Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus miesto savivaldybė

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Keli pranešimai apie dviračių takų kokybę perkelti į labiau tinkamą temą.

    Nors gal paprasčiau dviračių takų ir savivaldybės temas sujungti.
    Savivaldybė be kelių išPiaRintų dviračių takų infrastruktūros srityje mažai ką nuveikė.

    Jei prie atliktų didžiųjų darbų rimtu veidu dėstoma apie "nuvažiavimą nuo Naujininkų į 1000-mečio gatvę", tai čia nėra ką ir pridurti.
    Infrastruktūros projektų lygyje atsilikimas nuo planų tik padidėjo.
    Apie Šiaurinę gatvę ir Mykolo Lietuvio gatvę galime pamiršti. Tai tik teorinė diskusija.
    Liepkalnio - Minsko pl. mazgas buvo žadėtas, bet jo nėra ir neaišku kada bus.

    Vilniui į kaulus jau duoda net ir Ryga, kuri pagaliau iš stalčiaus ištraukė Rytinės magistralės prokjetą

    Comment


      Parašė Romas Rodyti pranešimą
      Apie Šiaurinę gatvę ir Mykolo Lietuvio gatvę galime pamiršti. Tai tik teorinė diskusija.
      Tai gi neseniai buvo rašyta apie Mykolo Lietuvio gatvę, kur dar gyventojai priešinasi, nori keisti gatvės trasą.
      Bet bendrai taip, kažkaip lėtai viskas vyksta.

      Comment


        Vilniečiai kviečiami pasitikrinti, ar nepermoka už atliekų tvarkymą http://www.vilnius.lt/index.php?2965117984

        „Atliekų tvarkymo mokestis negali viršyti 2016 m. gegužę Vilniaus miesto tarybos sprendimu nustatytos maksimalios ribos – 0,09 Eur / kv. m. Deja, pagal dabartinę tvarką savivaldybė neturi teisės reguliuoti dvišalių sutarčių, kurias su atliekų vežėjai. Tad konkrečius piktnaudžiavimo atvejus galime išsiaiškinti tik gyventojams patiems informavus savivaldybę. Todėl raginame gyventojus, abejojančius dėl jiems apskaičiuojamo mokesčio už atliekų tvarkymą, netylėti ir kreiptis į mus“, – Atliekų tvarkymo programos įgyvendinimo skyriaus vedėjas Valdas Juodis. Permokate už atliekų tvarkymą? – rašykite el. paštu - valdas.juodis@vilnius.lt
        Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
        Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

