Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkeliai, uostai ir politika

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    O ar By jau pradėjo vežti kalį per Rusijos uostus? Ten girdėjau irgi nėra taip paprasta su jais susitarti. Gal čia toks žaidimas tarp Lt ir By - savaitei užsidarom vieni nuo kitų - o po to vėl susitariam?

    Comment


      Parašė disident Rodyti pranešimą
      O ar By jau pradėjo vežti kalį per Rusijos uostus? Ten girdėjau irgi nėra taip paprasta su jais susitarti. Gal čia toks žaidimas tarp Lt ir By - savaitei užsidarom vieni nuo kitų - o po to vėl susitariam?
      Susitarimo nebus - visa šita krizė nėra susijusi su nacionaliniu saugumu ar su priespauda režimui, ji visu pirma yra politinė TS-LKD išlaikant savo pagrindinius lojalius rinkėjus. Jei abejojate - o kokius tikslus mes pasiekiam įvesdami vienašales sankcijas? Kur yra naudos (t.y. tarakono nuvertimas, BY priklausomybės nuo RU mažinimas) ir kaštų (valstybinių strateginių įmonių silpinimas) analizė? Ar išeinam į pliusą ar visgi į minusą? Matant tolimesnę BY integraciją į RU, artėjančią rusų kariuomenę prie Lietuvos sienų ir ant mokesčių mokėtojų uždėtą naštą subsidijuoti prieš tai pelningas geležinkelių bei uosto įmones dėl neegzistuojančių sankcijų aš niekaip negaliu įžvelgti čia išminties ar ekonominės/saugumo naudos mūsų valstybei.

      Comment


        Va taip reikia daryti https://www.delfi.lt/verslas/verslas....d?id=89370423 Vienu kumščiu. Tada bus galima tikėtis rezultatų bent užsienio politikoje. Aišku čia estus irgi paspirgino žurnalistiniai tyrimai, nes tie apsimetinėjo šlangomis, dainuodami kaip čia reikia suriest Lukašenką, bet iš tikro slėpėsi po kodukais. Bet čia jau kiti reikalai, išsiaiškins patys.
        Show must go von!

        Comment


          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
          Idomus esate Romai, viename poste skundžiatės kad Baltarusijoje yra virš 1000 politinių kalinių, ir tą pačią dieną jau rašote kaip blogai kad mes nepalaikome tokio baltarusių režimo.
          Niekas nepalaiko nei Gudijos, nei Kinijos režimų.

          Tiesiog yra realybė, kad prieš nuspėjant situacijos paaštrėjimą reikia tam gerai pasiruošti.
          Kinijos kryptimi reikėjo išsiaiškinti ES nuotaikas ir jei įmanoma jas įtakoti. Ir tik paskui iššauti, o ne tuomet ieškoti ES paramos, kai pirmiau buvo padaryti neapgalvoti sprendimai.

          Trečdalis uosto ir geležinkelių apimčių buvo iš Gudijos. Reikia įvertinti pokyčių tiesioginį ir šalutinį poveikį.

          Krovinių įvežimas geležinkeliais į Lietuvą (įskaitant uostą) yra kelis kartus didesnis nei krovinių išvežimas geležinkeliais iš Lietuvos.
          Gudija įvedė "atsakomąsias sankcijas" tik daliai eksporto (nafta, chemija bei trąšos). Jas pajus kelios stambios įmonės - Achema, Orlen ir uostas.
          Ar kas nors skaičiavo, kokios bus pasekmės jei dalis Lietuvos įmonių sustos, jei sutriks žaliavų tiekimas iš Ukrainos, Kazachijos ir Rusijos.

