Investicijos Panevėžiui: skirta daugiau nei 1,34 mln. eurų J. Janonio ir Pramonės gatvėms remontuoti
Šalies savivaldybės, pasirengusios gerinti susisiekimą su teritorijomis, kuriose kuriamos darbo vietos, šiemet sulauks beveik 5,3 mln. eurų papildomų investicijų. Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu šios lėšos paskirstytos 13-ai prašymus pateikusių savivaldybių, esančių skirtinguose Lietuvos regionuose.
„Prašymų finansuoti tokius kelius sulaukėme gerokai daugiau, tačiau siekdami greitesnio poveikio ekonomikai lėšų skyrėme tik gerai parengtiems projektams, kurie bus įgyvendinti jau šiais metais“, – sako susisiekimo ministras J. Narkevič.
Vienos didžiausių investicijų – 1,34 mln. eurų – teks Panevėžio miesto J. Janonio ir Pramonės gatvėms, svarbioms Panevėžio laisvojoje ekonominėje zonoje įsikūrusioms ir planuojančioms įsikurti įmonėms.
Šilutės rajone Traksėdžių ir Vilkyčių kaimų gatvėms rekonstruoti skirta iš viso 700 tūkst. eurų. Tai leis pagerinti susisiekimą su netoli šių kaimų veikiančiomis įmonėmis: biokurą gaminančia UAB „Klasmann-Deilmann Šilutė“, baldų gamintoja UAB „Germanika“ ir maisto pramonės UAB „Vilkyčių mėsa“.
Telšių rajone 377 tūkst. eurų skiriama Telšių miesto ir šalia esančio Dimaičių kaimo gatvėms, kurios pagerins susisiekimą su Telšių Pramonės gatvėje įsikūrusiomis įmonėmis. Savivaldybė numato, kad kapitalinis šių gatvių remontas pagerins sąlygas įmones aptarnaujančiam krovininiam transportui ir leis sumažinti eismo srautą per Telšių miestą.
Lėšų taip pat skirta Kauno, Kazlų Rūdos, Kretingos, Pagėgių, Raseinių, Šalčininkų, Tauragės, Trakų, Varėnos ir Zarasų rajonų savivaldybių kelių projektams.
Minėtos investicijos yra dalis 150 mln. eurų, kuriuos Vyriausybė skyrė valstybinės ir vietinės reikšmės keliams taisyti ir rekonstruoti, įgyvendinant Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą.
Panevėžio miesto savivaldybė ir šiemet skyrė finansavimą daugiabučių, biudžetinių įstaigų gyvenamajai aplinkai gerinti. Bus tvarkomi vidaus keliai, šaligatviai. Jie atrinkti atsižvelgus į šiuos Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus: būklė, daugiabučių namų skaičius, ar atlikta renovacija, išsinuomota žemė, taip pat pagal pateiktų prašymų pateikimo datą.
Numatyta remontuoti 12 vidaus kelių: šalia J. Basanavičiaus g. 2, Ukmergės g. 13 ir Elektros g. 6; Parko g. 93, 95; Smėlynės g. 18, 20, 20A, B, C; Vilniaus g. 3, Savanorių a. 13 ir Laisvės a. 17, 18; Nevėžio g. 20, 24A, B; Kniaudiškių g. 8, 10, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 34, 36, 38; J. Basanavičiaus g. 1; Pilėnų g. 30 ir Dainavos g. 3, 5; Ramygalos g. 110; Margių g. 12 (specialioji mokykla-daugiafunkcis centras); Vilniaus g. 14, 16; Smėlynės g. 51.
Taip pat bus atliekamasprie daugiabučių namų esančių šaligatvių remontas naudotomis plytelėmis: Molainių g. 30, 32, 34, 36; Statybininkų g. 4; Dariaus ir Girėno g. 30; Statybininkų g. 46; Statybininkų g. 12; Ateities g. 46; Beržų g. 33; Beržų g. 35; Kniaudiškių g. 95; Statybininkų g. 13; Audėjų g. 6; Ateities g. 36.
Šaligatviai, vidaus keliai bus tvarkomi šalia šių įstaigų: VšĮ „Šermukšniukas“, J. Miltinio dramos teatro (vidinis kiemas), UAB „Grauduva“ (automobilių stovėjimo aikštelė šalia J. Basanavičiaus g.), Pradinės mokyklos, Suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro.
