Parašė cozzamarra
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Suklestėjusios tuštybės sostinė
Collapse
X
-
Prašau neįsižeisti, tiesiog tas jūsų lyg ir pasiskundimas dėl „uzurpuotos“ teisės protestuoti (ji nėra uzurpuota, protestuokite kiek tik norite) ir baimė, kad, neduok Die, koks įtakotukas pasišaipys ar pavadins negražiai (pats tuo užsiimate) labai jau primena savifainą „išsilavinusį, aukštesnes nei vidutines pajamas gaunantį miesto“ gyventoją, kurių protestų formos, geriausiu atveju, apsiriboja kokio durno rėmelio feisbuke uždėjimu ant savo profilio nuotraukos.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė cozzamarra Rodyti pranešimątuomečiai įtakotukai visu pajėgumu šaipėsi iš protestų organizartorių ir dalyvių. Tiesiog gėda, juodas laikotarpis Lietuvos demokratijos raidoje.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė RokasLT Rodyti pranešimąTai koks Jūsų sprendimas? Jei viskas prasideda nuo organizavimosi, pilietiškumo, apskritai bendruomenės įsijungimo į valstybinį veikimą, o to labai mažai pastebima LT.
Sakykime vienas iš matų - rinkėjų aktyvumas. LT jis labai prastas, gerokai mažesnis už ES vidurkį.
Tai klausimas, ką darome kad žmonės labiau domėtųsi politika, aktyviau dalyvautų rinkimuose?If a lion could speak, we could not understand him.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Kol kas tokias susitemintas mintis teko girdėti daugiausia iš tokio Kauno dėstytojo Bernaro Galima susirasti internete, kas dvi sav. išeina po video vienam YT kanale.
Šiaip būtų įdomu išgirsti forumiečių mintis apie Bernarą, nes jis man iš tų įdomesnių Lietuvos apžvalgininkų, dažnai kartojantis apie ultimate atsilikimą Lietuvoje Rytų Europos kontekste, su gana įdomiais argumentais (labiausiai sovietizuota ar ta prasme nuzombinta ES visuomenė ar kažkas tokio). Dabar tiesiog neklausau, nes dabar ir taip tamsu ir šalta
O paties Ivanovo įdomu paklausyti, tik tiek, kad jis šiek tiek prie altraito, giria Lenkijos ir Vengrijos valdžias už „tvirto stuburo turėjimą“ ir panašius dalykus.Paskutinis taisė Aukštaitis; 2023.01.27, 12:26.
- 2 patinka
Comment
-
Na, nuo Čekijos, Slovakijos, Estijos, Slovėnijos ir Vengrijos mes nuo Nepriklausomybės laikų labai stipriai atsilikome tiek ekonomiškai, tiek pagal įvairius socio-ekonominius, socio-kultūrinius parametrus.
Tai galime pasidžiaugti kad savo protingumo/darbštumo arba, (jei savimi pasidžiaugti nesugebama) sėkmės dėka tos šalys buvo pasivytos ir dalis aplenkta pagal finansinius rodiklius, dabar belieka tikėtis kad tai transformuosis į pagerėjusius kitus socialinius rodiklius.If a lion could speak, we could not understand him.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė sankauskas Rodyti pranešimąNa, nuo Čekijos, Slovakijos, Estijos, Slovėnijos ir Vengrijos mes nuo Nepriklausomybės laikų labai stipriai atsilikome tiek ekonomiškai, tiek pagal įvairius socio-ekonominius, socio-kultūrinius parametrus.
Tai galime pasidžiaugti kad savo protingumo/darbštumo arba, (jei savimi pasidžiaugti nesugebama) sėkmės dėka tos šalys buvo pasivytos ir dalis aplenkta pagal finansinius rodiklius, dabar belieka tikėtis kad tai transformuosis į pagerėjusius kitus socialinius rodiklius.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
Na aš tai asmeniniu lygmeniu organizuojuosi - esam įkūrę kvartalo bendruomenę, bendrai sprendžiam visus infrastruktūros reikalus (o ir šiaip aktyviai socialiai bendraujame, pvz. kasmet per Kaimynų dieną darom gana rimtą vakarėlį), esu ŠS narys, politinės partijos narys. Tai anekdotiškai, mano aplinkoje labai daug pilietiškų, bendruomeniškų žmonių. Tu sakai kad Lietuvoje mažai. Reiktų kažkokio mato vieneto, kaip mes tai matuojame, ir tada ieškoti būdų, kaip tai didinti.
