Parašė sleader
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Alkoholio ir tabako branginimas bei vartojimo ribojimas
Collapse
X
-
Paskutinis taisė Lettered; Vakar, 11:26.
-
Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
Galim net ir minusinę ribą užsidėti, bet jei nebus pakankamos kontrolės tai tiek tos ir naudos. Pučiantiems po 2-4 promiles, minčių srauto apie "truputį" tai niekaip neįtakoja ir neįtakos.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Paskaičius reidų reportažus, net ir tie po 1-2 promiles pučiantys galvojo, kad nuuu jie tikrai palįstų po 0.4. Būtų nulinė tolerancija - būtų mažiau tokių girtų sapalionių. Aišku tų, kas naglai girti važinėja nesustabdys.
Vat būtent, kad tai nepaveiks realų pavojų keliančių, bet "prigamins" daug netyčinių pažeidėjų. Jei kas iš vakaro nuvažiavo į sodybą ir pašventė, tai kitą ryta pas nemažą dalį tokių žmonių dar gali būti iki tų leistinų 0,4 prom. Ar tokie, net ir nebūdami piktybiniai pažeidėjai, o sąžiningi žmonės, nebevažiuos namo? Važiuos, bet nekeldami pavojaus įklius ir bus tiesiog gadinami žmonių gyvenimai, griaunamos karjeros (jeigu darbas susijęs su važinėjimu). Arba dar plečiama važinėjančių be pažymėjimo bendruomenė. Ir tai jokio saugumo nepridės.
- 7 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Paskaičius reidų reportažus, net ir tie po 1-2 promiles pučiantys galvojo, kad nuuu jie tikrai palįstų po 0.4. Būtų nulinė tolerancija - būtų mažiau tokių girtų sapalionių. Aišku tų, kas naglai girti važinėja nesustabdys.
P.s. išgėręs nevairuoju ir netoleruoju, tad neadvokatauju.
- 5 patinka
Comment
-
Vienintelis argumentas galėtų būti, kad atvarę į vakarėlį visai negėrs tie, kurie pvz galvoja išgersiu vieną alaus, kad galėčiau dar važiuoti, bet paskui kablį pagauna ir daugiau išgeria bei važiuoja. Nepradėję to pirmo alaus, liktų blaivūs.
Bet čia menka dalis visų atvejų, tad dėl to neverta daryti.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
1-2 promilės tikrai ne nuo taurės vyno... ir jie galvojo, kad nepaklius, o ne kad nepripūs. "Mažiau sapalionių" niekaip nesprendžia esminių išgėrusių vairavimo keliamų problemų. Greičiau užsidėti pliusiuką "kažką darėm". Berods aštuoniolikai Europos šalių net didesnis limitas kažkaip problemų nekelia... o pas mus matyt vėl reljefas specifinis įtakoja.
P.s. išgėręs nevairuoju ir netoleruoju, tad neadvokatauju.
Didelėje europos dalyje gerokai skiriasi alkoholio vartojimo tradicijos. Ir taip, po silpno alaus bokalo ar taurės vyno vairavimo sugebėjimai ne itin pablogėja. Ne daugiau nei prastai išsimiegojus, peršalus ir pan ir t.t. Bėda ta pati kaip su leistinu greičiu. Kai daugybė „+20 nieko tokio“, tai ilgainiui tampa įskaičiuojama į greičio apribojimus. Taip ir su promilėm.
Iš principo juk ir 0 yra ne visiškas 0, o berods 0.22.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąVienintelis argumentas galėtų būti, kad atvarę į vakarėlį visai negėrs tie, kurie pvz galvoja išgersiu vieną alaus, kad galėčiau dar važiuoti, bet paskui kablį pagauna ir daugiau išgeria bei važiuoja. Nepradėję to pirmo alaus, liktų blaivūs.
Bet čia menka dalis visų atvejų, tad dėl to neverta daryti.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Būna girtų kategorija, kurie nesijaučia tiek daug išgėrę ir aiškina, kad nepripūs.