Panevėžio gatvių remontui skirtos papildomos lėšos
Įgyvendinant Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu, skirtos papildomos lėšos įvairių savivaldybių keliams taisyti, keliams su žvyro danga asfaltuoti, pėsčiųjų ir dviračių takams bei kitoms kelių saugumo priemonėms įrengti. Papildomas lėšas gaus ir Panevėžio miesto savivaldybė.
350 tūkst. Eur numatyta S. Kerbedžio g. remontui. Virš 70 tūkst. Eur planuojama skirti Bruknynės ir daugiau nei 95 tūkst. Eur Liublino gatvių kapitaliniams remontams. 105 tūkst. Eur bus skirti Pramonės g. pėsčiųjų ir dviračių tako, 234 tūkst. Eur – Vilniaus ir Klaipėdos g. pėsčiųjų ir dviračių tako remonto darbams atlikti, virš 38 tūkst. Eur – bus remontuojamas M. Tiškevičiaus pėsčiųjų ir dviračių takas.
Panevėžio miesto savivaldybė teikė paraiškas Susisiekimo ministerijai ir dėl J. Janonio bei Pramonės g. remonto finansavimo. Tam buvo gautos vienos didžiausių investicijų – per 1,34 mln. Eur. 819,3 tūkst. Eur bus panaudoti remontuoti 2,9 km J. Janonio g. atkarpą (nuo žiedo iki Bernatonių g.), 524,2 tūkst. Eur – 1,9 km Pramonės g. (nuo Pušaloto iki Vakarinės g.)
Iš viso Susisiekimo ministerija Panevėžiui skyrė 2 mln. 236 tūkst. Eur.
Siekdama prisidėti prie palankių sąlygų verslui Panevėžio miesto savivaldybė toliau ketina gerinti LEZ susisiekimo infrastruktūrą – modernizuoti J. Janonio, Vakarinės ir Pramonės g. sankryžą į žiedinę. Savivaldybės taryba pritarė, kad projektas būtų teikiamas ES investicijoms gauti.
Preliminari projekto vertė – 1,5 mln. Eur, iš jų ES lėšos sudarytų per 847,4 tūkst. Eur, valstybės – beveik 74,8 tūkst. Eur.
Šis projektas svarbus visai pramoninei miesto daliai, kadangi jį įgyvendinus pagerėtų LEZ susisiekimo infrastruktūra, transporto srautai pasiskirstytų efektyviau, didėtų sankryžos pralaidumas ir saugumas.
„Džiugu, kad projekto svarbą įvertina ir miesto verslas, prisidėdamas prie jo įgyvendinimo. Esame dėkingi AB „Roquette Amilina“ už paramą – J. Janonio, Vakarinės ir Pramonės g. sankryžos rekonstravimo techninį projektą. Šis sprendimas leis Savivaldybei žymiai greičiau pradėti projekto įgyvendinimą“, - teigia Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.
Savivaldybės taryba pritarė paramos teikimo sutarties sudarymui, techninį projektą AB „Roquette Amilina“ turėtų parengti iki rugsėjo 1 d.
Miesto aplinka gražėja prisidedant gyventojams bei įmonėms
Panevėžio miesto savivaldybė su gyventojais, įmonėmis rūpinasi, kad toliau gerėtų miestoinfrastruktūra. Prisidedant daugiabučių bendrijoms, įmonėms tvarkomos automobilių stovėjimo aikštelės, gatvių atkarpos.
UAB „JK Ranga“ baigia atnaujinti 7 automobilių stovėjimo aikšteles šalia šių daugiabučių: Beržų g. 33, Beržų g. 35, J. Basanavičiaus g. 66, Žemaičių g. 25, Tulpių g. 20, Kniaudiškių g. 39 ir Kniaudiškių g. 45. Darbus planuojama baigti birželio mėnesį. Jiems atlikti iš viso skirta per 94,3 tūkst. Eur.
Šiuo metu rengiami viešųjų pirkimų dokumentai rekonstruoti dar 6 automobilių stovėjimo aikšteles prisidedant gyventojams: Žemaičių g. 30; Molainių g. 38, 40, 42; Molainių g. 96; Molainių g. 102; Parko g. 63, 65; Beržų g. 17. Pagal tą pačią tvarką gerinant infrastruktūrą viešosiose erdvėse ir prisidedant įmonėms šiais metais bus atliktas privažiavimo nuo Tinklų g. iki Tinklų g. Nr. 7, Lėkiškio g. dalies asfalto dangos kapitalinisremontas.