          Pinigai geležinkelių infrastruktūrai ėjo daugiausia pasieniui su Baltarusija ir Vaidotų -Klaipėdos krypties modernizavimui
          Ar yra pasiruošta tam atvejui, jei dalis srautų iš Rusijos eis per Latviją, o ne Baltarusiją. Jau vakar pasirodžiusiame pirmame interviu kalbinti specialistai išreiškė abejonių dėl linijų su Latvija pralaidumo.
          Šią savaitę LRV pritarė LR SuM pasiūlytam geležinkelio į Klaipėdą elektrifikavimui. Ar jis dabar bėra reikalingas, kai trąšos ten nevažiuos?
          Ar buvo nagrinėtas krovinių vežimo per Latviją alternatyvų ir investicijų ta kryptimi poreikis?

          Priešingas pavyzdys - nevienareikšmiškai vertintas SGG terminalas. Jis buvo ilgalaikė investicija, gal kartais atrodė per brangus. Tuo tarpu dabar jis labai praverčia, kai Rusija tiekdama dujas šantažuoja Europą . Energetikos politiką vykdę valstybės veikėjai turėjo aiškesnes vizijas ir rizikų įvertinimą - bent konkrečiu dujų klausimu.

          Dabartinė Susisiekimo ministerija kol kas nerodo požymių, kad pasiruošė "netikėtumams".
          Veikiama reaktyviai ir pavėluotai.
          Paskutinis taisė Romas; 2022.02.03, 21:29.

          Comment


            Pokyčiai Estijoje per savaitę

            BNS 2022.01.31
            Baltarusija, norėdama apeiti ES sankcijas, naudojasi Estija
            Europos Sąjungos sankcijų sulaukusi Baltarusija naudojasi Estija, kad apeitų suvaržymus ir galėtų toliau eksportuoti naftos produktus, pirmadienį rašo estų laikraštis „Eesti Paevaleht“. (...)

            Pernai baltarusiškų naftos produktų importas buvo beveik tris kartus didesnis nei metais anksčiau; į Estiją buvo nukreipta trečdalis baltarusiškos naftos, anksčiau gabentos į Latvijos uostus. „Eesti Paevaleht“ duomenimis, naftos produktams eksportuoti naudoti melagingi prekių kodai: naftos produktai, kuriems taikomos sankcijos, tikriausiai būdavo deklaruojami pažymint su sankcijomis nesusietais kodais.

            http://www.15min.lt/verslas/naujiena...ja-664-1635634
            BNS 2022.02.03
            Estija stabdo baltarusiškų naftos produktų tranzitą
            Estijos vyriausybė nusprendė Baltarusijai pritaikyti nacionalines sankcijas, sustabdyti jos eksportuojamų naftos produktų tranzitą per Estiją. „Nusprendėme Baltarusijai taikyti papildomas Estijos valstybės sankcijas ir sustabdyti anglių alyvos bei naftos produktų, per Estiją gabenamų muitinės kodu 2707, tranzitą“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį kalbėjo vyriausybės vadovė Kaja Kallas.

            „Iki šiol šioms prekėms sankcijos tiesiogiai nebuvo taikomos, todėl ši veikla buvo teisiškai korektiška. Sankcijų tikslas yra daryti spaudimą Baltarusijos režimui ir netiesiogiai Rusijai, kad jos pakeistų savo elgseną“, – paaiškino Estijos premjerė. Savo ruožtų užsienio reikalų ministrės Evos-Marijos Liimets žodžiais, „nors sankcijų taisyklės nebuvo pažeistos, bendrame politiniame kontekste tranzitas neatspindi mūsų esminio nusistatymo, mūsų vertybių politikos“. (...)

