VRK puslapyje rašo kad 2023 02 02 yra paskutinė diena kai priima sprendimą dėl kandidatų registravimo/neregistravimo. Aš galiu ir palaukti arba jei yra labai norinčių naujos apklausos, šiandien vakare galiu ją perkurti iš naujo.
Šiaip tiek iš šitų, tiek iš Delfi debatų Zuokas ir Raskevičius atrodo gana solidžiai, yra pasiruošę ir supranta, ką kalbą. Benkunskas kaip papūgiukas kartoja atmintinai iškaltas frazes, o Majauskas kažką šiaip peza kaip durnelis ir vilniečius, panašu, taip pat laiko durneliais. Tai niekas kaip ir nesikeičia.
Majauskas toje diskusijoje atrodo tiesiog kaip robotas, užprogramuotas sakyt 10 tų pačių frazių.
Dar Majauskas turi labai daug gilių įsitikinimų. Ar tai reiškia, kad žmogus nesimoko ir netobulėja gyvenime, bei niekada nekeičia savo pozicijos? Blogas ženklas išties...
Įdomu kokios tos "suprantamos" priežastys. Šimašius, primenu, prieš pat rinkimus antrai kadencijai lankėsi gėjų bare, visos priemonės skambėjo, kiek komentarų buvo neigiamų. Na ir prašau, laimėjo prieš Zuoką antrame ture.
Priklauso Šimašiaus partijai kuris dabar yra nepopuliarus meras. Nors aš sutinku kad kol kas atrodo kaip geriausias kandidatas.
Priklauso Šimašiaus partijai kuris dabar yra nepopuliarus meras. Nors aš sutinku kad kol kas atrodo kaip geriausias kandidatas.
"dabar yra nepopuliarus meras" man atrodo yra labiau projekcija, negu faktinis teiginys. Daug kur tą tenka pamatyt, bet niekur nesimato faktų. Šimašius buvo nepopuliarus apklausose ir prieš antros kadencijos rinkimus, bet laimėjo prieš Zuoką. Čia toks atrodo labiau kaip baubas, negu realybė. Ant kiek Šimašius yra populiarus Vilniuje matysime būtent per pirmą turą ir pagal tai, kiek gaus balsų Raskevičius.
"dabar yra nepopuliarus meras" man atrodo yra labiau projekcija, negu faktinis teiginys. Daug kur tą tenka pamatyt, bet niekur nesimato faktų. Šimašius buvo nepopuliarus apklausose ir prieš antros kadencijos rinkimus, bet laimėjo prieš Zuoką. Čia toks atrodo labiau kaip baubas, negu realybė. Ant kiek Šimašius yra populiarus Vilniuje matysime būtent per pirmą turą ir pagal tai, kiek gaus balsų Raskevičius.
Šimašius pirmoje kadencijoje buvo ganėtinai mėgstamas ir daug kas kas už jį balsavo į antrą kanenciją į trečią neberinktų. Panašu kad gavęs žmoną visiškai nebesigaudo miesto reiikaluose. Kad ir tas incidentas kai sakė jog sodins invazinius augalus net aplinkosaugos ministerijai pareiškus kad tai draudžiama. Gerai, kad vis gi nesodino, bet tokie išsišokimai populiarumo neprideda. Taip pat (nesvarbu pritari tam ar ne) nemažai balsų prarado dėl stadiono koncesijos. Pilna skandalų turėjo antrą kadenciją.
Raskevičius kaip ir ne prieš tramvajų tik teigia kad per ateinančią kadenciją niekas jo nerealizuos kad čia tolimesnė ateitis, o dabar galima daryti autobusų juostas, VT pirmenybę sankryžose, autobusai gatvės viduryje...
super kandidatas, dabar galima bet kokią politinę kampaniją taip vesti, pasakant, kad per kadenciją kažkas realiai sudėtinigo nebus įgyvendinta, bet planas minimum bus padarytas. Tai jau jokių ambicingų planų. Taip iš esmės galima bet kokioje kampanijoje ateinančius 20 metų bet kam.
Pilaitis, admin direktoriai skiriami ne bimbinėtojai politikai, o realiai dirbantys. Jau ką ką, bet tik ne tokią figūrą į svarbiausią postą VMS. Ir apskirtai, kaip žmonės neįsikala, kad admin. direktoriais sėkmingai dirba Bartuškos tipo specialistai, o ne apie svajotojai, gražiai pakalbantys veikėjai.
super kandidatas, dabar galima bet kokią politinę kampaniją taip vesti, pasakant, kad per kadenciją kažkas realiai sudėtinigo nebus įgyvendinta, bet planas minimum bus padarytas. Tai jau jokių ambicingų planų. Taip iš esmės galima bet kokioje kampanijoje ateinančius 20 metų bet kam.