        Comment


          Su pavėlavimu rašau. Už ilgą postą atleiskite, mea culpa. Diskusija apie liberalo Vilniaus mero inovacijas ir pažangesnį Vilnių mane, kaip Vilniaus autochtoną, ne tik išmuša iš vėžių, bet ir sukėlia ironišką šypseną. Šioje diskusijoje turiu palaikyti savo ideologinį priešą John ar Romas skirtingai negu dažniau nuoskaikesnę poziciją išsakantį Creatium. Vilnių pamenu nuo nepriklausomybės atgavimo pradžios ir matau jo raidą per tuos metus su geresniais ar blogesniais miesto merais. Būta ir gerų pasikeitimų, tačiau problemos, kurios miestą kamuoja jau 20 metų, nesikeičia. Vaikštau mieste pesčiomis, važinėju dviračiu (tik šiltu metu) ir, žinoma, automobiliu. Ir... man verkti norisi, žiūrint, koks tai apsileidęs miestas. Galbūt, mano supratimu, kiekvienas iš mūsų miestą vertina truputi iš kitos perspektyvos ir savo asmeninių preferencijų ir asmeninio būdo sąvybių, patirties. Antai man, tokiam daugiau pesimistui, ryškiai matosi problemos, kitam, daugiau optimistui, Vilnius gerėja, nes daugiau dviračių takų. Galbūt ir taip, bet tai tik požiūro taškas. Kadangi esu buvęs užsienyje, šiek tiek ir gyvenęs, tai man sunku Vilnių lyginti net su Maskva ar St. Peterburgu. Ne apie dydį kalbu, o apie tvarką.
          Suprantu, kad jaunesniems ar fiziškai aktyviams tautiečiams dviračių takų plėtra yra panacėja ir kažkoks super-duper inovatyvus dalykas. Tai tiesa, niekas to nepaneigs, kad tai yra gerai. Tačiau žiūrint į Vilnių nuo Zuoko iki Šimašiaus (Navicką, Imbrasą, Alekną merais nelaikau) Vilnius niekur tvarkos požiūriu nepatobulėjo. Ir suprantu į ką orientuojasi Šimašius, dėdamas tokias pastangas dviračių takų plėtrai - jauni, aktyvūs, liberalus ir t.t. miestiečiai. Užtikrinti balsai.
          Žiūrėdamas į Vilnių galvoju, kad čia reikėtų ne kokio vizijų kūrėjo, ne tarpautinius vandenys neršiančio inovatyvaus žmogaus, o gero ūkininko. Taip, būtent tokio! Nes tai absoliutus Vilniaus kirvis. Mano fantasmagorija, iš serijos "jeigu būčiau meras". Taigi, jeigu toks būčiau, pradėčiau nuo to, kad užeičiau į "tvarkau Vilnių" ir pažiūrėčiau problemų statistiką ir dirbčiau šiomis kryptimis (pagal registruotas problemas): 1. Transporto priemonių tvarkos pažeidimai; 2. Gatvių priežiūra ir tvarkymas; 3. Esimo organizavimas; 4. Aplinkos tvarkymas. Paprasti prioritetai!
          Galime apsimetinėti apie kažkokią tvarką, bet pažiūrėkite realiai per 27 metus, kokia infrastruktūros padėtis:
          1. Šaligatviai. Susidaro tokia nuomonė, kad meras pamiršo, kad be dviratininkų dar yra pestieji. Jūs pasiūrėkite, kokio apsileidimo lygio mūsų šaligatviai, bordiūrai. Nueikite nuo prezidentūros 50 metrų į Skapo gatvę ir pamatysite išdaužytus bordiūrus ir neegzistuojanti šaligatvį. Duodu ranką nukirsti, kad 50% Vilniaus šaligatvių yra apgailėtinos būklės: išdaužyti, kreivi, judantis. Po lietaus Vilniuje kartais geriau išeiti ant kelio, negu eiti šaligatviu, nes a) įdubos ir daug balų; b) plytelės juda ir atsistojus žiauriai apsitaškysi; c) išdaužytos plytelės; d) jokio dangos. Tai yra apgailėtina, apsižiūrėkite aplinkuje, koks pas mus viso to lygis. Nueikite į Žygimantų g. iš tos pusės kur namai, tai atkarpomis atrodo, kad vakar ten kovėsi RA su Wehrmachtu. Jau nekalbu, pvz., Dominikonų g., kur, Karlai!, užtenka pakeisti 15 plytelių, plytelės atrodo išmuštos, o kokie turistų srautai eina. Bet ką tie turistai, jūs saviems išklokite. Dabar tik po naujų statybų reikia tikėtis, kad šalia pastatų bus išklotas normalus grindinys. Aš čia kelis pvz. pasakiau, norėdamas iliustruoti, bet tai masiška. O kodėl tos plytelės tokios blogos? Todėl, kad a) stato mašinos; b) statybų metu statybininkai dėję ant aplinkos; c) blogai iškloti grindiniai. Jūs nuvažiuokite į bet kokį vakarų Europos miestą. Pamatysite, kad žmonems įrengti takai nėra tokie išklerę. Aš jau kartais meldžiu, kad pas mus bent kiemuose kaip Rusijoje asfaltuotų šaligatvius, bent neišdaužytų niekas, nes šitas absurdas baigia užknisti.
          2. Automobilizacija. Dabar visi čia apie tai kalba. Visas tas chaotiškas mašinų statymas. Kada pagaliau Vilniaus savivaldybė imsis veikmų, nes toks jaumas, kad padlaižiaujama vairuotojams. Miestas kenčia nuo degradų su mašinom. Taip, tai kultūros dalykas, sutinku, bet jeigu meras toks inovatyvus, tai tegu moko (socialinės reklamos, didelės baudos, projektai, pasiūlymai) tautą elgtis padoriai, kaip kaizerinė valdžia įvedė potvarkį Lietuvoje statyti lauko WC ir baudė tuos, kurie to nedarė, taip ir čia, nes kol lietuviui prie smilkinio neįremtis Luger ar Walther PP pistoletų tol jis nenorės kažką daryti. Deja, deja. Va šituo klausimu sutinku su Jonu pilnai. Pažiūrėkite, koks absurdas. Aukščiau mano pirmo punkto problemų priežastimi yra mašinų statymas ant šaligatvių, chamiškas, begėdiškas. Kiek tai gali tęstis? Miestas suniokotas mašinom, ir kas pikčiausia, kad į tai žiūrima tik konstatuojant patį faktą. Kiekvienas bmw'istas, atrodo, negali savo gyvenime nepastatyti mašinos ant pievos, šaligatvio. Man juokingiausia, kad mietas už savo pinigus išgrindžia šaligatvį, o paskui mašinos sudaužo ir vėl tenka tą daryti. Kodėl? Gal tai verslas toks peripetum mobile, nuolat reikia kloti plyteles. Gal laikas užsiimti šituo tiesiog ryžtingai, nes statoma bet kur, kur tik nori. Gal įvesti mokestį nuo buto už antrą mašiną, nes gyvenant commieblockuose negali turėti po 2 ar 3 mašinas, kas pas mus būdinga. Pvz. šiuo metu aš turiu gyventi mėšlyne, nes tūlas lietuvis negali rasti vietos ir stato bet kur. Kodėl tai yra toleruojama. Kada tai baigsis. Kuomet bandžiau išrukyti ant pievos statančius, tai viešosios tvarkos skyriaus darbuotojas sakė (nepaisant, kad itin greitai jie baudas išdalino, dėl to dėkingas esu) tipo aptverti maža tvorelę ar ką pasodinti... Vau, tikrai, konceptualus sprendimas, kai tai vyksta kone kiekvienam kieme. Kada prie senamiesčio bus statomos požeminės aikštelės, nes tai šnekama nuo Zuoko laikų, bet nieko nepadaryta, nes sunku rimtai klausytis apie ribojimus važinėti senamiestyje, kaip jie bejėgiai įrengti požemines aikšteles ten, kur tai įmanoma, jeigu tik valios būtų. Miestas per tas mašinas paverstas mėšlynu. Galbūt aklam reikia būti, kad to nematyti, bet blogiau, kad turbūt akli ir Vilniaus savivaldybėje. Dar tie gėnijai nori statyti nac. stadioną be parkavino vietų. Jūs įsivazduojate, koks tai bus hemarojus aplinkiniams kiemams ir šiaip aplinkai. Pažiūrėkite į šių metų knygų mugę. Išasfaltavo aikštelę, tai gyvuliai sugebėjo net ant šaligatvių užvažiuoti, kelius užtverti savo geldom ir kuomet klausi, kodėl nebaudžiama, kodėl niekas to nereguliuoja, žiūri kaip į ufonautą. Verkti norisi. Degradacija.
          3. Kelių būklė. Verkia mano širdis dėl to. Kai kur greitai mes sodinsime bulves, nes tokios provėžos... kaip vagos. Liūdna. Chaltūra visur. Tie šuliniai nacionalinė Lietuvos katastrofa. Niekaip nesugebama padaryti, kaip nebūtų rato trajektorijoje ir niekaip lygaus paviršio negalima padaryti. Kartą susinervinęs pavažiavau su kaimyno Subaru Foresteriu, nes galvojau, kad čia mano senutė mašina sudroža ir jaučiu taip kelia. Ne, pasirodo ne. Nors ir nauja kariuomenės nupirkta haubica "Panzerhaubitze 2000" pravažiuok Vilniaus keliais, vis tiek bus kaip kreiva, šleiva. O ką kalbėti apie ženklinimą. Jau pradėdu juokauti, kad juostos paišomos akvarėle. Nu kas per velnias;
          4. Statybų kultūra. Kartais atrodo, kad Vilniuje miesto viešo turto saugojimas yra tik piliečių pareiga. Štai vyksta remontai ir statomi dideli konteineriai, kurie statomi tiesiog ant plytelių, kreivai ant bordiurų kampu. Nei apačioje patiesia plėvelę, nei lentas padėda, kad svorį paskirstytų. Kaip taisyklė po tokių remontų plytelės sugadintos, bordiūrai išjundinti. Ir tai vyksta masiškai. Kada pas mus bus įvestos griežtos taisyklės, reglamentuojančios tokius dalykus. Tiesiog nesuprantu;
          5. Feedback'as. Čia, forume, perskaičiau, kad vat "tvarkau Vilnių" čia labai efektyvu. Jūs parašykite jiems kažką rimčiau negu nelegaliai priparkuota mašina ar nukritęs medis. Gausite atsakymą iš serijos "babkių nėra, čia reikia projektų, problema sunkiai sprendžiama", "atsiprašome už laikinus nepatogumus". Jo, laikinus, 30 metų tęsiasi "laikini nepatogumai". Nepaisant visko, toji sistema gera baudom apdalinti tuos, statančius bet kaip ir bet kur. Tik tokia iš to nauda, kaip Vilnius negali konceptualiai šitos problemos išspręsti, tai lieka tik baudos.
          6. Šiukšlių konteineriai. Mieste žiauriai trūksta rūšiavimo konteinerių. Nepastebėjote? Toks, blemba, Šimašius progresyvus, bet elementarių rūšiavimo konteinerių trūksta masiškai. O visi kiti konteineriai? Matėte kokioje būklėje. Vilnius kaip kiaulidė, bjauru žiūrėti, kaip 70 proc. miesto konteinerių stovi tiesiog ant žemės, vėjas šiukšles išnešioja. Kas trukdo investuoti į tą aplinkos tvarkymą, aptverti juos tvorelėm, kaip kad būna kai kur, kur tik išvežėjai gali atsidaryti, o tu tik įmesti. Apskirtai, viskas super bomžiška. Skaudu kalbėti.