            E.M.Liimets taip pat pranešė, jog šiuo metu Europos Sąjunga rengia šeštąjį sankcijų Baltarusijai paketą, o Estija siūlys į jį įtraukti prekių, kurių kodas yra 2707, tranzito blokavimą. „Šį klausimą jau derinau su kolegomis iš Baltijos šalių“, – sakė ministrė.

            http://www.15min.lt/verslas/naujiena...ta-664-1637486

            Comment


              Labai netikėti situacijos vertinimai iš politologės Margaritos Šešelgytės, kuri paprastai palankiai vertina dešiniųjų vyriausybės veiksmus

              Lrytas.lt 2022.02.03
              Pripažįsta, kad konfliktą dėl trąšų reikėjo spręsti kitaip
              Pasak M. Šešelgytės, geležinkelio tranzito sustabdymas iš tiesų yra galimas, ir iš valstybės vadovų pasisakymų girdisi, kad tai yra vertinama rimtai. Tačiau vertėtų susimąstyti, ar Lietuvos taikomos bausmės yra proporcingos.
              „Kiek mums tai bus žalinga, čia yra kitas klausimas, bet, ko gero, reikėtų šiek tiek plačiau žiūrėti į kontekstą.

              Trąšų judėjimo per Lietuvą stabdymo klausimas, jo tikslai, ar nešovėme sau į kojas, nes noras nubausti režimą yra labai sveikintinas, ir tai, ką daro Lukašenka savo valstybės viduje, yra neteisėta. Bet bausmė neturi būti neproporcinga ta prasme, kad mes neturime turėti iš tų sprendimų daugiau žalos, nei režimas.

              Dabar šis trąšų klausimas yra pakankamai komplikuotas, nes trąšos gali judėti ir po šito sprendimo įvairiomis formomis. Tarkime, kaip mes galime užtikrinti, kad trąšos, nukirptos Baltarusijoje trečiųjų šalių, nebus gabenamos per Lietuvos teritoriją? Jei mes to negalime užtikrinti, negalime pasakyti, kad trąšų judėjimas bus visiškai sustabdytas“, – teigė M.Šešelgytė (...)

              Pasak politologės, sprendimai, susiję su baltarusiškų trąšų tranzito stabdymu buvo padaryti neįvertinant vidinės rizikos, neatsižvelgiant į teisines ir su teisiniais apribojimais susijusias pasekmes. „Jeigu būtų tai padaryta, ko gero, pats sprendimas galėjo būti ir šiek tiek kitoks.

              Nubausti režimą galbūt buvo galima ir kitomis priemonėmis, tai galbūt nėra pati efektyviausia režimo baudimo priemonė. Ir dabar matome, kiek ji mums sukuria viena vertus teisinių, ekonominių klausimų, bet ir daro labai negerą įtaką vidaus politinei situacijai, didina susiskaldymą, išbalansuoja ir taip sudėtingoje situacijoje esančios Vyriausybės veiklą“, – aiškino VU TSPMI direktorė.

              http://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/a...-puti-22271342

              Comment


                Parašė Romas Rodyti pranešimą
                Niekas nepalaiko nei Gudijos, nei Kinijos režimų.

                Tiesiog yra realybė, kad prieš nuspėjant situacijos paaštrėjimą reikia tam gerai pasiruošti.
                Kinijos kryptimi reikėjo išsiaiškinti ES nuotaikas ir jei įmanoma jas įtakoti. Ir tik paskui iššauti, o ne tuomet ieškoti ES paramos, kai pirmiau buvo padaryti neapgalvoti sprendimai.

                Trečdalis uosto ir geležinkelių apimčių buvo iš Gudijos. Reikia įvertinti pokyčių tiesioginį ir šalutinį poveikį.

                Krovinių įvežimas geležinkeliais į Lietuvą (įskaitant uostą) yra kelis kartus didesnis nei krovinių išvežimas geležinkeliais iš Lietuvos.
                Gudija įvedė "atsakomąsias sankcijas" tik daliai eksporto (nafta, chemija bei trąšos). Jas pajus kelios stambios įmonės - Achema, Orlen ir uostas.
                Ar kas nors skaičiavo, kokios bus pasekmės jei dalis Lietuvos įmonių sustos, jei sutriks žaliavų tiekimas iš Ukrainos, Kazachijos ir Rusijos.

