Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Keleivių vežimas Lietuvos geležinkeliais

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

    Vyksta projektai ir pagal finansinį pagrindą, ir dar visai rimtai, e.g. Japonijoj visas Maglev'o projektas yra grynai finansiniu pagrindu vykdomas, su 0 finansinės pagalbos iš vyriausybės, Amerikoje Brightline dirba grynai finansiniu pagrindu, šiaip grynai visa USA geležinkelių pradinė plėtra visa buvo finansiniu pagrindu. Tam sąlygos tikrai gali susidaryti ir susidaro. O jei kalbėti apie pačią Rail Baltica, tai visgi yra darytos analizės - koks atsipirkimas finansiniu ir ne finansiniu pagrindu, ir finansiniu pagrindu tai yra gyli, 21.5 milijardo duobė. Vien tik visuomeniniu pagrindu šis projektas apsimoka. Patiems LTG jų maršrutų finansinis pagrindas yra tame kad SuMin'as jiems už juos moka - o jau būtent SuMin'as žiūri į visuomeninį pagrindą skirdamas finansavimą (nors nežinau ar jie turį kažkokią rimtesnę analizę pasidarę dėl to - jei būtų, gal daugiau finansuotų). Čia aišku galima kaltis be galo kaip kas, bet jei tau atrodo kad geriausias būdas LTG kalbėti su žurnalistais yra arba sakyti kad niekas negerės, arba sakyti kad čia visos problemos dėl SuMin'o neveiklos, tai nemanau kad vertą tėsti.



    Na tikrai ne visi. Vis dėl to yra ir privačių operatorių dirbančių Lenkijoje, kaip pvz. Leo Express, kurie (mano supratimu) be valstybės finansavimo vykdo reisus tarp miestų ir šalių, ir jie tai vertina grynai per finansų prizmę. Faktas kad yra ir daug fokuso iš ministerijos, bet sakyti kad finansinio pagrindo visai nėra nemanau kad logiška.
    Really? Maglevas? Leo Express? Brightline? Jeigu jau reikia ieškoti tokių ekstremaliai egzosiškų pavyzdžių, kad pagrįsti "finansinio pagrindimo" poreikį infrastruktūros priežiūrai ir modernizavimui, tai ką aš žinau. Ir kokią gi geležinkelių infrastruktūrą stato ar modernizuoja Leo Express Lenkijoje?

    Comment


      Šiaip jeigu nepastebėjote dar, tai visas SuMin’o dėmesys dabar eina keliams ir žvyrkeliams, tad apie kažkokią rimtesnę geležinkelių plėtrą teks bent laikinai pamiršti. LTG bandė diplomatiškai išsisukti, bet nelabai sėkmingai.

      Comment


        Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
        Dėl milijoninių miestų Lenkijoje, tai galima pritempti, Katovicų algomeracija virš 3 mil. Trimiestis (Gdanskas, Gdynia ir Sopotas plius priemiesčiai) apie milijoną gyventojų, Krokuva su priemiesčiai irgi netoli milijono. Dar aišku Lodzė kažkada turėjo virš 900 tks tai su priemiesčiais irgi netoli milijono buvo.
        Bet ne tik milijonuose gyventojų esmė. Jeigu tarkime Vilnius būtų milijoninis miestas, su tokiu geležinkelio tinklu ir pasiekiamumu kaip yra dabar, tai iš tų papildomų gyventojų neatsirastų gausybės keleivių, nes turime tik vieną stotį ir ji yra viename miesto pakraštyje. Ir ne tik Vilniuje ta problema, kad miestai yra išsiplėtę tolyn nuo geležinkelio, o geležinkelis pro tas naujas teritorijas nėra nutiestas.
        Kad ir kaip faina būtų važiuoti traukiniu, bet net paėmus tokią kelionę kaip Vilnius - Kaunas, tai ji patraukti tik neturint galimybės važiuoti automobiliu, ar tik išskirtinai pramoginiais tikslais. Nes iš daugelio miesto vietų, vien iki stoties nusigauti reikia bent 40-50 minučių. T.y. prieš lipant į traukinį, turi namus palikti kažkur prieš 1 valandą. Tada dar pridėjus kelionės trukmę, kuri minimum yra 1:15 val., bei nusigavimą nuo stoties iki galutinio taško, kas sudarys dar 20-30 min (pėsčiomis iki centro ar VT kur kitur), tai iš viso kelionė sudarys bent 2:40 val. Kas kelionei į miestą esantį už 100 km yra kosmiškai daug. Kai automobiliu tokią kelionę atliksi minimum 2x greičiau.
        Lygiai tiek pat laiko užtruktų pvz. Lenkijoje nuvažiuoti nuo Balstogės pakraštyje esančio gyv. rajono, iki Varšuvos senamiesčio. Kas atstumo prasme yra 2x ilgesnė kelionė.

