Kadangi dabar taip yra su centrine valdžia, tai ir korupcija nepažabojama
Bet jei neliktų centrinės valdžios kontrolės, tai korupcija pasiektų atsilikusių Azijos šalių lygi, kur džiaugiasi, jei bent 50 proc. visų fondų lėšų būna panaudojama pagal paskirtš, o ne nusėda valdininkų kišenėse. Ten blatas yra savaime suprantamas dalykas.
Kadangi dabar taip yra su centrine valdžia, tai ir korupcija nepažabojama
isivaizduok kas butu jeigu, sita funkcija perimtu,kiekvienas regionas atskirai: daugiau klerku; daugiu pingu jiems islaikyti ir tuo paciu didesne tikimybe kad pinigau nepateks, ten kur jie reikalingi...
Kalbame apie tai, kad Lietuvoje visi procesai ir sprendimai yra ypač centralizuoti ir regionams paliekama labai mažai savarankiškumo.
Nepasakyčiau, žiūrėk, Šalčininkams niekas netrukdo ir atrodo net nesiruošia trukdyti sunaikinti paskutinę lietuvišką mokyklą. O dar kažkas kundžiasi, kad Lietuvoje mažai tolerancijos, per didelė centralizacija Ir kitataučius toleruojam ir leidžiam regionams daryti ką norim. ...
Kalbu grynai apie valdymo modelius, kurie bendrovėse ir valstybėse turi nemažai panašumų. Esmė tame, hierarchinis modelis kol kas neturi sau lygių ir vargiai ar kada nors turės.
Centrinė valdžia reikalinga aukščiausio lygio sprendimams priimti.
paprastas pvz. tu turi po kioska kiekvienam Lietuvos rajone, tai dabar pagalvok, ar pas tave butu centralizuota buhalterija ar savarnkiska kiekvienam kioskui? ar kontrole butu gera? bei, ar tau finansiskai apsimoketu, taip organizuoti veikla?
Be to, miesto lyderio vaidmuo ryškesnis mažesnėse valstybėse ir lyginant su kitomis panašaus dydžio valstybėmis, Lietuvos regioninė situacija yra netgi labai gera.
O kaip tu manai, ar ji negalėtų būti dar geresnė? Dabar pas mus yra "gerai", nes kitur yra blogiau. Bet juk galėtume nežiūrėti į tokius standartus ir sukurti savuosius, dar aukštesnio lygio. Ar tu manai, kad maža valstybė vystytis tolygiai neturi perspektyvų? Juk taip mąstant, tai reikštų, kad visiškai centralizavus visą šalį pasiektume geriausią rezultatą (su kuo aš nesutinku ir teigiu, kad sukūrę išvystytų miestų tinklą ir gebėdami bendradarbiauti pasiektume daugiau bei gyventume visi geriau). Vadinasi turime dvi galimybes: arba atsisakyti savo miesto ir ambicijų jį puoselėti, arba gyventi žemesniame lygmenyje?
O lyginant su kuo, blogesnė?
Italija? ten skirtumai tarp regionų didesni nei Lietuvoje. Vokietija? Labai didelė valstybė, sunku lyginti, bet teko girdėti, kad ir jie skundžiasi, dėl netolygaus šalies vystimosi.
Gal tu turi kitų pavyzdžių?
Jau ne kartą šioje temoje apie tai pasisakiau. Dar kartą pakartosiu:
1. Lyginti geriausia su kaimynais (su tais kuriuos lyginau, Lietuvoje padėtis geresnė).
2. Nelyginu (ir nesiruošiu to daryti) Lietuvos ir didelių valstybių (tai visai kitokios kategorijos).
3. Sudėtinga lyginti Lietuvą su mažomis, labai išsivysčiusiomis, V. Europos šalimis (dėl didelių skirtumų). Jei lygintume su mažomis Vidurio Europos šalimis, geru pavyzdžiu galėtų būti Slovėnija, kur siekiama tolygios plėtros. Man asmeniškai imponuoja Norvegijos, Suomijos, Nyderlandų, Airijos modeliai (aišku, kiekviename jų yra savų privalumų ir trūkumų).
4. Italijos ir Vokietijos pavyzdžiai yra specifiniai. Abi šalys daugelį šimtmečių buvo nerealiai susiskaldžiusios. Italija turi labai rimtą mafijos problemą. Apie Vokietijos problemas su kuriomis ji susiduria integruodama rytines žemes galima sukurti atskirą temą.
Būtent, todėl ir sakau, kad Kaunui būdingas būtent patriotizmas
lygiai taip pat kaip Vilniui (absoliuciai lygiai taip pat)
"Laisvė turėti įsitikinimus reiškia, kad žmogus yra laisvas pats formuoti savo įsitikinimus, pasirinkti pasaulėžiūros vertybes, jis ginamas nuo bet kokios prievartos, jo pažiūrų
negalima kontroliuoti."(Konstitucinio Teismo 2000-06-13 nutarimas).
Pati ES kontroluoja savo skirtus pinigus. O kovai su korupcija yra tam skirtos organizacijos.
Pati ES kontroluoja savo skirtus pinigus fiziškai negali. Tai lemia ir kadrų trūkumas, ir kalbų nemokėjimas, vietinių įstatymų niuansų nežinijimas. Ir taip juos ES būstinėje kritikuoja už per didelį biurokratų skaičių.
O kovai su korupcija skirtos tam organizacijos ir yra centrinės valdžios sudedamoji dalis . Jei vietiniai regionai patys sau kaip nori pasidalins pinigus, tai kovai su korupcija skirtos tam organizacijos bus bejėgės ką nors padaryti, nes bus tikriausia anarchija. Tam žmonija dar nieko geriau nesugalvojo, kaip Centrinė valdžia.
O kaip tu manai, ar ji negalėtų būti dar geresnė? Dabar pas mus yra "gerai", nes kitur yra blogiau. Bet juk galėtume nežiūrėti į tokius standartus ir sukurti savuosius, dar aukštesnio lygio. Ar tu manai, kad maža valstybė vystytis tolygiai neturi perspektyvų? Juk taip mąstant, tai reikštų, kad visiškai centralizavus visą šalį pasiektume geriausią rezultatą (su kuo aš nesutinku ir teigiu, kad sukūrę išvystytų miestų tinlą ir gebėdami bendradarbiauti pasiektume daugiau bei gyventume VISI geriau). Vadinasi turime dvi galimybes: arba atsisakyti savo miesto ir ambicijų jį puoselėti, arba gyventi žemesniame lygmenyje?
Pažiūrėk į šioje temoje pateiktą TUI lentelę ir pasakyk, kad tuos skaičius yra pakankamai nesudėtinga išlyginti. Tuo labiau, kad ko gero nėra nei vieno sėkmingo tokios radikalios regionų politikos atvejo. Eksperimentuoti galima, bet dabartinė situacija eksperimentams kol kas nėra palanki.
Pasikartosiu, kad jeigu mieste gyvena daugiau tautybiu zmoniu, tai yra jo privalumas, o ne trukumas. tas buvo suprasta jau Gedimino laikais, kai Gediminas kviete amatininkus atvykti ir gyventi.
"Laisvė turėti įsitikinimus reiškia, kad žmogus yra laisvas pats formuoti savo įsitikinimus, pasirinkti pasaulėžiūros vertybes, jis ginamas nuo bet kokios prievartos, jo pažiūrų
negalima kontroliuoti."(Konstitucinio Teismo 2000-06-13 nutarimas).
Comment