Didelėje europos dalyje gerokai skiriasi alkoholio vartojimo tradicijos. Ir taip, po silpno alaus bokalo ar taurės vyno vairavimo sugebėjimai ne itin pablogėja. Ne daugiau nei prastai išsimiegojus, peršalus ir pan ir t.t. Bėda ta pati kaip su leistinu greičiu. Kai daugybė „+20 nieko tokio“, tai ilgainiui tampa įskaičiuojama į greičio apribojimus. Taip ir su promilėm.
Iš principo juk ir 0 yra ne visiškas 0, o berods 0.22.
Užkabint visų laurų draudimams ir nereikėtų... paimk bet kurio miestelio šventę, anksčiau glėbiais alaus stiklines tempdavosi, iš po skverno stipriau traukdavo... dabar kažkaip tokio kraštutinumo nebetenka matyti... vartojimo kultūra ir savaime keičiasi...
- 2 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimąPamenu kai apribojo alkoholį sekmadieniais iki 15:00 irgi buvo daug verkiančių, kad nieko nekeis. Bet po to buvo įdomios statistikos iš kontoros diegiančios alkoholio matuoklius darbovietėse. Po metų ryškiai krito pirmadienių vidurkiai. Tiek rimtų pripūtimų, tiek nedidelių kiekių.
Kai tuo tarpu leistino limito vairuotojams sumažinimas nuo 0,4 iki 0,0 prom. netaiko į jokią rizikos grupę, nes rizikos grupė šį limitą gerokai perkopia ir jiems nesvarbu kiek leidžiama. Pas mus kaip visada yra įprasta teikti kažkokius pakeitimus be jokio pagrindimo tyrimais ar duomenimis. Tokiam pakeitimui logiškai pagrįsti reikėtų duomenų, kad pvz. tarp 0,02 ir 0,06 turintys vairuotojai sukėlė x eismo įvykių, todėl tai pagrįstų, kad tie, kurie nesugebėjo įvertinti tos 0,04 ribos - rizikingi.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
Tai būtent, kad skiriasi tradicijos... kai prancuzas alaus butelį skiedžia vandeniu ir gurkšnoja pora valandų... bet kaip tai įtakos pučiančius 2-4 promiles neįsivaizduoju. Jei sumažinus ribą sumažės kominių su 4 promilėm valio... bet labai abejotina.
Užkabint visų laurų draudimams ir nereikėtų... paimk bet kurio miestelio šventę, anksčiau glėbiais alaus stiklines tempdavosi, iš po skverno stipriau traukdavo... dabar kažkaip tokio kraštutinumo nebetenka matyti... vartojimo kultūra ir savaime keičiasi...
Iš dalies pritariu, kad kultūra keičiasi. Kita vertus nežinau kiek tai mano burbulas. Kai tenka išlįst iš savo burbulo - kartais lieku nustebintas kiek liaudis vis dar vartoja...
Ir ne paskutinėj vietoj reiktų įsivertinti ruskij mir importą ir iš anksto pradėt auklėt link tradicijų kur patys judam. Kaip per paskutinius kelis metus eismo kultūra atsisuko kokius 20 metų atgal, taip tikėtina didelė dalis tos liaudies ir svaiginasi kaip pas mus prieš 20 metų. Nereikia atsipalaiduot (heh), kad nebūtume kaip vokiečiai ar švedai kai į jų kelius padavė prigėrusių rytų europiečių ir nesuprato kas vyksta.
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Ribojimas sekmadieniais būtent nutaikytas į rizikos grupę. T.y. tuos, kurie negali nepadarę "pachmielo" ir jiems dar būtina nusipirkti sekmadienį popiet ir prisigerti. Nei vienam racionaliam žmogui tai įtakos nedaro, nes tokie alkoholio tokiu metu nelabai perka. Arba turi namie, arba norint bokalo alaus - nueis į barą/kavinę.