Sakykime vienas iš matų - rinkėjų aktyvumas. LT jis labai prastas, gerokai mažesnis už ES vidurkį.
Tai klausimas, ką darome kad žmonės labiau domėtųsi politika, aktyviau dalyvautų rinkimuose?
Comment
-
Parašė RokasLT Rodyti pranešimąKavenskiškumas nėra miesto kultūros išdava, o sovietizmo išdava (dedovščina (kaleimų kultūros įgalinimas visuomenėje, per sovietinę karinę prievolę), NKVD-KGB persekiojimai (nepasitikėjimo jausenos instaliavimas tarp piliečių bei tarp piliečių ir valdžios), visuomenės automatizacija (veikimas be mąstymo/analizės, sekant tik lozungus), korupcijos įsigalėjimą visuomenėje...). Neveltui visoje LT egzistavo nusikalstamos grupuotės, toliau egzistuoja nomenklatūrinis politikos veikimo modelis (darant iš politikos verslą), renkami oligarchiukai ar oligarchiukų klapčiukai į LT miestų merų postus ir aukščiau.
Kaip rodo politologiniai tyrimai, Lietuvoje skirtis tarp kairės ir dešinės rinkėjų pasireiškia tokiais dalykais kaip požiūris į sovietmetį, Landsbergio asmenybė ar griežtumas Rusijos atžvilgiu (nors dėl pastarojo dalyko, prasidėjus karui, visuomenės nuomonė turbūt pasidarė vieningesnė). Tačiau ekonominių pažiūrų atžvilgiu esminių skirtumų tarp pagrindinių partijų rinkėjų nėra. Tai parodo, kad visuomenei apskritai trūksta supratimo apie politinių ir ekonominių ideologijų skirtumus. Sakyčiau, kad visuomenei tiesiog trūksta ideologiškumo ir savęs tapatinimo su ideologijomis. Iš to kyla toks reiškinys, kaip rinkimų švytuoklė, nes naujas = geras, senas = blogas, nesigilinant į ideologijas. Ir dėl to neraštingumo patys rinkėjai turi absurdišką įsivaizdavimą, kaip turi veikti politika, ir iš to dažnai kyla nusivylimas politika apskritai.Paskutinis taisė Aukštaitis; 2023.01.27, 12:57.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąKuo toliau pradedu galvot, kad pagal sankauską kaunietis, tai nebūtinai Kauno miesto ir rajono riba apibrėžtoje teritorijoje gyvenantis ar dirbantis žmogus.
Tai tiesiog nuobodžiaujantis, oportunistiškas, nelabai prasigyvenęs (bet svajojantis bet kokia kaina prasigyenti) jaunimas, kuris paplitęs per visą Lietuvą ir vadinamas kolektyviniu Kaunu. Tarsi sugalvotas vietinis žodis marozui, gopnikui, urlaganui tiesiog vadint "kauniečiu"
Forume tai padaro savotišką darbą, išskiria kompleksuojančius asmenis, įrodinėjančius, kad su Kaunu viskas gerai. Nu manau, savaime suprantam, kad visur gyvena įvairūs žmonės, ne tik vieni marozai. Ne tik vienintelis Vilnius turi įvairius žmones, visokius hipsterius ir pan., bet ir Kaune jie nėra tiek užguiti, kaip galbūt būtų buvę prieš 15 metų.
Comment
-
Parašė Kitas Džiugas Rodyti pranešimąo kodėl tai yra „kauniečiu“, o ne vilniečiu, klaipėdiečiu ar šiauliečiu?
Sovietmečiu Vilnius ir Klaipėda buvo labiau vitrininiai miestai.
