Vargšą udrių matyt dabar panikos ir isterijos priepolis apims, tokią naujieną sužinojus. Tikiuosi tai nesukels dar vienos trolinimo bangos.
Šiaip šauniai VNO tvarkosi, pelningas ankščiau ir prie mažesnių, nei planuota veiklos apimčių. Kaip Simonas Bartkus savo bloge paminėjo, dėka gerokai išaugusių neaviacinių pajamų, kurios jau siekia Europos oro uostų vidurkį
Keista kad visa sovietų aviacija senamiestį bombardavo daugiausiai ten kur buvo žydų gyvenami kvartalai ir sinagogos. Jei ne šis karas turėtume ispudingą žydų paveldą. Nors isivaizduoju visos sinagogos būtų paverstos sandėliais ir jokio interjero būtų neišlikę. O dėl atkūrimo viso to tai matyt lietuviai tikrai nedarys, jei žydams to labai reikia tegu kreipiasi į Izraelį į kitas turtingas pasaulio bendruomenes, gal finansiškai padėtų. Manau tada būtų galima atkurti dalį neišlikusių kvartalų ir sinagogų kompleksą. Lietuva manau atiduotų tą teritoriją kur dabar vaikų darželis.
Keista kad visa sovietų aviacija senamiestį bombardavo daugiausiai ten kur buvo žydų gyvenami kvartalai ir sinagogos. Jei ne šis karas turėtume ispudingą žydų paveldą. Nors isivaizduoju visos sinagogos būtų paverstos sandėliais ir jokio interjero būtų neišlikę. O dėl atkūrimo viso to tai matyt lietuviai tikrai nedarys, jei žydams to labai reikia tegu kreipiasi į Izraelį į kitas turtingas pasaulio bendruomenes, gal finansiškai padėtų. Manau tada būtų galima atkurti dalį neišlikusių kvartalų ir sinagogų kompleksą. Lietuva manau atiduotų tą teritoriją kur dabar vaikų darželis.
Va čia ir slypi visas įdomumas. Kaip visi žinome žydų bendruomenės praktiškai sovietmečiu neliko, o lietuviai ir lenkai liko. Pagal planą praktiškai iš kultūros centro(drąsiai galima vadinti Vilniu būtent tokiu miestu, nes jame susikirto bemaž visos regiono kultūros, ko kiti Rusijos miestai neturėjo) sovietai norėjo sunaikinti praktiškai viską kas mus keltų aukščiau kokio Petrapilio ar Maskvos. Buvo numatyta sunaikinti VU(rūsiuose jau buvo n statinių su degalais), Aušros vartus(tankas nenuvažiavo iki tikslo mažiau šimto metrų), bei Vilniaus žydų kvartalą(ką ir padarė). VU ir Aušros vartai išliko vien dėl to, kad vietiniai lenkai laiku užgesino VU viršutines patalpas, kol liepsnos nepasiekė kūro talpų, o Aušros vartus turėjęs sunaikinti tankas buvo susprogdintas tų pačių lenkų(yra KGB nuotraukos, tik deja jos privačiose rankose). O žydų kvartalas sunaikintas nes nebuvo kam priešintis, žydų bendruomenės narių liko nedaugiau procento.
Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.
bet kaip @Miestas sakė, kažkokiai Krokuvai to labiau 'reikia' nei keliems žydams ten likusiems. Juk atstatyti sinagogą nereiškia atiduoti ją žydų bendruomenei, tai atsilieptų viso miesto, ir platesnei ekonomikai, jau nekalbant apie urbanistinius aspektus, juk senamiestis taip ir liko išdarkytas karo, skylės medžiais bet kaip užkištos, perspektyvos iškreiptos, žmonių srautai pakrikę; dabar ateini į senamiestį ir nesupranti ar į miestą ar į mišką, vien Vokiečių gatvė į ką pavirtus, kaip Maskvoj bulvaras nutiestas, o galėtų būtinormaligatvė.
man visi tie argumentai kad Vilnius žalias miestas vienodai rodo, Vilniaus senamiestis viduramžių urbanistikos rezultatas, ir jokiu parkų miesto centre viduramžiais nebuvo, nori į parką - pirmyn į Sereikiškes (kur jau baigia Vilnelės krantinę įbetonuoti); tuo labiau kad tos žalios erdvės atrodo klaikiai, arba šunį išvest pa**kt, arba alaus išgėrus nusprogt, o žiemą tai aplamai kiauros kišenės; kiek parduotuvių/kavinių/kontorų/butų atsirastų vien Rūdininkų skverą užstačius?