          Apskirtai Vilnius atrodo purvinas getas - sienos supaišytos budulių tageriu, šaligatviai purvini, išdaužyti, apie kiemus nekalbėsiu, ten absoliuti katastrofa. Dabar man čia pradės pasakoti kai kurie, kad tai ne mero kaltė ir t.t. Taip, sunku, kad daugelis dalykų yra mūsų visuomenės sąmoningumo, mentaliteto klausimas. Bet, yra didelis bet. Niekas nepasikeis, jeigu miesto valdžia nenorės, kad keistųsi. Jie gali inicijuoti daugelį dalykų, pastumėti kultūros link, bet dabar viskas plaukia tiesiog apsileidimo vaga, jokių esminių pokyčiu nematau. O dviračių takai... jo, šaunu. Pasistengsiu matyti tik juos.

          Comment


            Necituosiu R.D. posto, kad nesigautų ilga paklodė paklodėje.

            Nemačiau žmogaus čia forume, kuris sakytų, kad Vilnius tobulas ir neturi problemų. Nemačiau, kuris sakytų, kad šaligatviai aukščiausio lygio, gatvės lygios it stiklas, o sienos tik ką nudažytos. Nu nemačiau. Ir aš visiškai pritariu tamstos išsakytoms mintims, kad Vilnius atrodo labai apleistas ir varganai. Išeik su fotoaparatu į lauką fiksuoti "negerų dalykų", tai net didžiausios atminties kortelę nesunkiai užpildysi. Problemų tiek daug, kad sunku rasti kas yra gerai.

            Bet aš matau diskusijose dažnai daromą klaidą: paimama bloga situacija už pagrindą ir po to sakoma, kad niekas nedaroma. Kodėl aš čia pykau ant Romas ir John - jie tiesiog teigia, kad savivaldybė visiškai nieko nedaro. Tas yra paprasčiausia netiesa. Daroma labai daug.

            Supraskit paprastą dalyką: visoms Vilniaus infrastruktūros problemoms išspsręsti neužteks metų, dviejų, neužteks vienos ir turbūt dviejų kadencijų (nebent dirbsi tik ties tuo ir ignoruosi kitas miesto problemas: finansines, socialines, transporto (VT), įmonių ir pan.). Sunku tą įvertinti, bet tai tiesa. Pavyzdžiui, buvo išasfaltuotas didžiausias kiekis gatvių, nutiesta daugiausiai šaligatvių ir paklota daugiausiai kilometrų dviračių takų. Ir tai ne viską spėjo padaryti per praėjusius metus. Kodėl? Trūksta fakin asfalto ir darbo jėgos. Galit patikėti? Grinda jau eilę laiko ieško darbininkų, sunkiai randa. Asfalto gamyklos nespėja gaminti asfalto (taip, nepamirškim VNO tako rekonstrukcijos - čia išimtis praėjusieji metai). Todėl čia reikia vadovautis ir skaičiavimais, ne vien jausmais. Asfaltą aišku galima atsivežti iš kokios Latvijos, nu bet kas už tai mokės? Gal geriau tuos pinigus skirti darželio priestatui, o tą gatvę išasfaltuoti vėliau?

            Dabar keletas komentarų dėl konkretesnių tamstos teiginių, pasiūlymų:

            1. Automobilizacija. Parkingų įrengimas prie Senamiesčio yra jos skatinimas, kuris kainuoja belenkokius pinigus (kalbant apie požeminius parkingus). Savivaldybė turi įrengti parkingus miesto pakraščiuose, kur galėtum persėsti į VT. Bandymai P+R aikštelių yra, nors netobuli. Problema iškilo juokinga: NŽT priešinasi sklypų suformavimui miesto pakraščiuose.

            Jai mažinti yra ir kitos priemonės: pvz., dviračių takų plėtra. Jau dabar įrenginėjami 1000 normalių dviračių stovų visame mieste (tiesa, daugiausiai centre), planuojama įrengti dar daugiau. Šiemet centrinėje dalyje bus įrengta krūva kuoliukų palei šaligatvius, ribojančių nelegalius parkavimus. Daugiabučių kiemų apmokestinimas yra irgi nebloga priemonė, dažnai parodanti, kad realiai problemų su parkingu net nėra (tiksliau yra žmonių galvose: nore mašiną pasistatyti prie pat laiptinės durų).