Turite pasiūlymų, kaip pagerinti savo aplinkos infrastruktūrą? Daugiabučių bendrijos turėtų prisidėti 30 proc. finansavimo dalimi, tuomet Savivaldybė skirtų 70 proc. Kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims prisidėti reikėtų 50 proc., Savivaldybė skirtų taip pat 50 proc. Daugiabučių paraiškos priimamos iki 2021 m. balandžio 1 d., kitų asmenų – iki birželio 1 d.
Kas gali būti tvarkoma? Vietinės reikšmės keliai, privažiavimai (įvažos, akligatviai) prie gyvenamųjų ar kitos paskirties pastatų, gatvės (ne aukštesnės kaip D kategorijos), šaligatviai, transporto priemonių stovėjimo aikštelės, apšvietimo tinklai, lietaus (paviršinių) vandens nuotekų tinklai.
Paskelbti viešieji pirkimui projektui Panevėžio miesto centrinės miesto dalies viešųjų erdvių bei gatvių (kitaip Laisvės aikštės prieigų II dalis) sutvarkymo (I etapo) darbo projekto parengimas ir remonto darbai. I etapu bus tvarkoma Elektros ir Vasario 16-osios (iki A. Smetonos g.) gatvių važiuojamosios dalys ir likę šaligatviai, kurie nebus sutvarkyti kartu su Laisvės aikštės projektu. Atkarpos bus sutvarkyta kaip ir Respublikos g.
Panevėžyje daugės tvarkingų pėsčiųjų ir dviračių takų
Susisiekimo ministerija Panevėžio miesto savivaldybei skyrė 511,7 tūkst. Eur pėsčiųjų ir dviračių takams remontuoti. Finansavimas numatytas Pramonės, Vilniaus ir Klaipėdos, M. Tiškevičiaus, Vilniaus (nuo Ramygalos iki J. Basanavičiaus g.), Katedros, F. Vaitkaus g. pėsčiųjų ir dviračių takams. Skaičiuojama, kad bus atnaujinta apie 3,4 km dangos. Darbus atliks UAB „Panevėžio gatvės“, jie turėtų būti baigti iki metų pabaigos.
„Intensyvus darbas duoda rezultatų – finansavimas gautas daugeliui miesto pėsčiųjų bei dviračių takų, dalis jų jau sutvarkyti. Dedame daug pastangų ir nuolat ieškome galimybių, kaip miesto infrastruktūrą tobulinti ir toliau. Rudenį rengiamės teikti paraišką ES finansavimui gauti ir modernizuoti tarp gyventojų itin populiarų pėsčiųjų ir dviračių taką nuo Vakarinės g. link Berčiūnų gyvenvietės“, - teigia administracijos direktorius Tomas Jukna.
Atnaujintų pėsčiųjų ir dviračių takų Panevėžyje pastaraisiais metais daugėja įgyvendinant ES remiamus ir kt. projektus. Jie įrengti Nemuno (nuo Klaipėdos iki Ramygalos g.), J. Janonio, A. Jakšto, Statybininkų g., Kultūros ir poilsio parke, teritorijoje palei Nevėžio upę (nuo Stoties g. tilto iki Nemuno g. tilto), „Ekrano“ marių pakrantėje, Jaunimo sode, Maironio take ir A. Jakšto g. skvere bei kt. Pėsčiųjų ir dviračių takų rekonstrukcija numatyta tvarkant Laisvės aikštę su prieigomis, Skaistakalnio parką, Nepriklausomybės a., Senvagę, Bendruomenių rūmų teritoriją, Elektronikos g. prieigas ir kt.
Taip Savivaldybė siekia ne tik gerinti pėsčiųjų ir dviratininkų susisiekimo sąlygas, skatinti naudotis bevarikliu transportu, didinti gyventojų mobilumą, bet ir prisidėti kuriant geresnę, sveikesnę, žalesnę aplinką, prisidėti prie taršos mažinimo.
