Neatsiskaito. Tiesiog prevenciškai stengiasi rūpintis žmonių gerove, kad nebūtų jokių perversmų, revoliucijų ir pan. Bent jau Kinijos atveju. Jie paskaičiavo, jog jų metinis BVP augimas turi būti bent 8%, jeigu nori išvengti žmonių "bruzdesio"
Bet kaip ten valdžia atsiskaito visuomenei, jei nėra rinkimų arba fakriškai valdo viena partija?
Sunku tiksliai pasakyti. Ko gero tiesiog vyksta savikontrolė. Aišku, Kinijoje kol kas daug korupocijos ir piktnaudžiavimo vadžia, bet net ir ten galima pastebėti teigiamų procesų. Kinijos valdančiai partijai svarbu išlaikyti teigiamą visuomenės nuomonę ir ekonomikos augimą, ant kurio bazuojama ir visa šalies sėkmė ir socialinė gerovė, kuri paskutinius 30 metų be perstojo gerėjo milžiniškais tempais. Jeigu valdžia dirbs blogai, sustos ekonomika, prasidės socialiniai neramumai. Aišku, bus galima tvarką įvesti jėga, bet tai tik dar labiau pakenktų valdžios įvaizdžiui, investicijoms ir bendrai šalies gerovei. Vien tik neramumai Lhasoje ir Urumqi sukėlė kokį triukšmą. O tai kažkokie užkampiai, kur nėra daug gyventojų. Įsivaizduokim, kas būtų, jei neramumai prasidėtų, pavyzdžiui, Guagdongo (95mln. gyventojų t.y. daugiau, nei Vokietijoje) ar Rytinės pakrantės provincijose. Iš esmės kiltų chaosas ir šaies ekonominis progresas sustotų, ko pasekoje ir pačiai komunistų partijai būtų nekokie reikalai. Dabar gi, ta pati komunistų partija mėgaujasi milžiniška visuomenės parama ir netgi tarptautiniu prestižu, kurį, nors ir nenoriai, bet pripažįsta net Vakarai, nes tikrai yra už ką. O Š.Korėjos tipo sistemos, ko gero, jie irgi nenori. O jei ir norėtų, ko gero, nepavyktų dėl šalies dydžio ir šiuolaikinių komunikacijų skvarbos. Be to, palyginkim sąlygas, kuriomis gyvena vidutiniai Š.Korėjos šulai (minus Kim Jong Il'ą ir jo šeimos narius)... atrodo jie nekaip: pigūs nemadingi kostiumai, pagyvenusios Japoniškos ar Vokiškos mašinos, ribotos galimybės keliauti ir mėgautis geru gyvenimu. Eilinis Kinijos CCP "aparačikas", ko gero, gyvena geriau, jeu nekalbant apie aukštesnius sluoksnius, net ir neimdami kyšių. Taigi, kam daryti, kad būtų blogiau?
Taigi, viską apgavojus, tai pačiai "diktatūrinei" Kinijos valdžiai kur kas geriau apsimoka tiesiog gerai dirbti ir daryti viską, kad šalies ekonomika augtų ir žmonės būtų patenkinti. Kai materialinė būklė gera, o pilvas pilnas, tai nėra fundamentalių priežasčių būti nepatenkintiems.
Singapūre irgi panašiai. Svarbiausias valdžios uždavinys visada buvo ekonominė gerovė ir stabilumas, ko pasekoje visuomenė patenkinta. Ilgainiui žmonės tiesiog suprato, kad jų vadžia yra gera ir nieko kito jiems nereikia, nes pasiekti ko nors daugiau, nei pasiekiema dabartinėmis sąlygomis, visvien neįmanoma. O tokių klišių, kaip "žodžio laisvė" ar "universalios vertybės", panašu, kad jie tiesiog "neperka", nes ne tai jiems garantuoja $ ir sotų gyvenimą. Valdžia, savo ruožtu, irgi suprato, kad svarbiausia pasiekti tuos tikslus, o geriausia tai padaryti tiesiog gerai dirbant savo darbą. Išsivysto gan unikali ir reta situacija, kai valdžia nuoširdžiai ir rimtai dirba, kad žmonėms būtų geriau, o žmonės suprantą, ką daro jų valdžia ir ją palaiko. Panašiai man atsakė ir veinas singapūrietis, kuris prieš kelis metus padėjo apžiūrėti Singapūrą. Pasak jo, Singapūro sėkmės priežastis yra valdžios ir visuomenės abipusis supratimas ir bendras tikslas - valstybės klestėjimas.
Ir tegu skundžia. Pamatys, kad jokių problemų nėra ir bus įsitikinta, kad tebuvo tai Sikorskio šnipštas, kuriam pradžią davė Tomaševskis su šutve. O pastabos jam Lietuvoje, kai buvo iškviestas ant kilimėlio visai pateisinamos. Kur tai matyta, išrenka EP, o jis ten stumia.
