Remiantis įvairių patikimų šaltinių duomenimis, rusai šiais laikais yra vieni labiausiai išlaidaujančių turistų, t.y. dažniausiai mėgstantys apsistoti viešbučiuose, pirkti brangius suvenyrus ir t.t. Dauguma šalių džiaugiasi galėdami ką pasiūlyti mažiau taupantiems rusams.
Taip pat verta paminėti, kad vis daugiau kinų, indų ir amerikiečių atvyksta (neskaitant migrantų) į Šiaurės Europą. Kodėl gi bent dalis atvykstančiųjų negalėtų užsukti ir į Baltijos šalis?
Rusas: durdomas, našoj Palangoj nesupranta rusiškai, kas čia dedasi? Mes prijechali iš Kirovo miesto, blet, a tut kas per kaimas, gde SSSR, blet, gde Rasija, ja vas klausiu? Ja plačiu nach, sto rublej, ir tu grok man čiastuškę, labus nesčiastnyj, bistrai, nach, fašistskaja morda...
Lietuvis: požalusta, pan ruskij, ja skoro poučil vaš jazyk, izvinite, sorri, dengi nekvepia, labai tovarišč gospodin izveniajusj, skoro budem kak ruskije gavaritj, toljko platite deneg, budem kak latyši, prodadim vam vsio, bus jums Kabzonas ir Vaikulia visur, net tulikuose, spasibo, velkam, sorri labai kad Tarybų sąjungą sugriovėm, dabar mes atsiprašom, čia ne aš, eta Liandzbergis kaltas, dabar mes grojam ruskių šansoną, šoksim pagal tą debilišką muziką, bet turėsim pinigėlių, kaip gerai, kak harašo...
Įdomu, kad prieš kelias metus buvo atliktas panašus arba toks pat tyrimas ir rezultatai buvo panašūs. Tuo metu britams pigiausia savaitgalį buvo praleisti Rygoje, Prahoje bei Budapešte, o brangiausia - Stokholme, Niujorke ir Bostone. Tiesa, Vilnius tuo metu nebuvo įtrauktas dėl prasto susisiekimo oro transportu.
VILNIUS — Standing at the top of Gediminas Hill and looking out over the city of Vilnius, it is easy to see why this Baltic capital is considered one of the greenest cities in Europe. With an estimated three-fifths of the city untouched by development, Vilnius is a veritable kaleidoscope of vegetation.
Tema (žaluma ir geras oras) gal ir nelabai įdomi, bet visgi pozityvus straipsnis pakankamai žinomame šaltinyje.
Chinese tourists, known for travelling in organized tours and snapping up luxury fashion abroad, spent $102 billion on foreign trips last year, outstripping deep-pocketed travelers from Germany and the United States.
Chinese tourists spent 41 percent more on foreign travel in 2012 than the year before, beating the close to $84 billion both German and U.S. travelers parted with last year.
Lietuvai ypač svarbus rodiklis
Russians are now the fifth highest-spending tourists, parting with $43 billion last year, according to the Madrid-based UNWTO, and catching up on the British, who spent $52 billion in 2012.
Other countries in the top 10 including Japan and Australia posted growth in travel spending, though only Russia came close to China's huge growth, with a 32 percent increase in holiday budgets.
Labai svarbu, kad kuo didesnė dalis tų pinigų nusėstų Lietuvoje.
Bet tai juk tiesiog reiškia, kad keliauja tik maža Kinijos gyventojų dalis - ir ta dalis yra turtingieji. Ir būtent šitam segmentui Lietuva mažai ką turi pasiūlyt. Prabangius rankinukus geriau pirkti Paryžiuje ar Londone.
O kalbant apie Rusijos turistų išlaidas, tai į Lietuvą atvažiuojančių RU turistų išlaidų vidurkis irgi bus mažesnis nei bendras (nes ne turtingasis segmentas pas mus važiuoja).
Keliauja tik maža Kinijos gyventojų dalis - ir ta dalis yra turtingieji. Ir būtent šitam segmentui Lietuva mažai ką turi pasiūlyt. Prabangius rankinukus geriau pirkti Paryžiuje ar Londone.
