Iki seimo rinkimų liko ne tiek jau daug, o po jų, neit jei ir išliktų esama valdančioji dauguma, labai maža tikimybė, kad Olekas išliks Krašto apsaugos ministru.
Iki seimo rinkimų liko ne tiek jau daug, o po jų, neit jei ir išliktų esama valdančioji dauguma, labai maža tikimybė, kad Olekas išliks Krašto apsaugos ministru.
Vienintelė jėga, didesnė už žmogaus optimizmą - jo naivumas.
Prie Smetonos buvo toks postas - ministras be portfelio. Visais laikais buvo valdžios godžių perėjūnų, kurie nieko apart partinės veikos nesugeba, o valdžios didžiai trokšta. XXI a. tuo ir įžymus, kad kažkokia šviesi galva susiprato skirti jiems krašto apsaugos ministro postą....
Ar negeriau pinigus skirti profesionalams, kurių trūksta, o ne šauktiniams? Beto šiaip ar taip savanorių yra pakankamai. Ukrainai kaip tik pritrūko profesionalų, kurie turėjo neutralizuoti visokius Girkinus, o ne šauktinių mėsos.
Ta jūs ponas labai klaidingai suprantat šios dienos šauktinių prasmę... Kitaip sakant, jūs pritariat Oleko nuomonei, kad nereikia ruošti piliečių išgyvenimuį ekstramaliomis sąlygomis ir krašto gynybai, nes tai per brangu? Geriau profesionalai, kurių ir vėl bus 40% reikiamo persanalo, o juos išvedus iš rikiuotės, pakeisime kuo?
Girkinams profesionalų netrūko, nes tie patys profesionalai ir perėjo pas jį, ruTV ir rublių pagalbos dėka.
Ta jūs ponas labai klaidingai suprantat šios dienos šauktinių prasmę... Kitaip sakant, jūs pritariat Oleko nuomonei, kad nereikia ruošti piliečių išgyvenimuį ekstramaliomis sąlygomis ir krašto gynybai, nes tai per brangu? Geriau profesionalai, kurių ir vėl bus 40% reikiamo persanalo, o juos išvedus iš rikiuotės, pakeisime kuo?
Girkinams profesionalų netrūko, nes tie patys profesionalai ir perėjo pas jį, ruTV ir rublių pagalbos dėka.
Profesionalai kainuoja brangiau nei šauktiniai. Kaip suprantu, taip buvo iš anksto nuspręsta, kad šauktiniai grąžinami laikinai, kol vėl bus padidintas finansavimas profesionalams ir jie bus sukomplektuoti ne 40%, o 100%?
Vienintelė jėga, didesnė už žmogaus optimizmą - jo naivumas.
Prie Smetonos buvo toks postas - ministras be portfelio. Visais laikais buvo valdžios godžių perėjūnų, kurie nieko apart partinės veikos nesugeba, o valdžios didžiai trokšta. XXI a. tuo ir įžymus, kad kažkokia šviesi galva susiprato skirti jiems krašto apsaugos ministro postą....
Na, jei jau vedam paraleles tarp autoritarinės smetanskos diktatūros su šiandienine politine sistema, tai optimizmui tikrai vietos nedaug. Bet taip pat naivu būtų tikėtis, kad Oleko suformuotos krašto gynybos organizavimo gairės gyvuos ilgiau nei jo kadencija. Viskas priklauso nuo aplinkybių. Gali atsitikti taip, kad jis pats bus priverstas persigalvoti net nepasibaigus jo kadencijai.
Profesionalai kainuoja brangiau nei šauktiniai. Kaip suprantu, taip buvo iš anksto nuspręsta, kad šauktiniai grąžinami laikinai, kol vėl bus padidintas finansavimas profesionalams ir jie bus sukomplektuoti ne 40%, o 100%?
Tuomet jūs visai neskaitote "ministro" pareiškimų.
Ministras taip pat pareiškė, kad negalima vienareikšmiškai sakyti, kad šauktinių kariuomenė kainuoja pigiau nei profesionalų. „Turėtume giliau įvertinti, nes kai kurie dalykai yra pigesni. Kai yra šauktinių kariuomenė, pavyzdžiui, jų atlyginimai yra mažesni, bet sąnaudos dėl jų gyvenimo, dėl aprangos yra didesnės būtent šauktinių“, – tvirtino jis. J. Oleko duomenimis, šiemet 3 tūkst. šauktinių priimti išleista apie 30 mln. eurų. „Tai faktiškai apie 10 tūkst. eurų vienam šauktiniui“, – teigė ministras. Į šią sumą įeina ne tik šauktinių išlaikymas, bet ir kareivinių remontas, įrangos įsigijimas ir pan.
