Skirtumas turbūt tas, kad kaip vienas jau amžinatilsį dėdė sakė, lygindamas musulmonus vs krikščionis, 'but they're not blowing themselves up. They're not lethal'. Tuo ir skiriasi krikščionys nuo musulmonų.
Nežinau, kuris dėdė čia taip sakė. Bet va vakar vieną krikščionių vadą nuteisė 40-čiai metų, už tai kad ne tai seniai išžudė 8000 neteisingo tikėjimo žmonių.
Štai Centrinėje Afrikos Respublikoje Christian militia metodologišku žiaurumu mažai kuo nusileidžia ISIS.
Klaidinga manyti, kad islamistai turi kažkokį radikalaus religinio ekstremizmo monopolį.
Net gi ir dvasingojoje Indijoje netrūksta Hindu ekstremistinių grupuočių.
P.S. Ir dar prie Karadžić'iaus - neseniai prisiminiau, kai ISIS šokiravo pasaulį savo fanatizmu, sprogdindamas Palmyros šventyklas, Karadžićius jau prieš 20 metų parodė, kaip reikia, naikindamas Bosnijos mečetes, tarp kurių buvo ir nuostabių viduramžių architektūros šedevrų.
Nežinau, kuris dėdė čia taip sakė. Bet va vakar vieną krikščionių vadą nuteisė 40-čiai metų, už tai kad ne tai seniai išžudė 8000 neteisingo tikėjimo žmonių.
Štai Centrinėje Afrikos Respublikoje Christian militia metodologišku žiaurumu mažai kuo nusileidžia ISIS.
Klaidinga manyti, kad islamistai turi kažkokį radikalaus religinio ekstremizmo monopolį.
Net gi ir dvasingojoje Indijoje netrūksta Hindu ekstremistinių grupuočių.
Tiktai CAR siautėja krikščionys? Kaip likusiame pasaulyje? Ispanijoje? JAV? Belgijoje? UK? Prancūzijoje? Meanwhile musulmonai kelia problemas praktiškai visur, kur jie yra pradedant Belgija, baigiant Tailandu ir Kinija.
Tiktai CAR siautėja krikščionys? Kaip likusiame pasaulyje? Ispanijoje? JAV? Belgijoje? UK? Prancūzijoje? Meanwhile musulmonai kelia problemas praktiškai visur, kur jie yra.
Tiesiog norėjau pasakyti, kad fanatizmas ir ekstremizmas turi kur kas sudėtingesnes socio-ekonomines šaknis, nei paprasčiausias nurašymas ant kažkurios žiaurios religijos.
If a lion could speak, we could not understand him.
Tiesiog norėjau pasakyti, kad fanatizmas ir ekstremizmas turi kur kas sudėtingesnes socio-ekonomines šaknis, nei paprasčiausias nurašymas ant kažkurios žiaurios religijos.
O ne, religija savaime nebūtinai turi būti žiauri. Priklauso nuo konkretaus laikmečio konteksto.
Kalbam, aišku, apie šiuolaikinį kontekstą. Ir būtent šių dienų pasaulyje būtent Islamo religijos išpažinėjai (na bent jau Wahabbistų įtakoti Sunni) yra ypač linkę į neapykantą ir smurtą. Ko negalima pasakyti apie jokią kitą religiją (įskaitant kai kurias musulmonų sektas. Kad ir visokių pakraipų Shia). Manau kaip ir savaime suprantama, kad kai kalbame apie "religijos žiaurumą", tai nekalbame apie tai, kas buvo prieš 1000 metų. Kalbame apie tai, kas yra dabar ir kas, tikėtina, bus ateityje.
Iš asmeninės patirties nesu matęs ir girdėjęs tiek daug neapykantos, nuoskaudų, kompleksų ir net atviro pageidavimo žudyti kitų religinių/kultūrinių ar socialinių (kad ir seksualinių mažumų) grupių žmones, kaip iš Sunni musulmonų (nepriklausomai nuo etninės kilmės).
Ir pas mus kaime globalizaciją mato tik per televiziją. Kažin ar ten jau labai trokšta tos vienos tiesos.
Reta sutikti žmogų, net ir didmiestyje, kuris netrokšta, tik kad vakarietis jau nuo mažumės papranta, kad visokių nuomonių pasauly gali būti (per tą pačią televiziją). Be to, jau taip išauklėtas, kad prievartą tik įstatymais gali taikyti
Kalbant apie Bibliją turbūt reiktų turėti omeny, kad yra Senasis ir Naujasis testamentai. Krikščionybės fundamentas yra Naujasis testamentas, kuriame raginimų smurtauti nėra daug, lyginant su Koranu.
