Bet lenkas angliškai tai šnekėjo normaliai, tik jis iškart "Lithuania" kažkodėl susiejo su "Ukraine" ir pradėjo džiaugtis, kad mes iš taip toli atvažiavom. Aiškint, kad mes ne iš Ukrainos, bet iš Lietuvos, kad mes jūsų kaimynai ir t.t. buvo bergždžias reikalas Buvo paminėta ir Litwa ir Žečpospolita, deja, iškart buvo matyti, kad lenkas nėra didelis geografijos ekspertas P.S. vekmas vyko pietų Lenkijoje, Chorzow mieste.
Na, bet kokiu atveju, vienas neišprusęs lenkas dar ne rodiklis
Maziau kompleksuokit. Aplamai mazai kas zino kad is vis yra tokia Lietuva ,o tuo labiau kur ji randasi. Nekalbu cia apie totaliai geografijos nezinancius amerikiecius,o turiu omeny europa. Lygiai taip pat kaip jus nelabai zinote kur yra kokia rumunija ir kokie didziausi jos miestai,piniginis vienetas ir t.t. , lygiai tiek pat uzsienieciai zino ir apie Lietuva. Ir nieko tame baisaus nera.
Niekas nekompleksuoja. Tiesiog padariau pastebėjimą, kad Lietuva nėra žinoma, kaip tokios rūšies "destination", nes panašu, kad kai kurie tuo kone šveintai įsitikinę. Tiesą paasakius, aš visai norėčiau, kad būtų atvirkščiai.
Valstybės kontrolės duomenimis, Lietuva savo įvaizdžio formavimui per ketverius metus išleido 63 mln. litų. Tačiau dabar padėtis – išties unikali: Lietuvos Vyriausybė ne tik neskelbia jokių naujienų užsienio kalbomis, bet ir išvis neturi savo svetainės versijos anglų kalba, nepateikia nuorodos į jokią anglišką oficialią Lietuvos svetainę. Tai nepateisinama jokiais argumentais. Seimo naujienos anglų kalba yra skurdžios, neišsamios.
...
Imkime ir tiesiog atverkime informacijos kanalus, o jau po to svarstykime brangaus įvaizdžio kūrimą.
Tačiau dabar padėtis – išties unikali: Lietuvos Vyriausybė ne tik neskelbia jokių naujienų užsienio kalbomis, bet ir išvis neturi savo svetainės versijos anglų kalba
Niekas nesidžiaugia , bet tai sudaro įvaizdį apie mūsų šali. Šiandien vėl analogiską straipsnį skaičiau, kaip išmete šunelį, iš 5 aukšto . Esmė tame , kad toje nuorodoje pateiktas įvykis nuskambėjo per visą pasaulį ir gero įvaizdžio apie Lietuvą nesudarė .
Gan įdomi naujiena. Kas įdomiausia ir ironiškiausia, plačiausiai išpublikuota laikraščio, kuris tradiciškai laikosi negatyvaus požiūrio į visus "Eastern Europeans"
Nežinau, ar tas International Living magazine (puslapis čia) tiksliai viską įvertino, bet, manau, bet kokiu atveju, buvimas aukščiau už UK gyvenimo kokybės sąraše tikrai neprisidės prie neigiamo mūsų įvaizdžio.
John, gal žinai kaip tie balai čia skaičiuojasi? Pvz Lietuva turi daugiausiai balų COST OF LIVING iš visos ES (63pts). Čia kuo mažiau derėtų turėti ar daugiausiai?
John, gal žinai kaip tie balai čia skaičiuojasi? Pvz Lietuva turi daugiausiai balų COST OF LIVING iš visos ES (63pts). Čia kuo mažiau derėtų turėti ar daugiausiai?
Kuo daugiau balų, tuo geriau t.y. tuo pigiau
Nors šiaip man tas reitingas daug kur kelia abejonių... pvz. Namibija, Moldova, Albanija ar Kolumbija aukščiau už Singapūrą? Nooooooooooooo way!
Kita vertus, daugelis panašių reitingų dažniausiai būna laužti iš piršto, todėl ir šio nereiktų kaip nors "nurašyti", nes jis iš esmės nesiskiria nuo kitų.
Nors šiaip man tas reitingas daug kur kelia abejonių... pvz. Namibija, Moldova, Albanija ar Kolumbija aukščiau už Singapūrą? Nooooooooooooo way!
Kita vertus, daugelis panašių reitingų dažniausiai būna laužti iš piršto, todėl ir šio nereiktų kaip nors "nurašyti", nes jis iš esmės nesiskiria nuo kitų.
Lietuvos reitingavimas aukščiau už Čekiją, UK, Švediją ar Estiją tik parodo, kad tokie testai yra subjektyvūs labai. Ypač klimatas, čia iš vis absurdas.
Kad Lietuva atsiduria aukščiau už Čeikiją ar UK tik parodo, kad tokie testai yra subjektyvūs labai. Ypač klimatas, čia iš vis absurdas.
International Living, kaip suprantu, labiausiai orientuojasi į vyresnio amžiaus JAV gyventojus, ieškančius ramios vietelės. Dėl to, panašu, tame reitinge buvo ignoruojamos vietos gyventojų pajamos ir pateiktas tik brangumas. Šiaip kokiam padorią pensiją gaunančiam pensininkui iš JAV Lietuva, ko gero, tikrai būtų geresnė vieta ramiai leisti dienas ir keliauti mašina, nei UK. Vienintelė problema, kurią šiuo atveju matau Lietuvoje - saugumas.
