Dar vienas dvispalvis šaligatvis Na nedrįstu aš šio reiškinio vadint dviračių takais, ypač jei per vidurį dar koks stulpas įsmeigiamas arba medžiai auga, kaip Vilniuje prie Mindaugo tilto
Turbūt tik žiloj senatvėj, kai jau sanariai nebeleis važinėt dviračiu, galėsim pasidžiaugt normaliais takais, nes dabartiniai idiotai nesupranta kaip tą daryt reikia.
Įstrigo tik kelio ilgis. Pats ne kartą esu važiavęs Palanga - Klaipėda ir kelias nebuvo ilgesnis negu 25 km. Gal mano spidometras sugedęs, kad visais 10 km rodo mažiau? Beje, kelias į Klaipėdą iš Palangos yra tikrai geras. Karklė - Klaipėda kelias toks pat geras, kaip ir Palanga - Karklė. Pakankamai naujas, gal vietomis tik jau spėjęs iš šonų apaugti. Bet lygus ir malonus važiuoti.
Iš tiesų, ta atkarpa labai gera. Toliau dar neteko važiuoti (link Nidos). Užtat teko važiuoti link Šventosios ir iki Latvijos sienos pagal dviračių taką. Iki Šventosios viskas čiki piki, toliau - šakės. Takas baigiasi, tenka važiuoti miško keliukais, vėliau pagrindiniu automobilių keliu iki pat Latvijos sienos. Keista, kad nesutvarko. Bet gal ir nėra tikslo - nieko ten nepamatysi prie sienos?
Teko važiuoti link Šventosios ir iki Latvijos sienos pagal dviračių taką. Iki Šventosios viskas čiki piki, toliau - šakės. Takas baigiasi, tenka važiuoti miško keliukais, vėliau pagrindiniu automobilių keliu iki pat Latvijos sienos. Keista, kad nesutvarko. Bet gal ir nėra tikslo - nieko ten nepamatysi prie sienos?
Į šiaurę nuo Šventosios eina kuršių kelias (nepamenu, koks tiksliai jo atstumas, ir jis nėra tiesus kaip styga). Tuo pačiu, nutiesus normalų (puikaus vis tiek neties) dviračių taką nuo Šventosios iki valstybinės sienos, atsirastų didesnė galimybė bent jau dviratininkams pavažiuoti toliau nuo karštomis vasaros dienomis perpildytų Palangos ir Šventosios paplūdymių bei laisviau nusimaudyti jūroje.
O kas trukdo persivaryt dviračius per 'bezdžionių tiltą' ir toliau mint už 'Energetiko' pasukus kairiau pro siurblinę žvyr/smėlkeliu visai šalia kopų? Normalus ten keliukas, o ir žmonių neprūdai. Juolab padarius normalų asfaltą ten pagausėtų 'ramybės ieškotojų' kaip kad ir dabar yra Papės apylinkėse.
Į šiaurę nuo Šventosios eina kuršių kelias (nepamenu, koks tiksliai jo atstumas, ir jis nėra tiesus kaip styga). Tuo pačiu, nutiesus normalų (puikaus vis tiek neties) dviračių taką nuo Šventosios iki valstybinės sienos, atsirastų didesnė galimybė bent jau dviratininkams pavažiuoti toliau nuo karštomis vasaros dienomis perpildytų Palangos ir Šventosios paplūdymių bei laisviau nusimaudyti jūroje.
Nuo Palangos autobusų stoties iki Senosios perkėlos yra beveik 30 km. Smiltynės takas bent jau iki Juodkrantės galėtų būti ir lygesnis. O už Šventosios nelabai ką jau ir yra veikt, nebent minama pas kaimynus latvius, kuriems ne tik kad dviračių takai dar neįdomūs, bet ir žvyrkelių begalė neasfaltuotų.
Įstrigo tik kelio ilgis. Pats ne kartą esu važiavęs Palanga - Klaipėda ir kelias nebuvo ilgesnis negu 25 km. Gal mano spidometras sugedęs, kad visais 10 km rodo mažiau? Beje, kelias į Klaipėdą iš Palangos yra tikrai geras. Karklė - Klaipėda kelias toks pat geras, kaip ir Palanga - Karklė. Pakankamai naujas, gal vietomis tik jau spėjęs iš šonų apaugti. Bet lygus ir malonus važiuoti.
Iš tiesų, ta atkarpa labai gera. Toliau dar neteko važiuoti (link Nidos). Užtat teko važiuoti link Šventosios ir iki Latvijos sienos pagal dviračių taką. Iki Šventosios viskas čiki piki, toliau - šakės. Takas baigiasi, tenka važiuoti miško keliukais, vėliau pagrindiniu automobilių keliu iki pat Latvijos sienos. Keista, kad nesutvarko. Bet gal ir nėra tikslo - nieko ten nepamatysi prie sienos?
Elektrėnuose tiesiamas žiedinis dviračių takas apjuos pagrindinius miesto gyvenamuosius rajonus. Trasa sujungs jau esamus takus, drieksis šalia visų pagrindinių darboviečių, sudarys sąlygas susisiekti su užmiesčio gyvenamosiomis teritorijomis, mokymo, sveikatos įstaigomis ir kitais žmonių traukos objektais. Takas išsiskirs spalviniu apipavidalinimu, saugos sprendimais, danga. Šis projektas galės tapti pavyzdžiu panašaus dydžio miestams ar didesnių miestų mikrorajonams.
