Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Švietimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė daktaras Rodyti pranešimą
    kaip dirbantis dvejose rajoninėse ligoninėse - Jonavoje ir Plungėje - negaliu sutikti. Centrai jau dabar perkimšti, o žmonės, laukdami pagalbos, tiesiog mirs. Gal kažkada ateityje, bet šiuo metu VISOS grandys tam neparuoštos - nei greitoji pagalba, nei didieji centrai, nei pirminė šeimos gydytojų grandis.
    Tai be abejo ateity(geriau kuo artimesnei) Dabar tai sutinku, kad tragedija, bet jei ministras galvoja, ne kaip algas kelt, o kaip atsivežt pigesnių gydytojų iš Ukrainos, o visokie Andriukaičiai kaip dirbt daug/pigiai/provincijoj toli panašu neisim

    Comment


      Parašė R.D. Rodyti pranešimą
      Ar galėtumėte plačiau išdėstyti, kaip galima būtų protingiau suvaldyti situaciją? Užsienio modelį paimti? Ar bandyti sukūrti kažką savo su tuo, kai tuštėja periferija, nors visi turi lygias teises į med. pagalbą, o išlaikyti medikus ten tampa sudėtinga.
      Pasakysiu kaip dėl tų lygių teisių. Daug asocialių asmenų, vartojančių alkoholį, rūkančių, sunkiai protu suvokiamai apsileidusių, visap kaip save žalojančių, už jų gydymą sumokama kosminias sumas, o tarkim jaunas, padorus, sportuojantis žmogus suserga bl.. kokiu nors vėžiu, atėjęs į gydymo įstaiga, sužino, kad gydymui lėšų nėra. Ir ką?

      Comment


        Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
        Pasakysiu kaip dėl tų lygių teisių. Daug asocialių asmenų, vartojančių alkoholį, rūkančių, sunkiai protu suvokiamai apsileidusių, visap kaip save žalojančių, už jų gydymą sumokama kosminias sumas, o tarkim jaunas, padorus, sportuojantis žmogus suserga bl.. kokiu nors vėžiu, atėjęs į gydymo įstaiga, sužino, kad gydymui lėšų nėra. Ir ką?
        Teisė į gydymą nereiškia, kad turi būti po ligoninę prie kiekvieno kaimo, gyventojų tankumas mažas, sveikatos apsaugos biudžetas skurdus, nesiekia net 2% BVP, tad ligoninių tinklą reiks optimizuoti bet kokiu atveju, bet manau tai bus visiems į naudą, tiek pacientams, nes gaus kokybiškesnes paslaugas rimtose ligoninėse, tiek gydytojams. Čia panašiai kaip su kaimo mokyklomis, pigiau yra vaikus net su taxi vežioti į miestą, nei išlaikyti milžiniškus pastatus, personalą dėl mažo skaičiaus mokinių.
        Paskutinis taisė Lettered; 2017.01.26, 16:19.
        Flickr

        Comment


          N. Vasiliauskaitė. Apie pažabojimą, ugdymu vadinamą

          http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/....d?id=73529134

          Nidai reikėtų padirbti kokius 10 metų mokykloje, kur nors, žinoma, ne Licėjuje, ar KTUG, bet tokioje, kur ant jos spjaudytų ir siųstų ant trijų raidžių. Galbūt filosofės požiūrius pasikeistų į daug praktiškesnį. Švelniai tariant.

          Comment


            Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
            Ką čia ir bekomentuot, medikai aišku bus prieš. Ir šiap bent jau mano aplinkos tarpo medikai mano, kad iš Lietuvai užtektų didelių ligoninių Vilniuje, Kaune, Klaipėdoj, visur kitur palikt poliklinikas su dienos stacionaru.
            Oi, tikrai absoliučiai prieš, bet tegul svajoja, ramiau jam bus, įsivaizduos, kad kažką daro. To nėra įmanoma teisiškai padaryti, taip kad tiesiog gaištamas laikas tokioms diskusijoms, kai būtų galima galvoti, kaip algas pakelti.