Tiesa pasakius, tokie ministro teiginiai, varo į neviltį. Tarsi suremontuotos kareivinės, nupirkti baldai, miegmaišiai, ekipuotė, o svarbiausia pėstininkų šaulių ginkluotė: neturi išliekamosios vertės...Ir šiaip kokį rezervą vien PKT kariais paremtą kariuomenė gali sukurti, jeigu per pastaruosius 7 metus, jis tik mažėjo.
Tiesa pasakius, tokie ministro teiginiai, varo į neviltį. Tarsi suremontuotos kareivinės, nupirkti baldai, miegmaišiai, ekipuotė, o svarbiausia pėstininkų šaulių ginkluotė: neturi išliekamosios vertės...Ir šiaip kokį rezervą vien PKT kariais paremtą kariuomenė gali sukurti, jeigu per pastaruosius 7 metus, jis tik mažėjo.
Cha, išliekamosios vertės, atvirai švnekant, pilnai gali ir neturėti - juk vėl nelikus šauktinių (kaip ministerija ir planuoja), šiems tikslams atnaujinta infrastruktūra ir visa kita, taps vėl nebereikalingais - tada teks viską perduoti civilinėms reikmėms, ar dar kur velnias įsako. Ir nieko neliks, kaip nebuvę. Rezervas? Koks dar rezervas? Estijos rezervas, ir tas mažiausiai keturis kartus didesnis...
Šiaip jau, tai gali būti kartu ir atsakymas ponui Perfect -kas galėtų paneigti, kad kariuomenė stiprinama ne dėka ministerijos, o nepaisant jos? Principiniai sprendimai dėl kariuomenės finansavimo, karių skaičiaus didinimo, kovinės technikos įsigijimo ir pan. priimti visai ne ministerijos lygiu. Ir priminkit man, kada, pavyzdžiui, kariškis vadovavo Sveikatos apsaugos ar energetikos ministerijai? Tai koks skirtumas, tas ministras, ar anas? Kai tokia sistema, ko daugiau tikėtis...
Ir priminkit man, kada, pavyzdžiui, kariškis vadovavo Sveikatos apsaugos ar energetikos ministerijai? Tai koks skirtumas, tas ministras, ar anas? Kai tokia sistema, ko daugiau tikėtis...
Vakaruose įprasta praktika, kad Gynybos ministerijoms vadovauja civiliokai. Norit kariškio? Prašom tada į Rusiją.
Vakaruose įprasta praktika, kad Gynybos ministerijoms vadovauja civiliokai. Norit kariškio? Prašom tada į Rusiją.
Vakaruose įprasta praktika didžiuotis, kad esi gėjus
Ne, rimtai. Aš pilnai suprantu civilių kontrolės reikšmę ir prasmę. Bet žmogus, pretenduojantis užimti vieną svarbiausių postų valstybėje, kurio valioje priimti sprendimus kurie metams į priekį nulems valstybės gynybinius pajėgumus, o gal net išlikimą - turi turėti kažkokį supratimą apie struktūrą, kuriai vadovauti ateina? Ar kam to reikia?O kur jam pasisemti kompetencijos? Be to, aš ir nesakau, kad turi būti kariškis. Bet ko negali būti buvęs?
Vakaruose įprasta praktika didžiuotis, kad esi gėjus
Ne, rimtai. Aš pilnai suprantu civilių kontrolės reikšmę ir prasmę. Bet žmogus, pretenduojantis užimti vieną svarbiausių postų valstybėje, kurio valioje priimti sprendimus kurie metams į priekį nulems valstybės gynybinius pajėgumus, o gal net išlikimą - turi turėti kažkokį supratimą apie struktūrą, kuriai vadovauti ateina? Ar kam to reikia?O kur jam pasisemti kompetencijos? Be to, aš ir nesakau, kad turi būti kariškis. Bet ko negali būti buvęs?
Ar negeriau pinigus skirti profesionalams, kurių trūksta, o ne šauktiniams? Beto šiaip ar taip savanorių yra pakankamai. Ukrainai kaip tik pritrūko profesionalų, kurie turėjo neutralizuoti visokius Girkinus, o ne šauktinių mėsos.
