Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Jono Meko vizualiųjų menų centras

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Jeigu Jurgis Mačiūnas ir Jonas Mekas ne menininkai tai kyla klausimas tada ar išvis šiam pasauly yra menininkų Teko kažkada peržiūrėti nemažai Jono Meko filmų, vienas paliko ypatingai didelį įspūdį, deja nebeprisimenu jo pavadinimo, reiks gal paieškot ir pažiūrėt dar kartą.

    3 kartus buvau Londone, bet į Tate modern taip ir nebuvau užsukęs. Ketvirto apsilankymo metu tikrai užsuksiu, užtat vakar buvau ŠMC, atrodo jis yra pakankamai gausiai lankomas, jei neklystu tai nei Rygoj, nei Taline analogų nėra, pataisykit jei klystu. Beja ačiū Jonai už informaciją

    Comment


      #22
      Parašė John Rodyti pranešimą
      Man gaila tik del to, kad Lietuvoje atsiranda linkusiu sumenkinti siu kureju svarba ir nuopelna menui(prisiminus "skandala" del kolekcijos pirkimo uz varganus kelis mln. Lt.). Panasus poziuris vystosi ir i Guggenheim'o muzieju. O tai galejo buti isties pasaulinio lygio muziejus, nenusileidziantis tam paciam Tate ar kitiems siuolaikinio meno muziejams. Gerai, kad visgi turim SMC.
      Man išvis darosi liūdna, kai politikai pradeda kritikuoti meną ir spręsti kuris menas yra geras ir tinkamas, kuris ne. Pavyzdžius patys žinom, ir dėl skulptūrų Vilniuje, dėl Jono Meko ir Jurgio Mačiūnio kolecijos ir dėl tos pačios VEKS.

      Comment


        #23
        Parašė John Rodyti pranešimą
        Reikia labai pritarti. Gincyti, ar Mekas & Maciunas yra "menininkai" butu nekorektiska. Pernelyg daug itakos ir kurybos bei meno instituciju susidomejimo (jau minetas Tate, kur kukli Maciuno kolekcija yra Tate archyvo dalis, o ne siaip eiline ekspozicija, kuri atkeliauja ir iskeliauja. Tai rodo Tate poziuri i jo kuryba).

        Man gaila tik del to, kad Lietuvoje atsiranda linkusiu sumenkinti siu kureju svarba ir nuopelna menui(prisiminus "skandala" del kolekcijos pirkimo uz varganus kelis mln. Lt.). Panasus poziuris vystosi ir i Guggenheim'o muzieju. O tai galejo buti isties pasaulinio lygio muziejus, nenusileidziantis tam paciam Tate ar kitiems siuolaikinio meno muziejams. Gerai, kad visgi turim SMC.


        vis tik pasirodo tai toks 'kietas' menas ,kad pats pinigu neuzsidirba pritraukdamas ziurovus. Ji vis tik reiktu nusipirkti uz 'kelis varganus milijonus' :-)) tai ir nusipirk uz savo pinigus,o jei tiek neturi tai nueini i toki muzieju kazkur uzsienyje ir patenkini savo meno poreiki. Bet nereikalauk ,kad uz tavo si poreiki turetu sumoketi savo mokesciais ir onute ir petriukas ,kurie cia gyvena kazkur rajonuose ir saziningai moka mokescius.

        Comment


          #24
          Parašė praeivis Rodyti pranešimą
          vis tik pasirodo tai toks 'kietas' menas ,kad pats pinigu neuzsidirba pritraukdamas ziurovus. Ji vis tik reiktu nusipirkti uz 'kelis varganus milijonus' :-)) tai ir nusipirk uz savo pinigus,o jei tiek neturi tai nueini i toki muzieju kazkur uzsienyje ir patenkini savo meno poreiki. Bet nereikalauk ,kad uz tavo si poreiki turetu sumoketi savo mokesciais ir onute ir petriukas ,kurie cia gyvena kazkur rajonuose ir saziningai moka mokescius.
          Abejoju ar atsirastų bent viena šalis pasaulyje, kuri leistų sau, į vienų iš iškiliausių savo krašto asmenybių kūrybą numoti ranka ir palikti likimo valiai. Praveivi, tu bent suvoki kokius niekus čia tauški ?