                Pinigai geležinkelių infrastruktūrai ėjo daugiausia pasieniui su Baltarusija ir Vaidotų -Klaipėdos krypties modernizavimui
                Ar yra pasiruošta tam atvejui, jei dalis srautų iš Rusijos eis per Latviją, o ne Baltarusiją. Jau vakar pasirodžiusiame pirmame interviu kalbinti specialistai išreiškė abejonių dėl linijų su Latvija pralaidumo.
                Šią savaitę LRV pritarė LR SuM pasiūlytam geležinkelio į Klaipėdą elektrifikavimui. Ar jis dabar bėra reikalingas, kai trąšos ten nevažiuos?
                Ar buvo nagrinėtas krovinių vežimo per Latviją alternatyvų ir investicijų ta kryptimi poreikis?

                Priešingas pavyzdys - nevienareikšmiškai vertintas SGG terminalas. Jis buvo ilgalaikė investicija, gal kartais atrodė per brangus. Tuo tarpu dabar jis labai praverčia, kai Rusija tiekdama dujas šantažuoja Europą . Energetikos politiką vykdę valstybės veikėjai turėjo aiškesnes vizijas ir rizikų įvertinimą - bent konkrečiu dujų klausimu.

                Dabartinė Susisiekimo ministerija kol kas nerodo požymių, kad pasiruošė "netikėtumams".
                Veikiama reaktyviai ir pavėluotai.
                Dabar kalbame apie baltarusija, su kinijas viskas paprasta - kinija pažeidinėja tarptautines sutartis ir privalo būti už tai nubausta ir bet kur šalis kuri atsisako tai daryti yra ES išdavikai. Pliusas tas, kad visiems tapo aišku kad Vokietija dirba prieš ES interesus.

                Jūs norite sprendimų kad būtu ir vilkas sotus ir avys veikos. Taip nebūna. Žinoma kad norint sumažinti baltarusijos galią tam teks atsisakyti ir tam tikrų savo ekonominių galimybių. Bet panašu kad kai kurie mano jog ekonominės galimybės turėtu būti svarbiau už užsienio politiką ir valstybės gerovę.

                Poreikis elektrifikavimui aišku kad yra nes visi maršrutai turi būti elektirfikuoti. Kad su SGG buvo tas pats, irgi vatnikai verkė kaip blogai kad nedraugaujam su rusais ir kad tuoj tuoj mūsų ekonomika sugriuos o rezultate pirkom tas pačias rusiškas dujas per tarpininką - Suomiją - tik dvigubai pigiau gavosi.


                Comment


                  Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                  Dabar kalbame apie baltarusija, su kinijas viskas paprasta - kinija pažeidinėja tarptautines sutartis ir privalo būti už tai nubausta ir bet kur šalis kuri atsisako tai daryti yra ES išdavikai. Pliusas tas, kad visiems tapo aišku kad Vokietija dirba prieš ES interesus.

                  Jūs norite sprendimų kad būtu ir vilkas sotus ir avys veikos. Taip nebūna. Žinoma kad norint sumažinti baltarusijos galią tam teks atsisakyti ir tam tikrų savo ekonominių galimybių. Bet panašu kad kai kurie mano jog ekonominės galimybės turėtu būti svarbiau už užsienio politiką ir valstybės gerovę.

                  Poreikis elektrifikavimui aišku kad yra nes visi maršrutai turi būti elektirfikuoti. Kad su SGG buvo tas pats, irgi vatnikai verkė kaip blogai kad nedraugaujam su rusais ir kad tuoj tuoj mūsų ekonomika sugriuos o rezultate pirkom tas pačias rusiškas dujas per tarpininką - Suomiją - tik dvigubai pigiau gavosi.

