Nuo 2008 sausio 1d. įsigaliojo Seimo dar vasara priimtos Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos, kurios draudžia alkoholio reklamą per radiją ir televiziją nuo 6 val. iki 23 val.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Girtuoklystė Lietuvoje ir būdai jai pažaboti.
Collapse
X
-
Dargi didinami akcizai:
Akcizas alui nuo Naujųjų metų didinamas 10 proc., o kitam alkoholiui – 20 proc. Tai butelį alaus turėtų branginti 2 ct, sidrą – maždaug 4 ct, vyną – iki 20 ct, degtinę – daugiau nei 1,50 Lt.
-
Galima abu punktus pasirinkti apklausoje , gal pataisyti tai reikėtų?
Šiap tai pritariu, nepritariu tik punktui draudžiančiam netiesioginę reklamą, kaip kad transliuoti sportą, jeigu kažkas matosi tribūnose ar ant komandos marškinėlių . Geriau jau tada drausti aikštėje tokią reklamą, o ne tik per televiziją ją drausti rodyti, nes stebintys aikštėje vistiek visi ją matys. Išeina taip, kad skatinami negerti tik namuose krepšinio aistruoliai, o aikštėje mus tebevienyja alus ir krepšinis .
Comment
-
Parašė Tadas Rodyti pranešimąNepritariu. Nemanau, kad reklama įtakoja alkoholio vartojimą.Mano galerija Flickr'yje
Comment
-
Tas įstatymas yra totali nesamonė. Alkoholio suvartojimo jis tikrai nepakeis. Tačiau nukentės sportas, nes jei jį rodys tik po 23 val, kai visi rezultatai bus žinomi, tai nemanau kad jį kažkas labai žiūrės. Reitingai tiek kris, kad televizijoms nelabai ir apsimokės jį rodyt. O ir patys komandų remėjai, pamatę kad jiems nebeapsimoka remt ir taip reklamuotis, nutraus sutartis su komandom ir jų neberems. Komandos automatiškai gaus mažiau pajamų ir nebesugebės išlaikyt ar įpirkt brangesnius žaidėjus ir ims nutraukinėt sutartis, t.y. silpnint komandas. Tada kris mūsų komandų ir sporto lygis bei prestižas.
Trumpai tariant, seimas šiuo įstatymu duos daugiau nuostolių nei naudos.
Comment
-
Pritariu reklamos draudimui, nes tikiu, kad tai nors kazkiek sumazins alkoholio vartojima ir vairavima girtiems. O ir dideles alaus bendroves uzuot sukisusios milijonus i reklama ir veliau besimegaudamos dideliais pardavimais, gal labiau stengsis konkuruoti ne savo dydziu gristu pranasumu (is ko isplaukia dideles finansines ir reklamos galimybes -> didesni pardavimai), bet kokybe.
Lietuvoje nesaikingo alkoholio vartojimo problema labai didele ir toks zingsnis is esmes yra privalomas. SItuacijai apsikeitus, draudimus butu galima bent is dalies atsaukti ar svelninti.
Comment
-
Nesąmonė, nieko tie draudimai nepakeis. Lietuviai gerti mėgo nuo seniausių laikų, kai nebuvo nei TV, nei reklamos. Pijokavimas yra beveik tradicija, nuo seno įaugusi į lietuvių (ir daugelio aplinkinių tautų) kraują, ir tikrai to nepakeis tokie dalykai, kaip reklamos draudimai. Tai tradicija, perduodama iš kartos į kartą - geria tėvai, geria ir vaikaiSnowflakes will attack U <3
Comment
-
Parašė spirit Rodyti pranešimąO ir patys komandų remėjai, pamatę kad jiems nebeapsimoka remt ir taip reklamuotis, nutraus sutartis su komandom ir jų neberems. Komandos automatiškai gaus mažiau pajamų ir nebesugebės išlaikyt ar įpirkt brangesnius žaidėjus ir ims nutraukinėt sutartis, t.y. silpnint komandas. Tada kris mūsų komandų ir sporto lygis bei prestižas.
Iš kur atsiranda tas kvailas supratimas, kad sportas ir alkoholio reklama yra du neatsiejami dalykai. O gal čia tiesiog nepertraukiamos reklamos poveikis?
Comment
-
Aš ne tik apie tai. Aš išvis apie tai, kad TV sportą geriausiu atveju rodys tik po 23 val. O remti iš tikrūjų gali bet kas, tačiau, sakykim, kad man labai patinka Lietuvos rytas, bet aš gyvenu kokiam Kupiškyje ir labai mėgstu žiūrėt rungtynes. Dabar, įvedus tą draudimą man po 23val jau nebebus įdomu žiūrėt nes aš jau žinosiu rezultatą. Tada perjungsiu kanalą arba eisiu kur nusigert. Nes man važiuoti į rungtynes neleis mažas atlyginimas.