Šiaip tai jie labai gudriai elgiasi. Specialiai provokuoja, o kai Lietuvai nervai neatlaiko ir kokį Tomaševskį pradeda į vietą statyti - tuomet rėkia "va matot, diskriminacija, žmogaus teisių pažeidimas" ir pan. Kitaip tariant, patys muša - patys rėkia. Pritaikė Rusijos ir Izraelio juodąsias technologijas.
Sunku tiksliai pasakyti. Ko gero tiesiog vyksta savikontrolė...
Hm, galbūt egzistuoja ir daugiau kelių į gerovės valstybę, ne vien tik vakarietiškoji demokratija... Visgi, tikiuosi, kad kada nors ateityje Kinija nebandys eksportuoti savo valstybės santvarkos modelio Vakarams.
Hm, galbūt egzistuoja ir daugiau kelių į gerovės valstybę, ne vien tik vakarietiškoji demokratija... Visgi, tikiuosi, kad kada nors ateityje Kinija nebandys eksportuoti savo valstybės santvarkos modelio Vakarams.
"Vakarietiškoji demokratija" yra gana abstraktoka sąvoka. Tai apibūdinama nebent tuo, kad valdžia "ateina ne iš Dievo/Alacho, etc., o iš tautos"; tai yra periodiškai vyskta visiems lygūs rinkimai — visi piliečiai turi teisę rinkti, ir praktiškai visi turi teisę būti išrinkti (na egzistuoja amžiaus cenzas, kai kur dar išlikęs turto cenzas, kai kur ši teisė nesuteikiama kol nepasibaigęs teistumas, etc.). Pati demokratija turi dar kelias spalvas: a) vienpartinė (Skandinavija, Japonija, Singapūras, ta linkme juda Rusija), b) griežtai dvipartinė (JK, JAV), c) negriežtai dvipartinė (Vokietija), d) daugiapartinė (praktiškai visos naujosios ES narės, išskyrus Maltą ir Kiprą).
Beje, net vienpartinė sistema gali labai demokratiškai egzistuoti (pvz Japonija), jeigu partijos viduje vyksta konkurencija tarp frakcijų. Priminsiu, kad TSKP frakcijos buvo uždraustos ).
Bet tai tikriausiai jau nebe geopolitika
Palyginimui, nors Skandinavijoje yra vienpartinė sistema, tačiau jie patys mėgsta pabrėžti: "nebandykite mūsų kopijuoti, nes gali ir nepasisekti" Labai norėčiau, kad taip pat mąstytų ir Kinija
Hm, galbūt egzistuoja ir daugiau kelių į gerovės valstybę, ne vien tik vakarietiškoji demokratija... Visgi, tikiuosi, kad kada nors ateityje Kinija nebandys eksportuoti savo valstybės santvarkos modelio Vakarams.
Kol kas taip niekada nebuvo, taigi, pagrindo manyti, kad taip bus, nėra daug. Kinija ir šiaip niekada nebuvo ekspancionistinė šalis. Net ir šiandieniniais pakilimo laikais laikosi labai diplomatiškos pozicijos kaimyninių šalių atžvilgiu.
Toks požiūris, ko gero, geresnis. Palyginkime Kinijčą su Rusija. Pastaroji jau seniai laikosi agresyvaus ir karingo tono, naudoja jėgą tarpvalstybinių problemų sprendimams ir iki šiol pila savo propagandinę retoriką tiek mums, tiek Vakarams. Rezultate, Rusija yra nekenčiama beveik visų savo kaimynų (ypač prie Vakarinių sienų). Nuomonė apie Kiniją Rytų ir Pietryčių Azijoje yra visiškai kitokia (galbūt išskyrus Japoniją dėl suprantamų priežasčių). Į Kiniją žiūrima pagarbiai ir kaip į kylančią regiono supergalybę, su kuria verta bendradarbiauti. Nevyko ten ir protestai per olimpinio deglo nešimo ceremoniją.
Kad jie nematė reikalo visokius barbarus atvesti į civilizaciją (t.y. užkariauti), tai dar nereiškia kad jie buvo taikos balandžiai.
Net ir šiandieniniais pakilimo laikais laikosi labai diplomatiškos pozicijos kaimyninių šalių atžvilgiu.
Toks požiūris, ko gero, geresnis. Palyginkime Kiniją su Rusija.
Sakyčiau, tai labiau formos, o ne turinio skirtumas. Rusai labai mėgsta pakazūchą ir savo svarbos demonstravimą ("našy kosmičeskije korablo borozdiat..."). Bet kinai, ypač pastaruoju metu, pradeda aiškiai rodyti savo įtaką. Sakyčiau, Kinija yra gerokai stipresnė, negu atrodo iš jų viešų pareiškimų.
Yushchenko: Russia demands joining Customs Union from Ukraine in exchange for cut in gas prices
Gas contracts are so favorable for Russia that Moscow demands from Kyiv the creation of a union or Kyiv's joining the Customs Union in exchange for a review of these contracts, the third president of Ukraine, Viktor Yushchenko has said.
"They [gas contracts] are so favorable for the Russian side that for their review ... the creation of a consortium to manage the Ukrainian gas transportations system or access of Gazprom to the domestic market is not enough. Currently the Russian side in fact demands the creation of a union [in exchange] for the cut in prices for gas, or at least, Ukraine's joining the Customs Union with Russia," the press service of the Our Ukraine party cited Yushchenko as saying.