Deja tenka sutikti. Tik kad tikrai kietų ir ambicingų kandidatų nėra, tad teikia rinktis iš to, ką turime.
Geriau jau realistiškas šaltas mąstymas nei populizmu persunktos ambicijos
Na, žadėjimas suorganizuoti vienos ar dviejų tramvajaus linijų statymą Vilniuje galėtų būti drąsiai priskiriamas prie realistiško ir šalto mąstymo. Tačiau jis turi būti aiškios ir protingos programos dalis, o ne programos, kuri žada viską visiems. Deja tokių variantų šiuos rinkimuose neturime.
Na, žadėjimas suorganizuoti vienos ar dviejų tramvajaus linijų statymą Vilniuje galėtų būti drąsiai priskiriamas prie realistiško ir šalto mąstymo. Tačiau jis turi būti aiškios ir protingos programos dalis, o ne programos, kuri žada viską visiems. Deja tokių variantų šiuos rinkimuose neturime.
Truputį offtopic, bet gal galima būtų kokią nors nuorodą, kur būtų aprašyti tramvajaus privalumai ? Gal šio forumo kitose temose kur detaliau aprašyta ? Man įtartina dalis yra tai, kad tai naudoja tas pačias gatves, kaip ir kitos transporto priemonės, t.y. susikertantys srautai su šviesoforinėm sankryžom. Tiesa įgyvendinimas kokioj nors Varšyvoj, kur mačiau tik pagrindinėse gatvėse, ir Helsinkyje, kur labiai tankiai išraižyta, skiriasi. Tikiu, kad trūksta žinių, bet tokį "žaliems" patikimą paaiškinimą gerai būtų pasiskaityti
Truputį offtopic, bet gal galima būtų kokią nors nuorodą, kur būtų aprašyti tramvajaus privalumai ? Gal šio forumo kitose temose kur detaliau aprašyta ? Man įtartina dalis yra tai, kad tai naudoja tas pačias gatves, kaip ir kitos transporto priemonės, t.y. susikertantys srautai su šviesoforinėm sankryžom. Tiesa įgyvendinimas kokioj nors Varšyvoj, kur mačiau tik pagrindinėse gatvėse, ir Helsinkyje, kur labiai tankiai išraižyta, skiriasi. Tikiu, kad trūksta žinių, bet tokį "žaliems" patikimą paaiškinimą gerai būtų pasiskaityti
ačiū ! Matosi, kad efektyvumo užtikrinimui reikės papildomų priemonių, tai čia vėlgi klausimas bus, kiek koks kondidatas žiūri kompleksiškai, o ne vien "nutieskime".
Tai Raskevičius šiuo atveju yra 100% teisus. Nei vienas kandidatas nesugebės per savo pirmą kadenciją pastatyti tramvajaus, tad to žadėti ir nereikia. Ką reikėtų žadėti - tai pradėti planuoti naujos rūšies įrengimą Vilniuje. Per pirmą kadenciją galima padaryti daug planavimo darbų, kurie leistų antroje kadencijoje pradėti realius fizinius darbus.
Dar tapo akivaizdu, kad Raskevičius nėra prieš tramvajų. Reikia tikėtis, kad tolimesniuose debatuose ta pozicija dar bus užtvirtinta (na, arba paneigta).
Na tai Zuokas kaip ir yra vienintelis, kuris tai žada. Dar nesu matęs, kad kas nors išvis savo valia apie tai kalbėtų savo programoje (gal tiesiog dar ne visus kandidatus pražiūrejau), jeigu kažkas apie tai ir kalba, tai tik paklaustas apie tai dėl Zuoko planų .
Bet kas man nepatinka, tai Raskevičiaus pozicija, kad maždaug "kadangi per vieną kadenciją nepastatysim, tai nėr čia ko apie tai išvis kalbėt". Dar jaučiasi tas šimašiško VMS'o flegmatiškumo tradicijų tąsa - "per 4 metus galima tik pasiruošti". Ee... o kodėl? Na ok, pusė metų ar metai studijai, pusė metų ar metai parengti pirmosios linijos projektą, dar sakykim tiek pat statybų rangovo konkursui - kodėl jeigu padaryti šitą projektą svarbiausiu prioritetu (kas mano manymu Vilniui ir būtų svarbiausias amžiaus, ar bent jau 50 metų projektas), po 3, na max 4 metų negali prasidėti statybos? Suprantu, kad dabartinė VMS per 8 metus flegmatiškumo ir praktiškai ant vienos rankos pirštų galimus suskaičiuoti projektus, kurie buvo baigti laiku kaip ir buvo planuota, pripratino prie to, kad tai nėra realu, bet kodėl kitur tokie dalykai yra įmanomi?