        P.S. kas įdomiausia, tai pvz. iš Pašilaičių Vilniuje bandant susiplanuoti kelionę į Kauno senamiestį, kelionės traukiniu nėra tarp jokio siūlomo pasirinkimo Google mapsuose (jeigu nepasirenki, kad būtent traukinius rodytų).

        Comment


          Parašė dtb Rodyti pranešimą
          Šiaip jeigu nepastebėjote dar, tai visas SuMin’o dėmesys dabar eina keliams ir žvyrkeliams, tad apie kažkokią rimtesnę geležinkelių plėtrą teks bent laikinai pamiršti. LTG bandė diplomatiškai išsisukti, bet nelabai sėkmingai.
          Deja, tiesos yra. Chroniškas under-investmentas į praktiškai visą transporto infrastruktūrą nuo automobilių kelių iki dviračių takų su geležinkeliais inbetween. Ir ta skylė vis didėja ir didėja, ir šiuo metu, iš akies sakyčiau, kokie 10 mlrd. Eur ir toliau sparčiai didėja. Bėda ta, kad vos tik pasigirdus kalboms apie bet kokio mokesčio didinimą (kas yra absoliučiai neišvengiama ir būtina), pasipila visokių verslo konfederacijų ir bankų "ekonomistų" klykimas, kaip paklėlus mokesčius bent 0.1% iškart ateis pasaulio pabaiga ir visi pabėgs kitur (spiler alert, nepabėgs). O ta skylė ir toliau didėja, keliai toliau blogėja, geležinkeliai toliau negauna investicijų, dviračiu kur nors nuvažiuoti toliau už miesto neįmanoma ir t.t. Liūdnokos perspektyvos, jeigu taip ir toliau.

          Comment


            Kažkada iki bano gavimo forumietis Aleksio tvirtino, kad pesos su viršridomis. Mano stebėjimai ir šiandienos patirtis rodo, kad ne viskas gerai su riedmenų priežiūra ir greičiausiai ne tik su pesomis.
            Šiandien teko važiuoti traukiniu dukart: 630M ir EJ575. Pesoje kaip ir nieko labai pastebimo iš trūkumų, išsskyrus neveikiantį pirmają laiptelį, kuris tiesiog neišlindo. Koks keleivis gali skradžiai žemę prasmegti tarp perono ir traukinio. O EJ575 iš Trakų buvo su neveikiančiu kondicionieriumi, dviejuose vagonuose pradarytos visos orlaidės, kas labai reta pamatyti. O tarp vagonų neveikia durys, tai teko pačiam ranka atsistumti.
            iš bendrų pastebėjimų galima išskirti pačių traukinių, ypatingai elektrinių, estetinę blogą būklę: išblukę, ant stogo didžiausi atsilupusių dažų plėmai, taip pat elektrinių traukinių sąstatai labai dažnai važinėja hibridais. T.y. viename sąstate skirtingų traukinių vagonai būna sukabinti, kartais net skirtingo dažymo.
            "Moderniausias riedmenų parkas rytų Europoje", vadinasi.

