Švedijoje baigiami atlikinėti praktiniai vilkikų su kompiuterizuotomis valdymo sistemomis bandymai ir nuo kitų metų šalies keliuose juos vairuos nebe žmonės, o kompiuteriai. „Protingi vilkikai", kurie šiuolaikinių technologijų dėka gali „kalbėtis“ tarpusavyje ir valdyti transporto priemonę po truputį taps mūsų gyvenimo kasdienybe. Vilkikai galės jungtis į kolonas primenančias traukinį ir judėti greitkeliuose ne tik vienodu greičiu, bet ir atlikti visas vairavimo funkcijas.
Kompiuteriai, radijo ir palydovinio ryšio davikliai, kurie išlaikys nustatytą atstumą tarp transporto priemonių ir autotraukinių yra tos sistemos, kurios leidžia tokioms priemonėms judėti keliais nesukeliant pavojaus kitoms transporto priemonėms. Veikiant šioms sistemoms vairuotojų vaidmuo apsiribos prietaisų skydelio informacijos sekimu ir primins lėktuvo piloto darbą, kuris skrydžio metu stebi autopiloto darbą.
Viena iš pagrindinių naujų sistemų užduočių yra išlaikyti pastovų atstumą tarp vilkikų kolonoje. Oro pasipriešinimas važiuojant tokioje kolonoje tampa minimalus, o tai savo ruožtu suteikia didesnį variklio efektyvumą, taupomas kuras ir labiau tausojama gamta.
Didžiausias iššūkis laukia kitų keliuose esančių vairuotojų. Kaip jie reaguos į didžiulę vilkikų koloną ir kaip jie elgsis tokiomis eismo sąlygomis, kuomet reiks išsukti iš autostrados. Kūrėjai tvirtina, kad neverta dėl to nerimauti nes atstumai tarp vilkikų priklausomai nuo greičio svyruos nuo 15 iki 25 metrų ir tai bus pakankamas tarpas lengviesiems automobiliams, kad šie galėtų įsiterpti tarp vilkikų ir pasukti į dešinę. Kompiuterinės vilkikų sistemos iš karto pastebės tokį manevrą ir padidins atstumą tarp sunkvežimių.
Kitas ambicingas projektas į kurį dedama daug vilčių ir kurį kartu atlieka dvi gigantiškos kompanijos „Volkswagen“ ir „Google“ irgi po truputį lenda į dienos šviesą. Jie taip pat daro bandymus realiomis sąlygomis kelyje ir netrukus turėtų pristatyti savo produktą.
Atsižvelgdami į ateities realijas valdžios institucijos taip pat pradeda ruoštis naujų transporto priemonių valdymo sistemų atsiradimui. Nevados valstija išleido pirmąjį pasaulyje teisinį aktą kuriuo šioje valstijoje yra leidžiama eksploatuoti transporto priemones valdomas ne žmogaus, o kompiuterinės sistemos.
Kompiuteriai, radijo ir palydovinio ryšio davikliai, kurie išlaikys nustatytą atstumą tarp transporto priemonių ir autotraukinių yra tos sistemos, kurios leidžia tokioms priemonėms judėti keliais nesukeliant pavojaus kitoms transporto priemonėms. Veikiant šioms sistemoms vairuotojų vaidmuo apsiribos prietaisų skydelio informacijos sekimu ir primins lėktuvo piloto darbą, kuris skrydžio metu stebi autopiloto darbą.
Viena iš pagrindinių naujų sistemų užduočių yra išlaikyti pastovų atstumą tarp vilkikų kolonoje. Oro pasipriešinimas važiuojant tokioje kolonoje tampa minimalus, o tai savo ruožtu suteikia didesnį variklio efektyvumą, taupomas kuras ir labiau tausojama gamta.
Didžiausias iššūkis laukia kitų keliuose esančių vairuotojų. Kaip jie reaguos į didžiulę vilkikų koloną ir kaip jie elgsis tokiomis eismo sąlygomis, kuomet reiks išsukti iš autostrados. Kūrėjai tvirtina, kad neverta dėl to nerimauti nes atstumai tarp vilkikų priklausomai nuo greičio svyruos nuo 15 iki 25 metrų ir tai bus pakankamas tarpas lengviesiems automobiliams, kad šie galėtų įsiterpti tarp vilkikų ir pasukti į dešinę. Kompiuterinės vilkikų sistemos iš karto pastebės tokį manevrą ir padidins atstumą tarp sunkvežimių.
Kitas ambicingas projektas į kurį dedama daug vilčių ir kurį kartu atlieka dvi gigantiškos kompanijos „Volkswagen“ ir „Google“ irgi po truputį lenda į dienos šviesą. Jie taip pat daro bandymus realiomis sąlygomis kelyje ir netrukus turėtų pristatyti savo produktą.
Atsižvelgdami į ateities realijas valdžios institucijos taip pat pradeda ruoštis naujų transporto priemonių valdymo sistemų atsiradimui. Nevados valstija išleido pirmąjį pasaulyje teisinį aktą kuriuo šioje valstijoje yra leidžiama eksploatuoti transporto priemones valdomas ne žmogaus, o kompiuterinės sistemos.
Comment