Jei neturi valios atstatyti, tai galėtų bent archeologinius tyrimus atlikti, o jeigu valios ir fantzijos atrastų, tai galimybių pilna, ir ekonominių (statybos pramonė, smulkaus verslo plėtra, turizmas, nekilnojamas turtas), ir kultūrinių; dėl finansavimo tai kažkodėl Katalikų bažnyčia sugeba melžti ir biudžetą ir ES fondus, nesigilinant į restauracijos kokybę, ką jau kalbėt apie visokius betono rūmus, kuriems sugeba mobilizuoti visos šalies pensininkus; kaip jau anksčiau minėjau, čia politinis klausimas tiek pat kiek kultūrinis, juk reikėtų iškasti visą archyvinę medžiagą, išsklaidytą po n šalių archyvus, ir tt., o viskas priklauso nuo kelių karjeristų aukštose pareigose, kuriems nusispjaut kas bus kai jų kadencija baigsis.
Šiaip TS-KD programoje yra įrašyta, kad atstatys Didžiąją Sinagogą
Deja, turime ką turime. Net ir miestų piarčikai rekomenduoja Vilnių reklmauoti kaip ex Šiaurės Jaruzalę. Tam tereikeikia atstatyti D.Sinagogą, galbūt sykiu atkurti tų gatvių fragmentus, reikėtų paremti tokias iniciatyvas kaip Litvakų meno centras (žr.diena.lt archyve, rašytojo Zingerio interviu). Juk pirmieji darbai pradėti : atsiras (ogal jaua tsirado?) oro kelias su Tel Avivu, žydų verslininkai visada kuria verslą vietose, kurios jiems patinka, didėja žydų turistų skaičius, turim Vinius Klezmer band'a , turim bene rimčiausią ir žinomiausią visų laikų žydų istorioje bendruomenės istoriją bei Panerių memorialą, grįžta meno kūriniai (Barak, Blatas etc) ir t.t. ir pan.
Ghmmm.. Esu ne Lietuvoje, tad rasau be lietuvisku raidziu. Siandien kilau is vilniaus oro uosto. Keistas tas oro uosto pasikeitimas - isvykimo saleje liko 12 kedziu, ir tos pacios apsnerkstos - popieriai metosi, nors valytojos salia eina. Saugumo vartu ryskiai per mazai, ypac kai susirenka keli skrydziai... Kazkodel man Vilniaus oro uostas pradeda priminti Vilniaus tarybine gelezinkelio stoti... Toks pelningas oro uostas, o klientai ziuriu jam nusispjauti.... Taip kad kuo maziau aukstu materiju vyrai
Ghmmm.. Esu ne Lietuvoje, tad rasau be lietuvisku raidziu. Siandien kilau is vilniaus oro uosto. Keistas tas oro uosto pasikeitimas - isvykimo saleje liko 12 kedziu, ir tos pacios apsnerkstos - popieriai metosi, nors valytojos salia eina. Saugumo vartu ryskiai per mazai, ypac kai susirenka keli skrydziai... Kazkodel man Vilniaus oro uostas pradeda priminti Vilniaus tarybine gelezinkelio stoti... Toks pelningas oro uostas, o klientai ziuriu jam nusispjauti.... Taip kad kuo maziau aukstu materiju vyrai
Ghmmm.. Esu ne Lietuvoje, tad rasau be lietuvisku raidziu. Siandien kilau is vilniaus oro uosto. Keistas tas oro uosto pasikeitimas - isvykimo saleje liko 12 kedziu, ir tos pacios apsnerkstos - popieriai metosi, nors valytojos salia eina. Saugumo vartu ryskiai per mazai, ypac kai susirenka keli skrydziai... Kazkodel man Vilniaus oro uostas pradeda priminti Vilniaus tarybine gelezinkelio stoti... Toks pelningas oro uostas, o klientai ziuriu jam nusispjauti.... Taip kad kuo maziau aukstu materiju vyrai
Cia tik tiek nusiskundimu surinkai? As ko gero galeciau daugiau pasakyt ir kurkas rimtesniu, taciau is keliu numestu popiereliu isvada padaryt kad oro uostui ant keleiviu nusispjaut ir dar palygint ji su tarybine stotim gali tik udriaus "mastymas" "nemastantiems"
Ghmmm.. Esu ne Lietuvoje, tad rasau be lietuvisku raidziu. Siandien kilau is vilniaus oro uosto. Keistas tas oro uosto pasikeitimas - isvykimo saleje liko 12 kedziu, ir tos pacios apsnerkstos - popieriai metosi, nors valytojos salia eina. Saugumo vartu ryskiai per mazai, ypac kai susirenka keli skrydziai... Kazkodel man Vilniaus oro uostas pradeda priminti Vilniaus tarybine gelezinkelio stoti... Toks pelningas oro uostas, o klientai ziuriu jam nusispjauti.... Taip kad kuo maziau aukstu materiju vyrai
Nelabai suprantu kur tų kėdžių pasigedo udrius. Gi prie kiekvienų išvykimo vartų kėdžių kiek nori.