          Comment


            #25
            Parašė deep'as Rodyti pranešimą
            Abejoju ar atsirastų bent viena šalis pasaulyje, kuri leistų sau, į vienų iš iškiliausių savo krašto asmenybių kūrybą numoti ranka ir palikti likimo valiai. Praveivi, tu bent suvoki kokius niekus čia tauški ?


            Kazkas panasaus pas mus jau buvo su teatrais, kai irgi visi sauke,kad reikia palaikyti ju didi mena ,kurio kiti nesupranta. Bet kazkaip galu gale buvo prieita prie tokios nuomones,kad geras teatras turi pats issilaikyti ir pritraukti ziurovus ,o ne reikalauti dotaciju. Kazkas panasaus ir cia.

            Comment


              #26
              Parašė praeivis Rodyti pranešimą
              vis tik pasirodo tai toks 'kietas' menas ,kad pats pinigu neuzsidirba pritraukdamas ziurovus. Ji vis tik reiktu nusipirkti uz 'kelis varganus milijonus' :-)) tai ir nusipirk uz savo pinigus,o jei tiek neturi tai nueini i toki muzieju kazkur uzsienyje ir patenkini savo meno poreiki. Bet nereikalauk ,kad uz tavo si poreiki turetu sumoketi savo mokesciais ir onute ir petriukas ,kurie cia gyvena kazkur rajonuose ir saziningai moka mokescius.
              Tas pat galioja ne vien Lietuvai. Lygiai ta pati galima pasakyti ir apie UK, JAV ar Japonijos mokesciu moketojus (nors daznai didziausi to priesininkai mokesciu sumoka tikrai ne daugiausiai). Skirtumas, kad ten tokio meno reikia. Kodel to nereikia mums?

              Comment


                #27
                Parašė John Rodyti pranešimą
                Tas pat galioja ne vien Lietuvai. Lygiai ta pati galima pasakyti ir apie UK, JAV ar Japonijos mokesciu moketojus (nors daznai didziausi to priesininkai mokesciu sumoka tikrai ne daugiausiai). Skirtumas, kad ten tokio meno reikia. Kodel to nereikia mums?


                Nemanau,kad JAV is biudzeto islaiko savo muziejus. Is kur tu trauki tokia informacija? Gal greiciau jie susiiesko kazkokiu sponsoriu , dar kazka organizuoja ,kad pritraukti lesas,o ne kaulyja is kongreso skirti tiek ir tiek milijonu ju menui....

                Comment


                  #28
                  Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                  Nemanau,kad JAV is biudzeto islaiko savo muziejus. Is kur tu trauki tokia informacija? Gal greiciau jie susiiesko kazkokiu sponsoriu , dar kazka organizuoja ,kad pritraukti lesas,o ne kaulyja is kongreso skirti tiek ir tiek milijonu ju menui....
                  Taip, JAV viskas yra verslas, menas taip pat. Aišku, tai turi turi ir trūkumų, mums nereikėtų aklai kopijuoti šios šalies modelio.
                  Flickr

                  Comment


                    #29
                    Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                    Nemanau,kad JAV is biudzeto islaiko savo muziejus. Is kur tu trauki tokia informacija? Gal greiciau jie susiiesko kazkokiu sponsoriu , dar kazka organizuoja ,kad pritraukti lesas,o ne kaulyja is kongreso skirti tiek ir tiek milijonu ju menui....
                    Užjaučiu.

                    Comment


                      #30
                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                      Taip, JAV viskas yra verslas, menas taip pat. Aišku, tai turi turi ir trūkumų, mums nereikėtų aklai kopijuoti šios šalies modelio.
                      Niekas nesako, kad visas finansavimas bus is vyriausybes. Be abejo, turi buti traukiamos ir privataus verslo investicijos.

                      UK Tate didele dali finansavimo gauna is vyriausybes. Visgi prisideda ir ivairios labdaros organizacijos, privatus verslas ir vietos savivaldos institucijos. Kaip bebutu, viskas is esmes "issilaiko" butent is mokesciu moketoju pinigu.