                  Dujų terminalą ir vienašales sankcijas gal nelyginčiau. Su Dujomis buvo labai aiškūs, apčiuopiami ir pamatuojami tikslai - nubraukti Gazprom monopolį Lietuvoje, atpiginti dujų kainą, diversifikuoti tiekėjus. Visi tikslai buvo pasiekti - ir iš ties dujos pigo 20%, nebebuvom visiškai priklausomi nuo Rusijos, padidėjo energetinis saugumas. Beje, įdomi detalė - finansų direktorius ir kiek vėliau CEO atsakingas už SGD terminalo projektą buvo... Mantas Bartuška, jau buvęs LTG direktorius.

                  Kalbant apie sankcijų karą strategijos nu niekaip nematau. Labiau panašu į politinį reagavimą (paniką?), nei planavimą. Gal Baltarusijos režimas stipriai nukentės, o gal mes dar labiau nukentėsim, gal Belaruskalij nebegalės vežti, o gal rusai perims dar didesnę BY dalį, gal mes juos nubausim, o gal jie ras kitų būdų vežti.

                  Comment


                    BNS 2022.02.04
                    Lietuvos geležinkeliai planuoja atleisti 300 darbuotojų
                    „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupei vasario 1-ąją nutraukus „Belaruskalij“ trąšų tranzitą ir netekus apie 11 mln. tonų krovinių per metus, grupė iki šių metų pabaigos planuoja atleisti iki 300 įvairių sričių specialistų.

                    https://www.15min.lt/verslas/naujien...ju-663-1638108
                    Labiau panašu, kad LTG atleis ne "iki 300", o nuo 300 darbuotojų.
                    Paskutinis taisė Romas; 2022.02.05, 19:47. Priežastis: Nuoroda

                    Comment


                      Parašė Romas Rodyti pranešimą
                      BNS 2022.02.04
                      Lietuvos geležinkeliai planuoja atleisti 300 darbuotojų
                      "Be to, siekiant užtikrinti Grupės įmonėms svarbius procesus, šiuo metu įvairių sričių specialistams siūloma daugiau nei 100 atvirų pozicijų, todėl tiems komandos nariams, kurių darbo vietas palies ši situacija, pirmiausia bus siūloma kandidatuoti ir užimti kitas pagal kompetenciją tinkančias pozicijas."

                      Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/verslas/rinkos...otoju-22284126

                      Comment


                        Straipsnis apie Baltarusijos geležinklininkų nerimą sustojus kalio trąšų tranzitui į Klaipėdą.
                        Labiausiai turėtų nukentėti BČ Mogiliovo ir Baranovičių padaliniai - primas vykdo manevrinį ir išvežimo iš Soligorsko darbą, o antrasis - vežė krovinius iki Lietuvos. Darbuotojai nerimauja dėl sumažėjsuios darbo, išvarymo į pensiją ar pervedimo į mažiau apmokamą darbą dirbtuvėse
                        Tuo tarpu Vitebsko ir Oršos padaliniams prisidės darbo. Iki uostų esančių Oktiabrskos Ž.D. (Spalio geležinkelio) zonoje taikoma 50% nuolaida.
                        Didžiausia problema - mažas vienso vėžės geležinklių pralaidumas ir tuščių vagonų susigrąžinimas.
                        Tik neaiška ar čia kalbama apie geležinkelį iki S.Peterburgo ir Ustj Lugos (per Nevelį - Novosokolnikus - Dno) ar geležineklį iki Murmansko. Vienos vėžės atkarpoje iki Murmansko (kurios ilgis apie 1400 km) tikrai bus reikalų su ešelonų pralaidumu.

                        Naša niva 2022.02.05
                        Чыгуначнік пра тое, што чакае работнікаў з-за спынення беларуска-літоўскага транзіту
                        https://nashaniva.com/?c=ar&i=284214

                        Железнодорожник о том, что ждет работников из-за остановки беларусско-литовского транзита
                        По словам Сергея Войтеховича, руководителя стачкома железнодорожников, от прекращения транзита калия через Литву больше всего пострадают Барановичское и Могилевское отделения железной дороги. Могилев занимается маневровой и вывозной работой с «Беларуськалия», а дальше продукцию везут локомотивные бригады Барановичей.