            2. Daugiabučių kiemai. Sakom skatinkim žmonių sąmoningumą. Tas daroma. Paskelbta Kaimynijų programa IMO yra puikus sprendimas: gyventojai susiburia, pasiruošia norimus pokyčius (ką tik nori - gali įsirengti parkingą, sporto aikštelę ar net fontaną), savivaldybė pilnai finansuoja iki tam tikros sumos (10 eur už m2). Pacituosiu savivaldybės duotą pavyzdį:

            1 pavyzdys - Žirmūnuose yra 3 daugiabučių kaimynija (316 butų), turinti 5394 kv. m teritoriją. Ši kaimynija gali pretenduoti į 53 940 Eur savivaldybės paramos. Susitarę, galėtų įsirengti 15 papildomų stovėjimo vietų (iki 24 tūkst. Eur ), vaikų žaidimų aikštelę (~22 tūkst. Eur), 6 suoliukus (~2 100 Eur), pasisodinti 5 medžius (1750 Eur), atnaujinti 300 kv.m vejos (450 Eur), pasistatyti kieme užtvarą (~1000 Eur). Kartu su administravimo išlaidomis, kaimynijai visa tai kainuotų apie 53 900 eurų (skaičiuota pagal Sistela patvirtintus įkainius), ir pakaktų savivaldybės skiriamos paramos sumos - 53 940 Eur.
            Nepaisant to, savivaldybė išasfaltavo jau berods trečdalio daugiabučių kiemų įvažiavimus ir aikšteles.

            3. Šiukšlių konteineriai. Savivaldybė rengia požeminių konteinerių įrengimo planą. Vietos jau prieš kurį laiką buvo patvirtintos. Nežinau kokia dabar situacija su šiuo projektu, bet neseniai P. Poderskis rašė, kad juose bus ir įvairūs davikliai (matuojantys pvz. šiukšlių kiekį) ir kad netrukus bus naujos info.

            4. Apšvietimas. Nepaisant nevykusios baigties su Gemmo, savivaldybė pati atnaujins apšvietimą visame mieste. Berods per 3 metus, pradedant šiemet (įrengiant naują apšvietimą ten, kur nebuvo).

            5. Miesto apipaišymas. Ar raportuojat tokias vietas? Jeigu neklystu, namo savininkai privalo užtikrinti fasadų tvarkingumą. Man teko kelis kartus raportuoti, problema buvo išspręsta (fasadai nuvalyti).

            6. Skapo g. yra komedija. Pats ten vaikščiojau studijų metu kiekvieną dieną, esu ne kartą raportavęs. Nežinau kaip dabar, bet ją turėtų atnaujinti (jeigu dar nepradėjo praėjusiais metais) šiemet.

            ---

            EDIT: Apibendrinti noriu. Turit omenyje problemų kiekį ir mąstą, reikia mokėti objektyviai įvertinti joms spręsti reikalingų resursų kiekį. Ne tik pinigų, bet ir laiko ir nepamiršti, kad yra ne tik techninės (šaligatvių, kelių etc.) problemos, bet ir kitokios, kurias spręsti dažnai reikia pirmiau, negu technines (pvz., Grindos išvalymas nuo bebrų leidžia tuos pačius darbus atlikti žymiai efektyviau ir pigiau bei greičiau - tai yra galima išasfaltuoti daugiau gatvių už tą pačią sumą).

            Tikrai nesakau, kad savivaldybė daro viską, ką gali. Tikrai ne. Pats galėčiau prirašyti krūvą dalykų, dėl kurių nuvylė (bent kol kas, dar gi metai liko). Bet reikia mokėti įvertinti ir tai, kas padaryta ir/ar daroma. To labiausiai ir trūksta šiose diskusijose.
            Paskutinis taisė Creatium; 2018.03.01, 12:34.

            Comment


              +++

              Ištiesų tai kabinėjimasis prie Šimašiaus greičiausiai yra ne dėl to, kad jis kažko nedaro ar per mažai daro, o dėl to, kad jis yra liberalas ir kai kas negali perlipti per savo idealogines fobijas nepaisant to, koks geras būtų meras. Tada pradedama ieškoti argumentų, dėl ko jis blogas ir čia prasideda Cherry pickingas - susirandama kažkokia problema, kurių Vilniuje milijonai ir klausiama 'o tai ko Šimašius to dar nesutvarkė', lyg tai jis turėtų kažkokią stebuklingą lazdelę su kuria galėtų visas problemas išspręsti. Nenorima matyti esmės, o esmė yra, kad visų problemų niekas niekada neišspręs, pagrindinis klausimas yra kokiu greičiu tos problemos sprendžiamos, o tas greitis yra greičiausias negu kada nors iki šiol ankščiau. Tačiau juokingiausia, kad pradedama kabinėtis netgi prie tokių dalykų, kur aiškiai matyti didžiulį progresą, kaip kad viešojo transporto atnaujinimas ar net esu matęs Šimašių kaltinant, kad dviračių takais nesirūpina. Kitas kabinėjimosi tipas - prie terminų. Maždaug 'kodėl tas projektas vėluoja', nors projektų vėlavimas yra natūralus ne tik savivaldybėje, bet ir privačiame versle ir šiaip visame pasaulyje. Savivaldybės klaida šiuo atveju yra tai, kad jinai nurodo konkrečius įgyvendinimo terminus. Privačiose įstaigose apibrėžti terminai yra gėris, nes tai motyvuoja darbuotojus darbus atlikti greičiau, tačiau savivaldybės atveju šiuo atveju tai turi ir neigiamą aspektą - natūraliai kažkurie iš daugybės projektų vėluoja ir tada žinoma atsiranda tokių, kurie į tai bado pirštais. Zuokas savo vizualizacijoms jokių terminų nenurodydavo, jokių projektų ir nevykdydavo ir nelabai kam tai kėlė kokių klausimų ar pasipiktinimą.

              Kaip ten bebūtų, man visai patinka, kad yra tokių, kurie kabinėjasi lygij vietoj. Tai savotiškai iššaukia diskusija ir išryškina tuos daromus darbus, Šimašiui net nereikia piarintis. Dabar žiema - dauguma infrastruktūros darbų sustoję ir tai aišku yra dar viena gera proga pasipiktinti 'kodėl darbai vėluoja', bet tuoj pavasaris, tuoj darbai pajudės, o jų kiekis vėlgi bus rekordinis. Pirmaisiais metais Šimašius turėjo gesinti savivaldybės bankroto gaisrus, antraisiais metais darbai jau pajudėjo, o šiemet jie pasieks tokį greitį, kokio Vilniuje dar nebuvo ir bus vis sunkiau prie kažko prisikabinti, bet tai žinoma nereiškia, kad kabinėjimasis baigsis, tai reiškia, kad kabinėjamasi bus prie dar absurdiškesnių dalykų.
              Paskutinis taisė Eidvis; 2018.03.01, 12:57.