Panevėžys pirmasis iš Baltijos šalių miestų pritarė Ekstremalios klimato kaitos deklaracijai. Numatytos įvairios aplinkosauginės, ekonominės, socialinės ir investicinės priemonės. Pavyzdžiui, mažinti iškastinio kuro naudojimą, naudoti atsinaujinančios energijos šaltinius, renovuoti daugiabučius namus ir visuomeninės paskirties pastatus, vykdyti žaliuosius pirkimus, atnaujinti viešąjį transportą, skatinti beatliekę gamybą ir gyvenimo būdą, atnaujinti viešąsias erdves ir kt.
Susisiekimo ministro įsakymu skirtas ES finansavimas projektui, kuriuo mieste numatyta įdiegti intelektinę transporto sistemą. Finansavimo sutartį planuojama pasirašyti šį mėnesį.
Bus modernizuotas avarinės būklės šviesoforų tinklas šiose sankryžose:
J. Basanavičiaus–Vilniaus g.;
J. Basanavičiaus–Ukmergės g.;
J. Biliūno g.–Velžio kelias–Vilniaus g.– Pajuostės pl.;
J. Basanavičiaus g.–Savanorių a.;
Vilniaus–Ramygalos g.;
J. Basanavičiaus–Elektros g.
Visi 6 šviesoforų postai bus sujungti į bendrą koordinuoto valdymo sistemą.
„Panevėžyje kuriame intelektinę transporto sistemą. Ji leis didinti pėsčiųjų saugumą, mažinti pavojingiausių vietų sankryžose, panaudojant naująsias technologijas programuoti „žaliuosius koridorius“, – teigia Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.
Projektui įgyvendinti skirta per 335 tūkst. ES investicijų. Projektas turėtų būti įgyvendintas iki 2021 m. pabaigos.
Panevėžiečiai džiaugiasi Respublikos gatvės rekonstrukcija: „Tikrai vertėjo laukti ir sulaukti“
Nors projektas „Laisvės aikštės ir jos prieigų kompleksinis sutvarkymas“ dar nebaigtas, bet panevėžiečiai jau gali įvertinti rekonstruotas Klaipėdos ir Respublikos gatvių atkarpas.
Šių gatvių atkarpas rekonstravo bendrovės „Gerbūsta“ specialistai ir įrengė ne tik gatvių apšvietimus, bet įvairiomis trinkelėmis išklojo šaligatvius, gatves bei bortelius.
Vertėjo laukti
Respublikos gatvėje esančios kavinės „Rojaus paukštė“ savininkė Gerda Blinkevičienė naujienų portalui JP sakė, jog buvo verta laukti gatvės rekonstrukcijos.
„Kai uždarė ir buvo pradėti Respublikos gatvės rekonstrukcijos darbai, baiminomės ir išgyvenome – sudėtinga buvo vaikščioti, važiuoti. Tačiau dabar esame patenkinti ir norisi tais gerais pasikeitimais dalintis su visais. Tikrai vertėjo laukti ir sulaukti. Dabar belieka laukti Laisvės aikštės darbų pabaigos“, – džiaugėsi atsinaujinusia Respublikos gatve moteris.
Dera prie galerijos pastato
Respublikos gatvės dalies iki Vasario 16-osios gatvės rekonstrukcija, džiaugiasi ir Panevėžio dailės galerijos direktorius Egidijus Žukauskas.
„Estetiškai ir kokybiškai sutvarkyta gatvė. Net drąsiai galiu sakyti, kad gatvės grindinys priderintas prie rekonstruoto Dailės galerijos pastato. Trinkelėmis grįsta gatvė mena vaikystę, kai Respublikos gatvė buvo išklota tašytais akmenimis. Todėl jaučiu nostalgija. Viliuosi, kad pastatų savininkai prisiderins prie sutvarkytos gatvės ir remontuos pastatų fasadus“, – svarstė E. Žukauskas ir mano, kad ateityje Respublikos gatvė galėtų virsti pėsčiųjų zona.
Projektas neužbaigtas
Panevėžio miesto savivaldybės Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus vyriausioji specialistė, projekto „Laisvės aikštės ir jos prieigų kompleksinis sutvarkymas“ vadovė Vita Bubliauskaite neslepia, jog malonu išgirsti, kai atnaujinta Respublikos gatve panevėžiečiai džiaugiasi.