Bet, kitąvertus, remėjams (nebūtinai kad alkoholio gamintojams) yra daug geriau, ir jie patys labiau suinteresuoti, kad jų reklama eitų dieną (dėl ko visi ir sukoli prieš šį įstatymą), o ne naktį, kai TV auditoria yra DAUG mažesnė, nei dieną. Remėjai, žinodami kad juos tiesiogiai ar netiesiogiai reklamuos tik naktį, aišku kad atsižvelgs į tai ar jiems labai apsimoka tokiu metu reklamuotis ir tie sporto remėjai bandys ieškoti kitų būdų kaip iš reklamos gauti daugiau pajamų, neberemiant sporto arba mažiau jį remiant.Paskutinis taisė spirit; 2008.01.01, 20:46.
Comment
-
Pritariu. Jei Lietuvoj nebūtų problemos dėl nesaikingo alkoholio vartojimo tai galima valstybę skelbt... kad ir svaigalų turizmo šalimi (kaip Olandija), viskas priklauso nuo vartojimo kultūros. Visiška nesamonė, kad reklama nedaro įtakos, kam dar kompanijos kiša ten pinigus?...
Bet labiausiai mane nustebino žiniasklaidos kova. Pamatęs jausmų, o ne argumentų persmelktą reklamą, pasišlykštėjau ne tik žiniasklaida, bet ir ta tautos dalimi, kuri priima šitus žodžius už gryną pinigą. Tiesa, mano brolis labai aistringai priimė šį ,,patriotinį" pareiškimą, bet tai suprantama, jam tik 10 metų ir jis turi teisę mėgautis fanfaromis ir blizgučiais. Nejau verslininkai tikrai tikisi taip nupirkti tautą? Nejau tai tikrai gali jiems pavykti? Šios reklamos mane paveikė atvirkščiai nei norėjo užsakovai, net nežinodamas visų įstatymo ir jo priėmimo peripetijų, supratau, kad negalima pasiduoti ir išimties tvarka tenkinti suinteresuotų asmenų reikalus. Sportas svarbus dalykas ir negalima leisti juo manipuliuoti.
Vėliau teko susipažinti su šio įstatymo vingrybėmis ir susidariau nuomonę, kad krepšinio varžybų draudimas buvo išprovokuotas pačių alkoholio kompanijų lobistų, tam, kad su visuomenės parama būtų panaikinti (ar bent jau sušvelninti) betkokie reklamos suvaržymai.
Comment
-
Parašė Tomizmas Rodyti pranešimąNesąmonė, nieko tie draudimai nepakeis. Tai tradicija, perduodama iš kartos į kartą - geria tėvai, geria ir vaikai
Mano nuomone, šis draudimas turės ribotą įtaką, bet visgi turės kažkokią įtaką ir tai geriau nei nieko nedaryti ir tikėtis, kad girtuokliavimas sumažės savaime.
Šiuo klausimu aš apskritai turiu labai aiškią poziciją. Jei mes norim baigt tą besaikį girtavimą, kuris yra daugelio kitų socialinių problemų priežastis, turim skelbt didelę reformą (kad gražiau skambėtų, visa tai galima pavadint karu):
1. Uždrausti bet kokią alkoholio reklamą televizijoje (su tam tikrom išlygom ir pasiruošimo terminu, per kurį visi krepšinio/futbolo ir kt. klubai galėtų susirast kitų rėmėjų);
2. Nustatyti laiką, kai negalima pardavinėti alkoholio (tarkim: jokia prekyba nuo 20 val. vakaro iki 10 val. ryto negalima, panašiai, berods, yra Latvijoje ir Estijoje);
3. Labai padidinti akcizus alkoholiui - kad alkoholis pabrangtų ne keliais centais, o keliais ar keliasdešimt litų, šis žingsnis, be abejo, yra labai susijęs su mūsų išorinių sienų apsauga, kuri, akivaizdu, turi būti stiprinama, taip pat nelegalia alkoholio gamyba - turi būti imamasi prevencinių priemonių prieš tai.
4. Jokio alkoholio nepilnamečiams -atimti alkoholio pardavimo licenziją už kiekvieną atvejį, kai nepilnamečiui parduodamas alkoholis.
Tokia programa, be abejo, turėtų būti įgyvendinta palaipsniui, prieš tai skirirant daug lėšų visuomenės informavimui (socialinėms kampanijoms ir pan.), taip pat stiprinant valstybės sienas, mažinant kontrabandos apimtį, kovojant su nelegalia alkoholio gamyba ir pardavimu ir pan.
Ilgame laikotarpyje, verta pasvarstyti, ar nebūti tikslinga Lietuvai sekti Skandinavijos šalių pavyzdžiu, kur stipraus alkoholio pardavimo monopolį valdo valstybė, nustatydama aukštas alkoholio kainas, labai trumpą alkoholio parduotuvių darbo laiką, reklamos apribojimus, pardavimo akcijų (perki vieną, gauni du ir pan) draudimą ir kt. apribojimus.
