Parašė TIME
Rodyti pranešimą
Sugrįžtant į realybę pasisakysiu ir dėl tramvajaus. Įsivaizduokim, kad centrinė valdžia nei iš šio nei iš to duoda tuos 500 mln. eurų ir Vilniaus merui sako - 'daryk su jais ką nori'. Tai yra tokio dydžio pinigai, kur tik Rail Baltica didesnius turi. Ir pagal tave, Zuokas turi padaryti tai, ką žadėjo - įgyvendinti tramvajaus projektą. Ir mano supratimu toks sprendimas būtų kvailas, ne dėl to, kad tai tramvajus, o dėl to, kad jis neapskaičiuotas. Dabar užduotis visiems tiems, kurie galvoja, kad tai, ką aš pasakiau reiškia, kad 'Eidvis nemėgsta tramvajų':
Yra gaunami 500 mln. eur. ir sakykim meru nėra Zuokas, o koks nors normalus, kuris nepradeda tiesti tramvajaus, o užsako studiją, kur tie pinigai atneštų didžiausią naudą miestui. Ir nors variantų gali būti visokių, bet sakykim yra du: arba nutiesti dvi tramvajaus linijas, arba renovuoti 1000 daugiabučių, t.y. dvigubai daugiau, nei Vilniuje jų buvo renovuota per 30 metų. Atlikta studija parodo, kad už tuos pinigus nutiesus tramvajų, kamščiams tai turėtų minimalų poveikį, o štai ekologinis efektas būtų trigubai didesnis renovuojant daugiabučius ir ekonominė nauda miestui ir gyventojams būtų 5 kartus didesnė. 5 kartus didesnė ekonominė nauda reiškia sutaupytus/uždirbtus pinigus, kurie vėliau galėtų būti investuojami į sekančius projektus, galbūt netgi tramvajų. Kurį variantą turėtų pasirinkti meras? Ar tą, kurio rodikliai rodytų daugiau mažiau trigubai didesnę naudą, ar tramvajų? Ir aš jau matau, kaip prasideda išvartymai, kodėl net trigubai naudingesnis projektas yra blogesnis. Ir aš tą suprantu. Aš suprantu, kad Zuokas žaidžia emocijomis ir populizmu. Bet aš tokio mero nenoriu, aš noriu mero, kuris racionaliai valdytų miestą ir jeigu gavus 500 mln. eur. ir atlikus studija ji parodytų, kad Vilniui naudingiausias projektas yra tramvajus - puiku, problema ta, kad aš esu įsitikinęs, kad netgi jeigu studija parodytų, kad kažkokie projektai, nebūtinai daugiabučių renovacija, miestui atneša 10 kartų didesnę naudą, nei tramvajus - Zuokas vis tiek įgyvendintų tramvajų, nes jis populistas, kuriam svarbiausia yra jo reitingas, o ne miesto reikalai. Būtent toks Zuoko požiūris privedė prie to, kad per praeitą jo kadenciją miestas buvo privestas prie bankroto ribos ir tiek viešasis transportas, tiek miesto infrastruktūra išgyveno absoliučią stagnaciją.
Comment