Nes Lietuvoje nebus įmanoma sukontroliuot lakimo. Eurostare yra bagažo kontrolė, nes tarptautinis traukinys. Ir šiaip, griežtesnis režimas, nes važiuoja tuneliu. Lėktuve taip pat griežtesnė kontrolė.
Matai, su griežtais ribojimais irgi yra problemų. Kai draudžiama - labai reikia. Kai galima - tik reputacijos klausimas. Ir pvz galimybė tą pačią dieną įsėsti Gaižiūnuose į link Klaipėdos važiuojantį traukinį.
Tai yra gėrimo kultūros reikalas. Pas mus jo jis žemas. Todėl ir negalima. Niekas nedraudžia įkalti dar stotyje 50 gramų ir važiuoti. Bet lakimas traukinyje, ypač visokiam bydlo, kuris vežtųsi savo, tai jau, ačiū, nereikia.
Dėl sumažėjusio keleivių skaičiaus nuo sausio 16 d. dar labiau mažinamas traukinių reisų skaičius. Atšaukiami visi traukiniai Klaipėda - Šilutė - Kalipėda, važiuojantys poilsio dienomis, taip pat panaikinama viena pora traukinių Šiauliai - Panevėžys.
Tikriausiai traukinys Varšuva - Kaunas nevažiuos 2021 metų antroje pusėje (straipsnis lenkų kalba). Bet planas vis dar yra, šis traukinys yra PKP ilgalaikės strategijos dalis tarptautiniam susiekimui. PKP informuos iš ankšto apie traukinio kursavimo pradžią.
Jau kurį laiką bandžiau įsivaizduoti, kaip Lietuvoje galėtų atrodyti integruotasis taktinis tvarkaraštis (su suderintais persėdimais, reguliariu kursavimu ir pan.). Buvau įdėjęs kelis tvarkaraščius ir šioje temoje. Bet kai ką patobulinau ir dabar sudėjau viską į vieną straipsnį: tvarkaraščius daugumai maršrutų, numeraciją, schemą ir kitus pasiūlymus. Kaip visada, įdomu būtų išgirsti jūsų mintis.
Kadangi straipsnyje išėjo daug lentelių ir teksto, šičia pridedu tik kelis paveiksliukus.
01. Maršrutų schema: siūlau numeruoti ne reisus, bet maršrutus. Regioninių maršrutų numeracija pagal didžiuosius miestus:
02. Vilnius<>Klaipėda tvarkaraštis po elektrifikacijos. Pilkame fone pažymėti galimi persėdimai (tvarkaraščių lentelių stilius iš ÖBB):
Siūlinį grafiką rasite straipsnyje.
03. Dar vienas pavyzdys. Panevėžio/Rokiškio maršrutas. Absoliuti dauguma reisų suderinta su Klaipėdos ir Mažeikių traukiniais.
Taip pat pasvarsčiau, ką daryti su Oro uosto maršrutu, Trakais, Kaunas<>Šiauliai maršrutu ir kitais.
Didžiojoje pasaulio dalyje tarpmiestiniai transporto maršrutai numeruojami šiaurė - pietūs / rytai - vakarai principu.
Ačiū už info. Aš vadovavausi tokia logika: svarbiausia atkarpa tarp Vilniaus ir Kauno (1), tada Vilnius<>Klaipėda (2).
O tada jau visi regioniniai maršrutai pagal laikrodžio rodyklę. Nuo Vilniaus: R 10 (dubliuojantis X1/REX1, prasidedantis tuo pačiu skaitmeniu), tada pagal laikrodį R 11 Ignalina, R 12 Kena, R 13 Jašiūnai, R 14 Varėna ir R 15 Trakai.
Kaune: R 20 dubliuoja dalį X 2 ir REX 2. Toliau R 21 ir R 22 į Marę ir Kybartus. Šiauliuose irgi pagal rodyklę pradedant nuo R 30 iki R 33, Klaipėdoje panašiai.
Išeina, kad regioniniai, besibaigiantys nuliu (R 10, 20, 30, 40), dubliuoja pilnai/dalinai vienženklius magistralinius maršrutus (su dažniausiai sutampančiu pirmu skaitmeniu). Kiti maršrutai yra atšakos į mažesnius miestus.
Mačiau, kad Vokietijoje maitinantys maršrutai prasideda pagrindinio maršruto pirmu skaitmeniu, todėl ir čia taip padariau. O atėmus šituos maitinančius regioninius maršrutus, realių tarpmiestinių maršrutų (ekspresinių/greitųjų) yra tik trys, todėl nelabai ir apsimoka naudoti tą šiaurė-pietūs-rytai-vakarai metodiką.
Aišku, viskas gražu, bet realiai Lietuvoje punktualumą išlaikyti yra problema. Bepigų, tose šalyse, kur krovininis eismas menkas ar jo iš viso nėra kai kuriose stambiose magistralėse, skirtose tik keleivinams traukiniams. Ir tai pasitaiko vėlavimai. Bet kai traukinių ne keletas per dieną, o bent pora per valandą, tai dažniausiai ne visada būtina ir derinti persėdimą ar vienam traukiniui laukti kito vėluojančio. Keleivis tiesiog persės į artimiausią traukinį su tuo pačiu bilietu.
Ačiū už info. Aš vadovavausi tokia logika: svarbiausia atkarpa tarp Vilniaus ir Kauno (1), tada Vilnius<>Klaipėda (2).
O tada jau visi regioniniai maršrutai pagal laikrodžio rodyklę. Nuo Vilniaus: R 10 (dubliuojantis X1/REX1, prasidedantis tuo pačiu skaitmeniu), tada pagal laikrodį R 11 Ignalina, R 12 Kena, R 13 Jašiūnai, R 14 Varėna ir R 15 Trakai.
Kaune: R 20 dubliuoja dalį X 2 ir REX 2. Toliau R 21 ir R 22 į Marę ir Kybartus. Šiauliuose irgi pagal rodyklę pradedant nuo R 30 iki R 33, Klaipėdoje panašiai.
Išeina, kad regioniniai, besibaigiantys nuliu (R 10, 20, 30, 40), dubliuoja pilnai/dalinai vienženklius magistralinius maršrutus (su dažniausiai sutampančiu pirmu skaitmeniu). Kiti maršrutai yra atšakos į mažesnius miestus.
Mačiau, kad Vokietijoje maitinantys maršrutai prasideda pagrindinio maršruto pirmu skaitmeniu, todėl ir čia taip padariau. O atėmus šituos maitinančius regioninius maršrutus, realių tarpmiestinių maršrutų (ekspresinių/greitųjų) yra tik trys, todėl nelabai ir apsimoka naudoti tą šiaurė-pietūs-rytai-vakarai metodiką.
Zemelapyje ( schemoje) nuo Kazlu Rudos i Kybartus neteisingai pateiktos stoteles.
O atėmus šituos maitinančius regioninius maršrutus, realių tarpmiestinių maršrutų (ekspresinių/greitųjų) yra tik trys, todėl nelabai ir apsimoka naudoti tą šiaurė-pietūs-rytai-vakarai metodiką.
Kiekvienas traukinys turi numerį, ne tik keleiviniai.
Keleivis tiesiog persės į artimiausią traukinį su tuo pačiu bilietu.
O tam reikia kad bilietas galiotu maršrutui, o ne traukiniui, kaip kad yra dabar.
Tai sunkiau padaryti su kupe vagonais, bet vagonams su laisvai pasirenkamomis 2 ar 3 klasės vietomis - nematau problemų. Nori garantuotos vietos - papildomi € ir tik konkretus traukinys.
Comment