              Comment


                Neneigiu, kad daromi dalykai. Jokiu būdu. Kalbu apie tai, kad nedaromi dalykai jau dešimtmečius ir niekas ryžtingai jų nenori spręsti, o tik bando užlopyti problemas. O kad meras liberalas... tartum tai kažką keistų ir Zuokas buvo liberalas. O tie kiti net nesiskaito, nes buvo mužikai ir chamai. Apie Alekną nėra ką kalbėti, nes valdė trumpai. Bet čia, vėlgi, sakau, žmonės mato tai, ką nori matyti iš savo perspektyvos. Atvirai pasakysiu, nekenčiu Vilniaus, nors čia gimiau ir užaugau, ir tai yra todėl, kad miestas nešvarus, sukleręs, nepatogus ir tos problemos nemažėja daugelį metų. Matau Vilnių nuo nepriklausomybės ir nežinau kada šitas miestas taps tvarkingesnis, švaresnis, nesuniokotas. Grįžtų iš užsienio ir vėl matau, kad kaip toli mes esame nuo normalaus miesto tvarkos. Tvarkos, kalbu ne apie grandiozinius dalykus, tiesiog elementarios tvarkos. Galbūt atsiras ryžtingesnis meras, kuris blogybes raus be gailėsčio.
                O dėl viešo transporto... pats kartais pavažinėju. Žmona dažniau. Atleiskite, bet realiai jūs pabandykite pavažinėti ir pamatysite, kad iki normalaus lygio dar toli, o tie keli autobusai problemos neišsprendė.
                Paskutinis taisė R.D.; 2018.03.01, 13:06.

                Comment


                  Parašė R.D. Rodyti pranešimą
                  <..>
                  O dėl viešo transporto... pats kartais pavažinėju. Žmona dažniau. Atleiskite, bet realiai jūs pabandykite pavažinėti ir pamatysite, kad iki normalaus lygio dar toli, o tie keli autobusai problemos neišsprendė.
                  Nu va, matai, bet pamiršai, kad savivaldybė jau nupirko 150 naujų autobusų, kurie pirmieji pasirodys gegužę. Ir dar perka berods 40 naujų troleibusų. Iš čia ir atsiranda nesusikalbėjimas.

                  Comment


                    Parašė Romas Rodyti pranešimą
                    Keli pranešimai apie dviračių takų kokybę perkelti į labiau tinkamą temą.

                    Nors gal paprasčiau dviračių takų ir savivaldybės temas sujungti.
                    Savivaldybė be kelių išPiaRintų dviračių takų infrastruktūros srityje mažai ką nuveikė.

                    Jei prie atliktų didžiųjų darbų rimtu veidu dėstoma apie "nuvažiavimą nuo Naujininkų į 1000-mečio gatvę", tai čia nėra ką ir pridurti.
                    Infrastruktūros projektų lygyje atsilikimas nuo planų tik padidėjo.
                    Apie Šiaurinę gatvę ir Mykolo Lietuvio gatvę galime pamiršti. Tai tik teorinė diskusija.
                    Liepkalnio - Minsko pl. mazgas buvo žadėtas, bet jo nėra ir neaišku kada bus.

                    Vilniui į kaulus jau duoda net ir Ryga, kuri pagaliau iš stalčiaus ištraukė Rytinės magistralės prokjetą
                    Jeigu mes į kelius sukišime visus pinigus, kaip kad norite, tai būsime tokia valstybė, kurioje turtingi iš savo prabangių oazių važinėja naujutėliais keliais, bet tuo tarpu aplink vien favelos.
                    Visi Šimašiaus nekentėjai išpažįsta tik vieną religiją - naujus kelius jų autombiliams. Daugiau jų niekas nedomina.

                    Comment


                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                      Nu va, matai, bet pamiršai, kad savivaldybė jau nupirko 150 naujų autobusų, kurie pirmieji pasirodys gegužę. Ir dar perka berods 40 naujų troleibusų. Iš čia ir atsiranda nesusikalbėjimas.
                      Nei jis važinėja tais autobusais, nei ką Pats taip pasakė. Jam irgi terūpi gatvės jo automobiliui.

                      Comment


                        Parašė andyour Rodyti pranešimą

                        Nei jis važinėja tais autobusais, nei ką Pats taip pasakė. Jam irgi terūpi gatvės jo automobiliui.
                        Čia apie mane? Pravažinėjau į mokyklą 12 metų autobusais, paskui dviračiu ir peščiom į universitetą daug metų, o dabar auto, dviratis, kojos ir rečiau viešas transportas. Žinoma, pagerėjo tie autobusai ir troleibusai, gerai, kad juos perka. Bet aš kalbu apie kompleksinius dalykus, kurie mieste nekinta n+k metų.
                        Taip, Creatium, sutinku su jumis, kad daug kas pagerėjo paskutiniu metu. Mane šiek tiek sukėlė šypsėną jūsų komentaras apie kaiminijas ir kiemų tvarkymą. Kreipiausi dėl to, kad ar galime sutvarkyti kiemą, tiksliau paversti šiek tiek žmogiškesniu ir pasistatyti slakbaumą, nes pas mus stato visokie studentai ir šiaip aplinkinui dirbantys. Sužinojau, kad ne, nes, sako, čia "pravažiuojantis kiemas". Tai pradėjau domėtis, kiek tokių kiemų yra. Pasirodo daug. Tai rezultatas toks, kad didelė dalis kiemų turės gyventi mėšlyne toliau. Va taip ir gyvenam.

                        andyour, o jūs perskaitėte literatūrą apie Vytį, kurią jums nurodžiau, kad nekledėtumėte? Jau klausiu antrą kartą ir nesulaukiu atsakymo. Nes, žiū, netobulėjate.