Comment
-
Kaip bandantis grįžti į normalų gyvenimą alkoholikas - pritariu.
Beje manau, kad aukštos kokybės stiprieji spiritiniai gėrimai kelia kur kas mažesnį pavojų, nei mažamečiams patraukliai pateikiami ir skanūs "lengvi" gėrimėliai - visokie sidrai, miksai, fiksai ... Juos reikėtų visiškai uždrausti gaminti.Paskutinis taisė Tomas; 2008.01.01, 22:17.It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Alkoholis, tiksliau jo besaikis vartojimas yra viena didziausiu Lietuvos problemu TASKAS, net beprasmiska diskutuot (jokios epidemijos, aids, vezys ir kitos ligos nesusilygins su alkoholio sukeliamomis psichologinemis, fiziologinemis bei pripratimo problemomis):
1. Kiek prasigerusiu kaimeliu.
2. Kiek prarastu ir sudauzytu likimu.
3. Kiek anksciau laiko nuejusiu anapilin.
Naujajai generacijai bandoma iteigti ( ir cia reklamos dalis) kad tik su bambaliu ar alaus bokalu atrodai 'kietas', geidziamas bei linksmas ir tt.
ps. pritarciau Berliner mintims.Paskutinis taisė DeSadas; 2008.01.01, 22:21."I just want you to know that, when we talk about war, we're really talking about peace." —Washington, D.C. June 18, 2002
- George W. Bush President of the USA
Comment
-
Parašė Berliner Rodyti pranešimą2. Nustatyti laiką, kai negalima pardavinėti alkoholio (tarkim: jokia prekyba nuo 20 val. vakaro iki 10 val. ryto negalima, panašiai, berods, yra Latvijoje ir Estijoje);
3. Labai padidinti akcizus alkoholiui - kad alkoholis pabrangtų ne keliais centais, o keliais ar keliasdešimt litų, šis žingsnis, be abejo, yra labai susijęs su mūsų išorinių sienų apsauga, kuri, akivaizdu, turi būti stiprinama, taip pat nelegalia alkoholio gamyba - turi būti imamasi prevencinių priemonių prieš tai.
Alkoholio pardavimo laiko ribojamas irgi pasirodė neefektyvus (tas įstatymas buvo inicijuotas berods Alesionkos). Jeigu būtų įgyvendinami tavo siūlomi apribojimai, tai po darbo žmogus negalėtų net bokalo alaus su draugais bare išgerti, kas yra visiškas absurdas.
Jei jau norima kovoti su girtuokliavimu pradžiai reikia mokyti žmones gerti tam skirtose vietose - baruose, restoranuose ir pan., uždrausti prekybą alkoholiu koncertų, sporto varžybų metu ir pan.
Kas dėl reklamos, vėlgi reikia atskirti kiek reklama skatina alkoholio vartojimą apskritai, ir kiek - vieno ar kito prekinio ženklo pasirinkimą.
Vargu ar koks Švyturio logotipas ant komandos marškinėlių ar stendo turi įtakos tautos degradacijai. Dideliai daliai žmonių, ypač provincijoje, alaus rūšies pasirinkimą įtakoja laipsnių ir kainos santykis, o ne reklama.
Alkoholio reklama turėtų būti etiška ir kontroliuojama, kitaip tariant ji turėtų pristatyti prekę, o ne propaguoti alkoholio vartojimą apskritai. Tai yra skirtingi dalykai.
Comment
-
Parašė Berliner Rodyti pranešimąAtrodo, kad tokias prielaidas darai, nes nesupranti, kad be alkoholio kompanijų yra daugybė kitų kompanijų, kurios gali remti sportą: prekybos centrai, telekomunikacijų įmonės, aviakompanijos ir t.t. ir pan.
tačiau, pabandykim įsivaizduokim tokią situaciją: viskas vyksta labai sėkmingai ir per pusmetį visu švyturius ir utenas pakeičia pieno žvaigždės ir pasvalio sūriai. ir štai atvažiuoja žaisti Stambulo Efes pilzen. kas tada?
ar galės televizijos per žinias parodyti kaip Glazgo celtic muša fantastišką įvartį? pripažinkim lazda perlenkta.
o apie patį reklamos draudimą.
draudimas pats lengviausias, bet tuo pačiu ir pats neefektyviausias metodas.netgi sakoma, kad draudžiamas vaisius yra saldesnis už leidžiamą. mano nuomone tiesiog reikėjo nustatyti, kad skirdamas litą alkoholio reklamai privalai skirti du litus socialinei reklamai. savaime suprantama, kad soc.reklamai turėtų būti sukurtas rimtas kontrolės mechanizmas, kad ši reklama netaptu užslėpta alkokoholio reklamaSilpnoji lytis stipresnė už stipriają dėl stipriųjų silpnybės silpnajai
Comment
Comment