Yushchenko noted that according to the contract of January 19, 2009, Ukraine received one of the highest prices for gas with the lowest tariffs for transit, Ukraine is obliged to pay for gas it doesn't consume, while the Russian side got the right to use drastic sanctions if there are even slight violations by the Ukrainian side.
"Ukraine is paying for the negligence of the government of [former Premier] Yulia Tymoshenko," Yushchenko said.
At the same time he called on the current government not to sell out Ukrainian interests, but to use the achievements obtained during his presidency. In particular, this concerns the fulfillment of the Brussels memorandum with the EU regarding the modernization of the Ukrainian gas transportations system and the development of the Caspian-Black Sea-Baltic Energy Transit Space as a mechanism of control over the civilized transportation of energy sources to Europe.
Wycka, gal gali plačiau apie Skandinavijos vienpartiškumą?
O kas domintų? Pilnas internetas informacijos. Esmė tame, kad Skandinavijos šalyse jau ~50 pastarųjų metų valdžioje aiškiai dominuoja socialdemokratų partija/-os. Žinoma, retkarčiais susidaro situacija, kad sudaroma koalicija ir be šios partijos (berods taip dabar yra Švedijoje), tačiau dažniausiai socialdemokratai arba vieni formuoja vyriausybę, arba sudaroma koalicija. Jeigu kartais pavyksta suformuoti vyriausybę be socialdemokratų, tai šie tampa pačia stipriausia opozicine partija. Pvz dabar Danijos premjeras Rasmussen'as vadovauja mažumos vyriausybei, sudarytai iš trijų partijų. 2005m. rinkimuose socialdemokratai iškovojo 47 vietas (socialistai — 11 vietų), o dabartinio Danijos premjero atstovaujami liberalai — 52 vietas. Iš viso Danijos parlamente yra 179 mandatai, iš jų 2 skirti Farerams ir 2 Grenlandijai
Vienpartinė sistema demokratinėje valstybėje dar nereiškia, kad egzistuoja tik viena partija. Vienai partijai pakanka tik dominuoti. Skandinavijos atveju tai yra socialdemokratų partija
Yushchenko: Russia demands joining Customs Union from Ukraine in exchange for cut in gas prices
Sukuriamas pretekstas Janukovičiui prijungti šalį prie muitų sąjungos. Nors, atsižvelgiant į planus dujas importuoti bei reeksportuoti iš centrinės azijos bei planuojamus Ukrainą aplenkiančius dujotekius, nelabai koks tas argumentas. Bet didelė PR`inė kompanija gali savo duoti.
O kas domintų? Pilnas internetas informacijos. Esmė tame, kad Skandinavijos šalyse jau ~50 pastarųjų metų valdžioje aiškiai dominuoja socialdemokratų partija/-os. Žinoma, retkarčiais susidaro situacija, kad sudaroma koalicija ir be šios partijos (berods taip dabar yra Švedijoje), tačiau dažniausiai socialdemokratai arba vieni formuoja vyriausybę, arba sudaroma koalicija. Jeigu kartais pavyksta suformuoti vyriausybę be socialdemokratų, tai šie tampa pačia stipriausia opozicine partija. Pvz dabar Danijos premjeras Rasmussen'as vadovauja mažumos vyriausybei, sudarytai iš trijų partijų. 2005m. rinkimuose socialdemokratai iškovojo 47 vietas (socialistai — 11 vietų), o dabartinio Danijos premjero atstovaujami liberalai — 52 vietas. Iš viso Danijos parlamente yra 179 mandatai, iš jų 2 skirti Farerams ir 2 Grenlandijai
Vienpartinė sistema demokratinėje valstybėje dar nereiškia, kad egzistuoja tik viena partija. Vienai partijai pakanka tik dominuoti. Skandinavijos atveju tai yra socialdemokratų partija
Na taip, sekasi socialdemokratams laimėti rinkimus. Bet vistiek Skandinavijos šalių negalima lyginti su Rusija ar Singapūru, kur viena partija uzurpavusi valdžią. Argi Skandinavijoje varžoma opozicija?
Dėl Ukrainos Konkretus pavyzdys - tu negali vienu metu priklausyti ir Rusijos bendrajai ekonominei erdvė, kuri šiuo metu kuriama tarp Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano, ir Europos ekonominei erdvei, prie kurios prisijungimo šiuo metu ir derasi Ukraina. Turi rinktis vieną arba kitą.
Dėl Ukrainos Konkretus pavyzdys - tu negali vienu metu priklausyti ir Rusijos bendrajai ekonominei erdvė, kuri šiuo metu kuriama tarp Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano, ir Europos ekonominei erdvei, prie kurios prisijungimo šiuo metu ir derasi Ukraina. Turi rinktis vieną arba kitą.
Tai čia manau ne Vakarai su Rusija kovoja, o pati Ukraina sprendžia, kam priklausyti, o kam ne.
Comment