„Retai tenka girdėti, kad žmonėms patinka. Tik noriu pasakyti, kad Respublikos ir Klaipėdos gatvių atkarpų rekonstrukcija – maža „Laisvės aikštės ir jos prieigų kompleksinis sutvarkymas“ projekto dalis. Todėl projektas dar nebaigtas ir nepriduotas. Laisvės aikštės ir prieigų sutvarkymo darbai tęsiasi ir jie vyksta didžiuliame 4 ha plote“, – aiškino V. Bubliauskaitė ir tęsė:
„Minėto projekto darbai vyksta ne tik Laisvės aikštėje, bet ir dalyje Elektros, Vasario 16-osios gatvėse. Šiose gatvėse tvarkomi šaligatviai. Darbai čia šiek tiek strigo, bet dabar jau vėl įsibėgėjo.“
Kitas projektas
Pasiteiravus, apie kitos Respublikos gatvės atkarpos iki kino centro „Garsas“ tvarkymo, V. Bubliauskaitė paaiškino:
„Apie tai paaiškinti negaliu, nes tai visai kitas projektas, kuris nėra susijęs su „Laisvės aikštės ir jos prieigų kompleksinis sutvarkymas“ projektu.“
Kai kurias Panevėžio gatves laistys druskos tripalu
Panevėžio miesto savivaldybės nurodymu šį pavasarį dėl didelio dulkėtumo druskos tirpalu laistė trijų intensyviausių miesto žvyruotų gatvių (Matininkų, Stetiškių ir Kazio Naruševičiaus) atkarpas.
Atsižvelgiant į teigiamus gyventojų atsiliepimus po šio laistymo, Savivaldybė nutarė tai pakartoti ir liepos 22 d. darbo grupės Panevėžio miesto infrastruktūros objektų avarinei būklei nustatyti nutarimu druskos tirpalu bus palaistytos tos pačios bei naujai atrinktos žvyruotos gatvės: Bendrijų g., Matininkų g., Kazio Naruševičiaus g., Rėklių g., Spaustuvės g., Stetiškių g., Sūkurio g., Viensėdžių g., Vyšnių g. ir Zūbiškių g.
Gatvės laistymui atrinktos darbo grupės sprendimu, remiantis šiais kriterijais: gatvės eismo intensyvumu ir automobilių užstatymo tankumu. Šiuo metu yra paskelbtas viešasis pirkimas druskos tirpalo laistymo paslaugai įsigyti.
Šis druskos tirpalas yra sertifikuotas ir atitinka visus Europos standartus. Po palaistymo žvyruotos gatvės šviečiant saulei tampa drėgnos ir mažiau dulka. Druskos tirpalas laikosi 3 – 4 mėnesius.
Šiais metais vienam žvyruotų gatvių laistymui skirta 8 tūkst., bus palaistyta 27 971 m2 žvyruotų gatvių.
Bus atnaujinamos dvi Panevėžio gatvės: miestui atiteko per 627 tūkst. eurų
Susisiekimo ministerija šalies savivaldybėms, pasirengusioms gerinti susisiekimą su teritorijomis, kuriose kuriamos darbo vietos, papildomai skyrė lėšas keliams taisyti ir rekonstruoti. Panevėžiui atiteko per 627 tūkst. Eur.
400 tūkst. Eur skirta Kėdainių gatvės rekonstrukcijai, o 227, 9 tūkst. Eur – Tiekimo gatvės remontui. Už skirtas lėšas darbus planuojama atlikti dar šiemet. Tiekimo gatvės remontą vykdys AB „Panevėžio keliai“, o Kėdainių g. – UAB „JK ranga“.
Šios investicijos – dalis Vyriausybės skirtų lėšų valstybinės ir vietinės reikšmės keliams taisyti ir rekonstruoti, įgyvendinant Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą.
Susisiekimo ministerijos lėšos taip pat skirtos Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos, Vilniaus apskričių savivaldybių kelių projektams.
Panevėžio daugiabučių namų kiemų asfaltavimo ypatumai: baigti darbus sutrukdė stovintis automobilis
Iš panevėžiečių galima pasimokyti, kaip asfaltuoti automobilių stovėjimo aikšteles prie daugiabučių gyvenamųjų namų. Asfaltavimo ypatumai – stebina. Išasfaltuoti per kartą aikštelės prie Smėlynės g. 51-ojo gyvenamojo namo bendrovės „Panevėžio gatvės“ darbininkams nepavyko.