                        Comment


                          Parašė R.D. Rodyti pranešimą
                          Su pavėlavimu rašau. Už ilgą postą atleiskite, mea culpa. Diskusija apie liberalo Vilniaus mero inovacijas
                          Nustojau skaityti ties čia

                          Comment


                            Parašė R.D. Rodyti pranešimą
                            <..>
                            Taip, Creatium, sutinku su jumis, kad daug kas pagerėjo paskutiniu metu. Mane šiek tiek sukėlė šypsėną jūsų komentaras apie kaiminijas ir kiemų tvarkymą. Kreipiausi dėl to, kad ar galime sutvarkyti kiemą, tiksliau paversti šiek tiek žmogiškesniu ir pasistatyti slakbaumą, nes pas mus stato visokie studentai ir šiaip aplinkinui dirbantys. Sužinojau, kad ne, nes, sako, čia "pravažiuojantis kiemas". Tai pradėjau domėtis, kiek tokių kiemų yra. Pasirodo daug. Tai rezultatas toks, kad didelė dalis kiemų turės gyventi mėšlyne toliau. Va taip ir gyvenam.

                            <..>
                            Dėl kaimynijų. Ar dėl to programa jums atrodo nesąmoninga ir neveikianti? Nes iškelta problema labai paprasta ir galima nesunkiai pažiūrėti kokią dalį savivaldybė leidžia apsitverti: https://maps.vilnius.lt/teritoriju-planavimas (įsijungus sluoksnį Kaimynijos, kartais žemėlapis neveikia, bet pabandykit laiks nuo laiko jeigu neveiks).

                            Galiausiai ar tai jums trukdo su bendrija susitvarkyti kiemą? Jeigu negalit pasistatyti šlagbaumo, tai negalit ir stovėjimo vietų įsirengti? Ar kame čia argumentas?

                            Žiū, Konarskio g. pirmasis kaimynijų projektas: http://www.vilnius.lt/kaimynijos/fil...ristatymas.pdf
                            Vilniaus miesto savivaldybės teikiamas finansavimas 174 820,00 Eur
                            Maksimali projekto vertė 350 000,00 Eur

                            Tereikėjo gyventojams sutarti ko ir kur nori. Projektas dabar tvirtinamas.

                            Click image for larger version  Name:	Capture.PNG Views:	1 Size:	282,3 kB ID:	1622685

                            Comment


                              Tai čia viskas ok. Aš suprantu, ką jūs sakote. Gerai, kad žmonės tvarkosi ir nenori gyventi mėšle ir ubagystėje, kas mūsų kiemams būdinga.
                              Aš praėjau su kiemo kolegomis kelis "pragaro ratus", kad gautume finansavimą. Žinau niuansus. Aš jums sakau, neleidžia pastatyti šlakbaumo, nes pravažiuojantis kiemas. Dabar parodykite daugiabučiuose tokius durnius, kurie norėtų mesti pinigus, susitvarkyti aplinką ir į tas vietas atvažiuos statyti mašinas studentai ir šiaip aplinkuje dirbantys, kaip kad yra dabar.
                              Esame kreipėsi dėl visokiausių dalykų. Patikėkite. Džiaugiuosi už tuos, kuriems pavyko dėl įvairių aplinkybių kažkiek gauti pinigų, pasidaryti projektą. Tai puiku. Mums to greitai padaryti tikrai nepavyks. Galbūt ateityje mums kažkas ir pavyks ir bent kažkiek problemų išspręsime. Tuo labiau, aš jums siūlau realiai pačiam pavaikščioti į savivaldybę, su jais pakalbėti, pabandyti atlaikyti jų demagogiškus apie nieką kalbas ir prieiti prie realių veiksmų.
                              Prisiminiau dar tokį jūsų pasakymą apie kiemų asfaltavimą. Iš tiesų, štai pas mus irgi išasfaltavo kažkiek tos dalies, kur buvo asfaltas per tą asfaltavimo bangą, tačiau 4 metrai nuo tos vietos yra toks sudrožtas kelias, kad po lietaus neįmanoma pesčiam praeiti ir tenka eiti aplink namą. Tikrai ūkiškai padarė! Ir sakyti, kad nieko nedaro negali, bet labai džiaugtis irgi.

                              Mano įrašas buvo apie miesto problemas, kurios n metų nesprenžiamos. Prašau manęs nepripaišyti prie tų, kurie tipo "meras liberalas, todėl š". Nors liberalai nėra tie, už kuriuos balsuočiau, bet šiuo atveju bandau būti diskretiškas ir neutralus, žiūrėti, kad pakito, kas gerėja, kur nieko nedaroma. Kokios to priežastys. Ir matau daugiau dūmų nei karo kaip Vilniaus gyventojas. Tokia mano pozicija.
                              Paskutinis taisė R.D.; 2018.03.01, 14:00.

                              Comment


                                Parašė R.D. Rodyti pranešimą
                                Tai čia viskas ok. Aš suprantu, ką jūs sakote. Gerai, kad žmonės tvarkosi ir nenori gyventi mėšle ir ubagystėje, kas mūsų kiemams būdinga.
                                Aš praėjau su kiemo kolegomis kelis "pragaro ratus", kad gautume finansavimą. Žinau niuansus. Aš jums sakau, neleidžia pastatyti šlakbaumo, nes pravažiuojantis kiemas. Dabar parodykite daugiabučiuose tokius durnius, kurie norėtų mesti pinigus, susitvarkyti aplinką ir į tas vietas atvažiuos statyti mašinas studentai ir šiaip aplinkuje dirbantys, kaip kad yra dabar.
                                Esame kreipėsi dėl visokiausių dalykų. Patikėkite. Džiaugiuosi už tuos, kuriems pavyko dėl įvairių aplinkybių kažkiek gauti pinigų, pasidaryti projektą. Tai puiku. Mums to greitai padaryti tikrai nepavyks. Galbūt ateityje mums kažkas ir pavyks ir bent kažkiek problemų išspręsime. Tuo labiau, aš jums siūlau realiai pačiam pavaikščioti į savivaldybę, su jais pakalbėti, pabandyti atlaikyti jų demagogiškus apie nieką kalbas ir prieiti prie realių veiksmų.
                                Prisiminiau dar tokį jūsų pasakymą apie kiemų asfaltavimą. Iš tiesų, štai pas mus irgi išasfaltavo kažkiek tos dalies, kur buvo asfaltas per tą asfaltavimo bangą, tačiau 4 metrai nuo tos vietos yra toks sudrožtas kelias, kad po lietaus neįmanoma pesčiam praeiti ir tenka eiti aplink namą. Tikrai ūkiškai padarė! Ir sakyti, kad nieko nedaro negali, bet labai džiaugtis irgi.