            Comment


              Maloniai nustebino link Ignalinos važiuojančiame dyzeliniame traukinyje atsiradę patogumai
              Click image for larger version

Name:	20250620_210250.jpg
Views:	1449
Size:	1002,2 kB
ID:	2206570
              Attached Files

              Comment


                Parašė Valdemar Rodyti pranešimą
                Maloniai nustebino link Ignalinos važiuojančiame dyzeliniame traukinyje atsiradę patogumai
                Jie kol kas veikia.
                Pamenu analogiškus Klaipėdos maršrutuose ...

                Comment


                  Šiandien FB reelsai išmetė video su traukinio išvykimu. Atkreipiau dėmesį, kad Visagino stotyje atnaujintas peronas:
                  Click image for larger version

Name:	Screenshot_20250624_130131_Facebook.jpg
Views:	1211
Size:	544,3 kB
ID:	2206986
                  Džiugu, nes prieš tai buvęs asfaltuotas peronas atrodė labai prastai. Bet kodėl nesugėbėta tvarkymo metu įrengti 550mm perono?

                  Comment


                    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
                    Šiandien FB reelsai išmetė video su traukinio išvykimu. Atkreipiau dėmesį, kad Visagino stotyje atnaujintas peronas:
                    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20250624_130131_Facebook.jpg
Views:	1211
Size:	544,3 kB
ID:	2206986
                    Džiugu, nes prieš tai buvęs asfaltuotas peronas atrodė labai prastai. Bet kodėl nesugėbėta tvarkymo metu įrengti 550mm perono?
                    Kaip manote, kada paskutinis Rīgas Vagonbūves Rūpnīca traukinys nustos važiavęs Lietuvoje?

                    Comment


                      Parašė CloudmakerLT Rodyti pranešimą

                      Kaip manote, kada paskutinis Rīgas Vagonbūves Rūpnīca traukinys nustos važiavęs Lietuvoje?
                      „Dabar yra tokie planai (dėl sovietinių riedmenų visiško atsisakymo nuo 2026-ųjų – VŽ). Tačiau, svarstome visokias alternatyvas ir skaičiuojame, kiek kainuotų modernizuoti tuos senus traukinius – ar turime pakankamai detalių iš tinkamų šalių, ar galime įrengti atsiperkančią kondicionavimo sistemą ir t. t. Todėl gali būti, kad sprendimai gali kisti, jeigu matysime, kad galime komfortą savo klientams ir senesniuose riedmenyse pasiūlyti už, pvz., pigesnę kainą“, – kalbėjo ji.
                      K. Meidė: yra planų, kad po poros metų Lietuvoje nebeliks sovietinių keleivinių traukinių - Verslo žinios

                      Matant, kad pradėjo mini investicijas į geriausios būklės DR1A, panašu, kad pasirinko antrąjį variantą - palikti kelis važiuojančius vienetus ir vežti už 3 klasės kainą.

                      Comment


                        O kaip su pritaikymu neįgaliems? Ten keliskart pratęstas būtinas reikalavimas, kiek randu spaudoj iki 2024 galo jau turėjo būt, gal vėl pratęstas? Bet vargu ar jie liftus įrenginės, nors šiaip galėtų ir klasikiniuose Klaipėdos vagonuose. Darant po vieną vagoną nebūtų kosminės investicijos tokiai įmonei.

                        Comment


                          O Latvijoje seni drakonai važinėja dar (elektriniai lyg pakeisti, bet dėl dyzelinių nežinau)? Įdomu ar pas juos yra kokia nors modernizacijos patirtis.

                          Comment


                            Latvijoj važinėja tiek originalai, tiek DR1AC - pačių latvių modernizuoti traukiniai, kurie turi perdarytą kabiną, duris, saloną.

                            Comment


                              Mūsų turimos DR1A nuo 2004 metų irgi modernizuotos Rygoje.