Asfalto dangą pakloti visoje aikštelėje sutrukdė paliktas automobilis, kurio nutempti į šoną niekas nesiryžo. Asfalto klojėjams dar teks sugrįžti į šį kiemą ir tinkamai užbaigti darbus.
Ypatumų buvo ir anksčiau
Kad Panevėžyje gatvės remontuojamos ypatingai, įrodė prieš porą metų socialiniuose tinkluose pasklidę vaizdai, kaip kelininkai tvarko duobėtas gatves. Keturi darbininkai pakankamai didelės apimties duobę užpylė asfaltbetoniu, o užpilą užlygino kojomis – pagalbinių priemonių darbams atlikti jiems neprireikė.
Toks gatvių remontas ilgamečiam bendrovės „Panevėžio gatvės“ direktoriui Gintarui Petrauskui kainavo brangiai – teko trauktis iš darbo.
Grįš dar kartą
Prieš porą savaičių bendrovei „Panevėžio gatvės“ vadovauti pradėjęs Arvydas Zapalskis naujienų portalui JP neslėpė, jog žino, kaip jo darbuotojams sekėsi asfaltuoti automobilių stovėjimo aikštelę prie Smėlynės g. 51 gyvenamojo namo.
„Nepavyko išasfaltuoti aikštelės dėl palikto stovėti automobilio. Nors ir namo pirmininkas, ir policijos pareigūnai bandė padėti, bet automobilio savininkas nepasirodė. Todėl po automobiliu liko neišasfaltuotas plotas. Teks grįžti į šią aikštelę ir užbaigti darbus, kai automobilis bus patrauktas“, – aiškino bendrovės vadovas ir pajuokavo:
„Kokie 8 vyrai galėjo perkelti automobilį į kitą vietą, bet tuomet būtų pažeisti įstatymai. Kita vertus, trūksta žmonėms sąmoningumo. Piktinasi duobėtomis gatvėmis, nelygiomis automobilių stovėjimo aikštelėmis, bet negali patraukti automobilio, kad būtų galima tinkamai atlikti darbus. Be to, ši automobilių stovėjimo aikštelė asfaltuota už Panevėžio savivaldybės skirtas lėšas.“
Savininkas neatsišaukė
Apie automobilių stovėjimo aikštelės asfaltavimo ypatumus Smėlynės g. 51 daugiabučio gyvenamojo namo kieme žino ir Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Darius Linkonas.
„Negalėjo pabaigti asfaltavimo darbų, nes nepavyko surasti automobilio savininko. Jo nebuvo mieste. Lyg išvažiavęs kažkur buvo. Net ir policija buvo kviesta, bet be savininko žinios, nutempti automobilio negalima. Teks bendrovės „Panevėžio gatvės“ darbininkams grįžti į šį kiemą“, – aiškino D. Linkonas ir patvirtino, kad ši automobilių stovėjimo aikštelė asfaltuota Savivaldybės skirtomis lėšomis.
Su daugiabučio namo Smėlynės g. 51 bendrijos pirmininku Sauliumi Pretkeliu susisiekti nepavyko – į telefono skambučius neatsakė.
Kai kuriose Panevėžio gatvėse bus ribojamas eismas
Panevėžio miesto savivaldybė informuoja, kad nuo rugpjūčio 24 d. prasidės Panevėžio miesto gatvių asfaltbetonio dangos paprastojo remonto darbai, bus dalinai ribojamas eismas.
Darbai vyks tokia eilės tvarka:
1. F. Vaitkaus g. atkarpos nuo Klaipėdos iki Statybininkų g. remontas.
2. M. Tiškevičiaus g. asfaltbetonio dangos paprastasis remontas.
3. Bruknynės g. atkarpos nuo nuo Pelkių iki Garažų g. remontas.
4. Aguonų g. atkarpos nuo Smėlynės iki Pelkių g. remontas.
5. Senamiesčio g. atkarpos nuo geležinkelio pervažos iki Paliūniškio g. remontas.
Panevėžyje išties daug aistrų sukėlusios Šiaurinės gatvės tiesimas sparčiai juda į priekį. Atkarpa nuo Pramonės iki Amerikos gatvės jau kone baigta, o likusioje irgi triūsia kelininkai. Miesto Savivaldybė puoselėja viltį, kad pavykus susitarti su rangovais nauja gatvė bus užbaigta dar šiemet.
