Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Automobilių mokesčiai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    "dedamoji prie kuro kainos" - teisingiausias ir lengviausiaia administruojamas mokestis, bet turėtų tada būti atskiras kuras fūroms ir lengviesiems, kitaip fūros pilsis Lenkijoje akcizų nesurinksime.
    Šiuo metu pas mus dyzelis ~10 ct pigesnis nei Lenkijoje ir dar daugiau nei Latvijoje. Tai čia priklauso kokia ta dedamoji būtų. Jeigu tai kainų nepakeltų iki didesnių nei pas kaimynus, nebūtų jokios logikos piltis ten. Bet kokiu atveju e-tolling'as fūroms išliks.

    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Nelogiška, nes skirtingi varikliai labai skirtingai teršia.
    Reikia nuspręsti apie ką kalbama, ar dedamąją kaip kelių naudotojo mokestį, ar kažkokį ekologijos hibridą. Kuro kainos dedamoji iš esmės proporcinga važiuojamam atstumui. Tačiau dėl ekologijos turėtų būti atskiras apmokestinimas, nes aš važiuodamas su hibridu sudeginu daugiau benzino nei važiuodamas tą patį atstumą sudeginčiau dyzelio, bet teršiu - mažiau.

    Comment


      Parašė vytgri Rodyti pranešimą

      Apie tau jau kalbėta n+1 kartų. Jei kuro akcizas būtų skiriamas keliams, vietoje to kad sumesti į bendrą katilą - nereiktų nieko antrą kartą apmokestinti.
      Tiek pat kartų kartota, kad neužtektų. Tiek pat kartų kartota, kad pagalvinė automobilizacija turi būti apribota ir ženkliai sumažinta. Ir tam tiesioginis mokestis už automobilį yra geriausia priemonė. Pagalvinė automobilizacija (būtent lengvieji automobiliai, o ne sunkusis transportas) ir ta priežastis, kad reikia neproporcingai plėsti kelių tinklą ir jį atitinkamai gerai prižiūrėti, kam nėra lėšų. Jokių dviračių išradinėti nesiųlau, tik žiūrėti, ką daro visa Europa ir ne tik ji viena.

      Comment


        Parašė vytgri Rodyti pranešimą

        Apie tau jau kalbėta n+1 kartų. Jei kuro akcizas būtų skiriamas keliams, vietoje to kad sumesti į bendrą katilą - nereiktų nieko antrą kartą apmokestinti.
        Konstitucinis teismas aiškiai pasakė, kad tai prieštarauja LT konstitucijai. Tas pats būtų ir su automobilių mokesčiu.
        Mano blogas

        Comment


          O ką pasakė KT? Kad mokesčiai yra antikonstituciniai? Kad negalima tiesiogiai skirti mokesčių kažkam? O kur konstitucijoje tas uždrausta?

          Comment


            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
            O ką pasakė KT? Kad mokesčiai yra antikonstituciniai? Kad negalima tiesiogiai skirti mokesčių kažkam? O kur konstitucijoje tas uždrausta?
            Dabar nerandu, bet neseniai buvo straipsnis, kad konstitucinis teismas išaiškino, kad tiesiogiai mokesčių rinkti ir skirti negalima. Viskas eina į bendrą biudžetą ir paskui skirstoma pagal tuo metu valdžioje ęsančiųjų požiūrį/strategijas/prioritetus.

            Todėl ir taršos mokestis, kaip visiškai tikslinis, papuola į bendrą katilą, o ar kažkas iš to (kiek) sugrįžta taršos mažinimui - klausimas.
            Mano blogas

            Comment


              Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

              Dabar nerandu, bet neseniai buvo straipsnis, kad konstitucinis teismas išaiškino, kad tiesiogiai mokesčių rinkti ir skirti negalima. Viskas eina į bendrą biudžetą ir paskui skirstoma pagal tuo metu valdžioje ęsančiųjų požiūrį/strategijas/prioritetus.

