoforai įrengti viduryje perėjos. Taip tolygiau pasiskirsto skirtingomis kryptimis einantys pėstieji ir patogiau paspausti pėsčiųjų signalo iškvietimo mygtuką, nepaisant iš kurios pusės priėjai prie perėjos.

                              Paskutinis taisė dsanto; 2012.09.20, 23:20.

                              Comment


                                Idomu, kada Kaune bus irengta pirma sviesoforine sankryza pagal paskutines taisykles?
                                Kaip supratau, Lietuvoje yra tik viena tokia, Raseiniuose.
                                Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                                Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                                Comment


                                  Ir Tauragėj.

                                  Comment


                                    Parašė Kitas Džiugas Rodyti pranešimą
                                    Ir Tauragėj.
                                    ir dar Druskininkuose tokia sankryža jau įrengta.

                                    Comment


                                      Parašė Mørtã Rodyti pranešimą
                                      Idomu, kada Kaune bus irengta pirma sviesoforine sankryza pagal paskutines taisykles?Kaip supratau, Lietuvoje yra tik viena tokia, Raseiniuose.
                                      Iš tiesų, jau yra tokių sankryžų Raseiniuose, Druskininkuose. Tauragėje naujų taisyklių neatitinka tik šviesoforų rodyklės. Nauja Šiaurės pr. - Jonavos sankryža kol kas atitinka naujas taisykles (joms neprieštarauja), žr. aprašymą aukščiau. Kai įjungs šviesoforus, bus galima pasakyti daugiau.

                                      Comment


                                        Parašė Mørtã Rodyti pranešimą
                                        Idomu, kada Kaune bus irengta pirma sviesoforine sankryza pagal paskutines taisykles?
                                        Kaip supratau, Lietuvoje yra tik viena tokia, Raseiniuose.
                                        O tai kaip isvis pagal istatyma galima irengti sviesaforus ne pagal taisykles?

                                        Comment


                                          /\ taip, kaip daroma dabar...
                                          Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                                          Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                                          Comment

                                          Working...
                                          X