Hm...Suomijos švietimo sistema garsėja kaip labai gera, tačiau prieš metus ar du jie "susifailino" su PISA testu. Tada suomiai pradėjo diskutuoti.
Reikai daryti išvadas (jų reikėjo jau prieš dešimtmetį), bet nemanau, kad PSA testo rezultatus reikia priimti kaip už gryną pinigą. Lietuvos failas prasidėjo į sostą įžengus ex komiams.
Problema slypi tame, kad kiekviena partija, kuri ateina į valdžią, keičia švietimo sistemą. Jinai jau tapo tam tikru žaidimų įrankiu. O turetų būti priešingai - švietimo sistema yra ilgalaikės strategijos ir geriausių praktikų įgyvendinimo rezultatas.
Kai kurie siūlo imti pavyzdį iš Rytų Azijos valstybių, bet jos paremtos tuo pačiu kalimu. O kultūriškai - tai kitokios valstybės. Suomija, manau, mums turėtų būti pimojoje vietoje, kartu su Estija, kuri jau turi realios patirties įgyvendinant sistemos pertvarką. Pridėjus tai, ką ir mes geriausio turime, manau, pasiektume nuostabių rezultatų. Kita vertus, Suomijos sistema grindžiama "žmogiškuoju elementu", t.y. geriausi mokytojai, didelės algos, didelė motyvacija...
Be to, mes turime ryškią diferenciją tarp gimnaizijų ir vidurinių. Suomijoje to nėra.
Antra, manau problema slypi ir 1-8 klasių paruošime.
Trečia, per mažas dėmesys teikiamams kalbų mokymuisi, taip pat gamtos mokslams ir/ar matematikos/IT sritimis. Susidaro įspūdis, kad be lietuvių kalbos/literatūros ir istorijos daugiau nieko nėra ką mokytis. Dar viena blogybė - per ilgai mokymosi laikotarpis (neva - nuoseklumas). Mokiniai tapo tam tikros "apsaugos" įkaitais - neva per daug valandų mokslui yra kenksminga. Čia jau, aišku, diskusijų objektas, bet Suomijoje, kiek žinau, mokiniai praleidžia prie pamokų daug daugiau valandų nei lietuviai. Lietuvoje tėveliai pradėtų bado streiką...
Kol nebus ilgalaikės strategijos, kurios nekeis bet kas, kas ateis į valdžia, tol nebus rezultatų.
Kas mane labiausiai neramina, tai noras įdiegti anglo-saksišką modelį ar netiesioginis ėjimas link jo. Nelabai suvokiu, kodėl tai, ką kritikuoja patys anglai ar amerikiečiai, turėtų būti įgyvendinta LT.
Reikai daryti išvadas (jų reikėjo jau prieš dešimtmetį), bet nemanau, kad PSA testo rezultatus reikia priimti kaip už gryną pinigą. Lietuvos failas prasidėjo į sostą įžengus ex komiams.
Problema slypi tame, kad kiekviena partija, kuri ateina į valdžią, keičia švietimo sistemą. Jinai jau tapo tam tikru žaidimų įrankiu. O turetų būti priešingai - švietimo sistema yra ilgalaikės strategijos ir geriausių praktikų įgyvendinimo rezultatas.
Kai kurie siūlo imti pavyzdį iš Rytų Azijos valstybių, bet jos paremtos tuo pačiu kalimu. O kultūriškai - tai kitokios valstybės. Suomija, manau, mums turėtų būti pimojoje vietoje, kartu su Estija, kuri jau turi realios patirties įgyvendinant sistemos pertvarką. Pridėjus tai, ką ir mes geriausio turime, manau, pasiektume nuostabių rezultatų. Kita vertus, Suomijos sistema grindžiama "žmogiškuoju elementu", t.y. geriausi mokytojai, didelės algos, didelė motyvacija...
Be to, mes turime ryškią diferenciją tarp gimnaizijų ir vidurinių. Suomijoje to nėra.
Antra, manau problema slypi ir 1-8 klasių paruošime.
Trečia, per mažas dėmesys teikiamams kalbų mokymuisi, taip pat gamtos mokslams ir/ar matematikos/IT sritimis. Susidaro įspūdis, kad be lietuvių kalbos/literatūros ir istorijos daugiau nieko nėra ką mokytis. Dar viena blogybė - per ilgai mokymosi laikotarpis (neva - nuoseklumas). Mokiniai tapo tam tikros "apsaugos" įkaitais - neva per daug valandų mokslui yra kenksminga. Čia jau, aišku, diskusijų objektas, bet Suomijoje, kiek žinau, mokiniai praleidžia prie pamokų daug daugiau valandų nei lietuviai. Lietuvoje tėveliai pradėtų bado streiką...
Kol nebus ilgalaikės strategijos, kurios nekeis bet kas, kas ateis į valdžia, tol nebus rezultatų.
Kas mane labiausiai neramina, tai noras įdiegti anglo-saksišką modelį ar netiesioginis ėjimas link jo. Nelabai suvokiu, kodėl tai, ką kritikuoja patys anglai ar amerikiečiai, turėtų būti įgyvendinta LT.
Comment