Kai tuo tarpu leistino limito vairuotojams sumažinimas nuo 0,4 iki 0,0 prom. netaiko į jokią rizikos grupę, nes rizikos grupė šį limitą gerokai perkopia ir jiems nesvarbu kiek leidžiama. Pas mus kaip visada yra įprasta teikti kažkokius pakeitimus be jokio pagrindimo tyrimais ar duomenimis. Tokiam pakeitimui logiškai pagrįsti reikėtų duomenų, kad pvz. tarp 0,02 ir 0,06 turintys vairuotojai sukėlė x eismo įvykių, todėl tai pagrįstų, kad tie, kurie nesugebėjo įvertinti tos 0,04 ribos - rizikingi.
Dėl nulio promilių, remiuosi patirtim iš lietuviškų ir estiškų festivalių. Lietuvoje sekmadienį palapines ne retas pakuojasi šiltais veidais su mineralinio buteliuku, daro atsispaudimus ir t.t. Ir žiūrint į išvažiuojančiųjų veidelius kyla įtarimas, kad reidas už kampo galimai ne vieną nuliūdins, nu bet viltis palįst po 0.4 visada gyva. Išvažiavę į Estiją ta pati liaudis dar šeštadienį popiet mažina apsukas, nes nu nulis promilių, o jei vienas iš chebros nebegeria dėl objektyvios priežasties, kažkaip ir pas kitus mažesni kiekiai eina. Atrodo skirtumas tarp 0.4 ir faktinio 0.2 nedidelis. Bet psichologiškai įtaka gaunasi didesnė.
Comment
-
Galima į viską dar kitaip pažvelgt....
Ar dabar iki 0,4 promilės yra įstatymiškai deklaruota legalu ir "saugu"? -TAIP
Kas pasikeis, jei per tuos pačius retus blaivumo reidus bus vėl pagauti toks pat kaip iki šiol skaičius su 2-4 promilėm (kuriems jokia riba neegzistuoja), ir dar papildomai keli žiopliai su 0,2..
Na nebent policijos efektyvumo statistika pagerės, tipo efektyviau dirbame, daugiau pagauname. Papildysime biudžetą ...taip
Ar nuo to pagerės saugumas keliuose? Niekaip....
- 3 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Mano aplinkoj nemažai racionalių žmonių skundėsi, kad negali sekmadienį popiet įsigyt vyno kokiam patiekalui. Arba šiaip sekmadienį apsipirkdami įsigyt ateičiai civilizuotam vartojimui. Tai įtakos tikrai buvo.
Dėl nulio promilių, remiuosi patirtim iš lietuviškų ir estiškų festivalių. Lietuvoje sekmadienį palapines ne retas pakuojasi šiltais veidais su mineralinio buteliuku, daro atsispaudimus ir t.t. Ir žiūrint į išvažiuojančiųjų veidelius kyla įtarimas, kad reidas už kampo galimai ne vieną nuliūdins, nu bet viltis palįst po 0.4 visada gyva. Išvažiavę į Estiją ta pati liaudis dar šeštadienį popiet mažina apsukas, nes nu nulis promilių, o jei vienas iš chebros nebegeria dėl objektyvios priežasties, kažkaip ir pas kitus mažesni kiekiai eina. Atrodo skirtumas tarp 0.4 ir faktinio 0.2 nedidelis. Bet psichologiškai įtaka gaunasi didesnė.
