na kai nėra vairavimo kultūros - ne tik automobilių eisme bet ir dviračių - tai ko norėt... šiaip pati idėja tai "briliant", bet visada viską galima tobulinti
paaiskinu paprastai - nekontroliuojama minia, kuri isivaizduoja kad jai viskas galima, dejusi skersa ant taisykliu. "mes esame eismas - mes dejome skersa ant kitu". smagu pajusti nebaudziamumo jausma bandoje.
Naivu tikėtis, kad tarp tokios gausos dalyvių nepasitaiskys įvairių pažeidėjų, kurie yra išimtis, o ne taisyklė. Didžioji dauguma važiuoja tvarkingai, laikydamiesi taisyklių. Kad ir kaip vairuotojam tas nepatiktų, bet valandą per mėnesį dviratis turi pirmenybę prieš automobilį.
paaiskinu paprastai - nekontroliuojama minia, kuri isivaizduoja kad jai viskas galima, dejusi skersa ant taisykliu. "mes esame eismas - mes dejome skersa ant kitu". smagu pajusti nebaudziamumo jausma bandoje.
Klysti, oi klysti. Kiekvienoje masėje yra grupelė vedančių asmenų, kurie ir viską kontroliuoja. Kitas klausimas yra tai, ar jų labai kas klauso, nes visą minią yra tikrai gan sunku suvaldyt. Kiek man tenka važiuoti, tai beveik visada vyrauja tvarka. O durniuoja dažniausiai tie, kurie nesupranta, kas tai yra kritinė masė arba galvoja, kad tai yra vieta parodyt savo "kietumą". Be to, visada lydi policijos ekipažas, kuris gali tokius "nebaudžiamuosius" iškart nubaust.
na kai nėra vairavimo kultūros - ne tik automobilių eisme bet ir dviračių - tai ko norėt... šiaip pati idėja tai "briliant", bet visada viską galima tobulinti
Kas tai yra dviračių eismo kultūra? Važiuojant dviračių taku persiversti per kokį gėlių vazoną, ar netikėtai takui pasibaigus į griovį įgriūti, o gal išmušti kokiam automobiliui priekinį žibintą. Važiuoti dviračių taku ir saugoti pėsčiuosius, o gal važiuoti greta šaligatviu nes pėstieji juo nevaikšto. Važiuoti keliu ir būti nutrenktam kokio puskvailio, o gal geriau lėtai šaligatviu, kad būtų saugiau visiems eismo dalyviams. Na gerai. Iš pradžių gal pradėkime žiūrėti į dviratį mieste kaip transportą, o ne pramogą. Juk vidury gatvių įvairiausių nepravažiuojamų kliūčių nepaliekama, jos taip pat neprasideda nei iš niekur ir nesibaigia betkur. Kai bus sujungti takai į vieną bendrą tinklą tada bus jais galima važiuoti nesiblaškant, kai nauji bus įrengiami taip kad netaps šaligatviais ar parkavimo vietom tuomet ir pradės formuotis važiavimo dviračiu kultūra.
Kas tai yra dviračių eismo kultūra? Važiuojant dviračių taku persiversti per kokį gėlių vazoną, ar netikėtai takui pasibaigus į griovį įgriūti, o gal išmušti kokiam automobiliui priekinį žibintą. Važiuoti dviračių taku ir saugoti pėsčiuosius, o gal važiuoti greta šaligatviu nes pėstieji juo nevaikšto. Važiuoti keliu ir būti nutrenktam kokio puskvailio, o gal geriau lėtai šaligatviu, kad būtų saugiau visiems eismo dalyviams. Na gerai. Iš pradžių gal pradėkime žiūrėti į dviratį mieste kaip transportą, o ne pramogą. Juk vidury gatvių įvairiausių nepravažiuojamų kliūčių nepaliekama, jos taip pat neprasideda nei iš niekur ir nesibaigia betkur. Kai bus sujungti takai į vieną bendrą tinklą tada bus jais galima važiuoti nesiblaškant, kai nauji bus įrengiami taip kad netaps šaligatviais ar parkavimo vietom tuomet ir pradės formuotis važiavimo dviračiu kultūra.
