Parašė senasnamas
Rodyti pranešimą
Dėl maisto prekybos Lietuvoje paminėjai gerą pavyzdį. Pirmiausia konkurencija yra tiesioginė ir netiesioginė. VP Market patys išsikėlė tikslą atidaryti bent vieną PC kiekvienoje Lietuvos gyvenvietėje, kurioje gyvena >4.000 gyventojų. Šis tikslas praktiškai jau įgyvendintas. Tačiau žmonės kaimuose ir mažuose miesteliuose taip pat nori kasdien pirkti maisto ir plataus vartojimo prekės, todėl ir išsilaiko mažos maisto prekių+ parduotuvėlės. Netiesioginiai Maximos konkurentai yra turgūs, kontrabandinės prekės, giminaičių iš kaimo maisto tiekimas miestiečiams, kažkuria prasme net amatininkai. Taigi tikros ir totalios monopolijos Lietuvoje Maxima niekada neturėjo ir niekada neturės. Maža to, kad prieš dvejus metus atėjo naujas rinkos žaidėjas, tiesioginis konkurentas — Prisma. Kol kas išėjo Lidl, bet kas galėtų garantuoti, kad ji niekada negrįš?
Taip, kapitalizme yra ryški tendencija stambiems 'valgyti' smulkius, tačiau kiekvienam nuodui yra priešnuodis. Kaip jau minėjau, visada atsiras pelningos veiklos, kurios stambusis nesiims. Per stambūs bankrutuoti yra šašas ant ekonomikos veido, tačiau tokiais atvejais valstybė gali tokią kompaniją sąlyginai pigiai nupirkti (kaip buvo UK su „Rolls Royce“), investuoti, skatinti pirkti valstybinės įmonės produkciją/paslaugas (pvz ta įmonė laimi valstybinį užsakymą), ir vėliau pelningai parduoti (su sąlyga, kad parduodama ne saviems ir be otkato). Dėl visa ko prieš privatizavimą tą įmonę suskaldyti. Žinoma, tai tik teorija, tačiau praktikoje ne viena labai žymi pasaulinė kompanija yra net po kelis kartus bankrutavusi. Ir ką? Ogi nieko. Pasikeitė savininkai, ir gyvenimas teka sena vaga.
Comment