Johno komentaras kai kam galėjo pasirodyti didelė sinologinė konspiracija. Jei Johnas nebūtų pačiupinėjęs Kinijos iš arčiau, ko gero jam ir pačiam tai būtų didelė konspiracija kaip daugelis kitų dalykų .
Juk eiliniam vakariečiui, kurio domėjimasis labai vidutinis arba jo visai nėra, Kinija tebėra vien milžiniškų neefektyvių fabrikų ir pigios darbo jėgos šalis. Kitaip sakant, kažkas panašaus į 19 amžiaus Angliją.
Johnas paciupinejo paradine, turistine Kinija, kuri ji ir nori parodyti tokiems vakarieciams
Johnas paciupinejo paradine, turistine Kinija, kuri ji ir nori parodyti tokiems vakarieciams
O kas yra "neturistinė ir neparadinė" Kinija? Pavyzdžiui?
Aš turėjau šiokią tokią stereotipinę nuojautą, kad pavažiavus "už miesto" ten pamatysiu vaizdelių a le Vilniaus rajonas t.y. bomžynėlių, kur nėra pompastikos, modernumo ir viso to gėrio, kuris matosi Šanchajuje ar kitame dideliame mieste. Pasirodo, net ir toli už miesto lygiai taip pat vyksta statybos, lygiai taip pat statomos greitkelių estakados, lygiai taip pat viskas ir visur tvarkoma ir modernizujama. Viskas, aišku, su labai labai daug pinigų. Šia prasme Kinijos vystymo politika yra labai skirtinga nuo Lietuvos. Galbūt daug kas ten forsuojama (pvz. daromi granitiniai šaligatviai kaimuose), bet apie paradinę/turistinę Kiniją kalbėti gali nebent tie, kurie ten nėra buvę ir savo vaizdą bazuoja ant idėjos, kad gražu ten tik dideliame mieste (a le Vilniuje), o visur kitur viskas griūna. Tikrai ne. Šia prasme tai kur kas labiau galioja tai pačiai Lietuvai.
Šiaip man ir pačiam visai įdomu, kur galima rasti tos "neturistinės" Kinijos. Spėju, reiktų sukarti ne vieną tūkstantį km ir galbūt lįsti į kokius kalnus (Tibetą) ar tolimus Vakarinius regionus. Bet net ir tokiuose regionuose, pasižiūrėjus palydovines nuotraukas, matosi, kad bene viskas jau perstatyta ir pertvarkyta.
Labai svarbu suprasi, kad Kinija keičiasi taip greitai, kad kažkas, ką žinome ten buvus prieš 5 ar 10 metų, jokiu būdu neturi galioti šiandien. Pokyčių tempai ten tokie dideli, kad tai tiesiog sunkiai suvokiama. Ir tai lygiai taip pat galioja kaimams, kaip ir dideliems miestams. Nežinau, ar tai vadintina "Paradine" ar kitokia Kinija. Tiesiog didelė statybų aiktštelė beveik tiesiogine to žodžio prasme ir visoje apgvendintoje tos didelės šalies teritorijoje.
O kas yra "neturistinė ir neparadinė" Kinija? Pavyzdžiui?
Aš turėjau šiokią tokią stereotipinę nuojautą, kad pavažiavus "už miesto" ten pamatysiu vaizdelių a le Vilniaus rajonas t.y. bomžynėlių, kur nėra pompastikos, modernumo ir viso to gėrio, kuris matosi Šanchajuje ar kitame dideliame mieste. Pasirodo, net ir toli už miesto lygiai taip pat vyksta statybos, lygiai taip pat statomos greitkelių estakados, lygiai taip pat viskas ir visur tvarkoma ir modernizujama. Viskas, aišku, su labai labai daug pinigų. Šia prasme Kinijos vystymo politika yra labai skirtinga nuo Lietuvos. Galbūt daug kas ten forsuojama (pvz. daromi granitiniai šaligatviai kaimuose), bet apie paradinę/turistinę Kiniją kalbėti gali nebent tie, kurie ten nėra buvę ir savo vaizdą bazuoja ant idėjos, kad gražu ten tik dideliame mieste (a le Vilniuje), o visur kitur viskas griūna. Tikrai ne. Šia prasme tai kur kas labiau galioja tai pačiai Lietuvai.