                              Comment


                                Ne nuo 2004 metų.Click image for larger version

Name:	PXL_20241005_111817795.MP (1).jpg
Views:	691
Size:	1,05 MB
ID:	2207670

                                Comment


                                  Čia turbūt 318, senosios modernizacijos. Didžioji dauguma atnaujinti būtent apie 2004 metus.

                                  Comment


                                    Parašė Valdemar Rodyti pranešimą
                                    Maloniai nustebino link Ignalinos važiuojančiame dyzeliniame traukinyje atsiradę patogumai
                                    Click image for larger version

Name:	20250620_210250.jpg
Views:	1449
Size:	1002,2 kB
ID:	2206570
                                    Tai kaip suprantu iš keleivio pusės tik tiek padaryta? Ar ten dar sėdynės pakeistos?

                                    Comment


                                      Vakar buvo paskelbtos LTG gerosios žinios

                                      Defdi.lt 2025.06.30
                                      Gera žinia keliaujantiems traukiniais: liepos šeštadieniais – didžiulė nuolaida
                                      Vasaros savaitgaliai – puikus metas trumpoms išvykoms, o keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ kviečia jas planuoti dar palankesnėmis sąlygomis. Liepos mėnesio šeštadieniais – liepos 5, 12, 19 ir 26 dienomis – visiems keleiviams bus taikoma 40 proc. nuolaida vietinių maršrutų vienkartiniams traukinių bilietams, įsigyjamiems skaitmeniniais kanalaisNorint pasinaudoti šia galimybe, tereikia bilietų pirkimo pradžioje įvesti akcijos kodą LIEPA į laukelį „Naudoti akcijos kodą

                                      https://www.delfi.lt/verslas/transpo...aida-120121967
                                      15 min.lt 2025.06.30
                                      „LTG Link“ mažina kainas šeimoms ir terminuotiems bilietams, keičiasi vienkartinių bilietų kainos
                                      Siekdama paskatinti šeimas keliauti kartu ir padėti dažnai keliaujantiems keleiviams patogiau planuoti kasdienes keliones, „LTG Link“ siūlo patrauklias nuolaidas ir mažina terminuotų bilietų kainas, rašoma „LTG Link“ pranešime žiniasklaidai

                                      https://ltg.lt/naujienos/2025/ltg-li...ilietu-kainos/
                                      https://www.15min.lt/verslas/naujien...us-667-2480076
                                      Šiandien antraštėse jau kitokios žinios (nors jau buvo užsiminta vakar, bet neakcentuota antraštėse)
                                      LRT.lt 2025.07.01
                                      Važiuoti traukiniais bus brangiau – nuo rugpjūčio didėja dalies bilietų kainos
                                      Kaip nurodo „LTG Link“, koreguojamos vienkartinių bilietų kainos. Nuo liepos 2 d. perkant bilietus kelionėms nuo rugpjūčio 1 d., kainos vidutiniškai didėja apie 5 proc. Tai pirmas kainų pokytis nuo 2023 m. birželio 1 d.

                                      https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...bilietu-kainos

                                      Comment


                                        Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                        Vakar buvo paskelbtos LTG gerosios žinios

                                        Defdi.lt 2025.06.30
                                        Gera žinia keliaujantiems traukiniais: liepos šeštadieniais – didžiulė nuolaida


                                        15 min.lt 2025.06.30
                                        „LTG Link“ mažina kainas šeimoms ir terminuotiems bilietams, keičiasi vienkartinių bilietų kainos


                                        Šiandien antraštėse jau kitokios žinios (nors jau buvo užsiminta vakar, bet neakcentuota antraštėse)
                                        LRT.lt 2025.07.01
                                        Važiuoti traukiniais bus brangiau – nuo rugpjūčio didėja dalies bilietų kainos
                                        5% su santykinai gera komunikacija yra geriau negu >50% be aiškios komunikacijos ir darant neapgalvotus sprendimus (LTG ir VMS palyginimas)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X