              Todėl ir taršos mokestis, kaip visiškai tikslinis, papuola į bendrą katilą, o ar kažkas iš to (kiek) sugrįžta taršos mažinimui - klausimas.
              KT seniai jau aiškina pagal kažkokias konstitucines dvasias, o ne tuose rėmuose, kurie jam apibrėžti konstitucijos. Kaip tai tiesiogiai mokesčių skirti negalima? Kur konstitucijoje tai parašyta? O kaip Sodros įmokos, o kaip PSD? Ar jie irgi dabar jau turės būti naikinami? Ar tai ne mokesčiai? Tai užmokestis už "paslaugas"? Tai ir automobilio mokestis gali būti traktuojamas kaip užmokestis už paslaugą - kelius. Kurie iš oro neatsiranda.
              Paskutinis taisė Al1; 2024.10.05, 08:48.

              Comment


                Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

                Konstitucinis teismas aiškiai pasakė, kad tai prieštarauja LT konstitucijai. Tas pats būtų ir su automobilių mokesčiu.
                Įtariu, kad tokio konkretaus išaiškinimo nėra.

                Comment


                  Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                  Nelogiška, nes skirtingi varikliai labai skirtingai teršia.
                  Tai teršia CO2 pagrinde ir į tai atsižvelgiama ir nustatomi mokesčiai pagal tai ar ne? Jei vienodi CO2 išmetimai, tai kaip jie gali skirtingai teršti?
                  Pvz mano auto ryja 10L dyzelio, tai persėdus į ekonomiškesnį su 5L dyzelio ryjimu, tai logiškai mažiau mokėsiu už kurą ir tuo pačiu mokesčių mažiau mokėsiu.

                  Comment


                    Parašė ojojoj Rodyti pranešimą

                    Tai teršia CO2 pagrinde ir į tai atsižvelgiama ir nustatomi mokesčiai pagal tai ar ne? Jei vienodi CO2 išmetimai, tai kaip jie gali skirtingai teršti?
                    Pvz mano auto ryja 10L dyzelio, tai persėdus į ekonomiškesnį su 5L dyzelio ryjimu, tai logiškai mažiau mokėsiu už kurą ir tuo pačiu mokesčių mažiau mokėsiu.
                    Kertinis žodis „jei vienodi“. O taip būna ne visada. Plius dyzeliai dar papildomai visko išmeta, užtat kitur pvz. Danijoje jiems beveik dvigubinasi taršos mokestis.

                    Comment


                      Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                      Kertinis žodis „jei vienodi“. O taip būna ne visada.
                      CO2 visiems varikliams vienodi, sudeginai litrą benzino - gavai apie 2.3 kg CO2. Dyzelio 1 ltr = ~2,38 kg CO2. Skirtis gali kietųjų dalelių kiekis ir kitos išmetamos medžiagos.
                      -

                      Comment


                        Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                        CO2 visiems varikliams vienodi, sudeginai litrą benzino - gavai apie 2.3 kg CO2. Dyzelio 1 ltr = ~2,38 kg CO2. Skirtis gali kietųjų dalelių kiekis ir kitos išmetamos medžiagos.
                        Jei atkreiptumėt dėmesį į mašinos tech. pasą tai co2 išmetimas matuojamas kilometrui o ne litrui. Efektyvesni varikliai ir lengvesni automobiliai išmeta mažiau.

                        Comment


                          Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                          Jei atkreiptumėt dėmesį į mašinos tech. pasą tai co2 išmetimas matuojamas kilometrui o ne litrui. Efektyvesni varikliai ir lengvesni automobiliai išmeta mažiau.
                          ... kaip su pliku pešiotis.
                          -

                          Comment


                            Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                            Jei atkreiptumėt dėmesį į mašinos tech. pasą tai co2 išmetimas matuojamas kilometrui o ne litrui. Efektyvesni varikliai ir lengvesni automobiliai išmeta mažiau.
                            Išmetamas CO2 visada maždaug vienodas (su pataisa dėl nepilnai sudegusio dyzelinio kuro), tai elementari chemija:
                            C13H28 + O2 = CO2 + H2O

