Čia reikia suprasti, kad kai kada pasitaiko tokių oro sąlygų, prieš kurias realiai nėra jokio recepto. Kaip aš suprantu ledas susidarė grynai prieš pat rytą ir kadangi prieš kiekvieną mašiną nepastatysi po sunkvežimį su druska - tai nereikėtų to vertinti kaip kad 'eilinės darbo dienos'. Pasitaikys ir ledo susidarymai, pasitaikys ir didžiulės liūtys, kurios tvindys gatves, pasitaikys ir ledas, ir netgi uraganai, pasitaikys ir daug sniego, kurio galim sulaukti ir šią žiemą, jeigu kritulių bus tiek, kiek buvo dar visai neseniai. Antra vertus savivaldybės pareiga yra minimalizuoti tų katastrofų daromus padarinius iki minimumo. Viena vertus reikia suprasti, kad tokios sąlygos, kurios buvo susidarusios praeitą rytą, buvo kelių valandų laikotarpyje. Nutikus tokioms aplinkybėms nėra galimybės jų momentaliai išspręsti netgi pasitelkus visus turimus pajėgumus, nėra galimybės laikyti visų pajėgumų budėjimo rėžime, kad 'a vdrug kas nors nutiks'. Dėl to būtina turėti kuo geresnę išankstinę informavimo sistemą ir tai yra sistema, kuri turėtų gebėti momentaliai ne tik įvertinti eismo sąlygas, bet dar ir jas išprognozuoti, kartu gebant pakviesti savus darbuotojus į darbą 4-tą ryto. Mano supratimu šioje situacijoje kaltinti Šimašių dėl oro sąlygų yra panašiai, kaip kaltinti jį dėl uraganų. Tokių situacijų išvengti nepavyks netgi prie pačios geriausios sistemos. Antra vertus kaltinti Šimašių iš dalies verta, nes tai yra pirmasis meras, kuris kažką realiai daro ir netgi dabar matosi, kad pirmą kartą yra imamasi veiksmų išankstinei informavimo ir reagavimo sistemai įdiegti.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilniaus miesto savivaldybė
Collapse
X
-
informatyvus mero patarėjo postas ta tema
https://www.facebook.com/photo.php?f...9325999&type=3
na ką, tai pašalo.
Mažai kas žino, bet seniau, dar prieš pertvarkas, Grinda į gatves išvažiuodavo reaguodama į BPC pranešimus. T.y. kai atsitikdavo eismo įvykių, tai va, reik važiuot, galvodavo.
Tas pasikeitė. Įdiegta stebėsena, reaguojama į oro prognozes, jau ne be į aukas keliuose.
Visgi, akivaizdu, kad reikia eiti kelis žingsnius toliau ir procesus tobulinti toliau.
Šį rytą supratom keletą dalykų ir imsimės tokių veiksmų.
1) Koordinacija su Lietuvos automobilių kelių direkcija. Tiesiog reikia jų, kaip didžiojo brolio pasiklausti, kokie jų planai nakčiai tokiais atvejais ir pasitarti. Tokiu būdu gauti antrą nuomonę dėl veiksmų plano ateinančiam periodui.
2) Nėra tinkamos technikos būtent šiandien ryto situacijai. Dabartinė technika, barstytuvai, barsto druską ant kelio, o tai išsyk susiformavusio plikledžio neištirpdo. Yra technika su purkštukais, panašiai kaip žemės ūkio, bet jos nenorėjom įsigyti, nes atrodė nepagrįsta ir brangi. Dabar peržiūrėsime šiuos planus, nes miestiečių laikas brangesnis. Šią savaitę šios numatomas specialios druskų purškimo įrangos testavimas. Įranga atvažiuoja iš Rygos. Jei pasiteisins, vertinsime papildomos technikos įsigijimo galimybes.
3) Kelio dangos davikliai. Kaip minėjau, dabar vietoj eismo įvykių, jau stebima ir oro temperatūra, bet stebėti ir valyti tai reikia kelią. Kelių direkcija kai kur jau turi daviklius, kurie stebi kelio dangos temperatūrą. Kartais, nors oro temperatūra yra 2 laipsniai, ant kelio jau būna plikledis, o kartais sutaupytas pusvalandis, gali reikšmingai pagerinti situaciją.