Nėra tų profesionalų. Per maža mes šalis kad remtis vien profais, su nekokiom algom dalinių užpildymas 30 proc, pakelus algas duok dieve 50 surinktume. Bet vistiek be šauktinių - niekaip.
Galima kabinėtis prie Oleko asmenybės, bet tikrai ne prie to, kad jis yra civiliokas.
Kaip pasakė p. Savanoris.
Jei neklystu, būtent prie Oleko kariuomenės pajėgumų planavimas ir ginkluotės įsigijimai buvo atimti iš kariuomenės vado ir perduoti KAM. Užtat dabar jau galima. Apsiėmei būti karve - duok ir pieno...
Lietuvos kariuomenei plečiant dalyvavimą Jungtinių Valstijų vadovaujamoje daugianacionalinėje mokymo programoje Ukrainoje, 2015 metų pabaigoje prie šios misijos prisijungė daugiau nei dešimt Specialiųjų operacijų pajėgų karių.
Dar vienas nedidelis niuansas, kurį pamiršau paminėti rašydamas apie Pvpj 1110 yra tai, kad beatošliaužio šaudmuo kirsdamas greitkelius juosiantį tinklą iš esmės nepakeičia trajektorijos. Carl Gustaf ir RPG atveju šaudmuo kirtęs greitkelius juosiantį tinklą sena trajektorija skrenda apie 30 m, o vėliau ima skrieti neprognozuojamai. Taip yra todėl, kad Pvpj šaudmenų stabilizatorius yra mažesnis už pabūklo kalibrą, o Carl Gustaf šaudmenų stabilizatoriai yra išsiskleidžiančio tipo, juos nukirtus įtakojama skrydžio trajektorija.
Lietuva turės dvi vandens patrankas riaušėms malšinti
Vyriausybės pasitarime pirmadienį formaliai buvo pritarta vidaus reikalų ministro Sauliaus Skvernelio pasiūlymui įsigyti specialųjį transportą su vandens patrankomis.
„Mūsų partneriai iš Vokietijos Vidaus reikalų ministerijos pasiūlė dėvėtas, taigi, nebrangias, bet kokybiškas vandens patrankas. Ir mes šį pasiūlymą priėmėm“, – po pasitarimo žurnalistus informavo p. Skvernelis.
...
Vandens patrankos atiteks Viešojo saugumo tarnybai, kuri nuo šių metų pradžios tapo savarankiška asignavimų valdytoja. Projekto vertė kol kas neskelbiama, bet ministras užsiminė, kad pinigų tikrai tam pakaks, nes Viešojo saugumo tarnybai „įsigijimams šiemet yra skirta 200.000 Eur“.
VŽ žiniomis, dvi vandens patrankos Lietuvai kainuos apie 25.000-30.000 Eur.
Aleksandras Matonis sako, kad nereikėtų pamiršti ir JAVELIN prieštankinių raketų kompleksų, dėl kurių pirkimo sutartį turėtumėme pasirašyti jau 2016 metų pradžioje. „Tik praėjusią savaitę buvo priimtas JAV valdžios sprendimas tokią ginkluotę eksportuoti į Lietuvą. Tai yra viena pažangiausių prieštankinių sistemų pasaulyje „JAVELIN“. Ji naikina tankus 3,5 km. atstumu, principu iššovei ir pamiršai.
Lietuva šiemet taps galingiausia karine valstybe regione
Nuo kada 3,5 km atsirado??
Pf, mes - galingiausia valstybė regione, ką norim, tą ir rašom!
Gal čia turėjo omeny 2003 m. bandymus, kai tipo pataikė iš 4 su puse km?
Nuo to laiko, be efektyvaus nuotolio visur reklamuoja ir 4,7 km maksimalų.
Tik kažkodėl tos smulkmenėlės "under favourable conditions" ant savo kailio bandyt nerekomenduoja...
"...Ir įvykdžius planą, mes būtumėme pažangiausia kariuomenė savo regione, netgi drįsčiau teigti, kad ir Europoje neskaičiuojant laivyno ir aviacijos, kalbant tik apie sausumos pajėgas. Mes būtumėme viena pažangiausių ir galingiausių kariuomenių, nes reikia skaičiuoti ne pagal vienetus, o apie skaičių, kiek jų tenka vienam gyventojui ir kokia kokybė“, - teigia D. Antanaitis."
Comment