Bent dizainas Kauno standarto. Tai nors kažkokia tvarka jaučiasi Skirtingi geltoni (man jie neatrodo žali ar salotiniai) rėmai tikrai sukuria bardako įspūdį.
Žinau iš kur galima nurėžti pinigų: nebestatyti visur 1,35m x 0,9m dydžio geltonų skydų po 8 vnt ant kiekvienos perėjos. Pinigus galima panaudoti ir racionaliau, pvz. šaligatviams.
Problema, kad po to teisme vayrotojei gali išsivartyti, kad "nepastebėjo". Kol burden of proof yra ant pėsčiųjų pečių, o vairuotojus teismai traktuoja by default kaip visada dėl nieko nekaltus, tai dėl to ir yra tokia sistema.
O sprendimas paprastas - griežtinti vairuotojų atsakomybę, nuobaudas, statyti kameras ir bausti, bausti, bausti. Kaip yra visose civilizuotose demokratijose. Lietuva šiuo požiūriu kažkodėl laikosi isikandusi Rusijos. ES bei demokratiją prisimena tik tada, kai prireikia.
Apdainuota ir apraudota mindauginės aikštelė. Geriau nei prieš tai, bet vis tiek nei estetiškas, nei labai praktiškas sprendimas. Gal ties čia nesibaigs darbai, RD gautame atsakyme berods didesni užmojai buvo.
Sprendimas visiškai be ryšio. Jeigu jau naudojami kuoliukai, tai reikėjo praėjimą platesnį padarytį, tokį tarpą ir mašinos neretai palieka. Dabar tarsi apsaugotas tas perėjos ruoželis, o į kairę nuo kuoliukų tarsi galima vėl statyti.
Sprendimas visiškai be ryšio. Jeigu jau naudojami kuoliukai, tai reikėjo praėjimą platesnį padarytį, tokį tarpą ir mašinos neretai palieka. Dabar tarsi apsaugotas tas perėjos ruoželis, o į kairę nuo kuoliukų tarsi galima vėl statyti.
Būtent. Padarė chaliavą be ryšio. Mano laiške maximai buvo prašymas nupiešti pieščiųjų perėja per visą ilgį ir atsižvelgti į tai, kad toje vietoje (kairėje) automobiliai užima važiuojamąją dalį prisipakuodami. Kas jiems trukdė kuoliukus kairėję pusėje platesniame ruože padaryti? Bent du žmonės praeitų.
Ai, beprasmiška.
Tik dabar supratai? Aš vat šiandien žiūrinėjau būsimos eilinės Lidl projektėlį ir negalėjau atsistebėti užsakovų ir projektuotojų sąžinės lygiu. Jokios infrastruktūros pėstiesiems net neplanuojama išskyrus perėją gatvėje (su geltonais skydais). Ir tokius projektus turbūt užsimerkę tvirtina. Kasdien rašinėti raštus savivaldybėn ir kasdien gauti atsakymus-atmazus? Tokiais tempais ne europon, o tik Novosibirskan. Reikia būtinai tiesioginių seniūnijų rinkimų, kad bent būtų kas atstovauja bendruomenių interesus tokiais klausimais.
Šiaip kalbant apie 'Lidl", tai daugumoje pėsčiųjų infrastruktūra yra 100x geriau negu tai, ką kada nors padarė koks kitas prekybcentris. Kalbu apie net nubrėžtus pėsčiųjų takelius, nupieštas perėjas, po stogeliu dviračių stovus. Toks turėtų būti standartas, o ne kuoliukai vieno žmogaus pločio...
Seniūnijos neturi jokios galios. Reikėtų pradėti nuo to.
Jei ir turėtų, tai nieko nepakeistų. Reikia daugiau tokių žmonių kai Ginthus, bet jų bus kažkada vėliau, kai visuomenė patobulės. Kol kas turim ką turim.
Kitąmet Vilnius turės pirmąjį pėsčiųjų tunelį po geležinkeliu
Kitąmet sostinės Iešmininkų gatvėje bus pastatyta pirmoji požeminė pėsčiųjų perėja po geležinkeliu – šiandien miesto Taryba pritarė tokio tunelio projektui. Planuojama, kad statybos darbai prasidės dar šiais metais. Tai bus pirmasis pėsčiųjų tunelis po geležinkeliu sostinėje.