Vilnius kaip sostinė, Klaipėda kaip uostas.
Kaunas buvo uždaras, pramoninis miestas, toks nothing to see here, plačios gatvės, pramoniniai pastatai, vietom galima rast keistų nedadielkų palei svarbesnes gatves (kurių po Matijošaičio renovavimų mažėja)
Po nepriklausomybės, toks jausmas, kad gaidjurginiai ar Vilniaus brigada nepaliko žmonėms tokio įspūdžio kaip Kauno daktarai ir agurkiniai.
Dar buvo Šiauliai su princais, bet kažkaip irgi neįsiminė.
Dar sakyčiau Panevėžys atitiko tą stilių, Lithuanian Chicago, esą gangsterių miestas.
Iš vaikystėj 200x skaitytos žiniasklaidos tai atsimenu daugiausia teko skaityt apie Panevėžio ir Kauno gaujas.
Kaunas yra antras didžiausias miestas Lietuvoj, o Panevėžys tik penktas, tai įtaka ir stereotipo formavimai skirsis.
Gal ką dar sankauskas eksploatuoja, kad Kaunas tokiam dualume, lyg ir universitetinis miestas, labiau europinis, vietom panašus į Vilnių, bet kažkaip sėkmingai išnaudojamas ir buv. pramoninis žemesnio išsilavinimo miesto artefaktas, kai pašaipiai sulyginamas su kokiais mažesniais rajonų centrais, nes siautėjo henytės, agurkas. Dar Matijošaičio reputacija patapus kontraversiška dėl to fabriko RF valdomoje Tilžėje.
Panevėžys neturi universitetų, toks paprastesnis miestas, mažiau gyventojų, įtakos, neatsiras tiek žmonių kurie bandys atsikirtinėti.Paskutinis taisė PoDV; 2023.01.27, 14:35.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Aukštaitis Rodyti pranešimąSakyčiau, kad visuomenei tiesiog trūksta ideologiškumo ir savęs tapatinimo su ideologijomis. Iš to kyla toks reiškinys, kaip rinkimų švytuoklė, nes naujas = geras, senas = blogas, nesigilinant į ideologijas. Ir dėl to neraštingumo patys rinkėjai turi absurdišką įsivaizdavimą, kaip turi veikti politika, ir iš to dažnai kyla nusivylimas politika apskritai.
Parašė Aukštaitis Rodyti pranešimą
Pas mus turbūt vėliau pradėjo rastis ženklios Vakarų investicijos. Nes, pvz., Čekijoje, Slovakijoje, Vengrijoje Vokietijos pramonė, ypač autopramonė, pradėjo kurtis neilgai trukus po komunizmo griūties. O pas mus ženklesnės Vakarų investicijos rastis, gamyba rimtai augti pradėjo turbūt tik po 2008 m. krizės, ypač nuo kokių 2014 m.
Ai dar, buvo paminėtas Bernaras. Teko su juo pabendrauti asmeniškai prieš kelerius metus. Pasirodė toks keistas tipas, daug pilstantis iš tuščio į kiaurą ir, kaip kažkas paminėjo, biški linkęs link alt-raito, toks wannabe pavyzdinis smetoninės Lietuvos mokytojas.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Elis Rodyti pranešimąŠiaip dėl visko sutikčiau, bet "ideologiškumas" ir ideologinis puritanizmas be kažkokių moralinių normų gali būti ir šiek tiek pavojingas, pvz. man teko susipykti, užblokuoti ir nx išsiuntinėti nemažai panašias pažiūras į mano turinčių "demokratinių" socialistų ir "pacifistų" dėl jų požiūrio į rusijos invaziją į Ukrainą, paremto vien teorine ideologija. Tokie patys žmonės dabar pvz. valdo ir balsuoja už vokišką Die Linke kurioje gal didžioji dalis narių net nėra pro-rusiški, bet turi debilišką požiūrį į rusiją, paremtą vien teoriniu pacifizmu.