                            Comment


                              Kalbant apie dyzelį ( kas yra ~70% autoparko Lietuvoje), svarbiausia yra kietosios dalelės ir kitos žalingos sveikatai, o ne klimataui, medžiagos.
                              Akcizo mokesčiai idėjiškai dažniausiai yra skirti neigiamiems efektams apmokestinti (būtent dėl to akcizai dažniausiai taikomi alkoholiui, tabakui - dėl sveikatos, ir kurui dėl taršos,taip pat, sveikatos).
                              CO2 prasme dyzelis jo išskiria mažiau nei benzinas ( čia reikia skaičiuoti ne už litrą, o už kilometrą - t.y. atliktą darbą ), būtent dėl to ir įvyko dyzelizacija, nes tuo moment buvo nuvertinta žala sveikatai ( čia nuo 2000 iki VW dyzelgate skandalo)

                              Comment


                                Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                Išmetamas CO2 visada maždaug vienodas (su pataisa dėl nepilnai sudegusio dyzelinio kuro), tai elementari chemija:
                                C13H28 + O2 = CO2 + H2O
                                litre kuro taip, o nuvažiuojamame kilometre (pagal kurį ir vyksta apmokęstinimas) - ne. kitu atveju pas visus tech pase būtų vienodi skaičiai.

                                Comment


                                  Parašė bim_bam Rodyti pranešimą
                                  Kalbant apie dyzelį ( kas yra ~70% autoparko Lietuvoje), svarbiausia yra kietosios dalelės ir kitos žalingos sveikatai, o ne klimataui, medžiagos.
                                  Akcizo mokesčiai idėjiškai dažniausiai yra skirti neigiamiems efektams apmokestinti (būtent dėl to akcizai dažniausiai taikomi alkoholiui, tabakui - dėl sveikatos, ir kurui dėl taršos,taip pat, sveikatos).
                                  CO2 prasme dyzelis jo išskiria mažiau nei benzinas ( čia reikia skaičiuoti ne už litrą, o už kilometrą - t.y. atliktą darbą ), būtent dėl to ir įvyko dyzelizacija, nes tuo moment buvo nuvertinta žala sveikatai ( čia nuo 2000 iki VW dyzelgate skandalo)
                                  Būtent dėl to Danijoje ant dyzelių uždedamas mokesčio priedas, kuris beveik padvigubina mokestį.

                                  Comment


                                    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                                    litre kuro taip, o nuvažiuojamame kilometre (pagal kurį ir vyksta apmokęstinimas) - ne. kitu atveju pas visus tech pase būtų vienodi skaičiai.
                                    Tai vis tiek priklauso nuo automobilio kuro suvartojimo. (O stovinčio kaip išmetimus matuotumėte?)
                                    Vidutinis suvartojamas, nors ir vartojamas daug kur, bet IMHO yra kaip "vidutinė temperatūra ligoninėje". Tas pats auto gali mesti 80 g/km, o gali ir 200 g/km. Bet tai tiesiogiai koreliuoja su tuo, kiek automobilis suvartoja kuro tam tikrame režime.

                                    Comment


                                      Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                      Tačiau dėl ekologijos turėtų būti atskiras apmokestinimas, nes aš važiuodamas su hibridu sudeginu daugiau benzino nei važiuodamas tą patį atstumą sudeginčiau dyzelio, bet teršiu - mažiau.
                                      Na tai tada mes sutariam

                                      Parašė ojojoj Rodyti pranešimą

                                      Tai teršia CO2 pagrinde ir į tai atsižvelgiama ir nustatomi mokesčiai pagal tai ar ne? Jei vienodi CO2 išmetimai, tai kaip jie gali skirtingai teršti?
                                      Pvz mano auto ryja 10L dyzelio, tai persėdus į ekonomiškesnį su 5L dyzelio ryjimu, tai logiškai mažiau mokėsiu už kurą ir tuo pačiu mokesčių mažiau mokėsiu.
                                      Teršia ne vien CO2, bet CO2 išmetimai tikrai ne vienodi ir priklauso nuo daug faktorių dirbant varikliui.

                                      Comment


                                        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                        CO2 išmetimai tikrai ne vienodi
                                        Šaltinis?

                                        -

                                        Comment

                                        Working...
                                        X