Parašė index
Rodyti pranešimą
Svarstant įsitikinimo atitikimą moralei pirmiausia reikia prisiminti pagrindinę, esminę žmonių tarpusavio sugyvenimo taisyklę - prigimtinę žmonių lygybę. Todėl jeigu mano įsitikinimai man leis žudyti kitą žmogų, o kito asmens įsitikinimai neleis žudyti kito žmogaus, mano įsitinimai bus absoliučiai amoralūs (nes visiškai paneigs žmonių lygybę kaipo tokią), o to kito asmens, savo ruožtu, visiškai teisingi. Taigi, turėsime situaciją, kai bus dvi spalvos - juoda ir balta. Ir visai nesvarbu, kad toks moralinis nihilistas kaip Carnifex sako, jog taip nebūna.
Be abejo, tai kraštutinis pavyzdys. Ne tokiais kraštutiniais atvejais reikia prisiminti, kad gyvename ne abstrakčioje erdvėje, o konkrečioje visuomenėje konkrečiu laiku. Ši visuomenė turi išplėtojusi savo vertybes, tradicijas ir ne tik rašytas, bet ir nerašytas bendro sugyvenimo taisykles, kurios yra priimtinos daugeliui visuomenės narių. Mūsų visuomenėje labai svarbi ilgaamžė monogaminė šeima. Dėl to atsitiktiniai lytiniai santykiai ar turėjimas dviejų partnerių vienu metu pas mus nėra laikomi moraliais ir priimtinais. Tas atsispindi ne tik moralėje, bet ir mūsų teisėje. Netgi santuokinė neištikimybė, nors savaime ir nedraudžiama, gali užtraukti neigiamas teisines pasėkmes - t.y. neištikimas sutuoktinis pas mus pripažįstamas kaip kaltas dėl santuokos iširimo (jei ji išyra) su visom iš to išplaukiančiom pasėkmėm. Tas pats ir su prostitucija. Kaip bežiūrėsi, jos legalizavimas parodytų, kad seksas yra prekė, atsieta nuo bet kokių asmeninių dviejų žmonių ryšių. O tai prie šeimos (kuri, kaip ne kaip, net Konstitucijoje prižaįstama visuomenės ir valstybės pagrindu) stiprinimo tikrai neprisidėtų, ypač ilgesniame laikotarpyje.
Parašė Carnifex
Rodyti pranešimą
Pavyzdys su statybom eilinį kartą ne į temą.
Comment