4) Laikas yra labai svarbus. Greitas informacijos gavimas ir bent +10 minučių jau reikšmingai keistų situaciją, nes kitaip technika pati stringa kamštyje.
Tai dar kartą atsiprašom vilniečių, bet tobulėsim toliau.
- 2 patinka
Comment
-
Asmeniškai Šimašiaus nekaltinu dėl vieno karto, bet kodėl portalai spėjo parašyti 6val ryto, bet Grinda, kurios būstinė ir transportas randasi Eigulių g. nesugebėjo net Vakarinio pabarstyti, kuris nebuvo užsikišęs mirtinai, bet buvo smarkiai slidus ir mašinos stogais ėjo tiesiogine prasme.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Aš tai sakyčiau, kad dėl to, kad realiai tas laikas, kada buvo susidaręs plikledis, buvo kelios valandos. Tai reiškia, kad Grinda turėjo pažadinti ir iškviesti savo darbuotojus, jie turėjo atvykti į darbą, tada išvaryti techniką į miestą ir dar pravažiuoti visą miestą. Tai užtrunka. Be išankstinės informavimo sistemos čia nieko nepadarysi, nebent laikyti visus darbuotojus budėjimo rėžime, kas būtų labai brangu.
Comment
-
Nereikia kažin kokių sudėtingų sistemų, nes jei konkrečios tarnybos dirbs aplaidžiai, tai nepadės ir išmanios sistemos. Miesto transportas juk pradeda darbą 5 val., tai mato situaciją ir gali pranešti ten, kur reikia. Taksistai irgi gali. Problema turbūt ne informacijos gavimas, o tinkamas reagavimas į ją. Žurnalistai informaciją kažkaip tai greitai gauna, o kelinininkų niekas neinformuoja?
O tiksliai prognozuoti, kurią valandą kiek laipsnių bus, be šansų. Tame pačiame mieste vienur temperatūra gali būti +2, kitur 0, dar kitur žemiau nulio. Pagal prognozes visas gruodis gali būti panašus, kai vieną dieną sninga, o kitą jau lyja.Paskutinis taisė senasnamas; 2017.12.06, 23:25.
Comment
-
Papildomi 5 darbuotojai (+5K eur Grindos biudžete) problemos neišspręstų. Problemos sprendimą pagerintų ne +5 vairuotojai, o +50 vairuotojų budėjimo rėžime, bet tai kainuoja nežmoniškus pinigus, kurių nepadengtų netgi visų įvykusių avarijų nuostolis. Dėl to yra būtina išankstinė prognozavimo/reagavimo sistema + sveikas protas, kad kartais stichijos neišvengiamos.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąPapildomi 5 darbuotojai (+5K eur Grindos biudžete) problemos neišspręstų. Problemos sprendimą pagerintų ne +5 vairuotojai, o +50 vairuotojų budėjimo rėžime, bet tai kainuoja nežmoniškus pinigus, kurių nepadengtų netgi visų įvykusių avarijų nuostolis. Dėl to yra būtina išankstinė prognozavimo/reagavimo sistema + sveikas protas, kad kartais stichijos neišvengiamos.
Comment
-
Šiąnakt kelininkai jau bus pasiruošę. Ir ne todėl, kad kažkaip pagerėjo informavimas ir prognozavimas, o todėl, kad gavo pylos. Nereikia kažkokių milžiniškų pajėgumų - esminės vietos ir įkalnės puikiai žinomos.
Sostinės kelininkai naktį laukia snygio
Bendrovės „Grinda“ barstytuvai apie 6 val. nedelsiant išvyko į užmiesčio gatves, iš kur atėjo pirmieji signalai apie slidžią dangą. Prioritetas teikiamas pagrindinėms miesto gatvėms, kuriuo važiuoja visuomeninis transportas.
Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=76566977
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąPapildomi 5 darbuotojai (+5K eur Grindos biudžete) problemos neišspręstų. Problemos sprendimą pagerintų ne +5 vairuotojai, o +50 vairuotojų budėjimo rėžime, bet tai kainuoja nežmoniškus pinigus, kurių nepadengtų netgi visų įvykusių avarijų nuostolis. Dėl to yra būtina išankstinė prognozavimo/reagavimo sistema + sveikas protas, kad kartais stichijos neišvengiamos.
Meteo.lt išankstinė prognozavimo/reagavimo sistema iš vakaro prognozavo plikledį. Bet matyt pesimistinių meteo.lt prognozių sekimas irgi per brangu. O davikliai keliuose ir t.t. niekuo nepadės jei nebus budinčių barstytuvų. Davikliai gali tik padėti sutaupyti kuro/druskos nebarstant kai nereikia.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Įdomu, kaip reikalai su "neplanuotais" plikledžiais Minske? Varšuvoje? Taline? Ten irgi taip pat?
Aš neturiu duomenų, kaip su tuo kovojama Minske ar Vašingtone, bet kaip aš suptantu, sistemos laiko tėkmė yra maždaug tokia:
5:00 lija prie 0 laipsnių
6:00 pradeda susidarinėti plikledis (normalu, nes tai šalčiausias paros laikas žiemą)
6:20 (geriausiu atveju) valstybinės įstaigos susipranta, kad plikledis
6:25 Grinda skelbia aliarmą ir pradeda kviestis darbuotojus
7:25 Atvytksta dabruotojai, nes darbuotojams reikia apsiregti, išsivalyt dantis + atvaykti į darbo vietą. Ne duok Dieve kažkurie iš jų pasiduos propagandai naudotis viešuoju transportuu arba neturės savo mašinos, tada dar + pusvalandis.
7:30 Darbuotojai atvyksta į darbo vietą
7:40 Išrieda su technika į gatves
9:00 Pasirodo saulė ir ledas prade tirpti
Taigi realiai, jeigu turime ekstreamalią situaciją 3 valandas, tai pačiu geriausiu atvju reaguoti į ją galima tik po pusantros valandos. Turint omeny, kad reagavimo pradžia tai dar nereiškia jokios pažangos, kad tai reiškia tik startą ir po to reikalingas keletą valandų problemai numalšinti, tai kad ir kokią techniką turėtumėm - problemos neišspręstime. Problemą išspręsti gali tik du dalykai:
1) Nuolatinis daugybės darbuotojų budėjimas (labai brangus variantas)
2) Sistema, leidžianti iš anksto išprognuozuoti ledą kelyje. Greičiausiai nelabai patikima, bet bent jau ryškiai sumažinanti kaštus.
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimą2) Sistema, leidžianti iš anksto išprognuozuoti ledą kelyje. Greičiausiai nelabai patikima, bet bent jau ryškiai sumažinanti kaštus.
Comment
-
Parašė digital Rodyti pranešimąŠiek tiek neteisingi skaičiai, Grindos vairuotojai šiaip darbą žiemą pradeda 5-6, o ne 7:25 kaip čia parašei ekstra atveju.
Kas yra 'žiema'? Jeigu žiema reiškia darbą nuo gruodžio 1 d., tai reiškia, kad jie turėjo ateiti į darbą ir nieko neveikt savaitę, nes iki šiol nieko barstyti nereikėjo.Paskutinis taisė Eidvis; 2017.12.07, 00:58.
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
Aš neturiu duomenų, kaip su tuo kovojama Minske ar Vašingtone, bet kaip aš suptantu, sistemos laiko tėkmė yra maždaug tokia:
5:00 lija prie 0 laipsnių
6:00 pradeda susidarinėti plikledis (normalu, nes tai šalčiausias paros laikas žiemą)
6:20 (geriausiu atveju) valstybinės įstaigos susipranta, kad plikledis
6:25 Grinda skelbia aliarmą ir pradeda kviestis darbuotojus
7:25 Atvytksta dabruotojai, nes darbuotojams reikia apsiregti, išsivalyt dantis + atvaykti į darbo vietą. Ne duok Dieve kažkurie iš jų pasiduos propagandai naudotis viešuoju transportuu arba neturės savo mašinos, tada dar + pusvalandis.