            Comment


              Parašė R.D. Rodyti pranešimą
              N. Vasiliauskaitė. Apie pažabojimą, ugdymu vadinamą

              http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/....d?id=73529134

              Nidai reikėtų padirbti kokius 10 metų mokykloje, kur nors, žinoma, ne Licėjuje, ar KTUG, bet tokioje, kur ant jos spjaudytų ir siųstų ant trijų raidžių. Galbūt filosofės požiūrius pasikeistų į daug praktiškesnį. Švelniai tariant.
              Nemanot, kad jeigu ant jūsų nebūtų spjaudę ir siuntę ant trijų raidžių, jūs taip nekalbėtumėt? O Nida specialiai vengė tokių vietų, kur ant jos gali spaudyt ir dėl to neprisidarė sau visokių learned helpnessness ir mato pasaulį ne tokį kaip jūs? Ta prasme čia ką blogai, kad žmogus ėjo į licėjų ir KTUG ir dėl to jis gyvena geresniame pasaulyje? https://youarenotsosmart.com/2009/11...-helplessness/

              Comment


                Parašė Pedigree Rodyti pranešimą
                Nemanot, kad jeigu ant jūsų nebūtų spjaudę ir siuntę ant trijų raidžių, jūs taip nekalbėtumėt? O Nida specialiai vengė tokių vietų, kur ant jos gali spaudyt ir dėl to neprisidarė sau visokių learned helpnessness ir mato pasaulį ne tokį kaip jūs? Ta prasme čia ką blogai, kad žmogus ėjo į licėjų ir KTUG ir dėl to jis gyvena geresniame pasaulyje? https://youarenotsosmart.com/2009/11...-helplessness/
                O kodėl manote, kad taip man buvo? A? Skirtingai nei jūs, šiek tiek išmanau daugiau apie švietimo padėtį, kai šeimoje yra pedagogų ir pačiam teko padirbėti mokykloje. Ar jums svarbu jau net ne "argumentuota nuomonė", o tik paprieštarauti? Manęs, beje, niekas nesiuntė ir net nebandė. Pasisiekė. Bet puikiai žinau, kaip sekasi dirbti mano draugams, kurie turėjo gražių iliuzijų apie darbą mokykloje, bet neštvėrė. O dėl KTUG ir Licėjaus tai nieko blogo. Pačiam savu laiku būtų smagu ten mokytis, bet neteko. Ir ten, beje, laisvės ir demokratijos nedaug, kas man visai tinka. Mokslas yra sunkus darbas, o siekiant suformuoti asmenybę reikia įdėti daug pastangų.

                Comment


                  Parašė R.D. Rodyti pranešimą
                  O kodėl manote, kad taip man buvo? A? Skirtingai nei jūs, šiek tiek išmanau daugiau apie švietimo padėtį, kai šeimoje yra pedagogų ir pačiam teko padirbėti mokykloje. Ar jums svarbu jau net ne "argumentuota nuomonė", o tik paprieštarauti? Manęs, beje, niekas nesiuntė ir net nebandė. Pasisiekė. Bet puikiai žinau, kaip sekasi dirbti mano draugams, kurie turėjo gražių iliuzijų apie darbą mokykloje, bet neštvėrė. O dėl KTUG ir Licėjaus tai nieko blogo. Pačiam savu laiku būtų smagu ten mokytis, bet neteko. Ir ten, beje, laisvės ir demokratijos nedaug, kas man visai tinka. Mokslas yra sunkus darbas, o siekiant suformuoti asmenybę reikia įdėti daug pastangų.
                  Jo? O man tai teko ir palyginus dar ne taip seniai. Kad jums demokratijos nedaug visai tinka, tai galit susiskambyt su Širinskienė, ta visai ekspertė šiuo klausimu, konstatavo, kad baigia demokratija sugriauti mus. Man laisvė ir demokratija buvo svarbiausias dalykas renkantis ugdymo įstaigą ir vienas didžiausių nusivylimų atsidūrus medicinos sistemoje, kurioje nėra demokratijos.