                                Mano įrašas buvo apie miesto problemas, kurios n metų nesprenžiamos. Prašau manęs nepripaišyti prie tų, kurie tipo "meras liberalas, todėl š". Nors liberalai nėra tie, už kuriuos balsuočiau, bet šiuo atveju bandau būti diskretiškas ir neutralus, žiūrėti, kad pakito, kas gerėja, kur nieko nedaroma. Kokios to priežastys. Ir matau daugiau dūmų nei karo kaip Vilniaus gyventojas. Tokia mano pozicija.
                                Tai aš tikiu, kad jums neleidžia užsitverti pravažiuojamojo kiemo. Čia akivaizdu. Bet, kad nenorit patys susitvarkyti kiemo, kai tereikia pasiruošti projektą (tiesa - nežinau dėl jo finansavimo, bet čia kainos nėra kosminės daugiabučiui), o viską finansuos savivaldybė, tai... ir dar argumentai tikrai juokingi. Susitvarkysit jūs, susitvarkys kitas kiemas. Pamatysit. Konarskio g. daugiabučiai irgi nesusirenovavo vienu metu. Buvo renovuotas vienas, po kitas, o po to jau visas nemažas gabalas. Žmonės pamatė gerą pavyzdį, kuris prieš akis kiekvieną dieną 'boluoja'.

                                Nu tarkim blogai išasfaltavo. Tai pasiruoškit projektuką ir teikit paraišką pagal kaimynijų programą ir išsiasfaltuosit patys už savivaldybės lėšas. Problema? Problema, kad niekas nenori dirbti. Tada pigiau gaunasi kaltinti valdžią. O kiemus užsitverti galima. Kur daviau nuorodą, pažiūrėkit savo kiemą. Net neabejoju, kad bus ką užtverti. Bet tam reikės bendrai sutarti su keliais kaimynijoje esančiais namais.

                                Comment


                                  Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                  Tai aš tikiu, kad jums neleidžia užsitverti pravažiuojamojo kiemo. Čia akivaizdu. Bet, kad nenorit patys susitvarkyti kiemo, kai tereikia pasiruošti projektą (tiesa - nežinau dėl jo finansavimo, bet čia kainos nėra kosminės daugiabučiui), o viską finansuos savivaldybė, tai... ir dar argumentai tikrai juokingi. Susitvarkysit jūs, susitvarkys kitas kiemas. Pamatysit. Konarskio g. daugiabučiai irgi nesusirenovavo vienu metu. Buvo renovuotas vienas, po kitas, o po to jau visas nemažas gabalas. Žmonės pamatė gerą pavyzdį, kuris prieš akis kiekvieną dieną 'boluoja'.

                                  Nu tarkim blogai išasfaltavo. Tai pasiruoškit projektuką ir teikit paraišką pagal kaimynijų programą ir išsiasfaltuosit patys už savivaldybės lėšas. Problema? Problema, kad niekas nenori dirbti. Tada pigiau gaunasi kaltinti valdžią. O kiemus užsitverti galima. Kur daviau nuorodą, pažiūrėkit savo kiemą. Net neabejoju, kad bus ką užtverti. Bet tam reikės bendrai sutarti su keliais kaimynijoje esančiais namais.
                                  Jums man pasakojate tai, ką mes puikiai žinome. Pirma, savivaldybė visko nefinansuoja. Tai turite suprasti. Jeigu stovi neukšti namai, kurie neturi tiek gyventojų, kaip jūs pateikėte pvz., jums gausis didesnė kaina, nors kiemas gali būti toks pats didelis. Kaip jūs tos nesuvokiate, kad skirtingi dalykai čia. Kaiminijos yra labai didelės, kai kur nelogiškai padaryta. Jie neskaido smulkiau, ko norėtų gyventojai, o jeigu ir bandyti tai padaryti, kiltų daug problemų. Sakau jums, įsigilinkite pats. Ne viskas čia taip gražu, kaip gali pasirodyti. Mūsų kieme nieko negalima užtverti nei pagal jūsų žemėlapį, kuri puikiai žinau ir pagal savivaldybę. Juk sakau, kad buvome kreipėsi Todėl "net neabejoju" yra melas. O dėl tarimosi su kitais namais yra dar aspektų. Nežinote situacijos - nesakykite. Mes dėl blogo asfaltavimo juos jau užknisome. Niekas nekinta. Jūs gal galvojate, kad visi pasyvūs ir tiesiog dėję skersą, išskyrūs jūs? Susimildamas. Skaitau jūsų tekstą ir galvoju, kad mes gyvenam skirtinguose pasauliuose.

                                  Tiek to. Daugiau nediskutuosiu, nes meras puikus, miestas puikus, visur tik padėtis gerėja. Neturiu ko pridėti.

                                  Comment


                                    Parašė R.D. Rodyti pranešimą

                                    Jums man pasakojate tai, ką mes puikiai žinome. Pirma, savivaldybė visko nefinansuoja. Tai turite suprasti. Jeigu stovi neukšti namai, kurie neturi tiek gyventojų, kaip jūs pateikėte pvz., jums gausis didesnė kaina, nors kiemas gali būti toks pats didelis. Kaip jūs tos nesuvokiate, kad skirtingi dalykai čia. Kaiminijos yra labai didelės, kai kur nelogiškai padaryta. Jie neskaido smulkiau, ko norėtų gyventojai, o jeigu ir bandyti tai padaryti, kiltų daug problemų. Sakau jums, įsigilinkite pats. Ne viskas čia taip gražu, kaip gali pasirodyti. Mūsų kieme nieko negalima užtverti nei pagal jūsų žemėlapį, kuri puikiai žinau ir pagal savivaldybę. Juk sakau, kad buvome kreipėsi Todėl "net neabejoju" yra melas. O dėl tarimosi su kitais namais yra dar aspektų. Nežinote situacijos - nesakykite. Mes dėl blogo asfaltavimo juos jau užknisome. Niekas nekinta. Jūs gal galvojate, kad visi pasyvūs ir tiesiog dėję skersą, išskyrūs jūs? Susimildamas. Skaitau jūsų tekstą ir galvoju, kad mes gyvenam skirtinguose pasauliuose.