Nevisiškai tiesa. Kalbėjau su japonų turiste Lietuvoje. Ji stebėjosi, kodėl Lietuva praktiškai nieko nedaro (na, gal išskyrus pasaulinę parodą Šanchajuje), kad pritrauktų turistų iš Tolimųjų Rytų. O jiems reikia sąlyginai ne tiek ir daug — pasiūlyti savo folklorą autentiškoje aplinkoje (pvz tam puikiausiai tiktų Rumšiškės), duoti jiems aktyvios veiklos (pvz piešti, tapyti, groti, dainuoti, mušti sviestą), o visa kita tik smulkmenos (atvyksta Finnair per Helsinkį, nakvoja 1*-2* viešbučiuose arba hosteliuose). Dar pageidautinas vertėjas, bet tuo mielai sutinka pasirūpinti bent jau Japonijos ambasada. Beje, VU jau daugiau nei 10 metų ruošia kinų, hindi, japonų ir arabų kalbų/kultūrų specialistus. Mums belieka tik pakviesti potencialius turistus jiems priimtinu būdu (vakarietiškos reklamos tam ne visada tinka) ir pasiūlyti jiems tai, ko jie patys nori.
Bet tai juk tiesiog reiškia, kad keliauja tik maža Kinijos gyventojų dalis - ir ta dalis yra turtingieji. Ir būtent šitam segmentui Lietuva mažai ką turi pasiūlyt. Prabangius rankinukus geriau pirkti Paryžiuje ar Londone.
Jokiu būdu negalima visko suvesti į tai. Kaip suprantu, tu čia kalbi apie tuos super-rich, kurie Kinijoje važinėja Ferrariais ir Lambais, o Paryžiuje ir Milane šluoja prabangių brand'ų parduotuves, kaip LV ar Gucci? Tikrai ne visi yra tokie ir ne tik to jie važiuoja į Europą. Gal tiesiog tokie yra labiau pastebimi, nes turi ypatingą potraukį brangiems blizgučiams.
Važiuoja ir "vidutiniškai" turtingi kinai (t.y. urban upper middle class. Tokių žmonių ten yra turbūt ~100 milijonų), kurie išgali čia atvažiuoti, bet nebūtinai švaistosi pinigais į kairę ir į dešinę. T.y. jie irgi žiūri, kur pigiau pabūti ir kur gali gauti geresnio lygio servisą už panašią kainą. Būtent į tokį segmentą gali taikyti Lietuva. O tokių (t.y. "vidutinių") atvykėlių iš Kinijos yra nemažai ir jų tik daugės. Be to, tenykštėse kultūrose už viską svarbiau "word of mouth". Vienas pabuvo, pasakė kitam, atvažiuos kitas su šeima ir t.t. Mane ne kartą žiauriai nustebino, kad nemaža dalis kinų, su kuriais kalbėjau atsitiktinėse situacijose, žino, kad Lietuva mėgsta krepšinį, kad geriausias mūsų žaidėjas buvo Sabonis ir kad anksčiau buvome SSRS dalis. Nė vienas jų nėra buvęs Lietuvoje ar turi pažįstamų/draugų iš Lietuvos, bet kažkas kažkur jiems sakė, kažkur girdėjo ir t.t. Kitaip tariant, Lietuva turi visai neblogas startines pozicijas save kaip nors pateikti. Krepšinis galbūt irgi galėtų būti vienas tų dalykų, kurį būtų galima tam kaip nors panaudoti (skirtingai, nei daugumoje kitų rinkų, kur tai niekam nerūpi).
Reiktų nepamiršti kito labai svarbaus niuanso - Europoje studijuojančių kinų studentų. Tokių yra labai daug. Kam teko/tenka studijuoti bele kur Europoje (ypač UK ar Skandinavijoje), puikiai žino, ką aš turiu omeny. Vaizdelis dažnai būna toks, kad universiteto campus'e/bibliotekoje išgirsi daugiau kalbančių mandarinietiškai, nei vietine kalba. Labai didelė dalis jų atostogų metu keliauja po Europą tuo pačių Ryanair'u ir ieško nebūtinai brangių vietų pakeliauti ar pamatyti naują šalį. Po to, jeigu patiko, atsiveža ir visą šeimyną pakeliavimui po Europą. Ir nebūtinai tik apsipirkimui Paryžiaus ar Milano parduotuvėse. Pats žinau ne vieną tokį atvejį ir tai labai svarbi rinkos dalis, kurią reiktų pasiimti.
Nepaisant brangumo, Švedija ir šalies sostinė Stokholmas tampa vis populiaresne turizmo kryptimi.
The Swedish tourism sector expanded by 5 percent to 276 billion kronor ($41 billion) in 2012 according to a new report published by the Swedish Agency for Economic and Regional Growth (Tillväxtverket) on Friday. (...)
Švedijos turizmo organizacijos skaičiavimais, 2013 metais šalies Malmės mieste vykęs „Eurovizijos“ dainų konkursas šiam miestui atnešė net 1,1 mlrd. kronų arba 132 mln. eurų (455 mln. Lt) vertės naudos – esą konkursas padėjo miestą išreklamuoti, skelbia eurovision.tv. (...)
Comment