Tik visvien keistoka Lietuvą matyti taip aukštai.
Beje, lyginant tik Vakarų Europos šalis, UK visiškai nusipelno tokios žemos pozicijos. Koją čia kiša ne joks klimatas, bet tokie dalykai kaip infrastruktūra (t.y. keliai bei viešasis transportas) ir namų kokybė.
Pavyzdžiui, JAV dominuoja privatūs namai ir nesibaigiantys "priemiesčiai", pro kuriuos driekiasi platūs greitkeliai ir daugybė mažesnių kelių. Kitaip tariant, ten padaryta viskas, kad kiekvieną užkampį būtų galima greitai ir patogiai pasiekti mašina. Man asmeniškai toks požiūris į susisiekima nėra pats geriausias, bet esmė, kad tokia sistema ten veikia ir tenkina gyventojų poreikius, nes keliai geri, visi turi po mašiną, o erdvės ir žemės trūkumo didelėje šalyje irgi nėra net ir su milžiniška 300mln. populiacija.
Palyginimui, Europoje (Prancūzijoje, Vokietijoje, Nyderlanduose ir t.t.) veikia kiek kitokia sistema t.y. "hibridas" tarp priemiestinio ir miesto tipo namų bei privataus ir viešojo transporto. Nors keliai ne tokie platūs ir jų ne tiek daug, bet veikia geras viešasis transportas, kuriuo didelė dalis žmonių keliauja į darbą ar kitur. Tai irgi tenkina visų poreikius ir suteikia galimybes greitai ir efektyviai keliauti. Geriuasias pavyzdys, ko gero, turėtų būti Vokietija, kur veikia tiek puiki viešojo transporto sistema, tiek kelių infrastruktūra. Prancūzai, ko gero, taip pat nusipelno pagyrimo jau vien už savo greituosius traukinius.
Kaip dar būna? Gan retas atvejis yra Singapūras, kur viešasis transportas visiškai dominuoja susisiekimą, o beveik visi žmonės gyvena daugiaaukščuose betoniniuose namuose dėl ribotų žemės išteklių. Tačiau viešasis transportas toks efektyvus, kas jis visiškai užtikrina greitą ir gerą susisiekimą, o automobilis praktiškai tampa nereikalingas.
Visi trys pavyzdžiai iš esmės yra geri ir atlieka savo darbą.
Bet kaip yra UK? Čia veikia tokia sistema, kokios turbūt nėra niekur kitur. Nors šalis (ypač Pietinė dalis, kur susitelkusi didžiausia populiacijos dalis) apgyvendinta labai tankiai, visvien dominuoja privačių "namų" kvartalai. Kadangi laisvos žemės mažai, viskas turi būti labai sugrūsta. Taigi, čia dominuoja kažkas panašaus į JAV tipo "priemiesčius", bet be atitinkamos kelių infrastruktūros ir su kur kas mažiau erdvės. Šia prasme gyvenimo kokybė iškart žiauriai kenčia, nes kur nors nuvažiuoti mašina, jei negyveni prie pat greitkelio (kurių UK tėra vos 3000km, palyginus su 8000-12000km Prancūzijoje ar Vokietijoje), mašina keliauti bus visiškas košmaras. Viešasis transportas yra, bet dėl milžiniškos teritorijos, kurią reikia aptarnauti jis irgi nėra toks efektyvus, koks yra kitose Europos šalyse ar, juo labiau, tokiose vietose kaip Singapūras.
Taigi, galų gale, pasimato, kad UK su savo transportu ir namais netelpa į jokią normalią kategoriją. Transportas ir gyvenamieji prlotai visiškai nesuderinti ir neatitinka šiandienos poreikių, ko pasekoje transportas yra neefektyvus, o gyvenimas tokiuose namuose irgi nelabai koks. Dėl to visiškai normalu, kad UK smarkiai atsilieka šiame "gyvenimo kokybės" reitinge. Tiesą pasakius, mane stebina, kad UK reitingas HDI yra viena pozicija geresnis už Vokietijos. Tai yra tiesiog absurdas, nes tiek gyvenimo kokybės, tiek saugumo, tiek infrastruktūros prasme UK palyginus su Vokietija atrodo kone trečiojo pasaulio šalis. BVP rodikliai taip pat nesiskiria tiek, kad padarytų didelį skirtumą.
International Living, kaip suprantu, labiausiai orientuojasi į vyresnio amžiaus JAV gyventojus, ieškančius ramios vietelės. Dėl to, panašu, tame reitinge buvo ignoruojamos vietos gyventojų pajamos ir pateiktas tik brangumas. Šiaip kokiam padorią pensiją gaunančiam pensininkui iš JAV Lietuva, ko gero, tikrai būtų geresnė vieta ramiai leisti dienas ir keliauti mašina. Vienintelė problema, kurią šiuo atveju matau Lietuvoje - saugumas.
Tik visvien keistoka Lietuvą matyti taip aukštai.
Hm, o tai Lietuvoje labai nesaugu?
Nesamonė taip skaičiuoti pragyvenimo lygį. Reikia žiūrėti ne kiek kas kainuoja, o ką gali sau leisti nusipirkti toje šalyje su vietiniu uždarbiu/pensija. Taip sakant perkamoji galia turėtų būti rodiklis.
Comment