Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Karo laivų ir burlaivių viešnagės Klaipėdoje
Collapse
X
-
-
-
-
-
-
-
Uosto vartuose buvo gera valanda nepertraukiamos laivybos, per "langus" ir po didesnių burlaivių išplaukimo buvo įvesti ir išvesti keli krovininiai laivai, KJP patrulinis laivas išvyko į pratybas prie Lenkijos krantų.
Paskutinis taisė digital; 2023.11.09, 19:03.
- 2 patinka
Comment
-
Ne veltui kariniai laivai visais laikais buvo vieni iš greičiausių. "Štandartas" esant atitinkamoms sąlygomis išvysto 12-13 mazgų greitį ir nenusileidžia konstrukciškai pora šimtmečių naujesniems burlaiviams.
Jėgos demonstravimas potencialiems blogiečiams?
Paskutinis taisė digital; 2023.11.09, 19:04.
- 2 patinka
Comment
-
Atsisveikinimo su regatos savanoriais manevras
Nuleista miesto vėliava
Paskutinis taisė digital; 2023.11.09, 19:09.
- 1 patinka
Comment
-
Visagino buriavimo klubo laivas, vienas iš trijų Lietuvos astovų.
Paskutinis taisė digital; 2023.11.09, 19:11.
- 1 patinka
Comment
-
Oranžinė denio spalva išduoda apie plaukiojimą labai atšiauriuose Pasaulio vandenyno rajonuose
Paskutinis taisė digital; 2023.11.09, 19:11.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
Kažin kaip su vaikais vidun įsiprašyti?
Comment
-
Nori baltų burių, bet burlaivių neįsileidžia
Baltų burių miestu šiemet pasiskelbusi Klaipėda ne vienerius metus siekia, kad didieji istoriniai burlaiviai kuo gausiau ir dažniau puoštų Lietuvos uostamiestį. Tačiau kol kas jų sulaukiama tik per regatas ir ne taip gausiai kaip kituose Baltijos jūros uostuose. Kliūtis, pasak burlaivių kapitonų – uosto taisyklių reikalavimai.
Per birželį vykusią „Baltic Tall Ships regatą“ Klaipėdoje viešėjo 20 burlaivių. Regatai finišuojant Lenkijos uoste Ščecine, suplaukė ne tik lenktynėse dalyvavę laivai – kone antra tiek atplaukė tiesiog pasisvečiuoti.
Tuo metu pasisvečiuoti į Klaipėdą burlaiviai beveik neplaukia – per Jūros šventę vykusiu „Baltic Sail“ renginiu susidomėjo vos trys buriniai laivai. Burlaivių kapitonai sako, kad Klaipėdą aplenkia dėl uosto laivybos taisyklių, pagal kurias laivai, ilgesni nei 24 metrai, privalo samdytis locmaną ir agentą.
„Tai mums iškarto tampa finansine tragedija. Mes nesam komerciniai laivai ir mums tai per didelės išlaidos. O locmanai mums nereikalingi, kartais net trukdo. Klaipėdoje per šią regatą buvo nedidelis incidentas. Locmanai yra įpratę dirbti su dideliais laivais, o kai reikėjo manevruoti prie tokio delikataus burlaivio – atsitrenkė į mus ir apibrozdino bortą“, – sakė Jerzy Jaszczukas, burlaivio „General Zaruski“ kapitonas.
Kapitonai teigia, kad locmanų paslaugos ilgesniems nei 24 metrai laivams privalomos tik dviejuose Baltijos jūros uostuose – Klaipėdoje ir Kaliningrade. Kitur ši riba yra 40 metrų ar dar daugiau.
„Stokholmo keruose, plaukiant laivų keliais yra giežtai draudžiama net raportuoti, jeigu tavo laivas trumpesnis negu 40 m, kad netrukdytum radijo ryšio. Nes 40 m laivas puikiai manevruoja“, – sako Valdemaras Vizbaras, burlaivio „Brabander“ kapitonas.
Klaipėdos uosto direkcijos vadovas sako, kad reikalavimas naudotis locmano paslaugomis užtikrina laivybos saugumą, nes įplaukos kanalas Klaipėdoje siauras, srovės – gana stiprios. Kokio ilgio burlaiviams tai turi būti privaloma, esą galima diskutuoti, tačiau kol kas į uosto direkciją dėl to niekas nesikreipė.
Atplaukiantys burlaiviai visur privilioja minias žmonių. Miestams tai reiškia papildomas pajamas.
Comment
-
Į festivalį Lenkijoje išplaukė burlaiviu
Šeštadienį Kruizinių laivų terminale startavo netradicinė Lietuvos ir Lenkijos kino profesionalų ekspedicija Baltijos jūra. Prodiuseriai išplaukė į lenkų kino festivalį Gdynėje.
12 Lietuvos ir Lenkijos kino profesionalų, tarp jų 6 lietuvių ir tiek pat lenkų, susitiko burlaivyje “Brabander”. Kūrėjai, turintys patirties užsienio kino gamyboje, ateityje ketina kurti bendrą produkciją.
Iš Klaipėdos jūrų uosto jie išplaukė į tarpukariu įkurtą vieną jauniausių Lenkijos miestų Gdynią. Gdansko įlanką jie pasieks pirmadienį, prieš pat 40-ojo tarptautinio Gdynės kino festivalio atidarymo ceremoniją.
Buriavimo-kūrybinių dirbtuvių metu, padedami žymaus lektoriaus, “TorinoFilmLab” programų vadovo Metju Darraso (Matthieu Darras), prodiuseriai aptars bendros su Lietuva filmų gamybos galimybes, bus pristatyta mokestinė lengvata kuriant filmus mūsų šalyje.
Kūrėjai, kurių didžioji dalis – moterys, taps laivo įgula ir dvi dienas dirbs drauge: ieškos partnerių, dalinsis idėjomis ir komandomis buriuos senovinį laivą. Kaip sakė Lietuvos kino centro atstovė Dovilė Butnoriūtė, tikimasi, kad Baltijos jūra juos sujungs bendrai veiklai.
Pašnekovės žodžiais, neatsitiktinai kelionei pasirinktas ir Klaipėdos universiteto laivas: “Šis senovinis burlaivis – be galo gražus, smagu, kad prodiuseriai turi galimybę plaukti būtent juo”.
Comment
Comment