Blogai kai politikoje bandoma vienus ar kitus požiūrius paskelbti už ribos ir taip bandyti paneigti jų egzistavimą visuomenėje. Vietoj to reikia diskusijų ir per jas išsiaiškinti prieštaraujančių pažiūrų santykį. Geriausiu atveju - randant bendrus taškus.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Elis Rodyti pranešimą
Šiaip dėl visko sutikčiau, bet "ideologiškumas" ir ideologinis puritanizmas be kažkokių moralinių normų gali būti ir šiek tiek pavojingas, pvz. man teko susipykti, užblokuoti ir nx išsiuntinėti nemažai panašias pažiūras į mano turinčių "demokratinių" socialistų ir "pacifistų" dėl jų požiūrio į rusijos invaziją į Ukrainą, paremto vien teorine ideologija. Tokie patys žmonės dabar pvz. valdo ir balsuoja už vokišką Die Linke kurioje gal didžioji dalis narių net nėra pro-rusiški, bet turi debilišką požiūrį į rusiją, paremtą vien teoriniu pacifizmu.
Pataisykit jei klystu, bet ten nebuvo taip, kad tų šalių vyriausybės ėjo ir siekė tų ankstyvųjų investicijų bandydamos išsaugoti ir modernizuoti didesnę dalį iš "socializmo" likusios pramonės (dėl ko pvz. Čekija iki šiol yra viena labiausiai industrializuotų Europos šalių) ar ją pakeisti panašia bet modernesne pramone, kol Lietuvoje ir likusiame post-sovietyne vyko labiau "vietinė" prichvatizacija?
Ai dar, buvo paminėtas Bernaras. Teko su juo pabendrauti asmeniškai prieš kelerius metus. Pasirodė toks keistas tipas, daug pilstantis iš tuščio į kiaurą ir, kaip kažkas paminėjo, biški linkęs link alt-raito, toks wannabe pavyzdinis smetoninės Lietuvos mokytojas.
O apie pokomunistinį kapitalizmą daug yra rašęs sociologas Zenonas Norkus. Ten jis apibendrintai yra išskyręs tris pokomunistinio kapitalizmo tipus: koordinuota rinkos ekonomika (Slovėnija), liberali rinkos ekonomika (Baltijos šalys), o Vyšegrado šalys taip per vidurį. Tai pas juos tas neoliberalizmas yra kažkiek nuosaikesnis.
- 1 patinka
Comment
-
Kalbant apie Neredaguota, įdomus kanalas, bet jaučiasi kaip gryninasi į alt right'ą.
Šiaip kas liečia karinius klausimus, tai atrodo pašnekovai kalba logiškus dalykus.
Neturiu ką pasakyt blogo apie Rakutį, ir jis man net neatrodo alt-right'as.
Kai pašnekovai pasikviečiami ir prasideda kokie nors santvarkos ar transporto klausimai, galima išgirsti visko.
Kas liečia Bernarą, kiek teko klausyt, jau man beklausant du red flag'us turi: kažkaip teisina Orbaną (nežinau kaip išsireikšt), esą Lietuvai dab. Vengrija labiau teigiamas pavyzdys, nei neigiamas, dar lyg paneigė klimato kaitą.
Vengrijos liaupsinimas labiau būdingas jau link tankie spektro pusę sukantiems lietuviškiems kanalams.
Klimato kaitos neigimas yra šiaip kaip alt right požymis.Paskutinis taisė PoDV; 2023.01.27, 18:03.