                        Альтернативные пути перевозок на железной дороге давно разрабатывались.
                        «Продумывалась переориентация в питерские или крымские порты. Первые документы об этом появились в ноябре 2020 года. Обкатывали локомотивы и локомотивные бригады российской железной дороги по Витебскому отделению и по Орше. Там тепловозы с нормой веса 7-8 тысяч тонн.
                        Маршруты отработали, российская железная дорога дала скидки на перевозку калия, нефтепродуктов и продукции «Гродно Азот». Единственное, что пока не могут решить, — это возвращение порожних вагонов. По тем маршрутам однопутная железная дорога, порожние вагоны как-то надо вписывать в график», — рассказывает Войтехович.

                        В документах, которые есть у стачкомовцев, говорится о скидке на перевозки нефтепродуктов через Россию в 50%. Отправлять грузы планируют со станции Новополоцк и Барбаров в направлении припортовых станций Октябрьской железной дороги.

                        Что касается транзита из Литвы, то это тоже существенный доход для Белорусской железной дороги. Хотя, полагают сотрудники, грузы из Калининграда в восточную часть России этот запрет вряд ли коснется.

                        В связи с прекращением перевозок «Беларуськалия», работников Барановичского депо ожидают изменения. Локомотивные бригады, имеющие несколько видов прав, собираются задействовать в других видах движения, могут перенести сроки отпусков, давать локомотивным бригадам отпуска за свой счет (по их согласию) или временно переводить их в цеха ремонта или другие депо.

                        https://nashaniva.com/?c=ar&i=284214&lang=ru

                        Comment


                          Ukraina atsisako krauti kalio chloridą Odesoje.

                          P.S. Iš Lukašenkos interviu Solovjovui.

                          Украина отказалась перевозить белорусский калий.
                          Маршрута через порт в Одессе не будет.

                          https://charter97.org/ru/news/2022/2/6/453745/
                          Paskutinis taisė Shernas; 2022.02.06, 21:14.

                          Comment


                            Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

                            Ahhh, vėl tie mistiniai, niekaip nesimaterializuojantys Nuostoliai.
                            Aš tai kai einu miegoti, visada pasižiūriu po lova, ar ten Nuostoliai nesislepia.
                            Mistiniai milijonai, mistiniai darbuotojai, aukščiausio lygio diplomatija siekiant Lietuvai maksimalios naudos.

                            Prognozuojama, kad iš viso „Lietuvos geležinkelių“ nuostoliai gali siekti 70 mln. eurų.

                            Dėl 20 proc. (arba 2,5 mln. tonų) sumažėjusio trąšų perkrovimo Klaipėdos valstybinis jūrų uostas neteks 3 mln. eurų, o uosto įmonės – iki 11 mln. eurų pajamų, anksčiau pranešė Lietuvos susisiekimo ministerija.

                            Visiškas tranzito sustabdymas, remiantis apytikriais skaičiavimais, gali sukelti penkis kartus didesnius nuostolius. Lietuvos ekonomikai tai gali kainuoti apie 300 milijonų eurų per metus.

                            Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien...1636256?copied
                            „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupei vasario 1-ąją nutraukus „Belaruskalij“ trąšų tranzitą ir netekus apie 11 mln. tonų krovinių per metus, grupė iki šių metų pabaigos planuoja atleisti iki 300 įvairių sričių specialistų.

                            Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien...1638108?copied
                            Flickr

                            Comment


                              Kažkaip pernai metų pabaigoje niekas nepagalvojo, kaip gudus su savo trąšomis nuvyti be jokių milijardinių ieškinių.
                              Būtų buvusi pakelta kaina ir gudai būtų nuvaryti.
                              O dabar kalio tranzito nėra, gresia ieškiniai, Lukašenka trukdo vežti trąšas su nafta per Gudiją, ir vis tiek krovinių tarifus teks dar kartą kelti .