Projektui įgyvendinti skirta 789 tūkst. eurų ES ir savivaldybės lėšų.
Požeminė perėja po geležinkeliu bus 7 m ilgio ir 5,6 m pločio. Projekte numatytos dvi eismo juostos – 2 m pločio juosta pėstiesiems ir 3 m pločio dviračių takas.
https://vilnius.lt/lt/2019/04/10/kitamet-vilnius-tures-pirmaji-pesciuju-tuneli-po-gelezinkeliu/
Šiaip kalbant apie 'Lidl", tai daugumoje pėsčiųjų infrastruktūra yra 100x geriau negu tai, ką kada nors padarė koks kitas prekybcentris. Kalbu apie net nubrėžtus pėsčiųjų takelius, nupieštas perėjas, po stogeliu dviračių stovus. Toks turėtų būti standartas, o ne kuoliukai vieno žmogaus pločio...
Na, tame projekte, kurį žiūrėjau, tai vaizdelis labai panašus į tą Mindaugo Maximos nuotrauką. Tai gal degraduoja, o gal tiesiog pamanė, kad ai čia kažkokiam užkampyje sueis ir taip, o gal toks projektuotojas papuolė, bet žodžiu tradicijos išlieka viską taikyti tik automobiliams. O pėstiesiems dėl vaizdo paliktas tarpas tarp parkavimo vietų nuo gatvės patekti į aikštelę (beje nesuprasntamais stačiais kampais, taip pėstieji tikrai nevaikščios) ir ten per asfaltą kaip nors nesuvažinėtam dasigauti iki durų.
Na, tame projekte, kurį žiūrėjau, tai vaizdelis labai panašus į tą Mindaugo Maximos nuotrauką. Tai gal degraduoja, o gal tiesiog pamanė, kad ai čia kažkokiam užkampyje sueis ir taip, o gal toks projektuotojas papuolė, bet žodžiu tradicijos išlieka viską taikyti tik automobiliams. O pėstiesiems dėl vaizdo paliktas tarpas tarp parkavimo vietų nuo gatvės patekti į aikštelę (beje nesuprasntamais stačiais kampais, taip pėstieji tikrai nevaikščios) ir ten per asfaltą kaip nors nesuvažinėtam dasigauti iki durų.
Girdėjau iš lenkų, kad kai pas juos atėjo Lidl irgi darė viską labai gražiai, tvarkė viską aplinkui, bet po kelerių metu viskas pasikeitė ir pradėjo viską pigiau daryti. Pirmą ispudį reikia gerą sudaryti, o vėliau galima ir paprasčiau.
Na, pas mus daug kas priklauso nuo miesto nurodymų. T.y. duodamų prisijungimo sąlygų ir reikalavimų soc. infrastruktūros plėtrai. O aikšteles padaryt labiau patogias pėstiesiems nieko per daug nekainuoja, tai tėra požiūrio reikalas.
Tik dabar supratai? Aš vat šiandien žiūrinėjau būsimos eilinės Lidl projektėlį ir negalėjau atsistebėti užsakovų ir projektuotojų sąžinės lygiu. Jokios infrastruktūros pėstiesiems net neplanuojama išskyrus perėją gatvėje (su geltonais skydais). Ir tokius projektus turbūt užsimerkę tvirtina. Kasdien rašinėti raštus savivaldybėn ir kasdien gauti atsakymus-atmazus? Tokiais tempais ne europon, o tik Novosibirskan. Reikia būtinai tiesioginių seniūnijų rinkimų, kad bent būtų kas atstovauja bendruomenių interesus tokiais klausimais.
Kuriame rajone, gal adresas aiškus? Įdomu bus atkreipt dėmesį ir palygint.
Kitąmet sostinės Iešmininkų gatvėje bus pastatyta pirmoji požeminė pėsčiųjų perėja po geležinkeliu – šiandien miesto Taryba pritarė tokio tunelio projektui. Planuojama, kad statybos darbai prasidės dar šiais metais. Tai bus pirmasis pėsčiųjų tunelis po geležinkeliu sostinėje. Projektui įgyvendinti skirta 789 tūkst. eurų ES ir savivaldybės lėšų. Ir tai tik pradžia visų suplanuotų pokyčių pietinėje Vilniaus dalyje, kurie padės sujungti Stoties ir Naujininkų rajonus, o netolimoje ateityje įgyvendinus visus sumanymus, stoties rajonas taps neatpažįstamu šiuolaikinės miesto kultūros centru. Požeminė perėja po geležinkeliu bus 7 m ilgio ir 5,6 m pločio. Projekte numatytos dvi eismo juostos – 2 m pločio juosta pėstiesiems ir 3 m pločio dviračių takas.