                  Nieko aš nemanau, kad jums kažkas buvo, tiesiog koks yra absurdiškas mąstymas, kad tie, kurie patyrė prievartą, kurie buvo žeminami turi kažkokį "praktiškesnį" pasaulio vaizdą. Aš dažnai apie biologiją kalbu, tai dar priminsiu, kad po visokių tokių patirčių ir posttraumatinio streso sutrikimo susikuria žalingi atsiminimai smegenyse, kurie nebeleidžia matyti pasaulio adekvačiai ir veda į žalingus sprendimus, kurie yra veda į tolesnius žalingus sprendimus ir reikia ilgų psichoterapijų, kad žmogus susitvarkytų. Stiprėja smegenų sritys, kurios atsakingos už kovok ar bėk reakcijas, dėl ko nebegalima mąstyti abstrakčiomis kategorijomis ir visur matomi primityvūs sprendimai. Mūsų visai valstybei (visai postsovietinei erdvei tiksliau) po sovietmečio pabaigos yra taip įvykę, ir ją pagydyti gali tik laikas, kol pasikeis kartos, ir manoji užims vadovaujančias pozicijas, tuomet ir švietimas susitvarkys, nes tam bus kritinė masė palaikymo.

                  Comment


                    Čia gana aiškiai aprašyta

                    Pirmus metus dirbančio mokytojo išpažintis: žinojau, kad dugnas, bet nemaniau, kad toks
                    Skaitykite daugiau: http://www.delfi.lt/news/daily/educa....d?id=73156444

                    Comment


                      Pedigree,

                      Juk Nidos tekstas kalba apie teorinius dalykus. Jūs pasukite galvą kada nors ir nepulkite kitų, jeigu prastai kažką suprantate (paskaitykite "kultūros baruose" tekstus "Nekompetencijos kultas", kuriuos dalino A. Zuokas savo partiečiams). O problemos tokios:
                      1) Dėl krepšelių sistemos mokiniai jaučiasi saugiai, todėl elgiasi labai nepagarbiai, nes žino, kad juos išmesti mokyklai neapsimoka. Tai toks uždaras ratas;
                      2) Įsigalėjęs, net negaliu pavadinti liberalizmo, ištižimo vajus, pasireiškiantis apatija mokslui, savo mokytojams, iš to seka nepagarba ir dažnai agresija, mokytojo darbo sąlygų apsunkinimu.
                      3) Paskutiniais 10 metų sustiprėjo neadekvačių tėvų įsivazdavimas apie savo "geriausius", "pažangiausius" vaikus, kurie yra "pukuoti", kad niekas nieko negali įrodyti. Patikėkite, tėvų susirinkimai dabar vyksta ne taip, kaip aš buvau mokinukas.
                      4) Tarpautiniai tyrimai IEA TIMSS, OECD PISA rodo, kad moksleivių žinių lygis krenta (kodėl taip - kita tema) ir veda prie to, kad mokytojams tenka dirbti su vis nepažangesniais mokinukais.
                      5) Susidūrus mokytojui su prieš jį nukreiptu psichologiniu ar net fiziniu smurtu, jis praktiškai neturi jokių galimybių kaip (a) pasitraukti iš to įstaigos, (b) likti ir toliau būti terorizuojamu. Štai kodėl aš gerbiu B. Burgį ar Jurkevičių, kurie neleidžia savo mokyklose mokiniams savaliauti, nes jie ateina mokytis ten, o ne veikti kažką kito, todėl siunčia lauk tokius, nes jie turi tą galimybę. Ir štai kodėl tai geriausios Lietuvos mokyklos (žinau, pažįstami dirba ir mokėsi).
                      6) Žemas darbo užmokestis neveda prie noro kovoti su potencialiais recidyvistais.

                      P.S. su jumis daugiau nediskutuosiu, nes jūs žinote viską geriau, pateikiate "argumentuotas nuomones", esate geriau apsišvietęs, o mes, homo sovieticus jums tik trukdome kurti naują rytojų, atleiskite jaunieji liberastukai, kad nemirštame pagal jūsų pageidavimą ir pagal jūsų progresyvios ideologijos užmačias.
                      P.S. 2 tik dėl tokių kaip jūsų, jaunieji egositai, tokie kaip Trumpas patenka į valdžią, nes savo mėšlinu nesugebėjimu įžiūrėti problemas ir elitizmu vedate prie to. Aš ir už velnią balsuočiau, kad tik tokie pedegree nepatatektų į valdžią, nes jie "žino geriau".
                      Paskutinis taisė R.D.; 2017.01.26, 17:52.

