Parašė Sula
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Lietuvos kariuomenės pasirengimas
Collapse
X
-
Šiandien pirmąkart šaudys HIMARS'ais į Baltijos jūra, gegužės 9d. proga. Ura.
„Manau, tai yra veiksnys, kuris liudija ir tam tikrą pozityvų pokytį, suvokiant, kad nieko nedarymas nėra deeskalacija. Kaip tik – Rytai tai gali suprasti kaip galimybę veikti, – ketvirtadienį žurnalistams Seime sakė ministras. – Iš Kairių poligono 10 kilometrų į jūrą bus išautos kelios HIMARS raketos. (...) Manau, kad tai – svarbus atgrasymo veiksnys, rodantis mūsų ir Aljanso kovinę galią.“
Plačiau: https://www.vz.lt/verslo-aplinka/202...#ixzz8ZikfQq6B
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąYpač Vokietijos "karinis-pramoninis kompleksas".
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Sklansky Rodyti pranešimąČia buvo aliuzija į istorinius Lietuvos futbolo ir Vokietijos kariuomenės pasiekimus
- 4 patinka
Comment
-
Holivudas sukūrė klaidingą vokiečių kareivio įvaizdį: kaip buvo iš tiesų?
Nors pralaimėjimą Antrajame pasauliniame kare iš esmės nulėmė milžiniška Sąjungininkų karinė ir ekonominė persvara, Vokietijos kariuomenė pademonstravo stulbinamą efektyvumą. Apskaičiuota, kad, esant lygioms jėgoms, vokiečiai kovojo kur kas sėkmingiau nei sovietų, britų, amerikiečių kariai.
- 4 patinka
Comment
-
The Russia-Ukraine war has been marked by intense battles and strategic maneuvers, showcasing the capabilities and vulnerabilities of various military assets. Among the arsenal of Ukraine's armed forces stood the formidable Leopard-2 tank, renowned as one of the world's most advanced and powerful armored vehicles. However, as the conflict unfolded, the Leopard-2 faced unforeseen challenges and suffered significant defeats at the hands of Russian forces.
- 2 patinka
Comment
-
Leo2 yra vienas labiausiai pervertintų karinių brendų. Pats seniausias iš visų pagrindinių NATO tankų ir, nepaisant garbingo amžiaus, praktiškai nebandytas rimtuose kariniuose konfliktuose.
Iki ukrainiečių vieninteliai turkai naudojo juos Sirijoj, ar kažkokioj kitoj skylėj, ir ne itin sėkmingai.
Geresniais laikais, kai Bundeswehras turėjo kelis tūkstančius veikiančių Leopardų, jų trūkumus buvo galima kompensuoti masiškumu (lygiai kaip maskvėnai kompensuoja savo tankų trūkumus).
O kai tūkstančių km fronte veikia iš viso keliolika Leo, kalbėti apie jų reikšmę iš vis neverta.
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
- 3 patinka
Comment
-
Leopard 2 tai dar dar, bet koks šūdas yra Bradley, tame kokius 20 kartų per video pakartotame kadre matomas vienas sunaikintas Leopard2 ir ~10 Bradley'ių.
Suprantu, kad ukrainiečių kariai giria Bradley'ius, bet jie matyt neturi laiko pažiūrėti panašių filmukų ir įsitikinti koks tai vis dėl to šūdas.
- 3 patinka
Comment
-
Komentuojant per Žinių radiją chuilostano provokacines rašliavas dėl jūros sienų Baltijos jūroje kažkurio politologo buvo pasakyta gera mintis, kad Lietuvai būtų verta nusipirkti iš Ukrainos jūros dronų kuriais sėkmingai išdaužė chuilo laivus.
Ir atrodo įvyko naujas kokybinis šuolis - jūros dronus apginklavo "oras-oras" raketomis P-73, ypač naudojant dronus poromis:
https://charter97.org/ru/news/2024/5/22/596031/Paskutinis taisė Arunasx; 2024.05.22, 17:59.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
- 3 patinka
Comment
-
Anot https://www.facebook.com/profile.php?id=100079207221807
UPD on St. Caesar . Iš patikimu šaltinių, gabau labiau geresnių žinių. Pirmas būrys (4 haubicos)bus gautas jau 2026, kas leis pradėti rengti bataliono artileristus, tai yra labai gerai. Visos likusios subirės iki 2027 m. Pabaigos, kas iš principo reiškia, kad galutinai ir labai pasistengus batalionas bus ready to go 2028.
Bet kurio atveju, isigijimų politiką būtina koreguoti, karo metu, pirmas ir pagrindinis reikalavimas gamintojui yra pristatymo laikas ir čia negali groti jokie sintementai. Bet kurio ministro uždavinis, kur jis bevažiuotu (Berlynas/Paryžius), privalo itikinti kolegas pralesti fronto linijoje esančia sąjungininke į eiles priekį. Netinka Anušausko pasakos “na žinot dabar visur eiles, bla bla”.