Pabandžiau tokią iniciatyvą per tvarkaumiestą užregistruoti:
---
Dalyje sankryžų yra ganėtinai prastas automobilių pralaidumas bei nesaugi pėstiesiems situacija dėl to, kad automobiliams tenka kirsti kryptis, kuriomis eina pėstieji, dažniausiai darant dešiniuosius posūkius. Tvarkingai sustojus, dažniausiai beveik visai šviesoforo fazei užsiblokuoja dešinioji gatvės juosta.
Kai kuriose šalyse tokiose sankryžose, kur piestieji gali eiti įvairiomis kryptimis, pakeista tvarka: pėstieji eina visomis kryptimis, tame tarpe ir skersai sankryžą, per TIK PĖSTIESIEMS skirtą šviesoforo fazę. O kai važiuoja automobiliai, tuo metu, niekada pėstieji neturi teisės eiti. Taip sprendžiamos kelios problemos: 1) pėsčiųjų saugumas 2) geresnis sankryžų pralaidumas dėka nesikertančių su pėsčiaisiais srautų.
Prašau įvertinti tokio principo panaudojimą keliose Vilniaus sankryžose:
Galbūt verta ir kitas pasižiūrėti. Gavau atsakymą:
Atsakingas padalinys
Eismo organizavimo skyrius
Atsakymas2019-04-16 16:39:54
Dėkojame už kreipimąsi.
Atsakydami į kreipimąsi dėl pėsčiųjų eismo organizavimo Vilniaus miesto sankryžose informuojame, kad Jūsų pateiktas siūlymas organizuoti pėsčiųjų eismą visose sankryžos kryptyse atskyrus nuo transporto priemonių eismo buvo svarstomas komisijoje su Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriumi, SĮ "Susisiekimo paslaugos" Miesto eismo organizavimo departamentu bei Vilniaus apskrities Vyriausiojo policijos komisariato atstovais. Pažymėtina, kad esant tokiam eismo organizavimo būdui sankryžose ženkliai išauga pėsčiųjų laukimo laikas, o tai prieštarautų patvirtintam Vilniaus miesto darnaus judumo planui, kuriuo siekiama skatinti ekologiškesnius keliavimo būdus, pėsčiomis, dviračiais ir kt.
Taip pat atkreipiame dėmesį, kad taikant siūlomą eismo organizavimo būdą, priklausomai nuo sankryžos specifikos, sumažėtų transporto priemonėms skirto žalio šviesoforo signalo trukmė, dėl ko atskirų krypčių pralaidumas transporto priemonių pralaidumas nepadidėtų. Norime atkreipti dėmesį, kad kiekvienoje sankryžoje parenkamas optimaliausias eismo organizavimo variantas įvertinus įvairius parametrus (transporto srautų intensyvumas kiekvienai krypčiai, pėsčiųjų srauto intensyvumas, eismo dalyvių prastovų laikas ir kt.). Pažymime, kad eismo situacija Vilniaus miesto sankryžose stebima nuolat, o šviesoforų reguliavimo ir valdymo programos, eismo organizavimo būdas koreguojamas pagal aktualiausią eismo situaciją. Papildomai informuojame, kad didinant pažeidžiamiausių eismo dalyvių saugumą ir vadovaujantis Europos Sąjungos direktyvomis, per šiuos metus bus numontuotos visos papildomos lentelės su žalia rodykle, leidžiančios atlikti dešinįjį posūkį esant įjungtam raudonam šviesoforo signalui. Taip pat dalyje sankryžų bus atliktos rekonstrukcijos, šviesoforų reguliavimo ir valdymo programų pakeitimai, kurie padidins eismo dalyvių saugumą sankryžose.
Dėkojame už bendradarbiavimą gerinant Vilniaus miesto susisiekimo sistemą.
Comment