Naujoji Šiaurinė gatvė sujungs Pramonės ir Smėlynės gatves, dėl ko turėtų gerokai sutrumpėti kelias iš Rožyno į miesto vakarinę dalį.
Savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, rangos sutartis turėtų baigtis 2021 metų rudenį. Visgi su rangovu – įmone „Panevėžio keliai“ dar metų pradžioje tartasi, kad ji Šiaurinę gatvę užbaigs greičiau, nei planuota. Visgi vėliau, pačios Savivaldybės prašymu, darbai šioje gatvėje kiek sulėtinti, nes reikėjo paspartinti kitų gatvių remontus, kuriuos atlieka konkursą laimėjusi ta pati bendrovė.
Pasak T. Juknos, Savivaldybei gavus lėšų iš COVID-19 programos, atsirado galimybė suremontuoti gerokai daugiau Panevėžio gatvių, nei buvo planuota metų pradžioje. Tačiau joms tvarkyti lėšas privalu suspėti panaudoti iki šių metų pabaigos.
Kelininkams savo pajėgas metus į kitas gatves, darbai naujojoje Šiaurinėje gatvėje vyksta pagal pirminius įsipareigojimus, bet tokiu tempu ji galėtų būti baigta kitąmet. Vis dėlto ateinančią savaitę Savivaldybės valdžia planuoja susitikti su „Panevėžio kelių“ atstovais tartis, kaip vėl paspartinti darbą, kad Šiaurinės gatvės pabaigtuves būtų galima švęsti dar šįmet.
„Tikiuosi, surasime sprendimą“, – sako T. Jukna.
Šiuo metu jau atlikta didžioji dalis darbų Šiaurinės gatvės atkarpoje tarp Pramonės ir Amerikos gatvių. Pasak T. Juknos, šioje dalyje telikę kosmetiniai darbai. O nuo Amerikos iki Smėlynės gatvės įrengiamas pagrindas.
„Ar iki metų galo bus atidaryta Šiaurinė gatvė, dar negaliu pažadėti. Buvome sutarę, kad bus padaryta, bet vėliau susitarimai kiek keitėsi“, – sako Savivaldybės administracijos vadovas.
Sutrumpės kelias
Savivaldybė yra nupirkusi beveik 3 km ilgio dviejų eismo juostų Šiaurinės gatvės tiesimo darbus. Šioje B2 kategorijos gatvėje bus paklota tylioji asfalto danga, įrengtos greičio mažinimo priemonės, autobusų stotelės.
Tikimasi, kad ją atvėrus vairuotojams, tolygiau pasiskirstys automobilių srautas mieste, Smėlynės gatvėje nelikus spūsčių, mažės oro tarša. Pasak T. Juknos, nutiesus Šiaurinę gatvę bus kur kas patogiau iš Rožyno patekti į vakarinę miesto dalį – tam nebereikės sukti per miestą.
Šiaurinės gatvės statybos kainuos beveik 4,5 mln. eurų.
Kitas žingsnis – į Smėlynės gatvę
Šį projektą ne kartą bandė blokuoti grupė šiaurinės miesto dalies gyventojų.
Besipiktinančiųjų atstovai rašė skundus Vyriausybei, Aplinkos ministerijai dėl naujos gatvės projekto ir jo žalos aplinkai bei žmonėms. Visgi atsakingos institucijos priežasčių nutraukti suplanuotą darbą nerado.
Nutiesus naująją gatvę, Savivaldybė planuoja imtis vienos judriausių ir matomiausių mieste, arterinės Smėlynės gatvės rekonstrukcijos. Pasak T. Juknos, dar šiemet ketinama teikti paraišką finansavimui gauti šią gatvę remontuoti iš esmės. Skaičiuojama, kad šiam objektui reikės 4–5 mln. eurų.
Smėlynės gatvės atkarpa nuo pervažos iki miesto ribos veikiausiai bus remontuojama per tris etapus.