                      Comment


                        #31
                        Parašė oranger Rodyti pranešimą
                        Užjaučiu.


                        sakai uzjauti? sakai ,kad si nuostabi kolekcija kainuotu tik keleta milijonu. dabar tuos milijonus padalink is dirbanciu zmoniu skaiciaus, nuvaziuok i koki rajono miesteli ,sukviesk jo gyventojus ir jiems pasakyk: as noriu is kiekvieno jusu surinkti po 100 ar kiek litu,nes nusprendziau,kad tai yra didelis menas ir jis turetu buti vilniuje. Isivaizduoju kokia butu reakcija ir kiek litu tu surinktum:-))) taigi jei didziajai daliai visuomenes to nuostbaus meno nereikia,tai tau teks vazineti juo zavetis i kazkokias kitas salis:-)))) tau teks vazineti,o ne lietuvai moketi,kad tu galetum tuo dziaugtis cia:-)) tokia realybe,kad ir kaip ji tau nepatinka.

                        Comment


                          #32
                          Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                          sakai uzjauti? sakai ,kad si nuostabi kolekcija kainuotu tik keleta milijonu. dabar tuos milijonus padalink is dirbanciu zmoniu skaiciaus, nuvaziuok i koki rajono miesteli ,sukviesk jo gyventojus ir jiems pasakyk: as noriu is kiekvieno jusu surinkti po 100 ar kiek litu,nes nusprendziau,kad tai yra didelis menas ir jis turetu buti vilniuje. Isivaizduoju kokia butu reakcija ir kiek litu tu surinktum:-))) taigi jei didziajai daliai visuomenes to nuostbaus meno nereikia,tai tau teks vazineti juo zavetis i kazkokias kitas salis:-)))) tau teks vazineti,o ne lietuvai moketi,kad tu galetum tuo dziaugtis cia:-)) tokia realybe,kad ir kaip ji tau nepatinka.
                          Uztat kiek daug butu pritarianciu naujo pigaus pilstuko fabrikelio isteigimui Telsia rajuon.

                          Realybe ta, kad tokie sprendimai nepriimami tavo siulomu budu.

                          Jei viskas butu daroma, kaip siulai, iki siol neuretume nei keliu, nei gelezinkeliu, nei muzieju ir teatru, o tik bulbu, burakeliu ir ruopiu plantacijas, kurias valgytume ir mainytume vieni su kitais.

                          Comment


                            #33
                            Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                            vis tik pasirodo tai toks 'kietas' menas ,kad pats pinigu neuzsidirba pritraukdamas ziurovus. Ji vis tik reiktu nusipirkti uz 'kelis varganus milijonus' :-)) tai ir nusipirk uz savo pinigus,o jei tiek neturi tai nueini i toki muzieju kazkur uzsienyje ir patenkini savo meno poreiki. Bet nereikalauk ,kad uz tavo si poreiki turetu sumoketi savo mokesciais ir onute ir petriukas ,kurie cia gyvena kazkur rajonuose ir saziningai moka mokescius.
                            O tai kokį meną valstybė turi remti? Pasakysi, kad tą kurio nori daugiausia mokęsčių sumokantys žmonės (tu, kiek matau, manai, kad tai būtų kaimų kultūros namai ir ką veikti neturinčių bobučių saviveklos būreliai, o visa kita yra "Kapitalistinio Pasaulio pseudomenas"). Bet tai yra netiesa. Daugiausia mokęsčių sumoka būtent miestų O tai kokį meną valstybė turi remti? Pasakysi, kad tą kurio nori daugiausia mokęsčių sumokantys žmonės (tu, kiek matau, manai, kad tai būtų kaimų kultūros namai ir ką veikti neturinčių bobučių saviveklos būreliai). Bet tai yra netiesa. Daugiausia mokęsčių sumoka būtent miestų gyventojai "vartojantys" "elitinį meną". Ir jiems tuo labiau nerūpi kokio mažo miestelio renginiai, kultūros namai ar saviveiklininkai. Ar nori pasakyti, kad valstybė turi išvis neremti kultūros?
                            Post in English - fight censorship!