Kantriai laukiam rezultatų
Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
- 1 patinka
Comment
-
https://www.facebook.com/photo/?fbid...52822980222083 nežinojau kur dėt, naujas pajėgumas kaspe*censored*
- 1 patinka
Comment
-
Arūnas Kumpis
Arunas Kumpis - Dronų dienos Kyviškėse - mano nesėkmingas bandymas... | Facebook
Dronų dienos Kyviškėse - mano nesėkmingas bandymas sudrebinti sistemą
Nuo mano grįžimo atostogų iš Ukrainos buvo praėjusios dvi savaitės su trupučiu. Vieną vakarą sulaukiau pasiūlymo dalyvauti už poros dienų, gegužės 24-ąją, Kyviškių aerodrome vyksiančiame Lietuvos Krašto apsaugos ministerijos (KAM) organizuojamame kasmetiniame renginyje „Dronų dienos“. Man buvo pasiūlyta pasisakyti renginio metu vyksiančioje diskusijoje: „Bepiločių orlaivių ekosistemos kūrimas: visuomenės įtraukimas, svarba kariniame konflikte ir jų panaudojimo perspektyva krašto apsaugos sistemoje“.
Pastaruosius metus Ukrainoje kovoju bepiločių orlaivių batalione, praėjau kelią nuo FPV atakos dronų inžinieriaus, antrojo piloto - navigatoriaus iki pagrindinio piloto. Iš vidaus stebėjau kaip Ukrainos ginkluotosiose pajėgose (ZSU) buvo kuriamas vienas iš pirmųjų bepiločių atakos dronų batalionas. Be to, praėjusių metų rudenį vykusiame Seimo NSGK posėdyje pristačiau savo parengtą bepiločių orlaivių vystymo strategiją. Taigi, renginyje „Dronų dienos“ įžvelgiau galimybę pasidalinti sukaupta patirtimi ir nesvyruodamas sutikau.
Kyviškės - nedidelė, apie 20 km nuo Vilniaus į rytus nutolusi, gyvenvietė. Vieta man puikiai žinoma, kažkada šiame aerodrome teko kilti ir leistis vienmotoriu Cesna 152 (esu išlaikęs vadinamą PPL - Professional Pilot License). Atvykau jau renginiui prasidėjus. Dalyviai: bepiločių orlaivių gamintojai, Lietuvos karo pramonės, kariuomenės, Lietuvos šaulių sąjungos atstovai, investuotojai ir žurnalistai. Iš valdžios atstovų bei politikų dalyvavo ir kalbas sakė Premjerė Ingrida Šimonytė, Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas, Seimo Pirmininko pavaduotojas Paulius Saudargas. Diskusijoje taip pat dalyvavo Lietuvos šaulių sąjungos vadas plk. ltn. Linas Idzelis.
Nesileisiu į detales, ką kalbėjo kiti diskusijos dalyviai, nes neskaitant fantazijų apie dirbtinį intelektą, dronų spiečius ir robotų karus, ar kariuomenės atstovo eilinio patikinimo, kad dronai iš esmės nieko nepakeis mūšio lauke, viskas daugmaž sukosi apie prieš kelias dienas Krašto apsaugos ministro Lauryno Kasčiūno pristatytą bepiločių orlaivių plėtojimo viziją, susidedančią iš sekančių keturių punktų:
1. Piliečių rengimas - 2 dienų kursai civiliams Bepiločių orlaivių kompetencijų centre prie Lietuvos karo akademijos. Tikslas - parengti 1000 dronų operatorių per metus.
2. Bepiločių orlaivių pramonės skatinimas - numatyta skirti 10 mln. EUR Lietuvoje pagamintiems ir Ukrainai skirtiems bepiločiams įsigyti.
3. Lietuvos šaulių sąjungos pajėgumų stiprinimas - numatyta papildomai per metus skirti 1,5 mln. EUR bepiločių orlaivių vystymui.
4. Nevyriausybinių organizacijų įtraukimas - numatyta skirti 100 tūkst. EUR visuomenės įgūdžių stiprinimo projektams remti.
Diskusijos pabaigoje gavau žodį ir aš. Klausimas man skambėjo maždaug taip:
- Kokios pagrindines dronų panaudojimo pamokos Rusijos karo Ukrainoje kontekste ir ką turėtume daryti kitaip Lietuvoje, atsižvelgiant į šias patirtis?
Mano atsakymas:
- Ką aš manau? Pirmiausia, manau, jog pasigailėsite, kad mane čia pakvietėte.
