Aš tai suprantu, tačiau tuo pačiu yra ir kitų pašalinių kaštų, atsirandančių dėl ilgiau keliaujančio krovinio:
Bet jeigu diskusija, ar baltarusiams apsimokėtų geležinkeliais gabenti 42% ilgesnį atstumą, dar kažkiek galima bandyti pritempti prie 'mažesnių rusų geležinkelio kaštų' ar aukojamo pelno, tai tas faktas, kad prie to viso prisideda dar ir ryškiai išaugę laivu transportavimo kaštai, sako tik viena - net jeigu ir rusų geležinkeliai ir nusižemina su paslaugų kainomis, baltarusiai per juos krovinių vistiek negabens, nes išauga ne tik geležinkelių, bet ir kiti kaštai, ypač transportavimo laivu. Gabens tik vienu atveju - jeigu Kremliaus įsakymai taps svarbesni už ekonominę logiką.
- Įmonė apmokėjimą gauna vėliau - reikia daugiau apyvartinių lėšų.
- Prekės klientus pasiekia vėliau - klientai gali nebūti patenkinti, nes kuo lankstesnis tiekėjas ir kuo operatyviau pristato prekes - tuo lengvesnis kliento planavimas ir mažesnis poreikis prekių saugojimui.
- Prekėms, ypač tokioms kaip naftos gaminiai, yra labai aktualūs kainų ir valiutų svyravimai. Ir jeigu jos kelyje praleidžia kur kas ilgesnį laiką - brangiau kainuoja draudimas.
Bet jeigu diskusija, ar baltarusiams apsimokėtų geležinkeliais gabenti 42% ilgesnį atstumą, dar kažkiek galima bandyti pritempti prie 'mažesnių rusų geležinkelio kaštų' ar aukojamo pelno, tai tas faktas, kad prie to viso prisideda dar ir ryškiai išaugę laivu transportavimo kaštai, sako tik viena - net jeigu ir rusų geležinkeliai ir nusižemina su paslaugų kainomis, baltarusiai per juos krovinių vistiek negabens, nes išauga ne tik geležinkelių, bet ir kiti kaštai, ypač transportavimo laivu. Gabens tik vienu atveju - jeigu Kremliaus įsakymai taps svarbesni už ekonominę logiką.
Comment