                            Comment


                              #34
                              Parašė John Rodyti pranešimą
                              Uztat kiek daug butu pritarianciu naujo pigaus pilstuko fabrikelio isteigimui Telsia rajuon.

                              Realybe ta, kad tokie sprendimai nepriimami tavo siulomu budu.

                              Jei viskas butu daroma, kaip siulai, iki siol neuretume nei keliu, nei gelezinkeliu, nei muzieju ir teatru, o tik bulbu, burakeliu ir ruopiu plantacijas, kurias valgytume ir mainytume vieni su kitais.


                              Deja tada kai nesitariama su tauta ,tada irgi atsiranda tokie meno kuriniai kaip valdovu rumai,kurie neaisku ka reprezentuoja ,kainuoja simtus milijonu,po to dar perkamos kazkokios relikvijos vidaus ekspozicijai,kurios neturi nieko bendro su lietuva. Rezultate bus taip: ismesta simtai milijonu litu ir stoves ten tas pseudo muziejus,kuriame nebus daug lankytoju,kuris niekada neatsipirks ir t.t. stai taip gaunasi,kai sprendimai priimami neziurint tautos nuomones.

                              Comment


                                #35
                                Parašė John Rodyti pranešimą
                                Reikia labai pritarti. Gincyti, ar Mekas & Maciunas yra "menininkai" butu nekorektiska. Pernelyg daug itakos ir kurybos bei meno instituciju susidomejimo (jau minetas Tate, kur kukli Maciuno kolekcija yra Tate archyvo dalis, o ne siaip eiline ekspozicija, kuri atkeliauja ir iskeliauja. Tai rodo Tate poziuri i jo kuryba).
                                Taip ir likau nesuprastas...Iš ne šiaip eilinių mokslo-meno leidinių ir ne šiaip eilinės SAGE ir garsių žurnalų publikacijų (deja pacituoti negaliu dėl copyright'o, nes straipsniai yra duombazė yra mokama), nurodau keletą kritikos šaltinių Fluxus atžvilgiu, jog tai sunku apibrėžti kaip meną - tai yra neo-avant gardo socialinis judėjimas, įkvėpęs vėlesnes postmoderniojo meno kryptis.
                                Catherine Sullivan, 'Tis Pity She's a Fluxus Whore, Artforum International, Dec2003, Vol. 42 Issue 4;
                                Tomas Schmit at Museum Ludwig and Michael Werner, Art in America, Jan2008, Vol. 96,
                                At a Distance: Precursors to Art and Activism on the Internet, New Media & Society, Jun 2006;
                                Alan W. Moore, Political Economy as Subject and Form in Contemporary Art, Review of Political Economics, Dec 2004;
                                Shannon Jackson, Performing Show and Tell: Disciplines of Visual Culture and Performance Studies, Journal of Visual Culture, Aug 2005; vol. 4;
                                Avant-garde performance & the limits of criticism: approaching The Living Theatre, happenings/Fluxus, and the Black Arts Movement. (knyga apie fluxus, kur pabrėžiama, jog tai judėjimas - nes patys meninkai nesugebėjo apsibrėžti savęs kaip meno srovės savo epopėjojos laikotarpiu meno bendruomenėje).