                                    Tiek to. Daugiau nediskutuosiu, nes meras puikus, miestas puikus, visur tik padėtis gerėja. Neturiu ko pridėti.
                                    Akivaizdu, kad mano teiginiai jūsų atžvilgiu yra teoriniai. Visiškai nenutuokiu kur gyvenat ir ką esat bandę ir ko nebandę (apart to, ką čia parašėt), todėl negaliu konkrečiai komentuoti konkrečios situacijos.

                                    Bet vėl gi, nematau kaip tai galiausiai įsilieja į pradinį jūsų komentarą ir mano atsakymą apie tai ar savivaldybė kažką daro ar ne.

                                    Comment


                                      Mano manymų spalvos per daug sutirštintos ir nukapotos tik viršūnėlės. Vilniaus problemų priežastys yra gilesnės. Jūs manote, kodėl dabar dažno apytuščio bažnytkaimio gatvės atrodo geriau nei Vilniuje? Dėl to, kad rajono meras vunderkindas? Juolab kitos savivaldybės vadovas yra atsakingas už dešimtis kartų mažesnį gyventojų skaičių. Vilniuje Alytaus dydžio seniūnijai vadovauja seniūnas be jokių įgaliojimų, su neįgalia sekretore ir pustuziniu kiemsargių.
                                      Toliau. Vilniaus miesto savivaldybė yra tokia išskydusi, kad nespėji tvarkyti vieno galo, kai griūna kitas. Kur galėtų būti 100 m šaligatvis, reikia 1 km.
                                      Nepaisant to, meras ir administracija (ne tik šiuometiniai!) kai kur nedaro kryptingų pastangų problemų priežastims šalinti.
                                      Be to, Vilnius kaip sostinė turi rodyti iniciatyvas keisti ar tobulinti Lietuvios Respublikos įstatymus, kad jie netrukdytų munucipalitetų veiklai ir padėtų užtikrinti miesto gyventojų teises.

                                      Comment


                                        Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                        Mano manymų spalvos per daug sutirštintos ir nukapotos tik viršūnėlės. Vilniaus problemų priežastys yra gilesnės. Jūs manote, kodėl dabar dažno apytuščio bažnytkaimio gatvės atrodo geriau nei Vilniuje? Dėl to, kad rajono meras vunderkindas? Juolab kitos savivaldybės vadovas yra atsakingas už dešimtis kartų mažesnį gyventojų skaičių. Vilniuje Alytaus dydžio seniūnijai vadovauja seniūnas be jokių įgaliojimų, su neįgalia sekretore ir pustuziniu kiemsargių.
                                        Toliau. Vilniaus miesto savivaldybė yra tokia išskydusi, kad nespėji tvarkyti vieno galo, kai griūna kitas. Kur galėtų būti 100 m šaligatvis, reikia 1 km.
                                        Nepaisant to, meras ir administracija (ne tik šiuometiniai!) kai kur nedaro kryptingų pastangų problemų priežastims šalinti.
                                        Be to, Vilnius kaip sostinė turi rodyti iniciatyvas keisti ar tobulinti Lietuvios Respublikos įstatymus, kad jie netrukdytų munucipalitetų veiklai ir padėtų užtikrinti miesto gyventojų teises.
                                        Įdomus precedentas dabar bus, jeigu kitame posėdyje taryba nuspręs didinti medikų atlyginimus Vilniuje. O tai bomba bus centrinei valdžiai.

                                        Svarstoma iki 20 proc. didinti vilniečių medikų atlyginimus
                                        http://www.vilnius.lt/index.php?4012347011

                                        Comment


                                          Dėl automobilizacijos tai tiesiog sudėtinga fiziškai kažkur tuos automobilius sukišti, kai jų skaičius 1000 gyventojų viršija, pvz., Estijos, Olandijos, Danijos ir kt. šalių rodiklius. Dviračių takai šito dalyko neišspręs vien dėl klimato ir Vilniaus reljefo. Matyti dviratininkų ir šiomis dienomis, tačiau jų populiacija tiek pat gausi kiek besimaudančių eketėse. Automobilių naudojimą sumažintų tik patogus, gražus ir pigus viešasis transportas. Taip, tai kainuotų, tačiau kainuoja ir transporto keliama oro tarša, kamščiuose sugaištamas laikas, degalai, automobilių remontas ir t. t. Nelabai suprantu, kodėl Šimašius gana aktyviai kritikuojamas dėl visokių šaligatvių ir konteinerių, kai nors lėtai ir ne visada pagal aiškius prioritetus, bet vis tiek yra dirbama. Neatsimenu, kad Zuokas būtų aktyvesnis tose srityse, taip pat neatsimenu, kad jis dėl to būtų labai kritikuojamas. Pvz., standartinis vilnietis turbūt Zuoką įvardytų kaip labiau prisidėjusį prie dviratizacijos vien dėl oranžinio dviračio išreklamavimo. Bet lyginant nutiestų takų kilometrus Zuokas, manau, ryškiai pralaimėtų. Tačiau apie tuos naujus takus nevažinėjantys dviračiu mažai ką žino, o apie oranžinius dviračius girdėjo net niekada gyvenime dviračiu nevažiavę. Kitaip sakant, ne tiek svarbu, ką realiai nuveiki, svarbu, ką apie tave galvoja .
                                          Variantai, kodėl Zuokas būdavo mažiau kritikuojamas:
                                          1. Charizmatiškesnis, panašesnis į lyderį, apsvaigindavo savo vasiukiškom idėjom, kad niekas nekreipdavo dėmesio į tokias niekingas smulkmenas kaip šaligatvių plytelių lygumas.
                                          2. Išaugo miestiečių poreikiai aplinkos atžvilgiu.

                                          Privačių interesų deklaracija : Šimašiui valdant atsidaro naujas šaligatvis ten, kur aš bėgioju, kur praeivių nelabai yra ir kur buvo sudėtinga tikėtis, kad išvis šaligatvis kada nors atsiras. Tai aš esu "papirktas" ta kelių šimtų metrų šaligatvio atkarpa ir negaliu Šimašiaus stipriai kritikuoti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X