Oho, pamatęs sunkiai patikėjau, kad čia Lietuva
Jeigu tokių takų bus daugiau (ypač Vilniuje, kur jų būklė tikrai nekokia), tai bus išvis puiku Visgi, kelininkai vis tiek truputį prašovė su ženklinimu: paskutinėje nuotraukoje takas atsiremia į perėją, bet tai, kad jau atsiranda tokių "olandiško stiliaus" takų, yra labai sveikintina
Potenciali galimybė išvažiuojantiems iš įvažiavimų dešinėje arba sukantiems dešinėn užvažiuoti ant tų bortelių skiriančių dviračių taką nuo važiuojamosios dalies. O ir tas dviračių tako ženklas kabantis šalia važiuojamosios dalies įdomiai žiūrisi, kas reikštų jog visa važiuojamoji dalis yra dviračių takas. Nors aišku čia KET apibrėžtų ženklų problema. Kitas dalykas, kad toks, toje pačioje važiuojamojoje dalyje esantis, dviračių takas atitinka dviračių eismo juostą ir nelabai galimas dvipusis eismas jame.
Klausimas ten buvo. Kodel "ypac Vilniuje", o ne "ypac Alytuje" ar "ypac Marijampoleje", ar "ypac Sakiuose". Ypac turetu buti ten kur situacija su takais prasciausia, todel ir paklausiau ar Vilniuje situacija yra prasciausia Lietuvoje, kad "ypac" jame reiketu remontuoti.
Išties puikiai atrodantys dviračių takai.
Tik šiek tiek kliūva sprendiniai šioje vietoje:
Potenciali galimybė išvažiuojantiems iš įvažiavimų dešinėje arba sukantiems dešinėn užvažiuoti ant tų bortelių skiriančių dviračių taką nuo važiuojamosios dalies. O ir tas dviračių tako ženklas kabantis šalia važiuojamosios dalies įdomiai žiūrisi, kas reikštų jog visa važiuojamoji dalis yra dviračių takas. Nors aišku čia KET apibrėžtų ženklų problema. Kitas dalykas, kad toks, toje pačioje važiuojamojoje dalyje esantis, dviračių takas atitinka dviračių eismo juostą ir nelabai galimas dvipusis eismas jame.
Taip, negalimas. Tokiu atveju turi būti atitvertas takas (ir ne pėsčiųjų tvorele iš segmentų - ji tik kelia pavojų, o normaliu vientisu turėklu). Borteliais atskyrinėjant jau čia ne dviračių takas, o atskirta eismo juosta ir jų turi būti 2 iš abiejų kraštų.
Dviračių takas – dviračių eismui skirtas kelias arba kelio dalis, pažymėti kelio ženklu „Dviračių takas“, kuriuose motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas. Dviračių takas privalo būti atskirtas nuo kelio ar jo dalių kelio ženklais arba kelio inžinerinėmis priemonėmis.
68. Važiuojamosios dalies pakraštyje pažymėtu dviračių taku, kuris nuo gretimos eismo juostos nėra atskirtas veja, borteliu, atitvarais ir panašiai, dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti tik ta pačia kryptimi, kuria vyksta eismas gretima eismo juosta.
Šiuo atveju viskas atrodo lyg ir gerai, nes ženklai sustatyti, borteliai įrengti, taigi galima važiuoti abiem kryptimis. Bet geriausia būtų įrengti atitvarus, nes borteliai prastai matomi (pilki ant pilko asfalto; žiemą juos paslėps sniegas), todėl gali kelti pavojų tiek dviratininkams, tiek vairuotojams.
Šiuo atveju viskas atrodo lyg ir gerai, nes ženklai sustatyti, borteliai įrengti, taigi galima važiuoti abiem kryptimis. Bet geriausia būtų įrengti atitvarus, nes borteliai prastai matomi (pilki ant pilko asfalto; žiemą juos paslėps sniegas), todėl gali kelti pavojų tiek dviratininkams, tiek vairuotojams.
Čia toks biurokratinis pritempimas gaunasi. Problema, kad vieni dokumentai nespėja paskui kitus ir gaunasi nesuderinamumas. Yra naujai patvirtintos PĖSČIŲJŲ IR DVIRAČIŲ TAKŲ PROJEKTAVIMO REKOMENDACIJOS R PDTP 12, kuriose:
Dviračių eismo juosta – gatvės važiuojamosios dalies kraštinė fiksuoto pločio juosta, skirta dviračių eismui ir atskirta nuo transporto eismo nužymėjimo linija ar kitomis priemonėmis.
Šiuo atveju asmeniškai tuos neištisinius bortus priskirčiau kitoms priemonėms, o ne pilnaverčiu bortu, kuris pilnai atskirtu dviračių taką nuo likusios važiuojamosios dalies. Ženklai kaip ir sustatyti, bet kadangi "takas" dalinasi ta pačia važiuojamąja dalimi, ženklas nerodo kuri dalis skirta važiuoti dviračiams. Esant apsnigtai gatvės dangai, kai horizontalaus ženklinimo ir tų bortų nesimato, pareigūnas pilnai galėtų nubausti gatve važiuojantį vairuotoją už važiavimą dviračiu taku. Čia viena didelė, progresuojanti bėda mūsų kelių sistemoje dėl chaotiško, painaus ir nesistemingo ženklinimo. Juk dabar visi gatve važiuojantiems skirti kelio ženklai yra įrengti už dviračių tako, ne prie gatvės ir neatitinka normatyvų.
Comment