                                Man gaila tik del to, kad Lietuvoje atsiranda linkusiu sumenkinti siu kureju svarba ir nuopelna menui(prisiminus "skandala" del kolekcijos pirkimo uz varganus kelis mln. Lt.). Panasus poziuris vystosi ir i Guggenheim'o muzieju. O tai galejo buti isties pasaulinio lygio muziejus, nenusileidziantis tam paciam Tate ar kitiems siuolaikinio meno muziejams. Gerai, kad visgi turim SMC.
                                Aš tepasakiau bei savo nuomonę apie ir vėlesnį post-modernųjį meną. Oranger apeliavo, ar aš esu kritikas...nesu, kaip minėjau pasakiau savo nuomonę, nepaisant jog kūrėjai/plėtotojai šio judėjimo yra lietuvis. Bet man nesvetimi "contemporary" kultūros leidiniai bei Putnam, Dewey, Hirsch, Habermas (o vyšnia ant torto ironiškai šlovinančio post-modernizmą ir kraupų pasaulio vaizdą nupiešiančio Baudrillard'o darbai) "rašliavos" ir kritika post-modernizmo atžvilgiu (su kuria aš sutinku). Kritikos idėja ta pati nihilizmas, pastišas, dekadanso šlovinimas, cinizmas, estitikos trūkumas, abstraktizmas ir kičinio meno kūrimas.
                                Kopenhaga/Roskildė / Stokholmas I II III IV
                                Dordrechtas/Haarlemas
                                Nesebaras/Plovdivas
                                Kiolnas

                                Comment


                                  #36

                                  Pavyko iskasti kelias publikacijas, gincyjancias daugmaz nusistovejusia realybe? Na mazdaug, kaip ir gincas, ar hip-hop'as muzika, ar ne.

                                  Aisku, nuomoniu bus visokiu ir visada (yra ir tokiu, kurie neigia Holokausto fakta), bet nereiktu to teikti, kaip lygiavertes atsvaros esamai realybei ir nusistovejusiai visuotinei nuomonei.


                                  Beje, Tivoli, jei tai "ne manas", kodel "tai" yra zymiausiose meno galerijose? Nejau tai rodo, kad ju priziuretojai ir ekspoziciju kuratoriai visiskai susipyko su protu ir nebesupranta, ka reikia eksponuoti, o ko ne? Uz tokias saviveiklas jiems tokiu atveju turetu gresti valstybes finansavimu apkarpymas ir/ar darbo netekimas. Aisku, tureti alternatyvia nuomone yra "cool", bet man atrodo, kad su tokiu savo bandymu gincyti Fluxus meniskuma is esmes bandai kai ka daryti "pries veja"
                                  Paskutinis taisė John; 2009.01.25, 21:36.

                                  Comment


                                    #37
                                    Ginčyjatės iš esmės tema "batai - ratai". Aš asmeniškai palaikyčiau, kad parodos būtų kuruojamos privačių rėmėjų, o mokesčių mokėtojų pinigus kokiu nors būdu teisingiau būtų kreipti kita kryptimi. Na, tarkim finansuoti pačių muziejų pastatų statybą (pastatų, galimų pritaikyti platesnei paskirčiai ar tiesiog neakcentuoti taip labai vienos konkrečios kūrybos krypties). TIkiuosi supratot mintį.
                                    O šiaip... Menas, ne menas... Kažkada buvo įvykis su nežinomo dailininko piešiniais. VIsi liaupsino, aukcionuose kalnus pinigų mokėjo už darbus, didžiavosi turį kolekcijoje to kūrėjo darbų ir taip toliau. O kartą netyčia kažkaip paaiškėjo, kad tuos paveikslus tapo kažkokio paprasto žmogelio šuo ar katė uodegos pagalba (na, gal ne visai tiksliai nusakiau, bet iš esmės teisingai). Spėkit, kur tie paveikslai tyliai ramiai dingo iš tų išpuoselėto skonio šiuolaikinio meno mylėtojų kolekcijų? Nepriimkit tiesmukai, jei sugebat.
                                    N N N

                                    Comment


                                      #38
                                      Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                                      Kazkas panasaus pas mus jau buvo su teatrais, kai irgi visi sauke,kad reikia palaikyti ju didi mena ,kurio kiti nesupranta. Bet kazkaip galu gale buvo prieita prie tokios nuomones,kad geras teatras turi pats issilaikyti ir pritraukti ziurovus ,o ne reikalauti dotaciju. Kazkas panasaus ir cia.
                                      Kas yra "geras" menas šiais laikais? Tai popsas, visada buvo ir bus. O nepriklausomas menas nėra profitabilus, todėl jį reikia remti, kad jis gyvuotų ir lavintų jaunimą, kuris užaugęs ir subrendęs padės savo lankymosi filmuose, teatruose, muziejuose, parodose, pirkdami knygas ir t.t. tapti jam profitabiliu, o ne užaugs popkornų gauja.
                                      www.lt-lv-forum.org/

                                      Comment


                                        #39
                                        Parašė John Rodyti pranešimą

                                        Pavyko iskasti kelias publikacijas, gincyjancias daugmaz nusistovejusia realybe? Na mazdaug, kaip ir gincas, ar hip-hop'as muzika, ar ne.