Manau, jog jau neblogai, kad po dviejų metų karo pagaliau perėjome iš problemos neigimo stadijos į stadiją “tai kaip mes ją spręsime”. Gerai, kad bandoma įtraukti visuomenę į bepiločių orlaivių pajėgumų vystymą, tačiau kas iš to, kai pati kariuomenė yra visiškai nepasirengusi bepiločius orlaivius integruoti į kariuomenės struktūrą. Kariuomenės vadovybė savo pasisakymuose nepraleidžia progos pasigirti apie tą turimą vieną bepiločių orlaivių skyrių Šiauliuose ir kažkokių mistinių pajėgumų vystymą nuo 2002-ųjų metų misijoje Afganistane. Kai nuvykstu į dalinius, o aš į juos nuvykstu gana dažnai, neoficialiai išgirstu apie tą patį Raven, kurio neįmanoma pakelti į orą dėl pasibaigusio baterijų galliojimo laiko arba apie šiuo metu vykdomus chaotiškus bepiločių orlaivių užpirkimus nežmoniškomis kainomis, nežinant nei kaip, nei kur juos panaudoti.
- Akivaizdu, kad mūsų kariuomenėje nėra jokio bepiločių orlaivių panaudojimo ir integravimo į bendrą gynybos sistemą plano ir strategijos. Atakos dronų priskyrimas prieštankinės kovos padaliniams tai tik patvirtina.
- Galiu trumpai papasakoti kaip realus bepiločių orlaivių pajėgumas suprantamas šiuolaikiniame kare Ukrainoje.
- Turint omenyje Lietuvos Respublikos sienos su priešiškomis valstybėmis ilgį ir mūsų kariuomenės dydį, vienas mūsų batalionas, greičiausiai, privalės kontroliuoti apie 50 km pločio atsakomybės ruožą.
Realus skirtingų tipų bepiločių orlaivių pajėgumas turėtų užtikrinti:
1. Nuolatinį šio atsakomybės rajono monitoringą - 24 val. per parą ir 7 dienas per savaitę;
2. Realaus laiko video transliaciją į operacijų koordinavimo centrus;
3. Aptiktų taikinių (technikos ir gyvosios jėgos) naikinimą (reakcijos laikas nuo taikinio aptikimo iki atakos orlaivio pakilimo iki 2 min.);
4. Priešo logistinių kelių minavimą iš oro;
5. Artilerijos ir minosvaidžių ugnies koregavimą;
6. Sąveiką su kitais karuomenės padaliniais (pėstininkai, radijo elektroninės kovos, oro gynybos padaliniai ir t.t.).
- Akivaizdu, kad nei vienas Lietuvos kariuomenės batalionas šiandien tokio pajėgumo neturi ir tokių užduočių vykdyti negali. Ir sprendžiant pagal tai, kokia linkme viskas vystosi, to pajėgumo mes neturėsime nei po metų, nei po trijų. Panašu, kad kaip ir ukrainiečiai, mokysimės ne iš svetimų, o iš savo klaidų.
- Na, o grįžtant prie visuomenės įtraukimo į bepiločių orlaivių ekosistemą, galiu pridurti, kad tas planuojamas įkurti Bepiločių orlaivių kompetencijų centras prie Lietuvos karo akademijos, kuriame per 2-3 dienas ketinama parengti dronų operatorių, o per metus vieną tūkstantį, tai tikriausiai kažkoks nesusipratimas. Sunku patikėti, kad tai būtų tiesa, nes, pavyzdžiui, aš kovinių FPV atakos dronų operatoriumi tapau po pusės metų trukmės mokymosi ir intensyvių pratybų. Na, bet Lietuvoje tikimasi dronų operatorių parengti per 2-3 dienas. Tai, tikriausiai, tik pokštas
- 6 patinka
Comment
-
Tuoj kažkas pasakys, kad A.Kumpis nėra supažindintas su slaptais KAM'o planais ir t.t.
O bet tačiau yra 1 didelis Bet: O ką tada visi veikia tame minėtame tuštybės parade „Dronų dienos“? Turbūt tik priedanga tam slaptam giliam KAM'o planui?Paskutinis taisė Arunasx; 2024.05.31, 15:20.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Vokiečiai siunčia nenurodytą skaičių Boxer'ių į Ukrainą. Aišku ir ginklų pramonė nori juos išbandyti mūšio lauke, ir mums aktualu jų pasirodymas.
Ukraine will receive an unknown number of GTK Boxer from Germany at an unspecified time. The Ukrainian Ambassador to Germany announced this in an interview with BILD
The modifications will apparently be AITO. Which refers to the Boxer IFV with the RCT30 turret. Able to engage aerial as well as ground targets, AITO = All In (The) One.Paskutinis taisė Sklansky; 2024.05.31, 12:36.
Comment
Comment