                              Ar M.Skuodis galėtų būti paaukotas pirmasis?
                              Seimo Ekonomikos komiteto vadovas konservatorius Kazys Starkevičius nedrįso to prognozuoti, bet nuotaikos viešojoje erdvėje esą krypsta ministro nenaudai. „Dabar bene didžiausios problemos yra transporto sistemoje. Jei būtų visapusiška koordinacija, tokia krizė dėl baltarusiškų trąšų tranzito galbūt nebūtų ištikusi. Trūko ir komunikavimo, ir pasiūlymų, kaip spręsti problemas. Ko gero, jas buvo galima išspręsti pakėlus krovinių gabenimo įkainius. Tai galbūt būtų privertę Baltarusiją aplenkti mūsų šalį. Bet nieko nebuvo daroma“, – „Lietuvos rytui“ kalbėjo konservatorius.

                              https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...ardes-22354929

                              Comment


                                Gudų premjeras R. Hałoŭčanka Latviją ir Lenkiją pavadino nepatikimais partneriais. Turbūt dėl to, kad mūsų kaimynai atsisakė krauti kalio trąšas.
                                Tuo pačiu pagrasinta, kad į Klaipėdos uostą gali nevažiuoti ne tik trąšų bei naftos, bet ir kiti Baltarusijos kroviniai

                                Belta 2022.02.20
                                Головченко: Латвия и Польша - ненадежные партнеры в плане долгосрочных схем сотрудничества
                                По его словам, Латвия и Польша - ненадежные партнеры в плане построения долгосрочных схем сотрудничества, исходя из политики в отношении Беларуси. "Когда речь идет о больших деньгах, серьезных проектах, нельзя работать с ненадежными партнерами.
                                Пока через Литву поставляются другие белорусские товары транзитом через порт в Клайпеде. Однако, если ситуация будет развиваться в таком же ключе, мы уберем и их. И что тогда будет грузить клайпедский порт - большой вопрос", - отметил премьер-министр.

                                https://www.belta.by/economics/view/...a-485888-2022/

                                Comment


                                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                  Lietuvos geležinkeliai planuoja atleisti 300 darbuotojų

                                  Labiau panašu, kad LTG atleis ne "iki 300", o nuo 300 darbuotojų.
                                  Per pusmetį iš LTG grupės išėjo daugiau nei 300, nors buvo ir kalis, ir azotas, ir benzinas.

                                  Comment


                                    Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                    Yra ir realių nuostolių Rusijos įmonėms.
                                    Ural Airlines / Уральские авиалинии išleidžia dalį darbotojų į prastovas, visų pirma lėktuvų pilotus ir palydovus.
                                    Lietuvos geležinkeliuose tokia pati situacija - mašinistai ir remontininkai varomi į prastovas.

                                    Comment


                                      Gal kas nors iš išmanančių galėtų pakomentuoti, kaip ten yra iš tikrųjų.
                                      Negi Maskvoje iš karto matoma kai koks koks ešelonas su NATO karine techninka važiuoja iš Klaipėdos ar Mockavos į Pabradę

                                      Lrytas.lt 2022.11.27
                                      Bando nutylėti didelę gėdą: Lietuvos bambagyslė su Rusija bado akis, tačiau nenukerpama
                                      Trimituodami apie Lietuvos geopolitinę orientaciją mūsų politikai stengiasi nutylėti didelę gėdą ir net grėsmę – Maskva toliau savo rankose dar vis laiko visų per Lietuvą riedančių krovininių traukinių vadžias. (...)
                                      Lietuvą su Rusija ir kitomis buvusiomis sovietų respublikomis vis dar jungia ne tik plačiajuostis (1520 mm) geležinkelis, kurio išardyti dar niekas nesiruošia. Lietuvoje taip pat stengiamasi garsiai nekalbėti, kad visi per mūsų šalį judantys krovininiai traukiniai kontroliuojami Maskvoje. Rusams užtektų paspausti vos kelis mygtukus, ir visas Lietuvos geležinkelių transportas gali atsidurti aklinoje zonoje.