                                        Aisku, nuomoniu bus visokiu ir visada (yra ir tokiu, kurie neigia Holokausto fakta), bet nereiktu to teikti, kaip lygiavertes atsvaros esamai realybei ir nusistovejusiai visuotinei nuomonei.
                                        Na būtent Fluxus vizualiųjų menų pagalba dažnai ginčyja realybę

                                        Beje, Tivoli, jei tai "ne manas", kodel "tai" yra zymiausiose meno galerijose? Nejau tai rodo, kad ju priziuretojai ir ekspoziciju kuratoriai visiskai susipyko su protu ir nebesupranta, ka reikia eksponuoti, o ko ne? Uz tokias saviveiklas jiems tokiu atveju turetu gresti valstybes finansavimu apkarpymas ir/ar darbo netekimas. Aisku, tureti alternatyvia nuomone yra "cool", bet man atrodo, kad su tokiu savo bandymu gincyti Fluxus meniskuma is esmes bandai kai ka daryti "pries veja"
                                        Na man į galvą pirma mintis šovus yra Dogmos filmai. Tai tebuvo dešimtis tezių ir teiginių, kurių režisierius turi laikytis. Tačiau tai nėra kiek žinau kinematografijoje apibrėžiamą kaip atskira srovė, tai tiesiog socialinis skandinaviškas kinas. Tai tiesiog meno objektas ir rezultatas judėjimo, o ne susiformavusios kinematografijos srovės (galima sakyti Larsas von Trieras ar Vitenbergas yra ta nešančioji "srovė", bet net Von Trieras jau tolstas nuo Dogmos ir įvardiją dogmą kaip judėjimą). Man tas pats ir su fluxus ir flux memorandumu ir flux įkvėptų menininkų darbais. O kad fluxus buvo įtakingas judėjimas mene sutinku.

                                        Na gerai. Kaip pats vertini fluxus kolekciją Tate? Ar tau teikia kažkokią tai mintį, ar meninę estetiką? Jei nesunku pasidalink...
                                        Paskutinis taisė tivoli; 2009.01.25, 22:02.
                                        Kopenhaga/Roskildė / Stokholmas I II III IV
                                        Dordrechtas/Haarlemas
                                        Nesebaras/Plovdivas
                                        Kiolnas

                                        Comment


                                          #40
                                          Parašė tivoli Rodyti pranešimą
                                          Na būtent Fluxus vizualiųjų menų pagalba dažnai ginčyja realybę



                                          Na man į galvą pirma mintis šovus yra Dogmos filmai. Tai tebuvo dešimtis tezių ir teiginių, kurių režisierius turi laikytis. Tačiau tai nėra kiek žinau kinematografijoje apibrėžiamą kaip atskira srovė, tai tiesiog socialinis skandinaviškas kinas. Tai tiesiog meno objektas ir rezultatas judėjimo, o ne srovės. Tas pats ir su flux ir flux memorandumu ir flux įkvėptų menininkų darbais.

                                          Na gerai. Kaip pats vertini fluxus kolekciją Tate? Ar tau teikia kažkokią tai mintį, ar meninę estetiką? Jei nesunku pasidalink...
                                          Tai sukelia susidomejima, iskelia klausimu (visu pirma "kodel"). Kitaip tariant, provokuoja diskusijai savaime. Tai yra daugelio siuolaikinio meno ekspoziciju tikslas (kad ir Lenino paveikslas, prie kurio pridetame aprasyme parasyta, kad tai Mao Dzedunas ... kvailyste ar ne? ).

                                          Manau, i tai tiesiog reiktu ziureti atitinkamai, t.y. su sypsena

                                          Comment

                                          Working...
                                          X