Šiaip man ir pačiam visai įdomu, kur galima rasti tos "neturistinės" Kinijos. Spėju, reiktų sukarti ne vieną tūkstantį km ir galbūt lįsti į kokius kalnus (Tibetą) ar tolimus Vakarinius regionus. Bet net ir tokiuose regionuose, pasižiūrėjus palydovines nuotraukas, matosi, kad bene viskas jau perstatyta ir pertvarkyta.
Labai svarbu suprasi, kad Kinija keičiasi taip greitai, kad kažkas, ką žinome ten buvus prieš 5 ar 10 metų, jokiu būdu neturi galioti šiandien. Pokyčių tempai ten tokie dideli, kad tai tiesiog sunkiai suvokiama. Ir tai lygiai taip pat galioja kaimams, kaip ir dideliems miestams. Nežinau, ar tai vadintina "Paradine" ar kitokia Kinija. Tiesiog didelė statybų aiktštelė beveik tiesiogine to žodžio prasme ir visoje apgvendintoje tos didelės šalies teritorijoje.
Taigi cia ir yra pati tikriausia paradine puse - grazus pastatai, saligatviai, parkai ir keliai. Kaip ir zmogui drabuziai pavyzdziui. Bomza nuprausk, sutvarkyk ir aprenk ir visi kas ji trumpam pamatys (analogija i turista) galvos, kad tai yra solidus zmogus.
Uztenka pamineti kaip buvo statomi vien ar kiti patatai ar projektai pavyzdziui pries Pekino olimpiada - zmones budavo tiesiog ismetami is namu, o ten statomi objektai tokiems kaip tamsta suzaveti
Taigi cia ir yra pati tikriausia paradine puse - grazus pastatai, saligatviai, parkai ir keliai. Kaip ir zmogui drabuziai pavyzdziui. Bomza nuprausk, sutvarkyk ir aprenk ir visi kas ji trumpam pamatys (analogija i turista) galvos, kad tai yra solidus zmogus.
Uztenka pamineti kaip buvo statomi vien ar kiti patatai ar projektai pavyzdziui pries Pekino olimpiada - zmones budavo tiesiog ismetami is namu, o ten statomi objektai tokiems kaip tamsta suzaveti
Žmonės iš namų "išmetami" niekur nebuvo. Jiems buvo skiriamas arba būstas kitoje vietoje arba kompensacija. Tai normalu, kur vksta didelės apimties urbanizacija. O tokia paskutinius 30 metų vyksta visoje Kinijoje.
Ir kuo čia dėtos Olimpinės žaidynės? Perstatymai ir urbanizacija ten vyksta visur, nepriklausomai nuo žaidynių. Gal ir yra negerų atvejų, bet, sutikim, norint modernizuoti tokią didelę ir taip tankiai apgvendintą šalį, Kinija tvarkosi tiesiog pavyzdingai gerai. Per kelis metus Kinija pasistatė pasaulinės klasės šiuolaikinę transporto infrastruktūrą. Tai tiesiog milžiniškas nacionalinis turtas, kuris jau dabar realiai neša naudą ir BVP augimą. Ar tai irgi "paradinis" Kinijos veidas? O gal tiesiog gera ir efektyvi politika? Kaip ir visi tie šimtai milijonų prakutusių kiniečių, kurie dar visai neseniai gyveno tik su saujele ryžių per dieną?
O kaip tu, pavyzdžiui, įsivaizduoji tą "neparadinę" pusę? Žmonių kultūra? Kontrastai, aišku, matosi nemaži: daugybė žmonių vaikšto gerai apsirengę, tvarkingi ir netgi mandagūs. Kita dalis spjaudosi, atrodo suvargę ir apsirengę pigiai atrodančiais rūbais. Visa tai gerai matosi ir mano paties nuotraukose. Tiesiog ta "paradinė" pusė yra gerokai įsivažiavusi ir jos kur kas daugiau, nei, pavzdžiui, tame pačiame Vilniuje. Taip pat turėkim omeny, kad netgi žmonių kultūra ir manieros ten keitėsi labai greitai. Jeigu prieš kelis metus jokiame didesniame mieste nebuvo net normalaus nesovietinio stiliaus "madingo" restorano, tai šiandien net antraeiliuose miestuose (nekalbant apie Pekiną/Šanchajų) mirga marga naktiniai klubai, apie kuriuos rašo net Vakarų ir Japonijos spauda, kaip apie "the place to be".