7:30 Darbuotojai atvyksta į darbo vietą
7:40 Išrieda su technika į gatves
9:00 Pasirodo saulė ir ledas prade tirpti
Taigi realiai, jeigu turime ekstreamalią situaciją 3 valandas, tai pačiu geriausiu atvju reaguoti į ją galima tik po pusantros valandos. Turint omeny, kad reagavimo pradžia tai dar nereiškia jokios pažangos, kad tai reiškia tik startą ir po to reikalingas keletą valandų problemai numalšinti, tai kad ir kokią techniką turėtumėm - problemos neišspręstime. Problemą išspręsti gali tik du dalykai:
1) Nuolatinis daugybės darbuotojų budėjimas (labai brangus variantas)
2) Sistema, leidžianti iš anksto išprognuozuoti ledą kelyje. Greičiausiai nelabai patikima, bet bent jau ryškiai sumažinanti kaštus.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
O tai negi prognozės ant tiek apsirinka, kad net įskaičiavus poros laipsnių C paklaidą nebuvo gauta nulinė temperatūra prie kurios reiktų pabarstyti druskos ant kelių nuo pat ryto, kaip daroma visuose normaliuose miestuose?
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
Visuose normaliuose miestuose niekas druskos nebarsto prie lietaus, nes lietus papraščiausiai ją nuplauna. Durską reikia barstyti tik tada, kada pradeda susidarinėti ledas. Realiai mes kalbame ne apie mėnesį ir net ne apie dienas ar valandas, o apie minutes, turint omeny, kad ekstremali situacija tebuvo kelių valandų laikotarpis. Čia panašiai kaip su greitąja pagalba - žmogaus negalima atgaitinti prieš tai, kai jam prasidėjo infarktas. Kaip ten bebūtu kiekviena minutė yra svarbi ir dėl to turi būti sukurta galimo ledo susiformavimo sistema. Kad ir kokia jin tobula būtų, tačiau vistiek daugumą kartų prognuozuotojai nepataikys, ledas nesusiformuos, darbuotojai bereikalo budės. Tačiau jeigu norim maksimalaus rezultato - tai turi būti padaryta.
Ir kiekvienais metais tas pats - nesuspėjo, nežinojo, nepasiruošė, atsiprašo, darys išvadas. Iš tikrųjų tai gaila, kad tokiais atvejais nėra susiformavusi teisinė praktika, kuri leistų rūrinti savivaldybę ieškiniais už sudaužytas mašinas ir sužalojimus. Pareitų vienas kitas milijonas per vieną tokį occasion ir žiūrėk kitą kartą gal jau būtų pasiruošę tos druskos kaip nors papilti netgi prieš tai nežinoję, kad bus ledas. Dabar, kai niekas už nieką nėra atsakingas, įskaitant patį merą, tai kam čia vargti, nes išsipirkti galima "atsiprašymu".
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimądėl to turi būti sukurta galimo ledo susiformavimo sistema
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Pasirodo, plikledis ir lietus, virstantis į ledą Gruodžio pradžioje, Vilniuje yra kažkoks neįprastas fenomenas.
Ir kiekvienais metais tas pats - nesuspėjo, nežinojo, nepasiruošė, atsiprašo, darys išvadas. Iš tikrųjų tai gaila, kad tokiais atvejais nėra susiformavusi teisinė praktika, kuri leistų rūrinti savivaldybę ieškiniais už sudaužytas mašinas ir sužalojimus. Pareitų vienas kitas milijonas per vieną tokį occasion ir žiūrėk kitą kartą gal jau būtų pasiruošę tos druskos kaip nors papilti netgi prieš tai nežinoję, kad bus ledas. Dabar, kai niekas už nieką nėra atsakingas, įskaitant patį merą, tai kam čia vargti, nes išsipirkti galima "atsiprašymu".
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Pasirodo, plikledis ir lietus, virstantis į ledą Gruodžio pradžioje, Vilniuje yra kažkoks neįprastas fenomenas.
Ir kiekvienais metais tas pats - nesuspėjo, nežinojo, nepasiruošė, atsiprašo, darys išvadas.
Comment
Comment