Dėl baudų užsienyje nežinau, bet dar yra psichologinis momentas, kad papulti užsienyje prisibijoma visada labiau. Gal pvz. Estijoje ir baudos griežtesnės, ko labiau ir bijoma.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Tikslas alko vartojimo mažinimas, kad bent vairuotojams nekiltų minčių, kad "galim truputį išgerti" ir pan.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Pas mus kaip visada yra įprasta teikti kažkokius pakeitimus be jokio pagrindimo tyrimais ar duomenimis. Tokiam pakeitimui logiškai pagrįsti reikėtų duomenų, kad pvz. tarp 0,02 ir 0,06 turintys vairuotojai sukėlė x eismo įvykių, todėl tai pagrįstų, kad tie, kurie nesugebėjo įvertinti tos 0,04 ribos - rizikingi.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąTai priprasti visada reikia laiko. Tačiau racionalus žmogus todėl ir yra racionalus, kad jam nebus problemos nusipirkti ir namų bariuke turėti atsargai vieną butelį vyno patiekalams ir jam nevirpės rankos tik jį parsinešus iškart išgerti. Taigi racionaliems toks pakeitimas sukėlė tik laikiną nepatogumą, bet užtat rizikos grupei turėjo tiesioginės įtakos.Nes nu racionalus žmogus prisitaikys.
O pateisint pakeitimą iš 0.04 į „nulį“ tuo lengviau. Racionalūs žmonės prisitaikys, o kažkam prilaikys vadeles, kad nepagautų kablio ir neužsimirštų.
Comment
-
Parašė Bmweda Rodyti pranešimąNe, duomenų nereikia, moteriškė iš SAm, kuri pradėjo visą tą reikalą, per žinias pasakojo, kad nu va, supraskit, kodėl darbe 0,00, o prie vairo jau 0,04, juk vairavimas žymiai pavojingesnė veikla nei sėdėjimas prie kompo, tai ir prie vairo turi būti nulis.
Kita vertus, profesionaliems visuomeninio transporto vairuotojams jau seniai 0,00.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Su tokia logika galima priprast ir prie leidimo šikt tik tarp 6:00 ir 9:00Nes nu racionalus žmogus prisitaikys.
O pateisint pakeitimą iš 0.04 į „nulį“ tuo lengviau. Racionalūs žmonės prisitaikys, o kažkam prilaikys vadeles, kad nepagautų kablio ir neužsimirštų.
Žmonės prie visko prisitaikys, jeigu nukristų geležinė uždanga ir nebebūtų galima išvykti į užsienį, žmonės irgi prisitaikytų. Tik ar čia teigiamas dalykas? Tik čia tas prisitaikymas nebus tolygus aprašytam pvz. su alkoholio prekyba sekmadieniais, nes čia būsi verčiamas kažko nedaryti ir keisti įpročius/pomėgius. Pvz. aš mėgstu vakarieniaudamas su kompanija išgerti bokalą alaus ar taurę vyno, bet po vakarienės niekada neturiu daugiau 0,02% (testuotas reikalas), o jeigu priimtų pakeitimus - nebegalėčiau to daryti, nors eismo saugumui tai jokios įtakos neturi. Kai prekybos ribojimai nieko neverčia atsisakyti, tik verčia pakoreguoti pirkimo laiką.
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Jeigu tamsta ribojimų šalininkas, tai viską galima apriboti, bet kam to reikia?
Žmonės prie visko prisitaikys, jeigu nukristų geležinė uždanga ir nebebūtų galima išvykti į užsienį, žmonės irgi prisitaikytų. Tik ar čia teigiamas dalykas? Tik čia tas prisitaikymas nebus tolygus aprašytam pvz. su alkoholio prekyba sekmadieniais, nes čia būsi verčiamas kažko nedaryti ir keisti įpročius/pomėgius. Pvz. aš mėgstu vakarieniaudamas su kompanija išgerti bokalą alaus ar taurę vyno, bet po vakarienės niekada neturiu daugiau 0,02% (testuotas reikalas), o jeigu priimtų pakeitimus - nebegalėčiau to daryti, nors eismo saugumui tai jokios įtakos neturi. Kai prekybos ribojimai nieko neverčia atsisakyti, tik verčia pakoreguoti pirkimo laiką.
Tamstos atveju tektų pakoreguot keliavimo namo būdą arba veiksmo vietą. Atsisakyt neverčia.
Comment
Comment