O žmonės ten šiaip sau turistams sužavėti nesirengia ir didelių projektų nestato. Tiesiog vyksta labai greita transformacija, kuri šiuo metu jau smarkiai įsibėgėjusi ir apėmusi praktiškai visą šąlį (prieš kokius 10 metų to dar nebuvo).
Galimybėmis dalyvauti naujo giliavandenio uosto statybose domisi kelios JAV kompanijos. Tarp jų – didžiausia pasaulyje logistikos kompanija „Mersk line Ltd“, užimanti beveik penktadalį pasaulinės krovinių gabenimo rinkos. Vis dėlto sunkumų gali kelti tai, kad uosto plėtrą riboja gyvenamieji rajonai ir Kuršių nerijos nacionalinis parkas.
Vėl nusišnekėjo žurnalaistai. Tai giliavandenis ir numatomas, nes dabartinio uosto plėtra yra ribota ir dėl minėtų priežasčių. rašo patys nesupranta apie ką.
Na matai, tą straipsnį jei ne perskaitė, tai bent atsivertė šimtai, gal tūkstančiai žmonių. Nesvarbu turinys, svarbu puslapių peržiūra, nuo kurios priklauso reklamos tinklalapyje kaina. Ši publikacija gal ir nėra grynai tokio pobūdžio, tačiau tai per daug nesvarbi informacija, kad žurnalistas domėtųsi giliau
Vienas žmogus žuvo penktadienio vakarą Vilniuje automobilio tempiamoms rogutėms patekus po kita mašina.
Incidentas apie 16.45 val. įvyko M.Mironaitės g. Pirminiais duomenimis, čia pramogavęs jaunimas prie automobilio „Renault Clio“ pririšo rogutes ir linksminosi tampydami vienas kitą.
Apie 16.45 val. rogutės netikėtai išslydo priešais atvažiuojantį kitą automobilį, šis sustoti nespėjo.
Per incidentą žuvo dvidešimtmetis jaunuolis.
Vilniaus policija pradėjo įvykio tyrimą.
Papildyta 17.48 val.: Kaip įvykio vietoje 15min.lt fotografui Juliui Kalinskui sakė įvykio dalyviai, jie pramogavo miško keliuke.
Pasak vaikinų, mintis pasismaginti rogutes tampant automobiliui, vienu metu kilo keliems draugams. Todėl ilgai nesvarstę jie pasirinko esą nuošalų keliuką.
Tuo metu, kai įvyko nelaimė, vaikinai jau važiavo namo. Ties kalniuku jie laiku nepastebėjo atvažiuojančio automobilio „Ford Mondeo“.
„Patys nesuprantam, iš kur ta mašina atsirado... Rogutes „užnešė“...“, - pasakojo vaikinai.
Per incidentą nesmarkiai buvo apgadintas automobilis „Ford“.
Ne nu bl... rado pramogą. Nesiruošiu kaip nors pateisinti tokį įvykį, nes būti tokiems debilams ir taip neatsakingai elgtis ne tik draudžia KET, bet ir sveikas protas. Štai iš kur ta statistika, tokie idiotai nesusimąsto apie pasekmes, o paskiau žūsta. Na ir svarbiausia, kad nieko čia nebepadarysi, nuo durnumo vaistų nėra.
Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.
Dėl brangstančio maisto ir šildymo kainų niurzgantys vilniečiai dalį žiemos galėtų praleisti Paryžiuje. Keturi taupūs turistai įsitikino, kad Vilnius – brangesnis už šį Europos didmiestį. Nesėdėti kavinėse, nesikelti į Eiffelio bokštą ir kuo daugiau bendrauti. Laikantis šių taisyklių pusantro mėnesio Paryžiuje galima pragyventi maždaug už 700 litų.
Per dieną vos po kelis litus išleisdavę keturi vilniečiai Prancūzijos sostinėje nesijautė kaip elgetos. Jie paragavo šampano, prancūziškų delikatesų, o savo spintas papildė stilingais drabužiais.