Nebent turima omenyje zona prie check`ino ir baggage drop off. Bet... nelabai mačiau oro uostų, kad ten būtų daug kėdžių pristatyta, nes ten gi nieko žmonės nelaukia, o eina prie saugumo patikrinimo. Taip pat kaip parkavimo aikštelėje nėra kėdžių, nes ko gi ten sedėti
Dėl saugumo vartų vėlgi Vilniaus stiprioji pusė, nes dar neteko mažesnėse eilėse niekur stovėti, netgi lyginant mažesnius oro uostus kaip Stavangerio net nekalbant apie tokius košmarus kaip Londono Lutonas...
Dėl atvykimo sutinku dėl tų labirintų, negi nebuvo įmanoma padaryti, kad nereikėtų atskridus kilti ir vėl leistis? Labai jau keistas planavimas su daug tuščių nereikalingų koridorių.
Šiaip, išvykimo prasme, tai VNO yra netgi vienas geresnių oro uostų, kokiuose teko būti: kompaktiškas, patogus, aiškus, modernus, nemokamas wi-fi. Na gal tik norėtųsi kokio McDonaldo ar KFC iki pilnos laimės. Tik atvykimas padarytas kažkaip nelogiškai.
Nežinau kur Jūs lankėtes, bet negalečiau su tuo sutikti. Teko pabuvoti Azijos, daugumoj Europos, Afrikos keliuose,Amerikos oro uostuose, tai Vilnius truputį atsilieka. VNO netvarkos tikrai labai daug jau nepastebėjau. Dar vienas didelis pliusas tai wi-fi. Nes daugumoj oro uostų arba mokamas arba ribotas prisijungimas, pvz. valandai ar pusvalandžiui. Bet VNO labai trūksta maitinimo įmonių, tų pačių prekybos vietų. Plėstis yra kur, tuo labiau,kad VNO skrydžių daugėja. Taip pat labai trūksta tokių mini ložių, kur ir ne biznio klientai gali ištiesti kojas, kur yra gultai.Ten dažnai žmones dar ir pamiega prieš skrydį. Tų pačių verslo ložių kiek žinau tik viena(?).Bet išvykimo salė dar tikrai pusė bėdos. O va atvykimas tai neatlaiko kritikos.reikia užsikelti į viršų, po to praeiti belekiek koridorių ir vėl nusileisti. O ir pati laukiamoji salė reikalauja praplėtimo. Beje labai retai naudojamos rankovės. Įdomu kokius įkainius jie ten užsiplėsę.
Tos kėdės buvo perkeltos, nes niekam jos ten nebuvo reikalingos. Kas nors kada nors matė, kad bent jau pusė jų užimta būtų?
Purvinos kėdės ir besivoliojančios šiukšlės tai čia eiliniai mūsų trolio mumio "faktai"...
Eilėje VNO matyt niekada neesu ilgiau nei 15min laukęs, kiek girdėjau pačiu blogiausiu atveju gali išimtiniais atvejais 30 min tekti palaukti, bet nemanau, kad dėl kelių tokių išimtinių atvejų verta samdyti/apmokyti papildomą personalą, kai didžiąją laiko dalį jam darbo nebus. Po to tie patys troliai mumiai udriai lotų, kad va nuostolingai dirba oro uostas...
Man taip pat daug oro uostų teko išbandyti ir kažkokių ypatingų pastabų neturiu Vilniui, tie patys "labirintai" visiškas niekis, lyginant su pasivaikščiojimais didesniuose oro uostuose, tuo labiau, kad toli gražu ne visada ir Vilniuje jais reikia eiti.
Koks nors fast foodas tikrai būtų visai paranku, bet manau tai tik laiko klausimas, taip sakant viskas savu laiku.
Nebent turima omenyje zona prie check`ino ir baggage drop off. Bet... nelabai mačiau oro uostų, kad ten būtų daug kėdžių pristatyta, nes ten gi nieko žmonės nelaukia, o eina prie saugumo patikrinimo. Taip pat kaip parkavimo aikštelėje nėra kėdžių, nes ko gi ten sedėti
Šitoj salėj pilna kėdžių palipus į antrą aukštą, didelė erdvė virš įėjimo ir privažiavimo rato. Naktimis pakankamai naudojama ankstyvų skrydžių laukiančių.