Dar labai įdomu kokiu būdu tapo akivaizdu, kad Raskevičius nėra prieš tramvajų?
Nes jis pasakė:
Dabar kalbant apie tramvajaus liniją... tai yra įdomus pasiūlymas, bet em... turė... turėtume tą infrastruktūrą, kurią šiandien galime panaudoti ir kalbėti apie autobusus, ane? Tiesiame dabar A juostas, jos vistiek neturi pirmumo prieš kitas transporto priemones, stoja prie šviesoforų, jas blokuoja į dešinę sukantys vairuotojai, tai gal prieš tiesdami tramvajų pagalvokime, gal galime greituosius autobusus paleisti ne šonine eismo juosta, o per gatvės vidurį ir tokiu būdu spręsti iškilančias viešojo transporto problemas. Tai vizojos į ateitį yra labai gerai, bet pasižiūrėkime čia kas yra ir ką galime padaryti su tuo, ką turim.
Ir aš nerandu kur čia yra tas akivaizdu, nes aš čia matau tiesiog senas geras to pačio Šimašiaus jau 8 metus besitęsiančias kalbas apie VT - "kitos VT rūšys yra labai gerai, bet reikia žiūrėt ką turim ir išspaust iš to maksimumą". Tai vat jau ir spaudžia 8 metus tą maksimumą, bet kažkokių pastebiamų rezultatų kaip nebuvo, taip ir nėra.
Šiaip kalbant apie Zuoką (kuris be abejo yra favoritas bent jau iki antro turo) yra akivaizdu, kad žmogus puikiausiai supranta viską apie transporto problemas ir jų sprendimą, bet specialiai pasirenka tokią poziciją bandant vienu metu sėdėt ant dviejų kėdžių ir surinkti balsus iš abiejų pusių. Akivaizdus populizmas, but then again - tai Zuokas, tsakant puikiai žinom su kuo turim reikalą.
Turiu omeny pvz jo nusistatymą prieš gatvių siaurinimą. Akivaizdus bandymas tapti avtamabilystų ir prijaučiančių (kurie nieko nesupranta šioje srityje ir deja sudaro absoliučią daugumą) kandidatu į merus, nors pats jis 100% puikiausiai supranta, kad nuo to siaurinimo miestas tik laimi. Jis pats pateikia TomTom duomenis apie kamščius ir nėra labai sunku pasižiūrėjus į miestų reitingą padaryti tam tikras išvadas - didesni kamščiai Rusijos, Ukrainos, Lenkijos ir panašių šalių miestuose, kur yra pasirinktas avtamabilystų palaikomas gatvių planavimo modelis, tuo tarpu žymiai mažesni kamščiai (net žymiai didesniuose miestuose) Skandinavijos, Vokietijos, Olandijos ir kitų šalių miestuose, kur gatvės tik tokios "siauros" ir statomos.
Apie ~2000 dar buvo ir tokie troleibusai Vilniuje, dabar lyg nebėra.
Tai kažkiek juda į priekį.
O popierius tai viską iškentės, per 4 metus gali daug suprojektuoti.
TDP nors kokios vienos linijos.
Turėtų būti kažkoks išvažiuojamasis naujos Vilniaus tarybos posėdis į miestą su tramvajumi. Latviją?
Negaliima taip aklai lyginti - buvo kiti laikai, tie trulai buvo naujesni. Galima paimti dar senesne nuotrauka ir sakyt gi pagerejo televizoriai, troleibusai ir panasiai, buvo tieisog kiti laikai, pagerejo technologijos.
Lyginti reikia pagal troleibusu amziu (1987m cekoslovakiskas troleibusas 2001m; 2012. ir 2023m nera tas pats troleibusas), liniju daznuma, ju ilgi ir skaiciu, troleibusu prigrudima ir troleibusu skaiciu. Vienintelis dalykas, kuris kazkiek pagerejo nuo 199x tai troleibusu prigrudimas, bet tai atsitiko ne visuose marsrutuose ir del padidejusio automobilizmo.
Kazkokio esminio skirtumo nuo sito 1995m reportazo nematau - seni 20+ metu troleibusai, didelis prigrudimas, letas greitis. Vienintelis skirtumas,kuris krenta i akis, tai vairuotuoju teisiu ir salygu bloginimas, nebeliko tos 2 valandu pietu petraukos, apie kuria cia kalba:
Comment