                                      Pastarąjį kartą nuo prieigos prie Maskvoje valdomos Rusijos krovinių vežimo informacinės sistemos „Lietuvos geležinkeliai“ be jokio įspėjimo esą buvo atjungti spalio 10-ąją.
                                      Geležinkelių transportą gerai išmanantys specialistai „Lietuvos rytui“ aiškino, kad likus be prieigos prie Rusijos geležinkelių įmonės valdomos automatizuotos krovininių vagonų duomenų bazės prekiniai vagonai esą negalėtų nei įvažiuoti į Lietuvą, nei išvykti į trečiąsias šalis.

                                      Tiesa, nesutariama, ar tai nesutrikdytų ir viso geležinkelių eismo mūsų šalyje. Taip yra dėl to, kad Lietuvoje jau kelis dešimtmečius naudojama Operatyvioji krovinių vežimo kompiuterinė informacinė sistema (OPKIS) vis dar yra glaudžiai susieta su analogiška sistema Rusijoje. Paprastai kalbant, į šią sistemą lietuviams įvedus duomenis apie kurioje nors prekių stotyje pakrautą krovinį, informacija apie jo tikslų maršrutą, vagono turinį, jo siuntėjus bei gavėjus iš karto tampa žinoma ir Maskvoje. (...)

                                      Pašnekovų teigimu, Rusija mato visus „Lietuvos geležinkelių“ vykdomus gabenimus, o tuo metu sistemos vartotojai Lietuvoje greičiausiai gali matyti tik tuos duomenis, kuriuos parodo sistemą Maskvoje valdantys dispečeriai.

                                      Negana to, visi „Lietuvos geležinkelių“, taip pat ir privačių bendrovių įsigyti (dažniausiai iš Rusijos gamyklų) prekiniai vagonai yra registruojami ne Lietuvoje, bet Maskvoje esančiame 1520 mm pločio geležinkelio bėgių vagonų registracijos centre. Ekspertų teigimu, Lietuvai neatliekant vagonų teisinės registracijos, visi duomenys apie Lietuvoje eksploatuojamus krovininius vagonus, jų būklę bei ridą nugula tiesiai į duomenų saugyklas Maskvoje.

                                      Bet jau 2020 metų pavasarį kai kurie specialistai mėgino atkreipti mūsų institucijų dėmesį į tai, kad Rusija turi tiesioginį susisiekimą 1520 mm pločio geležinkelio vėže su šios šalies okupuotomis Ukrainos teritorijomis ir Lietuvos vagonų parkas taip pat gali būti panaudojamas karinei technikai gabenti į Krymą, Donecką ar Luhanską. Ekspertai nuogąstavo, kad, Lietuvai nevaldant vagonų registro, jie gali būti plačiai išsibarstę po Rusiją ir naudojami neaiškiems tikslams. Pavyzdžiui, vagonai ar geležinkelio platformos galėjo būti panaudoti gabenant uždraustus ar nelegalius krovinius į okupuotas teritorijas, taip pažeidžiant JAV ir Europos Sąjungos taikytas sankcijas.(...)

                                      https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/...rpama-25293587

                                      Comment


                                        Geležinkeliečiai gyvena SSSR, nieko keisto.
                                        -

                                        Comment


                                          Lietuvoje sustabdyti vagonai su Grodno Azot produkcija.

                                          ПТН ПНХ
                                          «Русский военный корабль, иди нахуй!»

                                          Comment

                                          Working...
                                          X