Giedrius Delininkaitis Irmantas Jot konkrečias eilutes iš korano, prašom klok, nes mano žiniomis (niekada nesu skaitęs korano) ten nėra nė vienos eilutės apie žudymą ar kitokį kenkimą bet kokiai gyvybei. Pagrindinės tikėjimo taisyklės beveik identiškos Krikščioniškosioms. Ekstremistai laisvai interpretuoja koraną taip kaip jiems yra patogu, lygiai taip pat, kaip popiežius Urbonas II interpretavo Šventąjį raštą leisdamas kryžiaus žygius. Iš esmės pridengdamas 5ąjį Dievo įsakymą 1uoju.
Istorijos įdomybės Taigi str. yra nuorodos į Korano eilutes. Pats sutikrinau pagal nuorodas, tas vertimas laisvai prieinamas Lietuvos musulmonų bendruomenės puslapyje.
Istorijos įdomybės O nepasakysite, kuriom Evangelijos eilutėmis remiasi šie krikščionys? Tuo tarpu Korane raginimų veikti agresyviai "netikėlių" atžvilgiu ne tiek jau mažai.
Istorijos įdomybės Abstrakčiai nereikia. Straipsnyje pateiktos nuorodos į vieną ar kitą Korano vietą. Būt smagu sulaukti nuorodų į "kruviną Evangeliją". Priešingu atveju visa ši diskusija neturi prasmės.
Giedrius Delininkaitis Angliškai tiks? Tingiu verst. "Matthew 27:24-25: "When Pilate saw that he could prevail nothing, but that rather a tumult was made, he took water, and washed his hands before the multitude, saying, I am innocent of the blood of this just person: see ye to it. Then answered all the people, and said, His blood be on us, and on our children." ...
Yra dar 2 citatos.
Istorijos įdomybės Prašyta buvo iš Evangelijų, o ne iš mitologinio prielipo - Senojo Testamento, kuris judaizmui daugiau pritinka. Psalmynas sukurtas kai dar jokios krikščionybės nebuvo, kaip ir islamo. Pagrindinis krikščioniškos minties šaltinis - Evangelijos, kaip islamo - Koranas. Korane yra raginimų žudyti ir siautėti, Evangelijose to nėra, nes Kristus skelbia visai kitokio tipo tikėjimą ir elgesį. Kuo remiantis teigiate, kad Evangelijose viskas pacenzūruota?
Istorijos įdomybės Jums klausimus uždavinėju todėl, kad puolėte čia reikalauti politkorekcijos ir parašyti apie krikščionių ekstremizmą. Krikščionių ekstremizmas nesiremia Evangelijų raginimais žudyti, nes nieko panašaus jose nėra, o Korane - yra. Aš jau nežinau kaip Jums paaiškinti esminį skirtumą tarp dviejų šių PAGRINDINIŲ tikėjimo šaltinių. Negi Jus išties jo nematot? Pabrėžiu, tarp pagrindinių, o ne tarp šalutinių išplaukiančių filosofijų, kurios gali būti kraipomos kaip nori.
Istorijos įdomybės Trumpiau tariant, jei aš norėsiu nudėti kitatikį, tai Evangelijose nerasiu jokio pagrindimo savo veiksmams, o Korane - laisvai.
Prašome priimti iššūkį ir pateikti raginimus žudyti kitatikius iš Evangelijų.
Reta sutikti žmogų, net ir didmiestyje, kuris netrokšta, tik kad vakarietis jau nuo mažumės papranta, kad visokių nuomonių pasauly gali būti (per tą pačią televiziją). Be to, jau taip išauklėtas, kad prievartą tik įstatymais gali taikyti
Taip, bet tai neverčia trokšti vieno tiesos. Nepradeda gi visi raginti naikinti tą kitą nuomonę. Kolūkiuose degradavę ir prasigėrę asocialai nėra dauguma.
Kalbant apie Bibliją turbūt reiktų turėti omeny, kad yra Senasis ir Naujasis testamentai. Krikščionybės fundamentas yra Naujasis testamentas, kuriame raginimų smurtauti nėra daug, lyginant su Koranu.
