Kiek suprantu, minimalios algos apmokestinimas Lietuvoje yra "tik" 57 proc.: ant popieriaus 380 eur. (su vadinamaisiais darbdavio mokesčiais - 498 eur.), į rankas - 317 eur.
Padidinus NPD į rankas pakils daugiau nei reikės papildomai mokėti už šildymą del lengvatos nuėmimo.
O atlyginimų lygis toks, kad ilgalaikiam bedarbiui dažnai net neapsimoka pradėti dirbti kažką legaliai, nes tada nuplaukia daug lengvatų. Jei atlyginimas mažas, tai jis nekompensuoja tų lengvatų praradimo. Kitaip sakant, žmogus "nubaudžiamas" už tai, kad dirba. Pati tvarka neskatina dirbti ir mokėti mokesčius, o paskui piktinamasi, kad yra daug pašalpinių arba slepiančių pajamas. Kiek suprantu, minimalios algos apmokestinimas Lietuvoje yra "tik" 57 proc.: ant popieriaus 380 eur. (su vadinamaisiais darbdavio mokesčiais - 498 eur.), į rankas - 317 eur.
Tikriausiai reikėtų progresinių mokesčių arba didinti pelno mokestį, tiksliau mokesčius permesti nuo darbo jėgos ant verslo. Pelno mokestis vis tiek kažkada turės augti.
Dar būtų gerai pasiimti daugiau mokesčių iš miestus šildančių įmonių, jei jau nėra laisvos rinkos šildymo ūkyje.
Nelabai. Čia yra reguliuojama rinka, todėl nebijant, kad privati bendrovė išeis ar valstybinė nesugebės išgyventi ir gerai veikti, galima tiesiog sumažinti pelno maržą ar griežčiau vertinti sąnaudas, skaičiuojamas kaip savikaina.
O progresiniai mokesčiai - baudimas už tai, kad esi per daug naudingas valstybei, per daug uždirbi. Idiotiškiausias įmanomas dalykas, vietoj naudingų žmonių skatinimo juos baudžiant.
Be jokių progresinių mokesčiu daugiau uždirbantieji jau dabar sumoka kartais daugiau pinigų, o jie siūlo dar labiau bauduoti...
Skaičiuok visą darbo vietos kainą: 760 eur. į rankas, 1000 eur. popieriuje, visa darbo vietos kaina 1311 eur.
Šiaip tos PVM lengvatos (kaip ir kiauri namai) naudingos ir šilumos tiekėjams. Reikėtų prašukuoti savivaldybes ir pasiaiškinti, kodėl tokie dideli kainų skirtumai. Paoptimizavus ir paskaidrinus valdymą būtų pigu ir be lengvatų.
O progresiniai mokesčiai - baudimas už tai, kad esi per daug naudingas valstybei, per daug uždirbi. Idiotiškiausias įmanomas dalykas, vietoj naudingų žmonių skatinimo juos baudžiant.
Be jokių progresinių mokesčiu daugiau uždirbantieji jau dabar sumoka kartais daugiau pinigų, o jie siūlo dar labiau bauduoti...
Visų pirma reiktų bent plokščius iš regresinių padaryti.
Degini turbūt savo dujas? Ar atsiveži pats balionuose? Nes priešingu atveju ir dujų tiekimo infrastruktūra kainuoja.
Ji kainuoja, bet už ją ir susimoki pirkdamas tas dujas. O pirkdamas šilumą centralizuotai, tai susimoki ir už dujų infrastruktūrą iki katilinės, ir už šilumos tiekimo tinklus iki savo namo.
Tikrai pigiau? Gyvenu A klasės name ir už lapkričio mėn. sumokėjau už šildymą 8 eur. Prieš tai esu gyvenęs naujame daugiabutyje, kur kiekvienas butas turi po dujinį katiliuką virtuvėje ir sąskaitos už dujas būdavo ženkliai didesnės.
O tas ankstesnis naujas daugiabutis buvo irgi A klasės ? Dar aišku priklauso koks tas katilas kabo. Jeigu paprastas, kuris ima ora iš patalpos, tai nebus efektyvumo, nes reikės kažkaip to šalto oro iš lauko prileisti.
Ji kainuoja, bet už ją ir susimoki pirkdamas tas dujas. O pirkdamas šilumą centralizuotai, tai susimoki ir už dujų infrastruktūrą iki katilinės, ir už šilumos tiekimo tinklus iki savo namo.
O tas ankstesnis naujas daugiabutis buvo irgi A klasės ? Dar aišku priklauso koks tas katilas kabo. Jeigu paprastas, kuris ima ora iš patalpos, tai nebus efektyvumo, nes reikės kažkaip to šalto oro iš lauko prileisti.
B ar C, bet esmė tame, kad sąskaitos ne procentais, o kartais būdavo didesnės. Plius dar kaip ir sakiau prie sąskaitos už dujas reiktų amortizaciją pridėti nuo katilo ir dar antrą atsarginį katilą turėti, jei visiškai objektyviai norim lyginti paslaugas. Žinau kelis naujus daugiabučius, kurie nuo dujų perėjo prie centralizuoto šildymo, o visokie dujiniai katilai buvo populiarūs prieš 10-15 metų, dabar visi nauji jungiasi prie centralizuoto šildymo, jei tik turi galimybę. Stereotipas dėl brangaus centrinio šildymo susidaręs dėl to, kad žmonės neskiria kilovatvalandės kainos nuo bendros sąskaitos už šildymą, kuri priklauso nuo suvartojamo šilumos kiekio, o praktiškai visi seni daugiabučiai juk šildymi centralizuotai ir daug moka.
R. Karbauskis persigalvojo dėl PVM lengvatos šildymui
Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvata centriniam šildymui liks iki 2017 metų birželio, sako „valstiečių“ lyderis, pripažįstantis, kad savivaldybės privertė laikinai atsisakyti idėjos atšaukti sumažintą PVM tarifą šilumai.
Delfi.lt 2017.03.14 Gyventojų laukia brangesnė šiluma
Nuo birželio Lietuvoje nebeliks pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatos šildymui.
(...)
Taigi, dviejų kambarių bute gyvenantis šeimininkas per sezoną vidutiniškai sumokėtų 25 eurais daugiau nei dabar, o trijų kambarių – 32 eurais. Gyventojams padidėtų išlaidos ne tik patalpų šildymui, bet ir karštam vandeniui bei “gyvatukams“. (...) Dėl PVM lengvatos panaikinimo gali išaugti ir nemokių vartotojų skolos šilumos tiekėjai „Panevėžio energijai“.
„PVM lengvatos panaikinimas nepadidina bendrovės pajamų ir pelno, nes PVM sumokamas į valstybės biudžetą. Šilumos tiekimo įmonė pridėtinės vertės mokestį, kurį priskaičiuoja parduodama šilumą ir karštą vandenį, privalo sumokėti į valstybės biudžetą nepriklausomai nuo to, ar vartotojai mums sumoka, ar ne. Todėl vartotojų nemokumas blogina finansinius rodiklius“,- naujienos.lt aiškino įmonės atstovė spaudai.
(...)
Seimas praėjusių metų pabaigoje pratęsė PVM lengvatos centriniam šildymui galiojimą iki šių metų birželio pradžios. Dabar kompensacijas už šildymą gauna apie 130 tūkst. šalies gyventojų, o panaikinus lengvatą, jų ratą ketinama išplėsti maždaug dukart – iki 260 tūkst.
Comment