Kelininkų laukia centras
Šiemet pradedamas ir Kėdainių gatvės remontas, kurį planuojama baigti kitais metais. Savo eilės laukia ir Vasario 16-osios bei Elektros gatvės. Šiuo metu dar nesibaigęs Savivaldybės paskelbtas viešųjų pirkimų konkursas šioms gatvėms remontuoti, o sutartį su laimėtoju ketinama pasirašyti jau kitą savaitę.
O kartu su Bendruomenių rūmų prieigų rekonstrukcija atnaujinti suplanuota ir senąją Kranto gatvelę.
Jau dėliojamos ir dar vieno didžiulio ir vairuotojams labai svarbaus objekto – J. Janonio bei Pramonės gatvių žiedinės sankryžos – įrengimo detalės. Šiuo metu tam rengiamas techninis projektas.
„Šiemet turėtų įvykti viešieji pirkimai, o jau kitais metais prasidėti rangos darbai“, – teigia T. Jukna.
Judrioje Panevėžio gatvėje remontas dar užtruks: po jo – laukia pokyčiai
Važiuojančiųjų viena judriausių Panevėžyje S. Kerbedžio gatve akis atkreipia žaliojoje zonoje ir gatvės pakraščiuose sukasti žemių kalnai, tvarkomi nuotekų šulinėliai. Nepatogumai šioje gatvėje tęsis dar ilgai – iki metų pabaigos planuojama visą gatvę iš naujo išasfaltuoti.
Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, šiuo metu S. Kerbedžio gatvėje nukasamas gruntas. To prireikė dėl to, jog šioje gatvėje veja jau buvo taip suvešėjusi, kad susidarė kalnas, gerokai aukštesnis nei borteliai. Juos keičiant žemės būtų pradėjusios byrėti tiesiog ant važiuojamosios dalies. Dabar šis žemių perteklius nukasamas ir išvežamas. Vėliau šiose vietose vėl bus atsėta žolė.
Sutvarkys visą
Pasak D. Vadlugos, šitaip rengiamasi paprastajam gatvės remontui – projekte numatyta nuskusti 4 centimetrus asfalto dangos ir pakloti naują. Planuojama per rugsėjį pakeisti šaligatvių bortus, o pačią gatvę baigti tvarkyti iki Naujųjų. Anot vedėjo, numatyta perasfaltuoti visą S. Kerbedžio gatvę – nuo pat Senamiesčio g. iki S. Kerbedžio, Pušaloto, Nemuno ir J. Janonio gatvių žiedinės sankryžos.
Pasak D. Vadlugos, nors ši gatvė ir anksčiau sulaukdavo kelininkų dėmesio – pernai joje buvo užtaisomo duobės, tačiau rimto remonto, kai perliejama ištisinė danga, jau kurį laiką čia nėra buvę.
Veikiausiai ir šįmet ši gatvė galėjo likti netvarkyta, jei ne koronaviruso pandemija. Savivaldybė pateikė paraišką Susisiekimo ministerijai gauti lėšų pagal COVID-19 plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą. Gavus papildomą finansavimą, atsirado galimybių sparčiau atnaujinti miesto gatves. Šie pinigai turi būti panaudoti iki metų pabaigos.
Uždraus stovėti
Pasak D. Vadlugos, S. Kerbedžio gatvė bendro vaizdo po remonto nepakeis – bus atnaujintas tik asfaltas ir sutvarkyti šaligatvio bortai. Visgi ja važinėjantieji veikiausiai neišvengs pokyčių. Planuojama suremontuotoje gatvėje statyti draudžiančius stovėti kelio ženklus. Tikimasi, kad dėl to išaugs gatvės pralaidumas.
„Prie žiedinės sankryžos būna pristatyta daug automobilių – tegalima viena juosta važiuoti. Uždraudus stovėti, bus geresnis pralaidumas. Taip padarėme ir Klaipėdos, Nemuno gatvėse – dauguma žmonių dabar džiaugiasi“, – sako Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas.
S. Kerbedžio gatvės sankirtoje su Senamiesčio gatve planuojama taip pat įrengti žiedinę sankryžą. Visgi toks užmojis kol kas paliekamas ateičiai – šiuo metu dar vyksta projektavimo darbai.
Šiemet kelininkai darbuojasi ir Pramonės, M. Tiškevičiaus gatvėse, pradedama tvarkyti J. Janonio gatvė.
Comment