Kažkada esu rašęs:
O tai šiandien rašo Verslo Žinios:
VZ.lt.
Kodėl Lietuva nenori būti pirmaujanti valstybė pasaulyje?
Aš puikiai suprantu, kad Lietuva, ėmusi vykdyti analogišką politiką, niekaip nepasieks tokių mastų, kuriuos gali pasiekti Japonija. Žinant jos automobilių gamintojų pajėgumus tiek technologiškai, tiek industriškai. Tačiau mes tiesiog galėjome tai paskatinti ir pamažu daryti pažangą, tuo pačiu kurdami savo, kaip lyderių ir inovatorių identitetą.
Esminis transporto rūšies pasikeitimas pasaulyje yra globalus reiškinys, o tokie reiškiniai nevyksta dienomis ar mėnesiais. Skirtingose pasaulio dalyse tai vyks skirtingais tempais.
Labai svarbu, kad siūlomas produktas būtų konkurencingas, atmetant jo ekologiją. Už ekologiją pasisakytume turbūt visi, bet tokių, kurie pasiryžę atsisakyt dėl jos komforto, būtų gerokai mažiau. Todėl nulinių emisijų transporto priemonių gamintojai turi kuo labiau tobulinti savo gaminio charakteristikas. Kiek labiau įmanoma šias transporto priemones padaryti įperkamesnes. Pradžia man atrodo tikrai vykusi - tai realiai kasdieniame gyvenime visiškai pritaikoma prekė. Beje, siūlau įvertinti ir vieno kilometro kainą važiuojant abiejų rūšių transportu, skirtumas gan žymus alternatyvos naudai.
Svarbus ne vien gamintojų indėlis, bet ir visuomenės požiūris, ypač valstybių viršūnių požiūris.
Pradėkime nuo savęs, turėtume, kiek leidžia mūsų galimybės, remti tokio transporto įsigijimą. Galbūt daryti tam tikras išimtis, pavyzdžiui, suteikti nemokamo parkavimo privilegiją. Įpareigoti verslą, tarkim, degalines, kurti alternatyviam transportui aptarnauti reikalingą infrastruktūrą, jei įmanoma, taip pat tą remti. Galų gale, socialiai argumentuotai skatinti (paprasčiausias būdas - socialinė reklama) žmones rinktis būtent šį variantą.
Labai svarbu, kad siūlomas produktas būtų konkurencingas, atmetant jo ekologiją. Už ekologiją pasisakytume turbūt visi, bet tokių, kurie pasiryžę atsisakyt dėl jos komforto, būtų gerokai mažiau. Todėl nulinių emisijų transporto priemonių gamintojai turi kuo labiau tobulinti savo gaminio charakteristikas. Kiek labiau įmanoma šias transporto priemones padaryti įperkamesnes. Pradžia man atrodo tikrai vykusi - tai realiai kasdieniame gyvenime visiškai pritaikoma prekė. Beje, siūlau įvertinti ir vieno kilometro kainą važiuojant abiejų rūšių transportu, skirtumas gan žymus alternatyvos naudai.
Svarbus ne vien gamintojų indėlis, bet ir visuomenės požiūris, ypač valstybių viršūnių požiūris.
Pradėkime nuo savęs, turėtume, kiek leidžia mūsų galimybės, remti tokio transporto įsigijimą. Galbūt daryti tam tikras išimtis, pavyzdžiui, suteikti nemokamo parkavimo privilegiją. Įpareigoti verslą, tarkim, degalines, kurti alternatyviam transportui aptarnauti reikalingą infrastruktūrą, jei įmanoma, taip pat tą remti. Galų gale, socialiai argumentuotai skatinti (paprasčiausias būdas - socialinė reklama) žmones rinktis būtent šį variantą.
Per artimiausius porą metų aplink Japonijos sostinę Tokiją turi atsirasti šimtai elektros "degalinių", kuriose vairuotojai galės pakrauti savo elektromobilių baterijas.
<...>
"Tepco" iniciatyvą remia ir Japonijos vyriausybė. Rugsėjį ji pradės priimti paraiškas iš šalies miestų, norinčių įsirengti eksperimentinę infrastruktūrą elektromobiliams. Ją sudarytų krovikliai viešose bei prekybos ar net restoranų tinklų stovėjimo aikštelėse, kur automobilius būtų galima krauti nemokamai.
<...>
"Tepco" iniciatyvą remia ir Japonijos vyriausybė. Rugsėjį ji pradės priimti paraiškas iš šalies miestų, norinčių įsirengti eksperimentinę infrastruktūrą elektromobiliams. Ją sudarytų krovikliai viešose bei prekybos ar net restoranų tinklų stovėjimo aikštelėse, kur automobilius būtų galima krauti nemokamai.
Kodėl Lietuva nenori būti pirmaujanti valstybė pasaulyje?
Aš puikiai suprantu, kad Lietuva, ėmusi vykdyti analogišką politiką, niekaip nepasieks tokių mastų, kuriuos gali pasiekti Japonija. Žinant jos automobilių gamintojų pajėgumus tiek technologiškai, tiek industriškai. Tačiau mes tiesiog galėjome tai paskatinti ir pamažu daryti pažangą, tuo pačiu kurdami savo, kaip lyderių ir inovatorių identitetą.
Comment