                      Comment


                        Čia R.D. visiškai teisus, blogiausia tai kad visokios nidos ir pan. kuria švietimo sistemą įsivaizduodamos, kad nėra blogų mokinių, o yra tik blogi mokytojai. Teko išklausyti smagų pasakojimą kaip kažkokia "specialistė" atvyko pamokyti provincijos mokytojų kaip reikia ugdyti vaikus, jau vidury pamokos gavo visą Lukiškių žodyną išklausyti... na ir neišlaikė ašarų latakai.
                        problematiški vaikai yra didžiulė problema ir net jei dėtume skersą ant jų pačių išsimokslinimo, tai vistiek lieka problema kaip nuo jų teroro išgelbėti normalius vaikus.

                        Comment


                          Parašė Galis Rodyti pranešimą
                          problematiški vaikai yra didžiulė problema ir net jei dėtume skersą ant jų pačių išsimokslinimo, tai vistiek lieka problema kaip nuo jų teroro išgelbėti normalius vaikus.
                          Taip, atmesti jų į šalį negalime. Bet galimi, mano supratimu, keli būdai:
                          1. baigti sovietmečio principu vaikus niveliuoti klaėse, o susikirstyti pagal pažangumą ir kitus kriterijus, nes taip patogiau mokytojui dirbti su tokiom "tikslinėm auditorijom". Taip yra daroma daug kur, bet dar yra ir to.
                          2. Problema ne laisvė, bet nemokėjimas su ja elgtis, todėl turėtų būti apibrėžtos griežtos mokinių atsakomybės už savo veiklą ir ji nebūtų užglaistoma tėvų pakištukais ar kuo. Dabar viskas velniškai laisvai interpretuojama.
                          3. Naikinti krepšelių sistemą, kuri orientuota tik į kiekybę.

                          Comment


                            Parašė R.D. Rodyti pranešimą
                            N. Vasiliauskaitė. Apie pažabojimą, ugdymu vadinamą

                            http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/....d?id=73529134

                            Nidai reikėtų padirbti kokius 10 metų mokykloje, kur nors, žinoma, ne Licėjuje, ar KTUG, bet tokioje, kur ant jos spjaudytų ir siųstų ant trijų raidžių. Galbūt filosofės požiūrius pasikeistų į daug praktiškesnį. Švelniai tariant.
                            Tipo, jeigu pertvarkysime Lietuvos mokyklas pusiau pagal viduramžių, o pusiau pagal kalėjimo (ar CCCP laikų) paniatkes, tai tada probleminiai vaikai mokyklose bus nebe probleminiai?

                            Comment


                              Parašė balietis Rodyti pranešimą
                              Tipo, jeigu pertvarkysime Lietuvos mokyklas pusiau pagal viduramžių, o pusiau pagal kalėjimo (ar CCCP laikų) paniatkes, tai tada probleminiai vaikai mokyklose bus nebe probleminiai?
                              Kalbama ne apie tai, kam tie kraštutinumai. O viduramžiais mokslas (7 laisvieji menai ir tolesnės studijos un-te) buvo sudėtingas reikalas, šiandien sunkiai būtų daugeliui įkandami ką kalbėti jau apie lotynų ir senovės graikų.