O kaip įmonoma padaryti tarkim, kad Pilies g. dviračių taku žmonės nevaikščiotų? Nebent tvora aptverti. Žmonės vaikšto dviračių takais net EuroVelo trasa, nors šalia už skiriamosios juostos yra pėsčiųjų takas, juolab juo naudotis turėtų būti patogiau, nes jis gyvenamųjų kvartalų pusėje.
O kaip įmonoma padaryti tarkim, kad Pilies g. dviračių taku žmonės nevaikščiotų? Nebent tvora aptverti. Žmonės vaikšto dviračių takais net EuroVelo trasa, nors šalia už skiriamosios juostos yra pėsčiųjų takas, juolab juo naudotis turėtų būti patogiau, nes jis gyvenamųjų kvartalų pusėje.
O ar Pilies gatvė tikrai ta gatvė, kuria turi eiti dviračių takas? O ar tokių gatvių kaip Pilies Vilniuje daug yra? Eurovelo 11 žmonės vaikšto dviračių taku, nes jie nemato skirtumo tarp dviračių tako ir pėsčiųjų tako, dėl to ir reikia dviračių takus atskirti nuo pėsčiųjų bei automobilių.
Būtų įdomiau jeigu kokiu nors būdu, būtų galima apytiksliai nustatyti dalyvių skaičių. Kai visi suvažiavo į Katedros aikštę kažkaip užsimezgė pokalbis su velamobilio vairuotoju: jis spėjo, kad susirinko kokie 600, mano spėjimas buvo apie 1000. Betkokiu atveju ši kritinė masė buvo jei ne pati gausiausia, tai bent viena iš gausiausių kuriose dalyvavau.
Na, nemanau, kad buvo 1000, bet apie 600-700 turėjo būt susirinkę. Lyginu su pirmąja bei įspūdingiausia savo KM (2008 gegužė), kai buvo pasiektas rekordas - ~1000 dviratininkų.
O ši masė tai iš tikrųjų buvo viena iš geriausių.
O ar Pilies gatvė tikrai ta gatvė, kuria turi eiti dviračių takas? O ar tokių gatvių kaip Pilies Vilniuje daug yra? Eurovelo 11 žmonės vaikšto dviračių taku, nes jie nemato skirtumo tarp dviračių tako ir pėsčiųjų tako, dėl to ir reikia dviračių takus atskirti nuo pėsčiųjų bei automobilių.
žavi mane tokie intelekto pliūpsniai... kritinė masė (galima dėt ant taisyklių) - MAN, šiukšlių rinkimas (ble, rankutes išsipurvinsiu) - KITIEMS durniams.
paaiskinu paprastai - nekontroliuojama minia, kuri isivaizduoja kad jai viskas galima, dejusi skersa ant taisykliu. "mes esame eismas - mes dejome skersa ant kitu". smagu pajusti nebaudziamumo jausma bandoje.
Pats nedalvavau, bet pritariu tokiems reidams..
Kur vilniuje padaryti normalus dviraciu takai? Apskritai cia pas mus nera kur vazineti be parku. Buvai kada nors danijoje? Kol cia nebus bent 7dalio tiek taku kaip danijoje, tol ir bus taip daroma.. Valdzia visokius susiktus valdovu rumus renovuoja vietoj to kad padarytu normalius dviraciu takus. Ir kamsciai apmazetu ir uzterstumas ir t.t. Nauda DIDZIULE!!!!
žavi mane tokie intelekto pliūpsniai... kritinė masė (galima dėt ant taisyklių) - MAN, šiukšlių rinkimas (ble, rankutes išsipurvinsiu) - KITIEMS durniams.
Man atrodo apie taisykles kritinėj masė jau aptarėm. Kodėl tu vėl kartoji tą patį? Ką atsakytum jei vietoj žalgirio rungtynių aš tau pasiūlyčiau eit šiukšlių rinkt? GAli neatsakyt.
Jeigu tu tiesiog nori ką nors apvardžiuot, išliet savo napasitenkinimą, aklai gint iš anksto savo susiformuotą nuomonę tai diskusija lyg ir beprasmiška. Geros dienos.
kokias dar blin taisykles? kad TEORISKAI ten turetu laikytis yra viena, bet kaip laikosi praktiskai? pradedant makalvimusi po visa gatve, vaziavimu pries eisma, per perejas, raudonas ir pan. jau vien nuotraukas paziurejus kruva pazeidimu matos. kaip traktuot rengini kuris organizuojamas 100% zinant kad bus bardakas?
Comment