Taip pat labai trūksta tokių mini ložių, kur ir ne biznio klientai gali ištiesti kojas, kur yra gultai.Ten dažnai žmones dar ir pamiega prieš skrydį. Tų pačių verslo ložių kiek žinau tik viena(?).
Per VNO nėra tranzitinių keleivių, todėl nėra reikalo ir tokioms kėdėms. Žmonės atvažiuoja tada kada reikia, nemanau kad tokių laukiančių, kuriems reikia pamiegoti būna oro uoste.
VNO labai trūksta maitinimo įmonių, tų pačių prekybos vietų.
Pagrindiniai maitinimosi vietų klientai - tranzitiniai keleiviai. Jų, kaip žinia, VNO labai mažai, todėl neverta tikėtis, kad kas nors masiškai atsidarinės. Atsiras jų bent kiek Taline - bus ir naujų valgyklų.
Eilėje VNO matyt niekada neesu ilgiau nei 15min laukęs, kiek girdėjau pačiu blogiausiu atveju gali išimtiniais atvejais 30 min tekti palaukti, bet nemanau, kad dėl kelių tokių išimtinių atvejų verta samdyti/apmokyti papildomą personalą, kai didžiąją laiko dalį jam darbo nebus. Po to tie patys troliai mumiai udriai lotų, kad va nuostolingai dirba oro uostas...
Man taip pat daug oro uostų teko išbandyti ir kažkokių ypatingų pastabų neturiu Vilniui, tie patys "labirintai" visiškas niekis, lyginant su pasivaikščiojimais didesniuose oro uostuose, tuo labiau, kad toli gražu ne visada ir Vilniuje jais reikia eiti.
Koks nors fast foodas tikrai būtų visai paranku, bet manau tai tik laiko klausimas, taip sakant viskas savu laiku.
Su laukimu tai jokių problemų čia nėra ir dar artimiausius metus tikrai nemanau, kad bus. Būkim biedni, bet teisingi,tiek palaukt yra juokas ir dėl samdyti papildomą personalą mažų mažiausiai neprotinga. Čia jaučiu pretenzijos gali būti tik iš tų, kurie skrenda vieną kartą į kokius į metus ir nežino kaip kitur. Tik maža pastabėlė, kad pasų patikros darbuotojai galėtų daugiau šypsotis ir būti mandagesni, nes dažnai pastebiu skirtumus tarp mūsų ir užsienio pasieniečių. Bet čia smulkmena, be to žinant, kad visas aptarnavimo sektorius Lietuvoj susiduria su ta pačia problema. Nu tie "labirintai" tai tikrai mane stebina, tuo labiau,kad pastato dalis atidaryta vos prieš penkis metus(?).
Taip jungiamųjų skrydžių keleivių nėra daug, bet juk ne tik jiems yra skiriamos poilsio zonos ar greito maisto restoranai. Kaip ir sakiau, tai šokie tokie minusai tik dėl to, kad atsinaujino VNO neseniai ir nebuvo pagalvota apie tai. Susumuojant, kaip Jon ir sakė, VNO atitinka vidutinės klasės nedidelį oro uostą. Vienintelis susilaukiantis kritikos dalykas, tebuvo tai,kad projektuojant gali labiau atsižvelgti.
Manau, tie labirintai atvykime yra todėl, kad prieš 5 metus buvo statomas ne naujas oro uostas nuo nulio, o rekonstruojamas stalino laikų aerovokzalas, tiesa, prieš 20 metų jau kartą rekonstruotas.
Nemanau kad oro uosto vadovai galejo kistis i architektu darba, kuris atliktas tikrai prastai, kadangi naujas priestas buvo statomas butent del Sengeno.
6 metu senumo straipsnis kuomet priestatas dar buvo tik popieriuose
Pagrindiniai maitinimosi vietų klientai - tranzitiniai keleiviai. Jų, kaip žinia, VNO labai mažai, todėl neverta tikėtis, kad kas nors masiškai atsidarinės. Atsiras jų bent kiek Taline - bus ir naujų valgyklų.
Nuo sekančių metų Taline matyt bus labai panašus skaičius tranzitinio srauto kaip ir Vilniuje. Per daug nuostolinga tokia tranzitinio srauto vystimo politika buvo, Estonian CEO buvo paleistas ir į jo vietą buvęs Skyways vadovas ateina. Grįžtama prie tiesioginio srauto modelio į/iš Taliną, kuris tenkins Talino/Estijos poreikius. Čia tik šiaip, tarpkitko .
Comment