Tas tiesa, Evangelijos perduoda jau modernesnę žinią, tačiau reikia turėti omeny, kad Jėzus apie Senąjį testamentą užsiminė nedviprasmiškai:
Nemanykite, jog Aš atėjau panaikinti Įstatymo ar Pranašų. Ne panaikinti jų atėjau, bet įvykdyti. Iš tiesų sakau jums: kol dangus ir žemė nepraeis, nė viena raidelė ir nė vienas brūkšnelis neišnyks iš Įstatymo, kol viskas išsipildys. Todėl, kas sulaužytų bent vieną iš mažiausių įsakymų ir taip mokytų žmones, tas bus vadinamas mažiausiu dangaus karalystėje. O kas juos vykdys ir jų mokys, bus vadinamas didžiu dangaus karalystėje. Taigi sakau jums: jeigu jūsų teisumas nepranoks Rašto žinovų ir fariziejų teisumo, – neįeisite į dangaus karalystę (Mato 5, 17– 20).
Ir net jei krikščionybė yra „švelnesnė“ savo vėlyvaisiais tekstais, istorija rodo, kad tas „švelnumas“ lygiai taip pat gali būti naudojamas bet kam pateisinti. Esminės priklausomybės nuo konkrečios religijos nematau.
Tai kaip supratau įrodymų nebus? Tik pasamprotavimai "Esminės priklausomybės nuo konkrečios religijos nematau" arba "Centrinėje Afrikoje irgi yra krikščionių ekstremistų"?
Taip, bet tai neverčia trokšti vieno tiesos. Nepradeda gi visi raginti naikinti tą kitą nuomonę. Kolūkiuose degradavę ir prasigėrę asocialai nėra dauguma.
Norisi tuo tikėti, tačiau dažnai susimąstau, kad nelabai toli mes nuėjom nuo tų religinių fundamentalistų. Pakanka stebėti žmonių, kurių nuomonės fundamentaliai skirias, susidūrimus. Krikščionio su ateistu, pavyzdžiui. Dažnas ateistas, pakrypus kalbai apie savo įsitikinimus, nepraleidžia progos „paprotinti“ tikintįjį, dažnai net pasišaipyti iš jo tikėjimo. Krikščionis savo ruožtu stengiasi atversti į „tikrąjį“ tikėjimą, nes juk „kaip tu nesupranti, tavęs pragaras laukia“ ir pan. Dviejų įsitikinusių žmonių priešprieša kartais baigiasi abipuse neapykanta, kiekvienas mano, kad kitas yra kvailys.
Panašiai būna kai kas nors kvestionuoja žmogaus įsitikinumus dėl mokslinio metodo, Rusijos klausimo, patriotizmo sampratos ir pan. Teko netgi matyti diskusiją dėl dabar populiaraus Just. Marcinkevičiaus, kurioje „tautiniai marksistai“ ir jiems oponuojantys „liberalai“ kibo vienas kitam į atlapus, viskas vos nesibaigė muštynėmis. Gal užtektų kaip nors itin jautriai padirginti tas temas, ir prasidėtų knygų laužai, represijos ir pan. Blogis yra banalus, jis visada šalia mūsų.
Dviejų įsitikinusių žmonių priešprieša kartais baigiasi abipuse neapykanta, kiekvienas mano, kad kitas yra kvailys.
Bėda tame, kad laisvamanis yra tas, kuris nemano, kad jo įsitikinimai yra neginčytina tiesa. Ir sunku "įžeisti" netikėjimą. Kaip ir tradicinį europietinį ar rytų humanizmą. Tik neimkime karingųjų ateistų judėjimo, kuriame dalyvavo neseniai baisiai religingi fanatikai.
Bėda tame, kad laisvamanis yra tas, kuris nemano, kad jo įsitikinimai yra neginčytina tiesa. Ir sunku "įžeisti" netikėjimą. Kaip ir tradicinį europietinį ar rytų humanizmą. Tik neimkime karingųjų ateistų judėjimo, kuriame dalyvavo neseniai baisiai religingi fanatikai.
Tai tikras katalikas, skaitęs ne vien Bibliją, o ir bažnyčios tėvų, teologų raštus supras, kad abejonė dievu ir jo mokymu nėra atsiejama nuo krikščionybės. Ir tikrai nepuls įsižeidinėti dėl priešingos nuomonės. Bet čia idealus atvejus, o realybėje visada tenka klausti, kurioje vietoje žmogus nustojo domėtis savo įsitikinimais ir tapo arba fundamentalistu, arba tokiu „drungnu“ krikščionimi/humanistu, kuris tik „kažką“ girdėjęs.
Comment