                              Comment


                                Parašė R.D. Rodyti pranešimą
                                Taip, atmesti jų į šalį negalime. Bet galimi, mano supratimu, keli būdai:
                                1. baigti sovietmečio principu vaikus niveliuoti klaėse, o susikirstyti pagal pažangumą ir kitus kriterijus, nes taip patogiau mokytojui dirbti su tokiom "tikslinėm auditorijom". Taip yra daroma daug kur, bet dar yra ir to.
                                2. Problema ne laisvė, bet nemokėjimas su ja elgtis, todėl turėtų būti apibrėžtos griežtos mokinių atsakomybės už savo veiklą ir ji nebūtų užglaistoma tėvų pakištukais ar kuo. Dabar viskas velniškai laisvai interpretuojama.
                                3. Naikinti krepšelių sistemą, kuri orientuota tik į kiekybę.
                                1-asis variantas, bent jau tiek, kiek esu girdėjęs sprendžiasi pats - rajono vaikai autobusais darda per visą rajoną į kokią vieną normalesnę mokyklą, kurioje mažiau arba visai nėra morozų. miestelių mokyklos tuo tarpu lieka su amebų lygio mokiniais, galop ir gaunasi taip kad matematiką kokioje X mokykloje mokiniai moka vidutiniškai kokiems 3,1 balo. apie jaunus mokytojus tokiose mokyklose nereikia net svajoti.

                                Comment


                                  Parašė R.D. Rodyti pranešimą
                                  1) Dėl krepšelių sistemos mokiniai jaučiasi saugiai, todėl elgiasi labai nepagarbiai, nes žino, kad juos išmesti mokyklai neapsimoka. Tai toks uždaras ratas;
                                  Abejoju, ar mokiniai tai suvokia, nebent gimnazistai. Čia labiau tėvelių problema.

                                  Patikėkite, tėvų susirinkimai dabar vyksta ne taip, kaip aš buvau mokinukas.
                                  Iš asmeninės patirties - labai priklauso nuo mokyklos (daugiausia - vadovybės), kaip ne keista.

                                  Trumpai:
                                  1) dalis tėvų įtikėjo savo visagalybe ir atitinkamai auklėja vaikus;
                                  2) mokytojų prestižas krito į visiškas žemumas, ypač ten, kur jis nepalaikomas;
                                  3) krenta vidurinio mokslo kokybė.

                                  Comment


                                    Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                    Trumpai:
                                    1) dalis tėvų įtikėjo savo visagalybe ir atitinkamai auklėja vaikus;
                                    2) mokytojų prestižas krito į visiškas žemumas, ypač ten, kur jis nepalaikomas;
                                    3) krenta vidurinio mokslo kokybė.
                                    Taip

                                    Comment


                                      Juokingiausia visose šitose istorijose su vaikais yra tai, kad šiuolaikiniame pasaulyje iki 18 metų dar "vaikas". Jokios rimtesnės atsakomybės, jokių pareigų. Užtai yra TEISĖS. Kai kurie, kas įdomu ypač pietų Europoje, įsigudrina pas tėvus gyventi iki 30-ties metų ar net dar ilgiau. Sakykime, tokioje Italijoje tai nėra joks naujas reiškinys, jis atsirado iškart po karo. Yra net visai neblogas 1953 metų italų filmas su Alberto Sordi, "Mamytės sūneliai" (I Vitelloni).
                                      O kaip buvo seniau?
                                      1. Nuo 5 metų ganom žąsis.
                                      2. Nuo 7 metų karves.
                                      3. Nuo 13-15 metų pusbernis.
                                      4. Nuo 16 ir daugiau jau bernas pas ūkininką.
                                      Kažkaip užaugdavo, ir nieko. Nesakau kad dabar reiktų pradėti nuo žąsų, bet pareigos privalo būti.

                                      Comment


                                        Universitetų jungtuvių intrigos: pakvipo juodais žaidimais

                                        Manau, kad VU nenori dar vieno žaidėjo Vilniuje - VDU.

                                        Comment


                                          Parašė R.D. Rodyti pranešimą
                                          Universitetų jungtuvių intrigos: pakvipo juodais žaidimais

                                          Manau, kad VU nenori dar vieno žaidėjo Vilniuje - VDU.
                                          VDU ir Kaune nelabai pakonkuravo su KTU įvaizdžio praame ir gal netik, o čia VU. Tiesiog daug logiškiau apjungti universitetus geografiškai, o ne bet kaip, gal VDU su LEU dar ir ŠU prisijungs, ten mokytojus irgi rengia/rengė.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X