Oficialiai niekur nedirbantys keliautojai apskaičiavo, jog visai jų kompanijai per dieną Paryžiuje užtekdavo 7–10 eurų (24–35 litų). Metro bilietų nepirko
Patekti į metro be bilieto galima keliais būdais – peršokti barjerą arba prisiglausti prie bilietą pažymėjusio žmogaus. Kai atsidaro varteliai, pro juos įmanoma prasmukti kartu su bilieto savininku. Svarbiausia – elgtis drąsiai.
Keliautojai pasakojo, jog prie tokių gudrybių įpratę vietos gyventojai į besiglaustančius zuikius žiūri tolerantiškai. Į juos dėmesio nekreipia ir bilietų pardavėjai.
„Bilietus pardavinėjančiam dėdei visai neįdomu, kad jo akivaizdoje peršoksi barjerą”, – pasakojo V.Šichovcevas ir patarė saugotis tik kontrolierių.
Kad jie neužkluptų, iš vieno traukinio į kitą geriausia persėsti nedidelėse stotyse. O jei ir užklumpa, iš karto pinigų nereikalauja. Jie atsiunčia baudos kvitą, o užsieniečių toks laiškas gali ir nepasiekti.
Merginos neslėpė, jog tarp šiukšlių prisirinko ir visą maišą stilingų drabužių. produktų vilniečiai ieškodavo šalia parduotuvių esančiuose šiukšlių konteineriuose.
Šios dienos komsomolkės e-variantas savo tituliniu straipsniu dar kartą sumušė visus idiotiškumo ir degradacijos rekordus, pateikdamas bomžų iš Lietuvos nuotykius Paryžiuje kaip siektiną pavyzdį, iš kurio reikia mokytis.
Šios dienos komsomolkės e-variantas savo tituliniu straipsniu dar kartą sumušė visus idiotiškumo ir degradacijos rekordus, pateikdamas bomžų iš Lietuvos nuotykius Paryžiuje kaip siektiną pavyzdį, iš kurio reikia mokytis.
Ne apie detales kalbu, o bendrai, autostopai ir pan. visokie pralindimai chaliavai. Bet kokiu atveju, tai pačių žmonių reikalas, man geriau nekeliauti, jei neturiu pinigų, bet kiti vis tiek nori.
Ne apie detales kalbu, o bendrai, autostopai ir pan. visokie pralindimai chaliavai. Bet kokiu atveju, tai pačių žmonių reikalas, man geriau nekeliauti, jei neturiu pinigų, bet kiti vis tiek nori.
Na, autostopu savo laiku irgi keliavau, bet minčių landžioti po šiukledežes niekada gyvenime nėra kilę, kaip ir minčių bandyti patekti į metro "glaustantis" prie žmonių. Aš sutinku, kad tai jų pačių reikalas, man užkliuvo ne jų gyvenimo būdas, kurį jie gali gali rinktis kokį nori, bet tai, jog didžiausias šalies dienraštis staripsnį apie tokį jų gyvenimo būdą įdeda kaip titulinį ir jų gyvenimo būdą bando pateikti kaip siektiną pavyzdį, kuriuo reiktų žavėtis. Būtent todėl nuorodą įkėliau temoje apie žiniasklaidą, o ne temoje apie turizmą.
Kodėl taip sugalvojai, kad toks straipsnio tikslas, kad kas nors žavėtųsi tuom? Šiuo klausimu manau reiktų ieškoti straipsnių, kur aprašomi lietuvių įspūdžiai iš visokių Dubajų, kaip jie važinėjosi kokiu Ferrariu
Kodėl taip sugalvojai, kad toks straipsnio tikslas, kad kas nors žavėtųsi tuom? Šiuo klausimu manau reiktų ieškoti straipsnių, kur aprašomi lietuvių įspūdžiai iš visokių Dubajų, kaip jie važinėjosi kokiu Ferrariu
Iš viso straipsnio tono tai matyti, tai pateikta tarsi labai geri patarimai kaip reikia "turistauti". Nebent nesugebėjau įžvelgti kažkokios įronijos užslėptos ten
Dieve bausk delfi.lt. Maža to, kad straipsnio vertimas debiliškas, tai dar ir fakto klaidų privelta, ko gero jiems mažas skirtumas ar pirmas ar antras pasaulinis karas, svarbiausia parašyti apie kažkokią bufetavą.
Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.
Comment