Comment
-
Ne visai apie Lietuvą, bet kažkiek aktualu ir Lietuvai. Yra tokia įdomi knyga lenkų ekonomisto Witold Orlowski "Czy Polska dogoni Niemcy" (Ar Lenkija pavys Vokietiją). Knyga išleista jau gerokai seniau nei prieš 10 metų, bet daug kas yra aktualu. Ten yra tokia įdomi statistika: vidutinis vokietis dalyvauja 2,4 visuomeninės organizacijos veikloje, vidutinis lenkas - ... 0,14. Dabar gal ta statistika kiek pasikeitusi, bet turbūt radikaliai neapsivertusi. Beje jis ten gan gražiai parodo, kodėl tai svarbu ir ekonominėje vekloje: neretai tokioje veikloje formuojasi socialiniai ryšiai ir tinklai, mokomasi kolektyvinio bendravimo, atrandami lyderių savybių turintys asmenys ir t.t. Tai viena iš priežasčių, kodėl vokiečiams geriau sekasi tiekimo grandinių kūrimas ir perėjimas iš small business į big business lygį. O lenkams labai sunku pereiti tą etapą, nes savo siela jie daug labiau individualistai ta prasme, kad kiekvienas pats už save. Kaip ten bebūtų mes daug kuo panašūs į lenkus. (Klasika yra mano 81 metų uošvienė, kuri apie daugiabučius turi posakį: nieko nėra baisiau kaip kolchozas. nuo vaikystės prisimenu kaip tėvai verkė kai varė į kolchozą. Savas yra savas - darai ką nori ir nereikia su niekuo derinti - o pati daugybę metų gyvena daugiabutyje ...).
- 6 patinka
Comment
-
Parašė suoliuojantis Rodyti pranešimąNe visai apie Lietuvą, bet kažkiek aktualu ir Lietuvai. Yra tokia įdomi knyga lenkų ekonomisto Witold Orlowski "Czy Polska dogoni Niemcy" (Ar Lenkija pavys Vokietiją). Knyga išleista jau gerokai seniau nei prieš 10 metų, bet daug kas yra aktualu. Ten yra tokia įdomi statistika: vidutinis vokietis dalyvauja 2,4 visuomeninės organizacijos veikloje, vidutinis lenkas - ... 0,14. Dabar gal ta statistika kiek pasikeitusi, bet turbūt radikaliai neapsivertusi. Beje jis ten gan gražiai parodo, kodėl tai svarbu ir ekonominėje vekloje: neretai tokioje veikloje formuojasi socialiniai ryšiai ir tinklai, mokomasi kolektyvinio bendravimo, atrandami lyderių savybių turintys asmenys ir t.t. Tai viena iš priežasčių, kodėl vokiečiams geriau sekasi tiekimo grandinių kūrimas ir perėjimas iš small business į big business lygį. O lenkams labai sunku pereiti tą etapą, nes savo siela jie daug labiau individualistai ta prasme, kad kiekvienas pats už save. Kaip ten bebūtų mes daug kuo panašūs į lenkus. (Klasika yra mano 81 metų uošvienė, kuri apie daugiabučius turi posakį: nieko nėra baisiau kaip kolchozas. nuo vaikystės prisimenu kaip tėvai verkė kai varė į kolchozą. Savas yra savas - darai ką nori ir nereikia su niekuo derinti - o pati daugybę metų gyvena daugiabutyje ...).Paskutinis taisė Aukštaitis; 2023.01.27, 18:43.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė Aukštaitis Rodyti pranešimą
Aš tai sakyčiau, kad yra atvirkščiai. Būtent per visuomeniškumą ir pasireiškia tas vakarietiškas individualizmas, nes vakarietiškame mentalitete akcentuojami tokie dalykai kaip visų individų lygybė prieš įstatymą, pilietiškumas ar bendrasis gėris. Žodžiu, tokie abstraktūs dalykai. O mūsų (lenkų, lietuvių ir kitų rytų europiečių) mentalitetas gal ne tai kad kolektyvistinis, bet tikslesnis žodis būtų klaninis. Svarbiausia yra paties žmogaus šeimos ir draugų (žodžiu, klano) interesai, o tokie dalykai kaip visuomeniškumas ar bendrasis gėris sunkiai suprantami. Aišku, toks skirstymas yra laipsniškas. Pasaulio mastu mes esame vakariečiai.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Bendrasis gėris ir t.t. čia labiau kolektyvizmas. Individualizmas yra JAV.
jei darome priaidą, kad kolektyvizmas yra kairė, o individualizmas - dešinė, būna juokinga kai visokie trumpai ar Nacionaliniai Susivienijimai save laiko dešiniaisiais.If a lion could speak, we could not understand him.
Comment
Comment